Vrei infrastructură pentru România? Votezi Clotilde Armand, alianța 2020 USR PLUS

Pe Clotilde Armand o știe probabil, la ora asta, cam toată România. Este, după cum se prezintă chiar ea, ”franțuzoaica aia care a ales România”. Iar dacă vă întrebați cum ajunge o franțuzoaică tocmai în sud estul sălbatic al Europei, există și aici o poveste frumoasă. Clotilde Armand este măritată cu Sergiu Moroianu, un prestigios matematician, pe care l-a cunoscut la celebra M.I.T din America. ”În momentul în care am intrat în sala în care își susținea doctoratul, pe tablă scria ”eu sunt un marinar român”. Au fost primele cuvinte pe care le-am învățat în română. Era o expresie pe care o învăța toată lumea, pentru că la MIT erau mai mulți români decât americani. Românii sunt oameni respectați și cu reputație bună în acel cadru universitar”, povestește Clotilde Armand, ca și cum ar vorbi despre unul de-al ei, deși ea este o fiică adoptată a țării noastre.

Discuția cu franțuzoaica devenită româncă are loc la filiala USR Constanța, care a invitat-o în orașul nostru, în calitatea ei de candidat pe lista de europarlamentare. Franțuzoaica a moștenit o sinceritate cu care noi românii nu suntem foarte obișnuiți. Recunoaște încă din startul discuției că nu va sta în funcția de europarlamentar mai mult de un an, pentru că are de luat o revanșă, la alegerile locale din 2020, atunci când vrea neapărat să devină primarul sectorului 1 din București. În 2016 a pierdut, oficial, la doar 1500 de voturi diferență de actualul primar, dar sentimentul general al celor implicați a fost că a câștigat aceste alegeri, mai ales că în secțiile în care a putut avea observatori, scorul a diferit mult față de celelalte, în favoarea ei. Așa cum spuneam, e determinată însă să revină și să câștige primăria sectorului 1. Chestionată legat de credibilitatea unui discurs despre un mandat de europarlamentar care va ține doar un an, Clotilde Armand înțelege dilema, dar ne explică foarte clar că ea sprijină o echipă de oameni competenți și oricine o va înlocui va ști cum să servească bine interesele României.

Întrebată care va fi principala preocupare în funcția de europarlamentar, Clotilde răspunde aproape imediat: infrastructura. Iar dacă-i citești CV-ul, înțelegi de ce trebuie s-o crezi, când spune asta.

Clotilde Armand este de profesie inginer. A deținut funcții de conducere în cadrul Distrigaz SudAmerican AirlinesAirbusKPMG. În 20022004 a lucrat în Franța și Germania la MI-GSO, subsidiară a Alten, o companie de consultanță specializată în managementul de proiecte industriale de talie mare.

Între 2005-2010 a lucrat ca manager executiv la Distrigaz Sud pentru București și manager de proiect pentru Distrigaz Confort, apoi din 2010 – director of Innovation & new markets la GDF Suez Energie France în Paris, cu accent pe producția de energie regenerabilă. Din septembrie 2013 până în prezent, Clotilde Armand este director general pentru grupul de firme Egis din România, Bulgaria și Moldova, în care lucrează 200 de ingineri pentru proiecte de infrastructură: autostrăzi, poduri, tuneluri, baraje, stadioane, stații de epurare, porturi, aeroporturi, navigabilitatea Dunării.

Clotilde Armand este vicepreședinte al Asociației Române a Inginerilor Consultanți (ARIC). În 2015, a făcut parte dintre semnatarii unei scrisori deschise adresate Guvernului și Președinției României, care semnala probleme cu care se confruntă industria de consultanță-proiectare a infrastructurii de transport.

Printre proiectele la care a lucrat se numără construcția metroului din Belgrad, studiile de fezabilitate pentru Caile Ferate din Cehia, construcția coridorului pan european 10 din Macedonia sau proiectul Rail Baltica, o cale ferată care va lega țările baltice de Europa. 

rail baltica

Putem stabili, așadar, că franțuzoaica noastră vine cu expertiza la purtător. Nu mai vorbim de vreun PSD-ist care și-a terminat liceul la seral după 40 de ani ci de o femeie care se poate considera o autoritate în domeniul proiectelor mari de infrastructură. 

