Asociația Hara a descoperit noi nereguli la licitația pentru Ziua Constanței și depune o a doua contestație

Scandalul legat de organizarea Zilei Constanței este departe de a se fi încheiat. După ce, în primă fază, Asociația ”Hara” a contestat modul în care s-a desfășurat licitația pentru stabilirea organizatorului, considerând că la mijloc sunt mai multe proceduri ilegale, reprezentanții asociației revin cu o a doua contestație, șansele ca acest eveniment să se mai desfășoare fiind aproape nule. Vinovat pentru această stare de fapt este chiar viceprimarul Decebal Făgădău care se află în fața unui eșec major, deși conduce orașul de doar câteva luni de zile. Redăm integral noua contestație pe care ne-au pus-o la dispoziție reprezentanții Aociației Hara.

Către Primaria Municipiului Constanta

Subscrisa ASOCIATIA CULTURAL ARTISTICA „HARA”, asociatie non-profit, avand sediul in Bistrita, str. Imparatul Traian, nr. 58, jud. Bistrita Nasaud, cod de inregistrare fiscala 18821246, cont IBAN RO78RNCB0285054469060001, deschis la BCR – suc. Unic-Bucuresti, reprezentata legal prin Buzila Dumitru Flavius in calitate de Presedinte

In conformitate cu prevederile legii 51/1998 privind imbunatatirea sistemului de finantare a programelor, proiectelor si actiunilor culturale, formulam prezenta

CONTESTAŢIE

la raportul comisiei de solutionare a contestatiilor nr. 57463 / 06.04.2016 referitor la ofertele in cazul fondurilor nerambursabile  privind organizarea evenimentului “Ziua Constantei”

Avand in vedere decizia Primariei Municipiului Constanta cu nr 59500 / 15.04.2016 prin care se indica faptul ca decizia comisiei de solutionare a contestatiilor presupune anularea procedurii de selectie a ofertelor pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila in vederea organizarii si derularii evenimentului Ziua Constantei, noi, Asociatia Culturala-Artistica Hara, va aducem la cunostinta urmatoarele: 

1. Contestam prezenta in cadrul Comisiei de solutionare a contestatiilor a domnilor Iulian Enache si Bogdan Caragea (2 din 3 membri ai comisiei!)

Domnii Iulian Enache si Bogdan Caragea sunt actori / regizori in cadrul Teatrului de Stat Constanta. De aceea, consideram inoportuna prezenta lor in cadrul comisiei, din doua motive: 1. Lipsa de obiectivitate – fiind reprezentanti ai domeniului cultural “Teatru”, au fost subiectivi in luarea unei decizii privind contestarea noastra referitoare tocmai la prezenta in oferta contracandidatilor a mai multor momente de teatru. 2. Conflict de interese – cei doi membri ai comisiei de solutionare a contestatiilor au fost pusi in situatia de a lua decizii referitoare la hotararile luate de d-na Daniela Elena Dumitrescu, directoarea Teatrului de Stat Constanta, SEFA LOR DIRECTA, care a facut parte din comisia de evaluare a ofertelor. In aceste conditii, Iulian Enache si Bogdan Caragea s-au aflat intr-o situatie de natura sa le afecteze independenta si impartialitatea, aflandu-se in conflict de interese potrivit Art. 79, Cartea I, Titlul IV, Cap. 1 din Legea nr. 161 / 2003, care prevede ca se afla in conflict de interese persoana care este chemata sa rezolve cereri, sa ia decizii sau sa participe la luarea deciziilor cu privire la persoane fizice sau juridice cu care are relatii cu caracter patrimonial.

 2. Contestam respingerea sesizarii noastre privitoare la existenta in oferta contracandidatilor a contractului de barter incheiat intre Asociatia Culturala Miscarea Teatrala pentru Educatia Tineretului si firma Arasound.

Consideram ca raspunsul dvs in legatura cu acest aspect este total neprofesional, evaziv si neconcludent. Noi nu am contestat instructiunile pentru ofertanti, asa cum sustineti dvs, ci faptul ca ACEL contract de barter prezentat in oferta de contracandidatii nostri este neconform cu legislatia in vigoare, care prevede ca pentru obtinerea de fonduri nerambursabile nu se poate incheia un contract de barter intre o asociatie non-profit si o societate comerciala, mai ales in conditiile in care asociatia respectiva nu detine acel bun in patrimoniul propriu. In plus, facem precizarea ca valoarea contractului este supraevaluata in mod grosolan, fapt care denota si o evidenta tentativa de frauda – valoarea contractului este in valoare de 101253 lei, reprezentand inchirierea de catre Asociatia Culturala Miscarea Teatrala pentru Educatia Tinerilor catre firma Arasound a Salii Mari a Teatrului de pe Lipscani pentru o perioada de 6 (sase zile). Asta inseamna o chirie zilnica de 16875,5 lei, in conditiile in care, in mod normal, chiria salii respective este de 1000 lei / zi. De aici reiese clar supraevaluarea evidenta a contractului de barter, care are doua implicatii majore in cadrul evaluarii ofertelor: 1. Tentativa de a sustrage o importanta suma de bani negri si 2. Influentarea punctajului oferit de autoritatea contractanta pentru cuantumul aportului propriu.

