Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au acţionat pe linia prevenirii şi combaterii braconajului piscicol în zona de competenţă, identificând un cetăţean român care transporta, cu un autovehicul, cantitatea de 2.204,4 kilograme peşte din specii diferite fără a îndeplini condiţiile legale.
În data de 25.04.2015, în jurul orei 23.10, poliţiştii de frontieră din cadrul Sectorului P.F. Cernavodă au oprit pentru control, în zona de competenţă, un autovehicul marca Mercedes, înmatriculat în Bucureşti, condus de cetăţeanul român F.N., în vârstă de 50 de ani.
Conducătorul auto a declarat poliţiştilor de frontieră că transportă, în compartimentele autovehiculului destinat transportului de peşte, diferite cantităţi de puiet din specia crap.
În urma controlului, în primele trei compartimente au fost descoperite cantităţi de peşte din specia specificată conform declaraţiei şi documentelor justificative prezentate, iar în celelalte trei compartimente au fost identificate 1.687,4 kilograme peşte din specia crap de dimensiune mare, 510 kilograme peşte din specia somn şi 7 kilograme peşte specia şalău.
Pentru cele 2.204,4 kilograme de peşte conducătorul auto nu poseda documente de provenienţă şi transport, astfel încât întreaga cantitate de peşte i-a fost ridicată în vederea confiscării în vederea continuării cercetărilor şi lăsată în custodie unei societăţi comerciale din oraşul Hârşova.
La finalizarea cercetărilor, poliţiştii de frontieră vor lua măsurile legale ce se impun în privinţa cantităţii de 2.204,4 kilograme peşte, iar în cauză au întocmit lucrare penală pentru săvârşirea infracţiunii de „deţinerea, transportul sau comercializarea fără documente legale a peştelui, icrelor ori produselor din peşte”, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 64 din O.U.G. 23/2008 modificată şi aprobată prin Legea 317/2009.
O asociaţie nonguvernamentală din Constanţa a accesat, împreună cu parteneri non-profit din Ilfov, Cluj-Napoca şi Bucureşti, fonduri europene pentru a pregăti 210 persoane din rândul şomerilor tineri şi de lungă durată să-şi găsească un loc de muncă sau să pornească o afacere proprie. În judeţul Constanţa, persoanele care vor fi integrate grupului ţintă vor fi selectate din zona oraşului Hârşova, acolo unde şomajul în rândul tinerilor, precum şi şomajul de lungă durată, înregistrează valori peste media obişnuită. Persoanele selectate vor primi consiliere vocaţională. O parte din şomerii selectaţi în proiect vor urma cursuri de perfecţionare, iar o altă parte vor fi integraţi unui program de dezvoltare a spiritului antreprenorial, de supervizare şi monitoring în deschiderea unor afaceri. ”O să-i învățăm pe tineri să-și înființeze un plan de afaceri și îi vom învăța tot ce ține de marketing, pentru a putea să își pună în aplicare afacerile pe care le au în minte”, a declarat coordonatorul proiectului “EQUAL JOBS – locuri de muncă adecvate tuturor”, Mihaela Piecu, preşedintele Asociaţiei Handmade Romania, în cadrul conferinţei de lansare, ce a avut loc la hotelul Bulevard din Constanţa, în data de 24 aprilie 2015. Organizatorii vor încheia parteneriate cu autorităţile locale şi cu agenţiile de ocupare a forţelor de muncă, în vederea organizării unor burse ale locurilor de muncă. De asemenea, îşi propun să lanseze un portal pe internet, destinat cererilor şi ofertelor de muncă pentru şomerii tineri şi de lungă durată. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Sectorial de Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 5 „Promovarea măsurilor active de ocupare“, Domeniul Major de Intervenţie 5.1 „Dezvoltarea şi implementarea măsurilor active de ocupare“, şi este implementat de Asociaţia Handmade România, în parteneriat cu Asociaţia Asistenţilor Sociali Profesionişti Prosocial, Fundaţia de Îngrijiri Comunitare şi Asociaţia pentru Tineret ”Liberte de pensee”.
Promovarea nu e tocmai un lucru usor, in special cand nu ai bani si doresti sa iti promovezi formatia. E vorba de multe sacrificii, investitii si in cele din urma mai multe investitii. Desigur, produsul finit si faptul ca iti vezi fanii fericiti este o rasplata pe masura. Dar pana sa ajungi in acel loc trebuie sa muncesti din greu.
Ca orice formatie, ne-am dorit si noi sa avem tricouri personalizate. Desigur, optiunea tricourilor imprimate prin serigrafie a cazut din start. In schimb, am folosit servicii de aplicare folii termotransfer. Ne asteptam sa facem tricouri mai simple, doar cu numele trupei. Eu, cel putin, stiam ca foliile cu termotransfer aplicate pe tricouri nu se pot folosi pentru a crea modele prea complicate dar se pare ca m-am inselat.
Cand ne-am intalnit cu un reprezentant al firmei care se ocupa cu acest tip de imprimari, i-am aratat doar logo-ul formatiei iar acesta ne-a intrebat de ce dorim un model asa de simplu? Norocul a facut ca un coleg de trupa sa aiba la el pe un stic de memorie si modelul complex pe care il doream de la inceput. I l-am aratat tipului iar acesta a zis ca sa poate rezolva.
Tot nu am fost chiar convins ca foliile cu termotransfer pot fi folosite pentru modele asa de complexe asa ca i-am cerut reprezentantului un exemplu de tricou facut cu aceasta metoda. Acesta a acceptat si cand ne-am primit tricoul ne-am dat seama cat de ignoranti am fost. Ne asteptam sa primim un tricou cu o bucata de plastic lipita pe el dar am observat ca acesta era, de fapt, foarte elastic iar modelul nu s-a deteriorat. Am bagat de test trioul cu folia cu termotransfer in masina de spalat la un program mai “violent” iar cand l-am scos modelul era intact.
Foliile cu termotransfer s-ar putea sa fie viitorul pentru trupele la inceput de drum care doresc sa se promoveze. Astfel de folii gasesti si la Pin Grupla preturi accesibile. Nu uita: cand vine vorba de promovarea formatiei tale, trebuie sa dai tot ce ai mai bun. Pentru tricouri personalizate chiar merita sa folosesti tehnica cu folii cu termotransfer.
Pentru remedierea unei avarii la conducta principală de alimentare cu apă din zona de est a orașului Năvodari, SC RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 25 aprilie 2015, în intervalul 12,00 – 18,00. Sunt afectați consumatorii de pe străzile Apusului, Macului, Eternității, Liniștii, Recoltei și Prelungirea Recoltei.
