Am primit, în urmă cu câteva minute, un comunicat de presă din partea Teatrului de Stat Constanța. Conform celor scrise, piesele puse în scenă de această instituție se vor o ”alternativă la striptease masculin”. Nu știm cine se ocupă de comunicare în cadrul teatrului constănțean, dar părerea noastră este că simpla alăturare ale celor două concepte este fundamental greșită. Teatrul nu poate fi niciodată o variantă, atunci când n-ai chef să vezi bărbați goi. Fraza în sine este nu doar o rușine pentru teatru ci mai ales o dovadă că la conducerea acestei instituții se află oameni care nu știu exact unde se află. Poate ar face mai bine să lase pe altcineva în locul lor, atât timp cât își caută publicul între amatoarele de dansuri erotice masculine. Vă prezentăm integral comunicatul primit.
„TESTOSTERON”, o piesă cu şapte bărbaţi în distribuţie,
într-o perioadă dedicată femeilor
TESTOSTERON: hormon steroid
masculin, secretat de testicul,
cu rol deosebit în menținerea
caracterelor sexuale secundare
La debutul unui interval de timp dedicat, în fiecare an, femeilor, în datele de 2, 3, 4 martie, de la ora 19.00, Teatrul de Stat prezintă noua sa premieră, cu titlul „TESTOSTERON” şi cu şapte bărbaţi în distribuţie.
Aşadar, ca alternativă culturală la tradiţionalele spectacole de striptease masculin, aveţi ocazia să-i urmăriţi, pe scena TSC, pe Marian Adochiței, Bogdan Caragea, Remus Archip, Andrei Cantaragiu, Andu Axente, Alexandru Medveghi, Adrian Dumitrescu, într-o adaptare a tânărului regizor timişorean Traian Şoimu după piesa de succes a scenaristului, regizorului şi producătorului polonez Andrzej Saramonowicz.
Așa cum ne spune chiar regizorul Traian Șoimu, vom vedea pe scenă șapte bărbați care „cred că femeile sunt duşmanul lor principal, dar, de fapt, nu e unul care să nu le iubească până la Dumnezeu şi înapoi…”
Comedia – cult „Testosteron” a fost primită cu mare entuziasm, atât în Polonia, cât și în străinătate, fiind jucată pe scene din Marea Britanie, Turcia, Cehia, Bulgaria etc.
În 2007 piesa a fost ecranizată cu mare succes, având circa 1,4 milioane de spectatori și fiind prima dintr-o serie de comedii ce au înnoit paradigma umorului polonez în primul deceniu al mileniului 3.
Filmele regizate și produse de Saramonowicz au totalizat 4,6 milioane de spectatori, circa un sfert din numărul total de bilete vândute în Polonia în această perioadă.
Scenografia este semnată de timişoreanul Zsolt Fehérvári, iar asistent scenograf este Lăcrămioara Dumitrașcu, care a realizat şi grafica afişului. Muzica îi aparţine compozitorului constănţean Adrian Mihai, iar traducerea textului a fost realizată de Ioana Diaconu Mureșan.