Home Blog Page 47

Ghișeele SPIT sunt închise în perioada 17–20 aprilie 2020

0

Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa informează contribuabilii că în perioada 17–20 aprilie 2020, activitatea instituţiei este suspendată.

 

Măsura respectă prevederile art. 139 alin. 1 din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, republicată, potrivit căruia ultima zi de vineri înaintea Paștelui, respectiv 17 aprilie 2020 și a doua zi de Paști, 20 aprilie 2020, sunt zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează.

 

Programul cu publicul al agențiilor fiscale SPIT pentru depunerea declarațiilor fiscale la ghișeele de informații/achitarea impozitelor, taxelor locale, amenzilor va fi reluat marți, 21 aprillie 2020, după cum urmează:

Luni – Vineri: 08.30-16.30

Agenția fiscală nr. 1 – Centrul Comercial TOM, zona Carrefour

Agenția fiscală nr. 2 – Str. N. Grindeanu nr. 66

Agenția fiscală nr. 3 – Str. Sulmona nr. 22

Agenția fiscală nr. 4 – Str. Badea Cârțan nr. 3

Agenția fiscală nr. 5 – Bd. Alexandru Lăpușneanu nr. 116C (City Park Mall)

Agenția fiscală nr. 6 – Bd. Tomis nr. 112

Vrei să-ți vinzi apartamentul? Iată care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi!

0

Plănuiești să-ți vinzi apartamentul? Te întrebi care sunt pașii care te conduc spre succes?

De fapt, nu ai niciun motiv de îngrijorare pentru că dacă înveți cum să te organizezi eficient, reușita e de partea ta.

Întotdeauna, costurile apartamentului și facilitățile pe care le oferă sunt factori importanți. Un rol decisiv îl joacă și o promovare inteligentă. Dar, primul pas inspirat în demersul tău este pregătirea responsabilă a actelor de care ai nevoie în acest scop.

Iată care sunt actele necesare pentru o vânzare de succes!

Actele necesare pentru vânzarea apartamentului

Să-ți pregătești actele din timp e o acțiune care îți dă credibilitate în fața potențialilor clienți. Cu siguranță nu vrei să fii pus în situația în care cumpărătorul ideal apare, iar mapa ta de documente se prezintă haotic.

Să vedem cum îți completezi eficient documentele pentru vânzarea apartamentului.

Iată ce trebuie să pregătești:

  • titlul de proprietate în original;
  • actul de identitate;
  • certificatul de atestare fiscală;
  • chitanța de la ultima factură la electricitate;
  • adeverință eliberată de Asociația de proprietari/ locatari;
  • cadastru și intabulare;
  • certificat de performanță energetică;
  • extrasul de carte funciară.

Pe lângă procurarea acestor acte e important să înțelegi și care este utilitatea lor.

Titlul de proprietate în original

După cum ai văzut deja, ai nevoie de un act care să ateste că tu ești proprietarul imobilului pus în vânzare. Acest act poate căpăta una dintre formele următoare:

  • certificat de moștenitor;
  • contract de donație;
  • contract de vânzare-cumpărare;
  • contract de schimb;
  • sentință definitivă de divorț (dacă este cazul).

Actul de proprietate face echipă bună și cu actul de identitate.

Certificatul de atestare fiscală

Acest document dovedește că imobilul este înregistrat pe numele tău la administrația financiară și că ai îndeplinit cu promptitudine toate obligațiile de plată către stat.

Pentru obținerea acestui document, trebuie să depui o cerere-tip la Administrația Finanțelor Publice din sectorul sau municipiul de care aparții. Certificatul fiscal se eliberează în termen normal de 3 zile lucrătoare de la data solicitării acestuia. Există şi posibilitatea de eliberare în regim de urgență, în maxim 24h, în funcție de modalitatea de lucru al agențiilor fiscale.

Certificatul de atestare fiscală poate fi ridicat doar de proprietar și este valabil timp de 30 de zile.

Adeverința eliberată de Asociația de proprietari

poza_featured

Pentru a demonstra că ești la zi cu plățile de întreținere ai nevoie de această adeverință. Adeverința se prezintă în original și are un termen de valabilitate de 14 zile.

Dacă ai datorii, acestea pot fi preluate de viitorul proprietar doar dacă stabiliți acest aspect de comun acord. De altfel, pentru transferul datoriilor către noul proprietar se impune formularea unei clauze suplimentare menționată în actul de vânzare-cumpărare.