Ne cerem scuze față de abonații afectați de această oprire și îi asigurăm că echipele noastre de intervenție vor face tot posibilul pentru remedierea avariei și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.
Pe Ionuț Dulgheriu îl cunoaștem cu toții din lumea media. Lucrează parcă dintotdeauna la Radio și a prezentat diferite formate TV. Dincolo de imaginea aceasta, am descoperit în Ionuț Dulgheriu un talentat cântăreț de muzică ușoară, care începe încet, încet să-și construiască un nume în peisajul respectiv. Ascultându-l, descoperi o voce caldă, naturală, despre care ai putea jura că interpretează de când lumea, deși și-a făcut curaj și a urcat pe scenă, la modul serios al lucrurilor, abia în urmă cu doi ani de zile.
”Am cântat încă de pe vremea lui Ceaușescu, în grupul Mugurii, condus de Gabriela Sauciuc. Pasiunea asta pentru muzică există de când mă știu, doar că abia în urmă cu doi ani mi-am luat inima în dinți și am făcut primele înregistrări.Mergând în America și Canada am descoperit că românilor de acolo le era dor de muzica ușoară românească și, pentru că melodiile astea care exprimă sentimente frumoase mă și caracterizează, am ales să înregistrez asemenea melodii”, spune Ionuț Dulgheriu, referitor la felul în care a început cariera sa muzicală.
Vă invităm să-l ascultați, veți descoperi un cântăreț care, alături de un pahar bun de vin, merge direct la inimă.
Teodosie a mai câştigat o luptă din războiul pe care l-a deschis Asociaţiei Aşezămintelor Sfântului Mare Mucenic Mina, cu scopul de a pune mâna pe patrimoniul acesteia, în speţă pe biserica în stil maramureşean şi pe centrul social, ambele construite în Parcul Tăbăcărie. Cazul este, deja, de mare notorietate, întrucât presa, în general, şi mai ales Constanta.Ro, în particular, au mediatizat intens toate etapele scandalului: suspendarea preoţilor de la Sfântul Mina; preluarea bisericii de către Arhiepiscopie cu ajutorul jandarmilor care acţionau în baza unei ordonanţe dispuse de un procuror de la Parchetul Judecătoriei Constanţa; punerea preotului Nicolae Picu sub acuzaţie în faţa consistoriului eparhial (instanţa de judecată canonică din subordinea lui Teodosie) şi caterisirea acestuia din preoţie; intabularea dreptului de proprietate al Arhiepiscopiei asupra bisericii şi centrului social, chipurile în baza unei legi care ar consacra dreptul BOR de a dobândi bunurile altora, prin stropirea cu apă sfinţită; desfiinţarea acestei halucinante înscrieri în cartea funciară, în cadrul procesului deschis de Asociaţie în contradictoriu cu Arhiepiscopia.
Noul asalt
Deloc intimidat de eşecul răsunător din campania de intabulare prin stropire cu apă sfinţită, Teodosie s-a repliat, pregătind un nou atac poziţional, cu aceleaşi lănci şi buzdugane, cu aceleaşi flamuri şi blazoane. A mai schimbat călăreţii, în sensul că, pentru a evita autoritatea de lucru judecat (adică excepţia care închide din start procesele în care se cere un drept faţă de care justiţia s-a mai pronunţat în alte ocazii), a trimis la înaintare Parohia Sfântul Mare Mucenic Mina. Această persoană juridică din subordinea Arhiepiscopiei, având sediul procesual chiar la Arhiepiscopie, a deschis un proces în constatarea pretinsului său drept de proprietar al bunurilor imobiliare construite de Asociaţie (Dosarul 5476/118/2014, al Tribunalului Constanţa, soluţionat pe fond, prin Sentinţa Civilă nr. 355/18.02.2015). Şi-au zis avocaţii tocmiţi de Teodosie… au zis ce pretinde chiar Teodosie de ani de zile: că biserica maramureşeană a intrat de drept în patrimoniul Parohiei din clipa în care ierarhul a sfinţit-o. La fel ar fi intrat şi centrul social, chiar dacă lui Teodosie nu i-a mai ajuns aghiazma ca să se înstăpânească prin… udare. Nu-i bai, au gândit aceştia, că centrul social e doar o anexă a bisericii. Iar anexele se anexează şi fără udare, că de-aia le zice anexe… chit că, în realitate, acolo era o clădire autonomă, edificată pe tei nivele de înălţime, în care se desfăşurau activităţi specifice asociaţiei nonguvernamentale din domeniul asistenţei sociale.
O acţiune… şi laie, şi bălaie
Apoi, la cererea iniţială de constatare a dreptului de proprietate, Parohia a depus şi o cerere de revendicare imobiliară. Constatarea şi revendicarea sunt acţiuni eminamente diferite, raportul lor fiind asemenea polilor magnetici: nu pot sta împreună, respingându-se reciproc. În acest sens, dacă parcurgeţi – cum am făcut şi noi – zecile de hotărâri judecătoreşti publicate pe internet, veţi vedea că multe acţiuni în constatare sunt respinse în baza aprecierii că reclamantul avea la îndemână doar acţiunea în realizare şi viceversa. Şi se întâmplă aşa, pentru că revedicarea este cale rezervată celor care NU au posesia bunului pretins (dar au titlul), iar constatarea este rezervată celor care, DA, au posesia bunului (dar nu au titlul). Popular spus: ori e laie, ori bălaie, neputând fi şi laie şi bălaie, în acelaşi timp.
În acest dosar, 5476/118/2014, dat spre competenta soluţionare a judecătoarei dr. Cristina Ghernaja, polii magnetici s-au demagnetizat, procesul continuând să meargă, până la pronunţare, şi ca acţiune în constatare, şi ca acţiune în revendicare, şi ca laie, şi ca bălaie.
