Constanta.RO

Strigător la cer! Restaurantul Dolcevita pune în pericol sănătatea clienților organizând evenimente cu apă adusă în butoaie

1

Suntem în anul 2016 și probabil ne așteptăm cu toții ca patronii de restaurante și, în general, de unități de alimentație publică, să fie atenți la sănătatea clienților săi. Realitatea ne izbește în plin însă, de fiecare dată, controalele Oficiului Protecției Consumatorului aducând la suprafață nereguli grave, care pot pune în pericol chiar viața oamenilor.

Am văzut în ultima vreme carne pusă la vânzare deși termenul de expirare era depășit de ani de zile sau chiar produse alterate în incinta secției Gastro de la Maritimo. Povestea pe care v-o prezentăm astăzi se înscrie aproximativ pe aceeași linie, arătând indolența unor patroni de restaurante din Constanța al căror singur scop este profitul, indiferent de consecințe.

Ne referim astăzi la restaurantul La Dolce Vita, situat pe bulevardul Mamaia, care aparține familiei Terzi. Mai exact, restaurantul este proprietatea lui Stelian Terzi și  a soției sale, fiul și respectiv nora lui  Nicolae Terzi (binecunoscut constănțenilor ca fiind patronul celebrului restaurant Colonadelor).

Restaurantul cu pricina continuă să funcționeze, organizând evenimente periodice, fără ca instituțiile constănțene să-i deranjeze activitatea, în ciuda faptului că încă de la începutul anului 2015 unitatea NU MAI ESTE BRANȘATĂ LA APĂ POTABILĂ.

Cum s-a ajuns aici? Sursele noastre susțin că RAJA Constanța a descoperit în anul 2011 un branșament ilegal la hotelul Union din Eforie, aparținând aceleiași familii Terzi și mergând pe firul logic, a controlat și celelalte unități alimentare care le aparțineau, respectiv restaurantul Colonadelor și Dolcevita din Constanța. Bănuielile inspectorilor s-au adeverit, după fiecare control fiind descoperite branșamente ilegale prin care practic patronii furau apă potabilă fără a o înregistra pe apometre.

Neregulile însă nu au încetat, chiar dacă într-un final furturile de apă s-au oprit. Patronul restaurantului La Dolce Vita a decis ca la sfârșitul anului 2014 să modifice structura clădirii, lăsând apometrul RAJA în afara restaurantului, fapt care a dus la înghețarea și mai apoi explozia lui. A fost nevoie de o intervenție chiar în mijlocul nopții de revelion a inspectorilor RAJA și de o nouă discuție cu patronul Stelian Terzi căruia i s-a explicat că nu poate funcționa în felul acesta și că este necesar un nou branșament pentru a remedia defecțiunea. Patronul însă a refuzat noua investiție, din luna ianuarie a anului 2015 clădirea fiind debranșată complet de la rețeaua de apă potabilă.

IMG_6254

Credeți că asta l-a oprit pe patron să organizeze evenimente în acel restaurant? Nici vorbă. Stelian Terzi a găsit o soluție demnă de lumea a treia prin care aprovizionează restaurantul cu apă. N-o să vă vină să credeți, omul aduce apă în butoaie, din care apa pleacă printr-o pompă către bucătăria restaurantului. Situație insalubră care e nu numai ilegală dar și extrem de periculoasă pentru clienții care plătesc bani grei pentru a participa la evenimentele organizate contra unui cost destul de piperat. Clienți care au dreptul să știe adevărul despre modul în care sunt serviți de conducerea restaurantului Dolcevita. Pozele pe care le vedeți sunt făcute chiar de noi, astăzi, la fața locului.

terzi

Pentru că da, chiar astăzi, restaurantul despre care facem vorbire organizează Ziua Femeii. Reclama de pe Facebook ne spune că pentru a participa, orice femeie trebuie să plătească 150 de lei. Pentru ce? Pentru apă adusă într-o dubiță și servită clienților prin pompă.

dolcevit

Cerem pe această cale instituțiilor constănțene abilitate să se sesizeze și să oprească acest abuz care se petrece de mai bine de un an de zile, în dauna tuturor clienților care trec pragul acestui restaurant, clienți care habar n-au ce se petrece cu adevărat și cum le este pusă în pericol sănătatea. 




About Author