Cadastru și intabulare

Pentru documentația cadastrală care presupune cadastrul și intabularea apartamentului, cel mai bine este să ceri sfatul unui inginer cadastral cu experiență în domeniu.

Cadastrul este o documentație care furnizează informații despre măsurătorile și datele tehnice ale imobilului, date care sunt înregistrate la Oficiul de Cadastru. Această înregistrare îi aduce oricărui imobil și un număr cadastral.

Intabularea reprezintă înscrierea unui imobil în cartea funciară, document care stabilește statutul cadastral și juridic al unui imobil.

Atât cadastrul, cât și intabularea sunt obligatorii prin lege.

Certificat de performanță energetică

Certificatul de performanță energetică este un act informativ care stabilește eficiența energetică a apartamentului. Acest act este foarte util pentru că îți oferă o imagine clară despre consumul de energie din locuință.

Documentul este valabil pentru 10 ani, dar trebuie reînnoit dacă imobilul suportă schimbări majore de structură sau renovări.

La vânzarea apartamentului, certificatul de performanță energetică se predă în original noului proprietar.

Extrasul de carte funciară

Extrasul de carte funciară este un alt document cadastral de factură informativă care furnizează detalii despre situația imobilului la momentul prezent. Acest act este indispensabil în contexte ca vânzarea, închirierea, creditarea sau instalarea utilităților într-un apartament.

Pentru vânzarea apartamentului e nevoie să faci un drum până la un notar și să soliciți extrasul de carte funciară pentru autentificare. Sau, de cele mai multe ori, notarul obține acest document pentru tine înaintea semnării contractului de vânzare cumparare cu clientul găsit.

Acest act descrie situația juridică a proprietății și este valabil 10 zile, timp în care nu se realizează nicio înscriere în cartea funciară pentru a nu afecta desfășurarea tranzacției.

După ce ai pregătit cu atenție fiecare act, poți începe să-ți promovezi apartamentul atât în mediul online, cât și în presa locală. Plusează cu cât mai multe fotografii prin care potențialii clienți își pot face o idee despre viitoarea lor casă.

Pregătirea mapei de documente pentru vânzarea apartamentului nu este un proces anevoios, dar implică timp și răbdare. Tocmai de aceea, cea mai inspirată decizie este să apelezi la un expert cadastral cu experiență care să te ajute să-ți pregătești din timp toate actele necesare.

Un ajutor specializat te ține la distanță și de posibilele confuzii care stau la pândă.

Echipa StartCad Constanța te întâmpină cu profesioniști care îți oferă informații utile despre cum să-ți organizezi eficient actele necesare unei vânzari reuşite.

Pentru a beneficia de ajutor specializat, ia legătura cu experții StartCad prin intermediul numărului de telefon 0731. 897. 041.

Programul casieriilor RAJA în perioada sărbătorilor Pascale

0

RAJA S.A. aduce la cunoştinţa tuturor abonaţilor că, și în perioada sărbătorilor de Paște, toate activitățile se desfășoară în regim de foc continuu.

În continuare, sute de angajați ai societății au ca misiune principală producția, distribuția, calitatea apei și epurarea acesteia, îndeplinind sarcinile specifice în condiții de izolare la locul de muncă, pentru a preveni disfuncționalități majore ce ar putea perturba asigurarea serviciilor esențiale.

Apelurile către numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924 vor fi preluate fără întrerupere. Echipele de intervenție RAJA sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a problemelor apărute în sistemul de alimentare cu apă, astfel încât utilizatorii să poată beneficia de serviciile noastre la parametrii optimi.

Abonaţilor interesaţi să îşi achite facturile pentru serviciile de furnizare a apei potabile şi canalizare le aducem la cunoștință că, în perioada 17 – 20 aprilie 2020, toate casieriile RAJA vor fi închise.

Începând de marți – 21 aprilie 2020, casieriile își vor relua programul normal de lucru.

În perioada în care casieriile RAJA sunt închise, facturile pot fi achitate online (prin intermediul contului de client RAJA), transfer bancar, direct debit, Pay-Point, Payzone și în incinta magazinelor „La doi Pași”.

