Constanta.RO

ANCHETĂ: “Queen Hind” era gata eșuată la cheu – Pilotul român, coleg de promoție cu Băsescu.

1

După două luni de zile, ancheta privind modul în care a eșuat nava “Queen Hind” este încă nefinalizată. O comisie din cadrul ministerului transporturilor analizează în continuare cele întâmplate pe 24 noiembrie 2019, atunci când animalierul “Queen Hind”  sub pavilion de complezență Republica Palau, a eșuat în bazinul portului Midia.

Așa cum ne amintim, nava s-a desprins de la cheu înclinată la peste 3 grade spre babord, iar în minutele următoare s-a înclinat în partea opusă, începând să se scufunde la tribord (pe dreapta).

În comandă se aflau pilotul român Florin Rusu și comandatul sirian al navei, cele întâmplate fiind în sarcina celor doi. Acestea par să fie și concluziile anchetei care se află încă în derulare.

Practic, la momentul la care pilotul s-a urcat la bord, “Queen Hind” era deja eșuată, motiv pentru care, în prima fază n-au reușit să desprindă nava de la cheu. Nu s-a apreciat corect gravitatea situației, iar pilotul, la sfatul comandantului a decis să plece cu motorul turat la jumătate, reușind să scufunde parțial nava, la doar 500m de cheu.

Nefericitul eveniment putea fi evitat, dacă cei doi ar fi realizat că vaporul este deja eșuat din pricina modului în care se făcuse încărcarea (fără respectarea cargoplanului și a normelor internaționale în vigoare).

Cel mai probabil, Rusu Ieronim Florin, pilotul “Queen Hind”  angajat al societății MARITIME PILOT SRL urmează să-și piardă brevetul. Aceasta are 67 de ani, și 30 experiență la bordul navelor, fiind posesorul unui brevet de Pilot Moritim 1 care-i dă dreptul să piloteze nave de orice marime, fără limite.

Din păcate însă, răsturnarea navei “Queen Hind” este proba unei neglijențe fără margini, și punțin a lipsit ca pe lângă miile de animale omorăte, și pagubele materiale, să avem și pierderi de vieți omenești.

Coleg cu Băsescu în celebra Promoție 1976

Conform site-ului Academiei Navale, pilotul Florin Ieronim Rusu este absolvent al Facultății de Navigație, transport maritim, promoția 1976, din cadrul fostului Institut de Marină Civilă “Mircea cel Bătrân” (actuala ANMB).

Întâmplător sau nu, pilotul a fost coleg de facultate și de promoție cu fostul președinte Traian Băsescu, și cu Paul Brânză fost director al Autorității Navale Române (ANR).

Discutăm despre “celebra” promoție 1976 din care fac parte nume sonore care au populat în ultimii 30 de ani cam toate instituțiile, de stat și private, responsabile de soarta marinei comerciale române.

Atât cât ne-a mai rămas din ea, marina noastră pare încă înțesată cu “foștii colegi” care nu se mai dau plecați la pensie, după cum se observă, nici la vârsta de 67 de ani. 

Cine plătește factura acestui sinistru?

Pe data de 14 ianuarie, CN Administrația Porturilor Maritime a semnat contractul pentru serviciile de dezeșuare și ranfulare a navei “Queen Hind” cu firma Grup Servicii Petroliere (GSP), operațiunile urmând să se ridice la peste 4 milioane de Euro (19.150.000 lei). 

În prima fază, costurile vor fi achitate de la bugetul de stat, prin CN APM Constanța, urmând ca sumele să fie recuperate de la asiguratorul navei. În cazul unui refuz, și pentru a evita un eventual proces, statul român poate apela la arbitraj în vederea recuperării banilor de la firma de asigurări.

Mai departe, asiguratorul așteaptă concluziile anchetei care se află în desfășurare la ministerului român al transporturilor, pentru a se îndrepta împotriva celor găsiți responsabili.

Dacă vor fi constatate încălcări ale regulamentelor și legilor internaționale din domeniul maritim, asigratorul se poate îndrepta, mai departe, împotriva firmei românești de pilotaj dar și împotriva armatorului (proprietarul navei) responsabil de personalul navigant ce deservea “Queen Hind” la momentul eșuării.

Date despre părțile implicate

Nava “Queen Hind” este deținută de societatea offshore de unică navă ASTRA MARINE SERVICES Ltd, din Republica Palau, vaporul fiind înmatriculat în portul Malakal din Pacific.

Partea de management a navei este asigurată de firma românească MGM MARINE SHIPPING SRL din Constanța, deținută de două persoane fizice, cetățeni români. 

Așa cum menționam, societatea care a sigurat pilot la bordul navei este MARITIME PILOT SRL. Aceasta face parte dintr-un lanț de societăți specializate ce operează la Constanța în domeniu maritim, sub umbrela Asociației Piloților Maritimi din România EUXIN PILOT.

Societatea este administrată de Sergiu Floca, absolvent al promoției 1978 a Institutului de Marină, fiind cu doi ani mai tânăr în promoție decât colegii săi Băsescu Traian și pilotul Florin Ieronim Rusu.




About Author

Un comentariu

  1. Cloaca imputita perpetuata de cei ca mezei alexandru fostul sef anr si actualul sef regional czc -Inca mai sunt in functiii-?????? cum este posibil sa mai existe in aceste functii instiutionale un individ si subalternul lui stancu Adrian-director adjunct-ofiter electrician-sau ce o fii-mincinos ordinar dovedit-de instanta-de judecata–prin-minciunii care mi-au provocat mult rau-profesional,social,moral-Vezi raportul 23808/czc/anr/2015 -un document aberant-imbecil si jegos prin continutul lui- Dar prin care au cerut aplicarea legii si pedepsirea mea-in numele justitiei-Cum poti sa ceri aplicarea legii cand tu mintii ,induci in eroare prin minciuna insasi legea ???-prin minciunile lor, semnate in tandem- scrise si semnate in acte publice oficiale-astia doi- perpetueaza minciuna .Mezei alexandru prin lipsa de profesionalism declarata public-ca Livestock-animalierele au voie sa plece de la cheu inclinate-listate-cu stabilitate negativa-Nu are ce cauta in functia unde este acum- Cine il accepta acolo-este responsabil-de orice alte actiuni gresite ale acestui individ-individul asta poate promova oricand incompetenta si pericolul social si de navigatie ,profesional-Trebuie alungat din orice institutie a statului.De cand nu a mai navigat acest individ -?????

Lasa un raspuns