Ministerul Apărării Naționale a anunțat ieri că, procedura de achiziție a corvetelor multifuncționale a fost suspendată pe o perioadă nedeterminată. Totodată, MApN mai transmite și că:„la această dată, există un litigiu pe rolul Curţii de Apel Constanţa prin care Şantierul Naval Constanţa S.A., ca parte la „Asocierea dintre Naval Grup Franţa şi Şantierul Naval Constanţa S.A.”, solicită „anularea în tot a HG nr. 48 / 2018”, act normativ care fundamentează derularea procedurii mai sus amintite”
Litigiul în cauză a fost inițiat de Șantierul Naval Constanța, patronat de omul de afaceri Gheorghe Bosânceanu, care a deschis dosarul în cauză la 19 octombrie 2018, aflat în prezent pe rolul Curții de Apel Constanța, prin care solicită anularea unui „act administrativ cu caracter normativ” fiind vorba de HG nr. 48 din 15 Februarie 2018, cu tot cu Anexa ce face parte integrantă din aceasta, susținută prin Nota de Fundamentare din 15 Februarie 2018.
Ceva este putred… în spatele acestor manevre de culise
În aceste condiții, secretarul de stat pentru Armamente, Andrei Ignat, a informat cu privire la suspendarea procedurii de achiziţie și “prin semnătura sa, a sesizat Parchetul Militar de pe lângă Curtea Militară de Apel, în temeiul unor suspiciuni rezonabile privind derularea în deplină legalitate a procedurii, de natură să afecteze realizarea interesului naţional de securitate în ceea ce priveşte Programul de înzestrare esențial „Corvetă multifuncțională.”
Azi trebuia anunțat câștigătorul
Termenul prestabilit, la care Ministerul Apărării trebuia să anunțe cine este câștigătorul licitației de 1,6 Miliarde de Euro (TVA inclus) este 12 ianuarie, adică chiar ziua de azi.
Reamintim că, prin această procedură, MApN urma să selecteze șantierul constructor din România pentru patru corvete multifuncționale, dar și pentru modernizarea și înarmarea celor două fregate Clasa 22, “Regele Ferdinand” și “Regina Maria.”
Bătălia pentru contractul de 1,6 Miliarde de Euro
Acest contract fabulos de 1,6 Miliarde de Euro, ce urmează să se deruleze pe o perioadă de 7 ani, a adus la licitație trei ofertanți de calibru:
Damen Shypyards Group, Olanda, care deține Șantierul Naval Galaţi şi Șantierul 2 Mai – Mangalia
Fincantieri din Italia, care deţine în România şantierele navale de la Tulcea şi Brăila
Naval Group din Franţa care s-a asociat cu Şantierul Naval Constanţa, patronat de Gheorghe Bosânceanu