 3. Contestam respingerea solicitarii noastre de reevaluare a punctajului oferit de comisia de selectie a ofertelor

Consideram, de asemenea, ca raspunsul dvs in legatura cu acest aspect este, de asemenea, total neprofesional, evaziv si neconcludent. In contestatia noastra noi am facut referiri exacte si punctuale cu privire la acordarea in mod eronat a punctelor alocate capitolelor c) – “experienta in organizarea unor evenimente asemenatoare: pentru fiecare eveniment asemanator ofertantul va primi cate 3 puncte” (noi am prezentat un portofoliu de 35 de activitati similare organizate, contracandidatii nostri doar 4, dar amandoua ofertele au primit, in mod suspect si nejustificat zero puncte) si, respectiv, d) “oferta care va cuprinde spectacolele cu gradul cel mai mare de calitate si complexitate – 20 de puncte, celelalte oferte – 0 puncte” (fata de cerintele minimale din caietul de sarcini, noi am propus 6 actiuni diverse si de amploare in propunerea noastra, fata de doar 2 ale contracandidatilor, dar chiar si in aceste conditii, cele 20 de puncte au fost acordate contracandidatilor). Implicit, va informam ca nu s-a raspuns concret la solicitarile noastre si ca motivarea dvs, facuta intr-un condamnabil “limbaj de lemn”, este neconforma cu solicitarile din contestatia noastra, facand referire la o generalitate pe care noi nu am contestat-o si anume: “selectia consta in ierarhizarea ofertelor culturale in functie de valoarea, importanta sau reprezentativitatea proiectului pentru domeniul cultural respectiv, pe baza punctajului acordat de comisie”.

4. Contestam decizia comisiei de solutionare a contestatiei, care a hotarat anularea procedurii de selectie pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila in vederea organizarii si derularii evenimentului Ziua Constantei 2016.

In conformitate cu prevederile legale, comisia de solutionare a contestatiei nu are atributii legale cu privire la anularea procedurilor de selectie, acest aspect intrand in mod exclusiv in sarcinile autoritatii finantatoare. Pe de alta parte, autoritatea finantatoare, respectiv Primaria Municipiului Constanta, nu poate decide anularea procedurii de selectie pentru atribuirea contractului de finantare nerambursabila in vederea organizarii si derularii evenimentului Ziua Constantei, deoarece ar intra in contradictie cu prevederile legale: “Autoritatea contractanta are dreptul de a anula aplicarea procedurii de selectie a ofertelor NUMAI daca ia aceasta hotarare INAINTE de data transmiterii comunicarii privind rezultatul aplicarii procedurii.” (…) “In cazul in care Autoritatea Contractanta nu ajunge sa incheie contractul cu ofertantul a carui oferta a fost stabilita castigatoare, atunci aceasta are dreptul de a invita ofertantii, in ordinea descrescatoare a clasamentului.” In alta ordine de idei, precizam ca prin contestatia noastra nu am solicitat anularea procedurii de selectie, asa cum in mod eronat ati inteles, formularea noastra fiind foarte exacta in ceea ce priveste solicitarile incluse in contestatie: “drept pentru care înaintăm această contestație prin care solicitam anularea atribuirii procedurii către Asociația Culturală Mișcarea Teatrală Pentru Educația Tinerilor și, pe cale de consecință, continuarea procedurii prin reevaluarea ofertei depuse de Asociația Cultural-artistica Hara“.

In conditiile constatarii atator nereguli existente atat in cadrul derularii selectiei de oferte pentru organizarea evenimentului Ziua Constantei, cat si a deciziilor comisiei de solutionare a contestatiei, pe cat de grave pe atat de numeroase, nu dorim decat ca Autoritatea Contractanta, respectiv Primaria Constanta, sa actioneze in spiritul si litera Legii si sa decida continuarea procedurii prin declararea drept castigatoare a ofertei care intruneste toate conditiile din caietul de sarcini, respectiv oferta depusa de Asociația Cultural-artistica Hara.

 

Cu stima si consideratie,

Asociatia Cultural-Artistica Hara

 

 

18.04.2016                                                                                                      Flavius Buzila, Manager proiect

 

Aurelian Patrunjei, Coordonator proiect

Similar Articles

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Instagram

Most Popular