Hotărârea care s-a născut din ea însăşi
În linii mari, instanţa a reţinut că biserica şi centrul social au fost construite pe terenuri concesionate Asociaţiei, în baza unor autorizaţii de construire emise pe numele Asociaţiei şi a unor procese-verbale de finalizare a construcţiei încheiate de autoritatea locală cu Asociaţia, fiind intabulate în cartea funciară, tot pe numele Asociaţiei. Însă a reţinut, într-o singură frază de două rânduri, şi că Biserica a fost sfinţită de Teodosie, în 2010 (biserica funcţiona din anul 1997 – n.n.). După aceste oficii, a trecut la analizarea „titlului” deţinut de Parohie. Dar nici Parohia, nici Arhiepiscopia nu deţineau vreun titlu scriptic asupra construcţiilor revendicate la Sfântul Mina. Cu toate acestea, instanţa a decis că Parohia din subordinea lui Teodosie are un titlu asupra clădirilor, acesta fiind chiar hotărârea judecătorească. Adică, am spune noi, chiar hotărârea în născare, ea însăşi, care într-un mod dialectic, propriu teoriilor sofiste ale lui Protagoras, îşi dădea măsura propriei măsuri, se năştea din ea însăşi şi se hrănea din ea însăşi, ca un şarpe care-şi înghite coada!
Sofismul mizerabil prin care Statutul BOR a fost citat ca lege
Totuşi, ca să ajungă la această constituire de titlu, instanţa a apreciat că Hotărârea de Guvern de recunoaştere a Statutului Bisericii Ortodoxe Române este una de tip normativ, cu putere de lege. În consecinţă, a tratat Statutul BOR ca pe o lege în sine, citând cu lux de amănunte, pe câteva pagini bune, tot felul de reglementări despre bunurile sacre şi cele comune, pe care nu le-a făcut Parlamentul sau Guvernul, ci Biserica de una singură. Păi dacă judecătoarea are dreptate, şi statutul BOR are reglementări cu caracter de lege, ar trebui să citim mai cu atenţie statutele adventiştilor, iehoviştilor, evangheliştilor, catolicilor şi adepţilor cultului mozaic, pentru că toate acestea, şi multe altele, au fost recunoscute prin hotărâri de guvern, toate având, deci, putere de lege după raţionamentul de mai sus. În realitate, dincolo de aspectul acesta mai mult teoretic, hotărârile de Guvern „se emit pentru organizarea executării legii”, însă în practica administrativă se întâmplă adesea ca ele să depăşească de fapt cadrul legal, să-l interpreteze strâmb sau să-i adauge, din burtă, tot felul de prevederi contrare intenţiei legiuitorului, aşa cum s-a tot reclamat de sute de ori în ultimii 25 de ani. În practica judiciară, atât de cunoscută judecătoarei, hotărârile de guvern pot fi atacate la instanţa de contencios-administrativ. Cu alte cuvinte, sunt supuse controlului de legalitate, aşadar sunt sub legi, iar nu egalele legilor, căci dacă ar fi fost aşa ar fi fost supuse controlului de constituţionalitate, ceea ce nu e cazul. Hotărârile de Guvern au putere de lege, la fel cum au şi hotărârile unui consiliu local comunal, ambele putând fi atacate la aceeaşi instanţă. Să te prevalezi de această formulare teoretică vagă, ca să te raportezi la statutul unui cult religios ca la o lege… deja e prea mult.
O ţesătură de aparenţe
Mai departe, onorata instanţă a trecut la analizarea titlului de proprietate al Asociaţiei. Înşiruind câteva argumente extrem de deficitare (într-o ţesătură de aparenţe), pe care ni se face lehamite să le mai prezentăm, instanţa de fond a decis că autorizaţiile de construcţie şi procesele verbale de finalizare a construcţiilor, nu reprezintă titlu de proprietate. Ca să înţelegeţi situaţia, ar trebui să vă puneţi în pielea celui care construieşte o casă; autorizaţia lui şi recepţia finală nu-i atestă dreptul de proprietate, pentru că nu sunt titluri. Aşa e, dreptul i-l atestă un act ulterior, dat în baza acestora, în speţă intabularea dreptului de proprietate în Cartea Funciară. Aşa spune şi articolul 557 din Codul Civil: „bunurile imobile se dobândesc prin înscrierea în cartea funciară”. Dar bunurile Asociaţiei erau înscrise, deci era proprietară. Numai că, în acest caz, judecătoarea s-a referit la art. 56 din Legea 71/2011 ptr punerea în aplicare a codului civil, care „statuează că efectul constitutiv al înscrierii în Cartea Funciară (adică art. 557, la care ne-am referit mai sus – n.n.) va fi aplicat numai după finalizarea lucrărilor de cadastru, pentru fiecare unitate administrativ-teritorială şi deschiderea, la cerere sau din oficiu, a cărţii funciare pt imobilele respective”. Pe judecătoare n-a interesat-o să afle situaţia de fapt, anume dacă s-au finalizat lucrările cadastrale şi dacă s-au deschis cărţile funciare (care erau deschise, cum bine ştia). Însă a observat că în lege nu s-a stabilit o dată pentru finalizarea lucrărilor cadastrale la nivelul unităţii administrativ-teritoriale, iar de aici a dedus că norma nu este de aplicare imediată şi că se amână… până la calendele greceşti. Total eronat, se amâna până la îndeplinirea condiţiei, astfel încât instanţa trebuia să verifice dacă s-a îndeplinit respectiva condiţie, dacă s-au finalizat lucrările cadastrale şi dacă s-au deschis cărţile funciare. În privinţa cărţilor, nici nu era greu să verifice, având în vedere că acestea se aflau, în copie, depuse la dosar, fiind cât se poate de deschise.
Cum a apreciat instanţa că Parohia are şi n-are posesia bisericii
După toate constatările de mai sus, instanţa a trecut la judecarea acţiunii în revendicare imobiliară formulată de Parohia din subordinea lui Teodosie. Or, după ce a admis constatarea – care era rezervată unuia care are posesia bunului – instanţa a dat-o la întors, afirmând contrar convingerii sale anterioare şi contrar tutor evidenţelor că Parohia nu are posesia clădirilor revendicate. Nici de data aceasta, judecătoarea nu s-a raportat la situaţia de fapt, ci la cea scriptologică, în speţă la ordonanţa procurorului care a făcut ca, din 2013, biserica maramureşeană de la Tăbăcărie să intre în posesia Arhiepiscopiei, prin Parohia Sfântul Mina. „Permiterea pătrunderii preoţilor în vederea ţinerii slujbelor bisericeşti, pentru că aceasta este până la urmă esenţa a ceea ce s-a dispus (prin ordonanţa procurorului –n.n.), nu echivalează cu punerea în posesie, ci cu o detenţie limitată la anumite activităţi, respectiv obţinerea unei permisiuni de a folosi biserica”, a apreciat instanţa. Însă în realitatea faptică, biserica este în posesia preoţilor lui Teodosie, care o încuie şi o descuie, ei şi numai ei. Desigur, înaltele feţe bisericeşti nu beau în altar şi nu se scobesc în nas, având folosinţa limitată la oficierea slujbelor. Dar pe judecătoare n-a interesat-o situaţia de fapt, ci scriptologia din care a dedus, ca şi înainte, un gri etern, pe care-l vede alb dintr-o parte şi negru din cealaltă.
