Consilierul independent Tudorel Chesoi este unul dintre cei care e deranjat de modul total dezorganizat în care se desfîșoară transportul în comun din Constanța. El a depus în ultima ședință de Consiliu Local Municipal un proiect de hotărâre prin care face mai multe modificări ale transportului cu taxi, maxi-taxi și autobuz în oraș.
Prima și cea mai importantă problemă este separarea traseelor de maxi-taxi și cele de autobuz. În acest fel se urmărește eliminarea concurenței neloiale dintre autobuzele RATC și serviciile de maxi-taxi care circulă haotic, chiar dacă au tarife mai mici.
”Este un proiect care este în primul rând în beneficiul constănțenilor, care vor avea parte de un transport civilizat și mai ales sigur. De beneficiat vor avea însă atât RATC, cât și taximetriștii dar și, de ce nu, microbuzele maxi-taxi”, este de părere Tudorel Chesoi.
Consilierul independent spune că în alte mari municipii din țară, administrația locală a eliminat complet serviciul de maxi-taxi în favoarea unor mijloace de transport noi-nouțe achiziționate cu fonduri europene.
O altă problemă semnalată de consilierul Tudorel Chesoi este legată de faptul că microbuzele care circulă în regim de maxi-taxi nu fac concurență numai autobuzelor. Prin circulația lor haotică și opririle frecvente, aceste microbuze afectează și companiile de taxi din Constanța.
”Taximetriștii au cheltuieli mult mai mari decât un șofer obișnuit în ceea ce privește taxele și impozitele plătite către stat și bugetul local, dar și cheltuieli de funcționare mai mari (RCA, CASCO, autorizare, casă de marcat, cumpărarea de mașini noi, etc.). Trebuie să ținem cont și de reclamațiile referitoare la faptul că microbuzele folosite de serviciul de maxi-taxi sunt vechi și au fost implicate de multe ori în accidente, dar și că de foarte multe ori șoferii de maxi-taxi permit accesul unui număr mult mai mare de pasageri decât limita maximă admisă de autovehicule”, a declarat consilierul local Tudorel Chesoi.
În Constanța sunt în prezent 86 de microbuze care oferă servicii maxi-taxi. Aproape toate influențează în mod negativ traficul din municipiu. Este greu de crezut, însă Primăria Constanța nici măcar nu beneficiază de sume considerabile de pe urma acestui serviciu. Un aviz de maxi-taxi costă 236 lei/an, adică doar 67 bani/zi, în condițiile în care aceste microbuze sunt mereu pline.
Primăria Constanța subvenționează RATC cu o sumă mare, iar biletele pentru autobuze sunt chiar și în aceste condiții mai scumpe decât cele de maxi-taxi.
Tudorel Chesoi a încheiat astăzi un mandat de consilier și candidează pentru încă un mandat ca independent.