Împreună, Constanța va răsări donează un tunel de dezinfectare secției de cardiologie din cadrul Spitalului de Urgență Sfântul Andrei din Constanța

0

Prin intermediul platformei de suport comunitar Împreună, Constanța va răsări, spitalul de urgență Sfântul Andrei a primit un tunel de dezinfectare pentru secția de cardiologie. Astfel, tot personalul sanitar va putea să beneficieze de protecție sporită împotriva răspândirii virusului COVID-19, iar pacienții internați pentru afecțiuni cardiologice vor fi protejați, astfel încât actuala epidemie să nu le pericliteze și mai mult starea de sănătate.

Tunelul donat de platforma Împreună, Constanța va răsări, dispune de trei măsuri de protecție – prima este reprezentată de un pulverizator cu dezinfectant. Astfel, în momentul în care o persoană trece prin tunelul de dezinfectare, în mod automat este pulverizată cu presiune soluție dezinfectantă. A doua măsură este reprezentată de filtrul de lumină UV. Odată cu pornirea pulverizatorului cu soluție de dezinfecție, se aprind și luminile UV, ce ajută suplimentar la eliminarea virusurilor, chiar și noului tip coronavirus – COVID-19. Cea de-a treia măsură este reprezentată de prezența unui covor umed cu dezinfectant.

“Personalul sanitar este în prima linie în aceste zile și de modul în care avem grijă de aceștia depinde capacitatea noastră de a limita efectele acestei epidemii. Încă din momentul în care am pus bazele platformei de suport social Împreună, Constanța va răsări, una dintre preocupările noastre a fost să găsim soluții pentru protejarea medicilor. Astfel, am strâns fonduri pentru achiziționarea de echipamente de protecție pentru medicii de familie din Constanța, am distribuit materiale, cu ajutorul colegilor, atât în oraș cât și în județ, iar astăzi facem un pas în plus pentru sistemul sanitar local. Suntem bucuroși că putem dona aceste echipamente spitalelor și ne încurajează deschiderea cadrelor medicale de a primi donații. E un moment în care să fim solidari și orice gest contează. Am fost plăcut surprinși că sunt deja constănțeni care au răspuns apelului nostru pentru dotarea cadrelor medicale și s-au alăturat eforturilor de strângere de fonduri prin platforma www.impreunaconstanta.ro. Le mulțumim și nu ne vom opri aici.” a declarat Ionuț Rusu, unul dintre inițiatorii platformei Împreună, Constanța va răsări.

Pentru a sprijini strângerea de fonduri pentru echipamentele medicale atât de necesare pentru personalul sanitar aflat în prima linie a luptei împotriva pandemiei COVID-19, platforma dispune și de o posibilitatea de a colecta fonduri de la cei care doresc să se implice. Donațiile pot fi făcute direct pe platforma www.impreunaconstanta.ro la secțiunea donează sau prin intermediul aplicației Împreună Constanța din Google Store pentru utilizatorii de Android. Fiecare poate selecta suma donată, iar sumele vor fi utilizate pentru achiziția urgentă a echipamentelor de protecție pentru personalul sanitar. Acestei inițiative i s-au alăturat și Colegiul Medicilor de Familie din Constanța, Asociația medicilor de familie din Constanța, precum și Asociația Sofya Tomitana, prin intermediul căreia sunt colectate fondurile și cu ajutorul căreia se realizează achizițiile.

Pentru mai multe detalii, accesați www.impreunaconstanta.ro

 

De ce să cumperi carne de miel din piețele administrate de Primăria Constanța

0

A început comercializarea cărnii de miel în interiorul celor două hale de lactate din Piața Griviței și Piața Tomis 3. În acest fel, și în acest an, constănțenii pot avea pe masa de Sărbători produse tradiționale din carne de miel de la producători locali.

Prețurile sunt stabilite de către producători și variază între 25 și 30 de lei/kilogram.

Iată motivele pentru care vă recomandăm să achiziționați carnea de miel din piețele agroalimentare:

– Carnea provine de la ferme din județele Constanța și Tulcea, iar vânzarea se face cu respectarea legislației în vigoare, astfel că puteți fi siguri că de Sărbătorile Pascale veți consuma produse proaspete, de calitate și naturale;

– Loturile de carne de miel sunt livrate din abatoare autorizate;

– Astfel puteți sprijini producătorii locali în această perioadă de criză.

carne miel

Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța asigură toate condițiile de igienă și siguranță alimentară în halele unde se comercializează carne de miel. Producătorii trebuie să poarte obligatoriu mască şi mănuşi de protecţie, să se spele şi dezinfecteze pe mâini înainte de a începe munca și ori de câte ori va fi nevoie, iar echipamentele şi ustensilele trebuie curăţate şi dezinfectate ori de câte ori va fi necesar, utilizând produse ce asigură realizarea unei igienizări şi dezinfecţii corespunzătoare.