Ca-n Evul Mediu
La final, după toate argumentele măreţe, Tribunalul a constatat că „reclamanta a făcut dovada unui titlu de proprietate – prezenta hotărâre ţinând loc de titlu de proprietate, în timp ce pârâta nu are un titlu de proprietate”. Nici nu ştii dacă să râzi sau să plângi. Aşadar, Teodosie care a dat cu apă sfinţită are un titlu, iar Asociaţia care a construit din fondurile ei cele două clădiri, cu autorizaţii, recepţii şi intabulări de carte funciară, n-are niciun titlu? Dar în ce ţară trăim?
Oamenii de afaceri din Constanța cotizează cu sume impresionante la bugetul local. De ani buni, aceștia sunt obligați să plătească celebra taxă ”pentru creșterea gradului de liniște și siguranță în derularea acitivităților economice în Constanța, Mamaia și Sat Vacanță”.
Serviciul Public de Taxe și Impozite din cadrul Primăriei Constanța a precizat, la o solicitare a Asociației Constanța Ia Atitudine, că la nivelul anului 2014 a fost încasată suma de 6.611.826 de lei. De asemenea, Virginia Uzun, directorul executiv al SPIT, a spus că la data de 31 martie 2015 a fost încasată taxa în valoare de 3.641.909 lei. ”La nivelul anului 2015, pentru taxa menționată, în evidențele noastre fiscale sunt înregistrați 31.337 de debitori, din care 16.356 au achitat-o integral la data de 31 martie 2015”, a precizat aceasta.
”Am solicitat primăriei, conform legii, să ne comunice nu numai câți bani s-au strâns din această taxă, ci și cum au fost cheltuiți. Din păcate, nu am primit răspuns decât la prima parte. Întrebăm însă din nou, public: pe ce s-au cheltuit peste 6,6 milioane de lei? Vedem cu toții în oraș că intersecțiile sunt pline ce cerșetori, că spargerile s-au înmulțit, știm că firmele preferă (și în unele cazuri sunt obligate) să-și păzească sediile apelând la firme specializate de securitate. Nu vrem să credem că banii se duc, așa cum presa relatează despre alte contracte ale primăriei, către firme apropiate unora din conducerea ei. Pentru a ne risipi îndoielile noastre și ale constănțenilor, dar și pentru a nu încălca legea, primăria este datoare cu un răspuns”, a precizat Andrei Popescu, președinte ACIA.
Majoritatea persoanelor care au trecut prin o sesiune de team building vor spune ca a fost o experienta pe cat de interesanta pe atat de infricosatoare. Aici ma refer strict la activitatile ce pot intra fara nicio problema in categoria de sporturi extreme. Dar cei care nu au trecut printr-o astfel de experienta se vor repezi sa spuna ca lor nu le e frica. Ei bine, uite ce poti experimenta intr-o oferta team building.
Credeai ca e simplu sa urmezi un traseu in care trebuie sa te cateri pe o stanca dupa care sa mergi cu tiroliana pe o alta stanca de unde sa fii nevoit sa cobori in rapel? Suna foarte distractiv, si chiar asa e, dar odata ajuns in situatie intervin niste factori la care nici nu te gandeai cand iti imaginai aceasta experienta. E foarte posibil sa nu ai habar ca suferi de rau de inaltimi. Si cu toate ca doresti sa duci traseul pana la capat sa dai de acest impediment care sa iti strice experienta. Dar exact pentru aceste motive exista diverse oferte de team building, sa te ajute sa treci peste aceste momente, sa reusesti sa devi o persoana progresiva.
O alta activitate ce se gaseste in ofertele de team building este cea sub numele de “pendul”. Practic, te arunci in gol si te lasi purtat de inertie, singura ta sustinere fiind o coarda rezistenta, un ham si adrenalina. Doar gandul iti poate da fiori. Si totusi, sunt persoane care se gandesc la aceasta oferta de team building ca la cel mai misto lucru pe care l-ar putea face, pana cand sunt pusi in fata faptului. Dupa cum ziceam, trebuie sa iei in calcul si fricile pe care doresti sa ti le infrangi. Pe langa frica de inaltimi, pendulul te va supune si unor forte gravitationale cu care niciun om simplu nu e obisnuit.
Desigur, in ofertele de team building nu vei gasi doar asemenea activitati extreme. Exista si activitati de coordonare care sunt create special pentru a fi puse in practica cu colegii de munca. Pentru aceste activitati va trebui sa te bazezi pe colegii tai si acestia, la randul lor, sa se bazeze pe tine. Nimic mai simplu si mai distractiv.
Exista multe oferte de team building pe piata dar daca doresti sa colaborezi cu o echipa care are multa experienta in spate cand vine vorba de team building, atunci recomand Vetical Adventure. Aceasta companie va sti cum sa iti organizeze o sesiune de team building de neuitat.
Asociația M10 Constanța solicită tuturor consilierilor județeni din cadrul CJC Constanța, în special celor din opoziție, să ceară lămuriri cu privire la mai multe proiecte de hotărâri aflate pe ordinea de zi a ședinței de miercuri, 22 aprilie 2015. Printre acestea, se numără:
Proiect nr.3 privind privind demararea procedurii de concesionare a imobilului Pavilion Expozițional Constanța, imobil aflat în domeniul public al Județului Constanța.
Înainte de a stabili care este cea mai eficientă modalitate de utilizare a Pavilionului Expozițional, ar trebui solicitat un raport al veniturilor și cheltuielilor, generate de acesta, în perioada administrării sale de către Fundația “Fantasio”. De asemenea, considerăm că este nevoie de răspunsuri clare la întrebările: de ce Pavilionul Expozițional nu poate fi administrat de o instituție aflată în subordinea Consiliului Județean, cum ar fi Centrul Cultural Județean “Teodor T. Burada”, sau de ce nu se poate înființa o entitate nouă (al cărei obiect de activitate să fie exclusiv administrarea Pavilionului), aflată în subordinea Consiliului Județean, tocmai pentru a evita suspiciunea că se pregătește o concesiune pentru o firmă de casă a PSD?
Proiect nr. 5 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare pentru Spitalul Clinic Județean de Urgență “Sfântul Apostol Andrei” Constanța.