”Aici la Constanța se vede legătura dintre corupție și subdezvoltare”

Nu se declară însă un fan al Constanței, în acest moment. Iar atunci când vorbește despre orașul nostru, rostește o frază care ar trebui pusă pe panouri la fiecare intrare în localitate. ”Aici, la Constanța, se vede legătura dintre corupție și subdezvoltare”. Și continuă Acest județ, Constanța, ar avea toate atuurile pentru a fi un pol de dezvoltare, care ar fi puternic și care ar dinamiza întreaga economie românească. În schimb, avem un oraș, Constanța, în ruină, avem un Port sub capacitatea sa și avem o ofertă turistică de care nici măcar românii nu sunt mulțumiți. Românii preferă să se ducă în Bulgaria, iar fostul primar s-a dus în Madagascar pentru a scăpa de Justiție. Administrația Portului Constanța s-a lăudat că anul acesta vor acosta 20 de nave de croazieră. Trebuiau să fie 200 și nu 20. Atât timp cât nu vom schimba cultura de gestionare a investițiilor nu vom ieși din cercul vicios al subdezvoltării. România nu este o țară săracă, ci este ținută în sărăcie“

”Vom traversa Munții Balcanici înainte de a traversa Carpații”

Problema, conform candidatului USR, Clotilde Armand, pare a sta în modul în care Uniunea Europeană favorizează țările aflate în preaderare. Aici, crede franțuzoaica, trebuie intervenit pentru a schimba modul de lucru. De asemenea, în opinia ei, românii sunt conduși de oameni care nu pricep diferența simplă între o cheltuială și o investiție.

Cheltuielile se duc pe lucruri necesare de moment, dar nu produc nimic în viitor. O investiție este o cheltuială care va produce în viitor beneficii mai mari decât cheltuiala inițială. În România, autorităţile publice, atât de la nivel local, cât şi naţional, nu ştiu să facă investiţii. Spre exemplu, Sectorul 1 al Capitalei are un buget uriaș, aproape cât la Madrid, dar nu este folosit la capacitatea sa. În acest sector, investiţiile sunt de 5%. În general, interesul de moment este mai puternic decât interesul global. Este o problemă de dorinţă politică, dar şi o problemă de competenţă şi de capacitate administrativă. Şi, aici intervine ce vrem să facem noi în calitate de europarlamentari. Meseria mea este de a concepe infrastructuri mari, de transport şi nu numai. Eu plec luni din România şi mă întorc la sfârşitul săptămânii tocmai pentru că îmi exersez profesia de inginer. La fel cum fac mulți care pleacă din țară, eu sunt și un fel de căpșunar. Multe dintre proiectele la care lucrez sunt în țări care sunt în preaderarea la UE. Paradoxul este că în aceste țări care încă nu au aderat la Uniunea Europeană se fac progrese mai mari decât în România. Eu dau mereu exemplu de autostrăzi, dar aș putea să dau exemplu și partea de Dunăre. În țările care sunt în preaderare, și iau ca exemplu Peninsula Balcanică, vom traversa munții din Peninsula Balcanică înainte de a traversa Carpații pe autostrăzi. În momentul în care noi, români, am aderat la Uniunea Europeană, Europa a avut următoarea strategie: este mai important ca țările care au intrat în UE să-și dezvolte capacitatea administrativă decât să aibă infrastructură. Cu alte cuvinte, mai important e să primească ei o undiță decât noi dăm peștele. De fapt, la 30 de ani de la Revoluție și 12 ani de când am intrat în UE, ne dăm seama că această strategie a UE a fost greșită și nu a dat rezultate. Nu am dezvoltat această capacitate administrativă și nu avem infrastructura de care avem nevoie. Eu voi cere în Parlamentul European să schimbăm strategia și să ne ajute pe noi, cu instituțiile ei, să realizeze această infrastructură, aici, în România. Aceste instituții europene sunt ale noastre, pentru că și noi suntem UE. În plus, sunt și pline de români. Vreau ca această alianță electorală să impună un program de reconstrucție, o schimbare a strategiei UE în ceea ce privește infrastructura din România. Printre infrastructurile care trebuie realizate se numără și cea a Portului Constanța. Dacă nu schimbăm această strategie, atunci, viitorul va fi oglinda trecutului”, spune Clotilde Armand.

Am avut, așadar, o discuție extrem de plăcută, cu o doamnă foarte determinată și foarte convingătoare în mesajul pe care și-a dorit să-l transmită, acela că dacă-ți dorești infrastructură pentru România, există un singur candidat la alegerile europarlamentare pe care trebuie să pui ștampila: Clotilde Armand, alianța USR PLUS.

Articol comandat de partidul Uniunea Salvați România, parte a alianței electorale Alianța 2020 USR-PLUS; Realizat de Dorian Punctro Press SRL – editor al Constanta.ro), Cod mandatar financiar: 41190006

Similar Articles

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Instagram

Most Popular