După ce primarul Constanței, Decebal Făgădău, a anunțat săptămâna trecută transformarea RATC în societate pe acțiuni, redenumită CT BUS, în paralel, edilul Năvodariului, Florin Chelaru, pregătește și el o acțiune la fel de interesantă: “delegarea serviciilor de transport public local de persoane prin curse regulate în orașul Năvodari.”
Așa sună anunțul publicat pe SICAP de Primăria Năvodari. Valoarea totală estimată a acestui contract este de 2.978.400 lei (aproximativ 630.000 de Euro).
De întreaga procedură privind delegarea către un operator privat a transportului public de persoane urmează să se ocupe, la modul direct, primarul Florin Chelaru, împreună cu viceprimarul Liliana Mara, secretarul orașului Tîrșoagă Viorica și alți funcționari anume desemnați.
Ofertanții trebuie să prezinte un nivel minim al mediei cifrei de afaceri totale pe ultimii 3 ani, respectiv 2018, 2017, 2016, de 1.000.000 lei, precum și copia Licenței comunitare pentru transport rutier de persoane eliberată de Autoritatea Rutieră Română (ARR). Totodată, firmele de profil care doresc să participe la licitație trebuie să facă dovada că au experiență în servicii de transport rutier public prestate în ultimii 3 ani pentru o perioadă de minim 24 de luni.
În mod suprinzător, ca să nu spunem greșit, condițiile de participare gândite de Primăria Năvodari au ca bază juridică Legea 100/2016, în condițiile în care, la Art. 27 se specifică în clar “Prezenta lege nu se aplică: d) concesiunilor de servicii publice de transport de călători, în sensul Regulamentului (CE) nr. 1.370/2007 al Parlamentului European și al Consiliului.” Cu alte cuvinte, ori nu știm, ori ne facem că nu știm, cert este că o astfel de procedură riscă să fie compromisă din start din motive legale lesne de sesizat.
Proiectul realizării unui sistem de transport intern de persoane în Năvodari a fost propus inițial de consilierul PMP, Costel Dumitrașcu, încă din anul 2017.
Cele două trasee scoase acum la licitație, urmează să atingă toate punctele de interes ale orașului, urmând să ajungă chiar până în Mamaia Nord și la Hanul Piraților. În aceste condiții este posibil că actualele rute ale firmelor ce deservesc linia Năvodari-Lumina-Constanța să fie modificate.