În loc de a-și consuma inutil energia cu schimbarea din funcții a vicepreședinților PSD ai Consiliului Județean, consilierii opoziției ar putea supune atenției specialiștilor din propriul partid (dacă există) cele peste 170 de pagini ale ROF-ului și să vină cu propuneri concrete de îmbunătățire a organizării și funcționării Spitalului Clinic Județean de Urgență “Sfântul Apostol Andrei” Constanța. Ar fi mult mai indicat ca votul pentru acest proiect să fie amânat pentru o ședință viitoare a Consiliului Județean, timp în care ROF-ul Spitalului Județean să intre în dezbatere publică.
Proiect nr.7 privind modificarea Anexei nr.2 la HCJC nr.254/03.12.2014 privind repartizarea spațiilor cu destinația de birouri, precum și a locuințelor de serviciu din imobilul bloc L4 situat în Municipiul Constanța, Aleea Magnoliei, nr.2, aprobarea criteriilor de repartizare, a chiriei, precum și a contractului de închiriere.
În primul rând, ar trebui solicitată o listă nominală a tuturor persoanelor care locuiesc în blocul L4. Apoi, ar fi extrem de interesant de obținut o explicație din partea conducerii Consiliului Județean cu privire la schimbarea destinației blocului L4 din locuințe pentru artiști (așa a fost conceput la inaugurare), în locuințe pentru angajații Consiliului Județean (așa cum este azi). În Anexa proiectului de hotărâre se poate observa că 31 de locuințe sunt alocate aparatului propriu al Consiliului Județean și doar 25 instituțiilor de cultură, la un loc.
Proiect nr.29 privind aprobarea modificării Programului cu obiectivele și lucrările de drumuri și poduri pentru anul 2015 finanțate din bugetul Consiliului Județean Constanța.
Dacă domnul Gâmbuțeanu nu mai este în grațiile actualei conduceri a Consiliului Județean, care încearcă să se spele pe mâini de activitatea R.A.J.D.P., și este înlocuit din funcție în ședința de mâine, oare nu este normal ca programul cu obiectivele și lucrările de drumuri și poduri pentru anul 2015 să fie propus de noul director, adică într-o nouă ședință a Consiliului Județean?
Proiect nr. 32 privind repartizarea unei sume din bugetul Județului Constanța pe anul 2015 Clubului Sportiv Fotbal Club “Farul” Constanța.
În condițiile în care sportul constănțean, în ansamblul său, trece prin momente extrem de dificile (potrivit conducerii Consiliului Județean, cluburile aflate în litigiu cu CJC nu mai pot fi finanțate de acesta), alocarea unei sume, chiar și pentru echipa de fotbal fanion a județului Constanța (a cărei performanță este totuși îndoielnică), ar fi un gest discriminator și sfidător față de celelalte cluburi sportive, majoritatea performante.
Proiect nr.40 privind aprobarea rectificării bugetului de venituri și cheltuieli și a listei de investiții pe anul 2015 de la Teatrul de Stat Constanța.
În expunerea de motive se menționează că suma de “100.000 lei este necesară pentru reparațiile curente deoarece, plouă în scenă și în degajamente”. Poate cineva din conducerea Teatrului de Stat sau a Consiliului Județean va explica tuturor consilierilor județeni, dar și opiniei publice, de ce clădirea s-a degradat într-un asemenea hal.
Pentru remedierea unei avarii la statia de pompare Caragea Dermeni, pe conducta principală ce pleacă din stație și asigură alimentarea cu apă a cartierului Palazu Mare din Constanta, SC RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile pe acest tronson, astăzi, 22 aprilie 2015, in intervalul 08,00 – 14,00. Sunt afectati toti consumatorii din cartierul Palazu Mare.
Ne cerem scuze fata de abonatii afectati de aceste lucari si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru remedierea avariei si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.
Colonelul Remus Macovei este un prieten al nostru, al jurnaliștilor. Îl cunoaștem, fie prin vasta operă literară pe care a scris-o în domeniul militar, fie prin activitatea sa de președinte al sindicatului Cadrelor Disponibilizate sau aceea de președinte al Asociației ”Cultul Eroilor” din Constanța. Din nefericire, în zilele trecute, colonelul Macovei a trecut prin clipe de groază, după ce, datorită unor probleme de sănătate, a fost nevoit să se interneze într-unul dintre saloanele Spitalului Județean Constanța.
Că situația e groaznică în spitalul nostru, o știm deja din lunga campanie pe care am dus-o pentru a convinge persoanele responsabile să reabiliteze secția de Pediatrie. Ceea ce relatează însă colonelul Remus Macovei, într-o scrisoare adresată Ministrului Sănătății, Nicolae Bănicioiu, depășește orice imaginație.
Inutil să mai cerem încă o dată demisia conducerii acestui spital. Redăm integral scrisoarea domnului colonel, căruia îi urăm multă sănătate și puterea de a depăși trauma psihică pe care a trăit-o, internat în Spitalul Județean Constanța.
