Constanta.RO

Povestea unui tur ”furat”. Cum a ajuns pasiunea Dianei Slav o afacere profitabilă pentru Icar Tours

0

De mai bine de cinci ani de zile o poți vedea, în fiecare weekend, pe Diana Slav, cu turiști în jurul ei, prezentând zona Peninsulară. O face din pasiune, nu a cerut niciodată bani pentru asta. Dacă o întrebi, îți va răspunde mereu la fel: ”Așa dau eu ceva înapoi societății, toți suntem datori să îmbunătățim mediul în care trăim, cumva”.

Secretara unei firme din Port, în viața de zi cu zi, absolventă de drept ca profesie, Diana Slav a construit conceptul de Free Tour în anul 2012. Ideea, desigur, nu e una originală. Acest fel de tur se poartă prin toate marile orașe ale lumii. Diana, însă, a luat ideea și a adaptat-o la specificul centrului vechi din Constanța. Alături de ea, orice turist poate afla timp de două ore detalii pe care nici noi constănțenii nu le știm, despre istoria clădirilor, a oamenilor și chiar a străduțelor din Peninsulă.

Timp de cinci ani, Diana a îmbunătățit conceptul, astfel că, în zilele noastre, Constanța Walking Tour / Constanța la pas a ajuns să fie un veritabil brand. Un motiv serios pentru care turiștii aleg să viziteze zona. Un brand fără de care zona peninsulară ar fi ca un muzeu fără ghid, pe care l-ai privi dar nu l-ai înțelege.

După cinci ani în care Diana Slav a crescut acest brand, pe fir au intrat băieții deștepți de la Icar Tour, care au simțit potențialul unui cozonac bine crescut în timp, numai bun de scos la vânzare. Nu a mai contat toată munca Dianei Slav, pe ea n-a întrebat-o nimeni nimic. A contat că se pot face bani și cam atât.

Așa s-a născut Constanța City Tour. O denumire care provoacă, evident, confuzie. După cum ne-a mărturisit chiar Diana, turiștii i-au scris că nu mai înțeleg exact unde trebuie s-o caute și care e diferența dintre Constanța Walking Tour și Constanța City Tour. Probabil o vor afla atunci când vor poposi pe litoral și, ajunși din greșeală la turul organizat de Icar Tours prin ghidul Cristian Cealera, vor constata că au de plătit pentru asta, 30 de lei de persoană.

O altă mare diferență, după cum ne spune prietenul Cristian Cealera este că el prezintă altfel zona. Mai istoric decât Diana.

Cristian Cealera și Diana Slav au cuvinte frumoase de împărtășit, unul despre celălalt. Când vine vorba depre concurența neloială, Diana se limitează la a spune ”Într-un final va câștiga calitatea. Zona nu-mi aparține, sunt niște confuzii pe care le-au creat, trăiesc un sentiment amar, dar n-am ce face.”, în timp ce Cristian Cealera spune: ”Jos pălăria pentru Diana, face o muncă nemaipomenită, dar acum nu putem considera că turul acesta poate fi făcut doar de ea.”

În felul lor, fiecare are dreptatea lui. Diana Slav face ce face din pasiune, Cristian Cealera e și el pasionat, dar mai câștigă și un ban. Din păcate, de pierdut va pierde Constanța. Primăria Constanței nu s-a gândit niciodată să ajute cumva unul dintre cele mai importante produse turistice aflate în curtea ei, lasând astfel turul Dianei să fie concurat de băieții deștepți de la Icar Tours, care profitând de munca unei fetițe naive, va face acum niște bani frumoși, cel puțin o perioadă.

ICAR TOURS SRL, proprietarul produsului turistic Constanta City Tour, este afacerea familiei Bărhălescu. Atât firma Icar Tours cât și familia Bărhălescu au legături de afaceri importante cu Sorin Gabriel Strutinsky. Ceea ce înseamnă că de abia acum, când ”cunoscutul” colaborator al lui Mazăre și Constantinescu a pus la cale transformarea turului Peninsulei într-o afacere profitabilă, veți vedea și implicarea Primăriei Constanța. Ca niciodată, această nouă invenție a lui Strutinsky & friends va fi promovată ca un bun local, pe la târgurile de turism și promovată ca un brand ce nu trebuie pierdut. Și toate astea, în baza muncii Dianei Slav, care va vedea cum munca ei din ultimii cinci ani va fi monetizată și stoarsă de ultimul bănuț de niște băieți deștepți. Într-un final calitatea va învinge iar banii se vor duce la ei.

Pentru că așa se întâmplă în Constanța. Orice afacere micuță, cu potențial, a fost preluată și monetizată de oamenii gen Strutinsky. De ce n-ar fi fost la fel și cu ideea unei fete care a dorit ca din pasiune să le ofere turiștilor câteva motive pentru a te îndrăgosti de Constanța? Ce naiba, doar dragostea trece prin stomac.

 




About Author

Lasa un raspuns

64 − = 57