Scrisoare deschisă adresată domnului ministru Nicolae Bănicioiu
Salonul 3110
Domnule ministru, mă numesc Macovei Remus, am 62 de ani, sunt pensionar şi locuiesc în Constanţa. La 7 aprilie 2015, am avut ghinionul, urmare a unor ameţeli, să fiu internat în Spitalul Clinic de Urgenţă Judeţean Constanţa, secţia Neurologie. Am fost repartizat în salonul 3110. Acesta, având dimensiunile de 6m/6 m, avea instalate 6 paturi. 4 erau ocupate de pacienţi cu atacuri cerebrale, imobilizaţi la pat, echipaţi cu pamperşi. Al cincilea coleg de salon suferea de o afecţiune a coloanei, dar se putea mişca.La 10 aprilie 2015, acesta a fost externat, în locul său fiind internat un pacient cu atac cerebral, imobilizat şi acesta la pat. De cel puţin patru ori pe zi infirmierele schimbau pamperşi colegilor mei de salon. Vă puteţi închipui , domnule ministru, mirosul care se instala în salon în această perioadă?Singura posibilitate de aerisire o reprezenta uşa salonului, care în permanenţă a stat deschisă.Silit de împrejurări , am deschis de câteva ori fereastra, pentru scurte perioade de timp, având în vedere pericolul apariţiei altor complicaţii medicale. Deşi în salon era instalat dispozitivul de alarmare a personalului medical, acesta nu funcţiona, în caz de urgenţă singura posibilitate de comunicare reprezentând-o strigătele pacienţilor. În salon, cu toate eforturile făcute de infirmiere, carcalacii se mişcau în voie pe pereţi, noptiere şi paturi. La grupul social, uşa nu se închidea, w.c-ul nu avea capac, iar spaţiul destinat duşului, care era dezmembrat, era utilizat pentru adăpostirea diferitelor materiale- ploşti, urinale, etc. În această perioadă am asistat la scene de coşmar.Periodic, unul din colegi, îşi smulgea branulele, tuburile pentru transfuzii şi pamperşii, făcându-şi nevoile direct în pat. Alt coleg, în urma unui puternic puseu de vomă, a acoperit cu mizeria rezultată pereţi şi spaţiul adiacent patului său.Alt coleg, după ce îşi frământa excrementele, se ungea cu ele pe corp. În perioada internării, cel mai greu era noaptea, când nici nu se punea problema odihnei din cauza horcăielilor, strigătelor şi sforăiturilor colegilor de salon. Vreau să vă aduc la cunoştinţă, domnule ministru Nicolae Bănicioiu, că medicamentele, pamperşi, şerveţelele umede, alifiile şi apa plată necesare pacienţilor din salonul 3110, erau procurate exclusiv de către rudele acestora. În noaptea de 12/13 aprilie 2015, încă un pacient aflat în stare gravă, a fost adus în salon pentru a fi cuplat la instalaţia de oxigen.Doamna doctor, care a însoţit acest pacient, la intrarea în salon a solicitat o mască, din cauza mirosului insuportabil. După 14 ore de agonie acest pacient a decedat, noi asistând neputincioşi la ultimile lui clipe de viaţă. În dimineaţa zilei de 15 aprilie, încă un pacient din salon a decedat, dar de această dată am avut noroc, în momentul în care acesta şi-a dat obştescul sfârşit, mă deplasasem să îmi ridic documentele de externare. Aş vrea să mulţumesc întregului personal medical al secţiei – medici, asistente şi infirmiere – care chiar şi în aceste condiţii mizerabile, încercau să-şi facă cât mai bine meseria. După această experienţă traumatizantă, îmi permit, domnule ministru Nicolae Bănicioiu, să vă adresez următoarele întrebări: – Aceasta este reforma sistemului medical realizată de politicienii români? – În condiţiile în care eu, cetăţean onest al României, timp de 41 de ani mi-am achitat integral CAS –ul, îndeplinind astfel obligaţia prevăzută de art. 56(1) din Constituţie, de ce reperezentanţii statului roman nu îşi îndeplinesc corespunzător atribuţiile privind garantarea ocrotirii sănătăţii şi organizarea asistenţei medicale, prevăzute la art. 34 al legii fundamentale a României? – Aţi iniţiat, domnule ministru Nicolae Bănicioiu, “Proiectul de Lege cu privire la prestarea de servicii medicale la cererea pacientului, în spitalele publice” prin care se urmăreşte creşterea simţitoare a nivelului veniturilor personalului medical. Aparent legea este bună, dar prezintă un inconvenient esenţial. Plătitorul de CAS, pentru a putea beneficia de alte servicii medicale în cadrul unui spital, va trebui să plătească suplimentar. De ce şi de unde , domnule ministruNicolae Bănicioiu?Rudele celor din salonul 3110 abia făceau faţă cheltuielilor pe care, în mod normal, ar fi trebuit asigurate de spital. – Conform previziunilor istoricului israelian Yuval Noah Harari, care prognozează că până în anul 2050, oamenii foarte bogaţi vor fi imortali (vor muri doar în urma unor accidente sau dacă sunt asasinaţi) urmare a faptului că la fiecare 10 ani îşi vor putea face o “revizie tehnică” generală, care le va permite să evite moartea din cauza vârstei. Ceilalţi, săracii, plătitorii de CAS, vor continua să moară. Acesta este modelul de asistenţă medicală pe care doriţi să îl implementaţi şi în România, domnule ministru Nicolea Bănicioiu?
V-am scris aceste rânduri cuprins de revoltă.Pe parcursul întregii vieţi nu am întâlnit atâta suferinţă şi mizerie cât am descoperit pe parcursul celor 8 zile de internare în salonul 3110. În aceste condiţii , îmi permit, domnule ministru Nicolae Bănicioiu, să vă atrag atenţia asupra faptului că , instituţional şi moral, sunteţi obligat să acţionaţi cu fermitate şi eficienţă pantru ca în spitalele din România să nu mai existe niciun astfel de salon.
Peste 3400 elevi s-au inscris in concursul national de limba engleza Mirunette Language Competition, avand ca mari premii 2 tabere de 2 saptamani in campusurile unor Colegii si Universitati renumite din Anglia. Dintre acestia, 1229 elevi s-au calificat in etapa a II-a a competitiei – listele cu elevii admisi pot fi verificate pe site-ul organizatorului Mirunette International Education: http://www.mirunette.ro/concurs.
Etapa a II-a a concursului Mirunette Language Competition consta in rezolvarea unui test de limba engleza si realizarea unui material video de prezentare a unei tabere din Marea Britanie, in viziunea proprie a concurentilor. Cea mai importanta etapa a concursului Mirunette Language Competition permite elevilor din intreaga tara sa isi demonstreze cunostintele de limba engleza si sa isi puna in valoare creativitatea. Rezolvarea testului si materialul video trebuie trimise pana in data de 3 mai AICI!Intrucat primele 2 etape ale competitiei se desfasoara online, materialul video are scopul de a evidentia fluenta, vocabularul, corectitudinea exprimarii in limba engleza, dar si originalitatea si coeziunea discursului participantilor, tehnologia folosita nereprezentand un criteriu de departajare.
Toti elevii au sanse egale! Aplicatiile vor fi analizate de o comisie de profesori de limba engleza si reprezentantii Mirunette International Education, urmand ca 20 de elevi din fiecare categorie de varsta (10-13 ani si 14-17 ani) sa fie selectati pentru proba de interviu, ultima etapa a concursului national de limba engleza.
Incurajam inscrierile in competitie pentru ca o tabara internationala reprezinta o experienta valoroasa pentru perfectionarea nivelului de limba engleza, integrarea intr-un grup de elevi internationali, dar si pentru vizitarea Angliei, descoperirea unui sistem de invatamant de traditie si a culturii britanice!
Finalistii concursului Mirunette Language Competition mai pot castiga numeroase premii:biciclete de la Biciclop, tablete Allview de la IT Galaxy, carti de fotografie, aparate foto si un curs „ghid de fotografie vizuala” de la F64, carti de la Editura Humanitas, carti in limba engleza de la Libraria Engleza Anthony Frost, abonamente la laser tag de la Stalingrad Laser Tag Arena, bilete la film de la Cinema City, cursuri de IT/Photoshop/Afaceri de la Kidster, jocuri creative de la Mind Blower, stilouri deosebite de la Gifts Boutique, tratamente dentare de la Dent Estet 4 Teens, vouchere pentru cursuri de limba engleza de la Shakespeare School, dar si alte premii surpriza.
Taberele internationale de limba engleza in Anglia
O tabara internationala in Anglia reprezinta pentru elevi o oportunitate excelenta de a studia limba engleza cu profesori nativi, de a interactiona cu elevi de diverse nationalitati, de a testa sistemul de invatamant britanic, de a locui in campusul unor scoli de elita, dar si de a vizita obiectivele turistice celebre din Anglia, una dintre cele mai frumoase tari din lume! In taberele internationale, elevii urmeaza cursuri de limba engleza standard, intensiv sau cu tematici speciale, in centre academice renumite din Anglia.
Perfectionarea nivelului de limba engleza si eliminarea barierei de comunicare sunt facilitate de exercitiul intr-un mediu de vorbitori nativi si incurajarea comunicarii si in cadrul unor activitati distractive. Astfel, vorbirea limbii engleze este asigurata si in afara orelor de curs: activitatile interactive, jocurile si excursiile din program sunt selectate pentru a implica elevii internationali in conversatii variate. Elevii romani leaga prietenii cu alti tineri cu pasiuni similare din intreaga lume: englezi, francezi, germani, spanioli, italieni, greci, rusi, japonezi, brazilieni etc., plecand acasa cu frumoase amintiri!
Toti copiii si tinerii care au participat in tabere internationale in strainatate au afirmat cu entuziasm ca aceasta experienta le-a schimbat viata si le-a deschis noi orizonturi.
Concursul national de limba engleza Mirunette Language Competition este realizat in parteneriat cu Ministerul Educatiei si Inspectoratul Scolar.
Mirunette International Education este reprezentant in Romania pentru peste 60 de scoli internationale care organizeaza cursuri si tabere de limba engleza, franceza, spaniola, italiana, germana, portugheza, chineza si rusa. Mirunette International Education este lider de peste 10 ani in organizarea de tabere internationale si in consilierea educationala pentru admiterea la scoli si universitati prestigioase din strainatate.
Deputatul PNL, Mihai Tararache, a cerut prin intermediul unei interpelări parlamentare adresate ministrului Sănătății, Nicolae Bănicioiu, găsirea de soluții pentru ca în viitorul apropiat orașul Năvodari și localitățile din această zonă să beneficieze de un Spital. În opinia deputatului Tararache, este evidentă necesitatea unei asemenea unității într-o zonă urbană care în ultimii ani s-a dezvoltat din ce în ce mai mult.
”Orașul Năvodari nu mai este doar un orășel micuț din Dobrogea. S-a dezvoltat și a devenit un mare centru urban, unde peste 30.000 de suflete își duc viața de zi cu zi, cu bune și cu rele. Năvodariul, domnule ministru, nu mai poate depinde medical de Constanța, ci are nevoie de un spital propriu, unde urgențele să poată fi tratate corespunzător și rapid.
Trebuie să ne gândim, domnule ministru, că în jurul orașului Năvodari, în comunele și satele apropiate, s-au dezvoltat comunități mari de oameni care trebuie să beneficieze de ajutor medical la nevoie, fără a fi nevoie să se deplaseze zeci de kilometri până la Constanța.
Dacă mai luăm în calcul, domnule ministru, și faptul că în timpul verii, cel mai scurt drum către Constanța e mai tot timpul blocat și nu permite trecerea ambulanțelor, veți înțelege că dorința unui spital la Năvodari nu e neîntemeiată, ci perfect rezonabilă. Acum, în Năvodari, funcționează doar un mic centru de permanență, care nu corespunde nevoilor celor peste 70,000 de suflete din zonă.” i-a explicat deputatul de Constanța ministrului Sănătății.
Mi-am permis ieri, ca un simpatizant al politicii de dreapta ce sunt, asumat, să atrag atenția tinerilor din PMP Constanța și mai ales șefului lor, că modul lor de a face politică s-a transformat într-unul ”mârlan”, jignitor, limitat doar la câteva postări pe Facebook și unele apariții TV și de cele mai multe ori, la atacuri josnice împotriva principalilor adversari politici, nu însă din stânga eșichierului politic, cum ar fi normal. În opinia mea, disperați de scăderea dramatică pe care am remarcat-o cu toții, în sondajele electorale, PMP-iștii constănțeni au găsit de cuviință să se agațe de orice politician care a performat, alegând modelul ”dacă eu mă duc în jos, măcar să te trag și pe tine”.
Le-am adresat, așadar, ieri, o scrisoare deschisă în care îi rugăm să-și revizuiască modul de a face politică. Ce au înțeles tinerii PMP-iști din scrisoarea mea? Că edilul din comuna Peștera, Valentin Vrabie mă plătește să-i atac deși exemplul primarului respectiv a fost doar unul dintre exemplele pe care le-am oferit pentru politica păguboasă pe care PMP Constanța o practică.
Am ținut să evidențiez în scrisoarea mea faptul că atacurile la adresa lui Valentin Vrabie mi se par ipocrite, mai ales pentru că mentorul acestui partid, Traian Băsescu, a vizitat comuna Peștera și-a oferit-o drept model pentru orice altă localitate din România.
Și, pentru că tinerii din PMP Constanța au găsit de cuviință să împrăștie pe Facebook zvonuri referitor la diverse personaje care-mi plătesc articolele și activitatea în general, mi se pare de bun simț să le arăt acestora cine este ipocritul de serviciu și să le adresez câteva întrebări, pentru că toată lumea are dreptul să știe cine e cu adevărat ”sponsorizatul” din această poveste. Așadar, domnule Claudiu Palaz, fost prefect și actual vicepreședinte al PMP și președinte al PMP Constanța, vă adresez câteva întrebări, necesare pentru a face lumină.
1) Este adevărat că pe tot cuprinsul perioadei în care ați fost Prefectul Constanței, iluminatul special al Prefecturii, pe care l-ați dorit în anumite ocazii speciale, precum sărbătorile de iarnă, a fost plătit integral de primarul Valentin Vrabie?
2) Ați lansat și organizat, în perioada în care erați reprezentant al Guvernului, conceptul de Enduro Cross, la Urluia, fără a spune că în realitate evenimentul a fost plătit integral de Valentin Vrabie?
3) Vizita Elenei Udrea, la Pietreni (la o anumită fermă, știți dumneavoastră mai bine) a fost sponsorizată integral de Valentin Vrabie?
4) Activitatea PMP Medgidia a fost sponsorizată complet, încă de la înființare, până la cele mai mici cheltuieli, de Valentin Vrabie?
5) Sediul PMP Constanța, de pe bulevardul Mamaia, a beneficiat de iluminat special în diferite ocazii, pe banii lui Valentin Vrabie?
Cinci întrebări, doar cinci deocamdată, din partea unui jurnalist pe care l-ați acuzat că e plătit din banii primarului din Peștera (ceea ce pot asigura pe oricine că nu e cazul). Așadar, dragi tineri PMP-iști, iubitori de sudalme, minciuni și ipocrizie, cine e cel care și-a trăit întreaga activitate politică pe banii omul pe care astăzi îl scuipați și-l numiți ”cioara vopsită” de Peștera?
Mă opresc aici, deocamdată, dar, dacă tinerii PMP-iști, împreună cu al lor șef, doresc să continuăm dezvăluirile despre activitatea lor politică, putem continua oricând.
Banii europeni destinaţi înfiinţării de noi locuri de muncă pentru persoanele dezavatajate, în cadrul aşa-numitelor structuri de economie socială, au ajuns şi la Constanţa. Un proiect care urmăreşte acest scop a fost lansat sub titlul “Să fim solidari pentru asigurarea dezvoltării sociale”, în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc în data de 17 aprilie 2015, la Hotel Bulevard. Proiectul este cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Sectorial de Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritară 6 Promovarea incluziunii sociale”, Domeniul Major de Intervenţie 6.1 Dezvoltarea economiei sociale. Acesta este derulat de AsociaţiaNoul Val, în parteneriat cu Asociaţia Asistenţilor Sociali Profesionişti Prosocial , Asociaţia Handmade Romania şi Asociaţia pentru Tineret “LIBERTE DE PENSEE”. Iată, potrivit unei prezentăpri semnate de Cristian Piecu, preşedintele Asociaţiei Noul Val, câteva date foarte utile referitoare la proiect şi la modul în care acesta poate fi util sprijinirii persoanelor dezavantajate, în vederea formării profesionale şi încadrării în piaţa muncii, în structurile de economie socială:
OBIECTIVUL GENERAL AL PROIECTULUI:
„Creşterea calităţii vieţii persoanelor vulnerabile prin înfiinţarea şi dezvoltarea unor structuri specifice economiei sociale care să conducă la dezvoltarea sustenabilă a comunităţii din care fac parte, la creşterea ratei de ocupare, a nivelului de pregătire profesională, la reducerea abandonului şcolar, ameliorarea stării de sărăcie. Prin obiectivul general al proiectului se urmăreşte atingerea obiectivului general al POSDRU respectiv de investiţie în capitalul uman şi de creştere a numărului locurilor de muncă. Prin dezvoltarea structurilor de economie socială propuse proiectul atinge una din cele mai delicate aspecte privind incluziunea socială, respectiv creşterea angajabilităţii persoanelor vulnerabile
Caracteristici tehnice
DMI 6.1. are ca scop principal dezvoltarea structurilor de economie socială ca mijloc de generare a veniturilor pentru persoanele care se află într-o stare de vulnerabilitate, precum şi realizarea de acţiuni concrete pentru consolidarea capacităţilor, competenţelor, cunoştinţelor şi a stimei de sine pentru grupurile vulnerabile.
Obiectivele specifice ale proiectului vin să asigure premisele atingerii obiectivului general stabilit, şi anume:
OS 1 – Conştientizarea opiniei publice cu privire la rolul economiei sociale în dezvoltarea socială şi economică;
OS2 – 1. Dezvoltarea abilităţilor, competenţelor, capacităţilor a 100 persoane din grupul ţintă în vederea facilitării integrării pe piaţa muncii şi dezvoltării sectorului economiei sociale prin organizarea unor programe de formare şi consiliere, precum şi dezvoltare personală;
OS 3 – Înfiinţarea a 11 structuri ale economiei sociale şi dezvoltarea de 62 de noi locuri de muncă în vederea asigurării accesului pe piaţa muncii a unui număr de 37 de persoane dezavantajate, inclusiv din mediul rural;
OS 4 – Creşterea sustenabilităţii afacerilor înfiinţate şi stimularea dezvoltării continue a acestora ca motor al dezvoltării comunitare şi a asigurării incluziunii active a persoanelor defavorizate. Prin activităţile propuse, respectiv: – crearea de 11 intreprinderi de economie socială, proiectul răspunde clar şi obiectivului operational 1 al DMI 6.1.; – programul de formare, consiliere şi dezvoltare personala atinge obiectivului operational 3 al DMI 6.1.;
Proiectul de derulează pe o perioadă de 12 luni, activitatile acestui proiect adresându-se în primul rând, persoanelor din grupuri vulnerabile, avându-se în vedere nevoile identificate ale grupului-ţintă şi contribuie la atingerea rezultatelor, indicatorilor şi la realizarea obiectivelor propuse. Activităţile sunt grupate în mod logic şi cronologic, fiind corelate cu resursele materiale şi umane , rezultatele anticipate şi indicatorii aferenţi. Activităţile proiectului au în vedere maximizarea rezultatelor prin utilizarea raţională, eficientă şi proporţională a resurselor, asigurând un raport optim cost-beneficiu.”.
Pentru remedierea unei avarii la conducta principală de alimentare cu apă și executarea unor lucrări de montare vană, în zona Bibliotecii Județene din municipiul Constanța, SC RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile pe acest tronson, marți, 21 aprilie 2015, în intervalul 10,00 – 13,00. Vor fi afectați de lipsa apei potabile consumatorii din perimetrul delimitat de străzile Mircea cel Bătrân – Eroilor – Mihai Eminescu – Smârdan – Mircea cel Bătrân, dar și abonații alimentați prin punctele termice din zonă, numerele 17, 18, 401 și 41.
Ne cerem scuze față de constănțenii care vor suferi de lipsa apei potabile și îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor de reparații și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp. Totodată, rugăm toţi consumatorii afectaţi de această oprire să-şi asigure rezerva minimă de apă pentru consum şi uz casnic pe perioada întreruperii furnizării apei.