La intrare există dispensere pentru igienizarea mâinilor, covorașe impregnate cu material dezinfectant pe bază de clor și se va face dezinfecție zilnică, după închiderea programului. La rândul lor, clienții au datoria de a respecta regulile privind distanțarea socială și de a intra în hală în mod organizat, pentru a preveni aglomerația. Personalul pieței supraveghează și direcționează fluxul de persoane, astfel încât să fie respectată distanța socială.

Precizăm faptul că medici veterinari de la Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Constanța supraveghează în permanență vânzarea mieilor.

În piețele agroalimentare administrate de RAEDPP se va comercializa zilnic carne de miel, până sâmbătă, 18 aprilie.

Ce lucrări efectuează Primăria Constanța în această perioadă

0

Angajații SC Confort Urban SRL continuă intervențiile asupra zonei pietonale pe bulevardul Mamaia, porțiunea cuprinsă între strada I. G. Duca și strada Mihai Viteazu și pe bulevardul Tomis, între strada Poporului și bulevardul Mamaia.

Conform graficului de lucru, se realizează lucrări de asfaltare a carosabilului pe strada Brizei, tronsonul delimitat de strada Petru Cercel și strada Steluței, pe aleea de acces către Școala Gimnazială Nr.33 „Anghel Saligny” din Constanța iar pe strada Constantin Bobescu din cartierul Compozitorilor se pregătește terenul în etapa premergătoare asfaltării.

Pe strada Dumbrăveni din cartierul Palazu Mare, echipele administratorului drumului public continuă reabilitarea trotuarelor în timp ce zona carosabilă este frezată pentru a fi îmbrăcată în asfalt.

Noi parcări sunt în curs de amenajare în cartierele:

  • – ICIL, pe strada Productelor;
  • – CET, pe aleea Egretei, în dreptul blocului AV 21 și pe aleea Albatrosului, în zona blocului G3;
  • – KM 4-5, în zona Școlii Gimnaziale Nr.33 „Anghel Saligny” din Constanța.

În ceea ce privește infrastructura de semnalizare rutieră, continuă montarea indicatoarelor rutiere în mai multe locații din oraș, se recondiționează echipamentele de semaforizare iar la trecerile de pietoni, în parcările asfaltate și la sensurile giratorii, se aplică marcaje rutiere.

grafic lucrari (5) grafic lucrari (4) grafic lucrari (3) grafic lucrari (2) grafic lucrari (1)

Blestemul de a te chema Comănescu, în Constanța

0

Trăim o criză profundă, care ne ține, pe mulți dintre noi, închiși între zidurile propriei locuințe. Deși în aparență poate părea o situație apăsătoare, obositoare psihic, ea poate fi întoarsă în favoarea fiecăruia dintre noi. Izolarea asta, ar trebui să fie pentru noi toți un moment prielnic pentru o introspecție. Un moment de reflecție, care să ne învețe care ne-au fost greșelile până în prezent și cum am putea fi mai buni pe viitor.

Din păcate, însă, constatăm în fiecare zi că această criză scoate la iveală tot răul din noi. Și parcă-l augmentează.

Zilele trecute, omul de afaceri Grigore Comănescu a intervenit într-o situație limită, donând 21.000 de euro pentru a repatria două fetițe foarte bolnave, aflate la tratamentul atât de necesar pe care-l puteau primi doar în Italia.

Nu este prima donație pe care o face. Am colaborat cu domnul Grigore Comănescu în ultimii trei ani, fiind interesați de lupta sa cu sistemul mafiot care a încercat să-i preia afacerile sau, după caz, să i le distrugă. În perioada în care ne-am întâlnit pentru a documenta lupta dusă în justiție, aproape periodic secretara intra și spunea sec ”factura pentru spitalul cutare” iar răspunsul sosea prompt ”se plătește”.

Cu toate astea, Grigore Comănescu a refuzat de fiecare dată ca donațiile despre care vorbim să fie făcute publice. Până de curând, când a crezut de cuviință că donația prin care cele două fetițe au fost aduse acasă, trebuie prezentată drept model, pentru ca și alți oameni de afaceri din zonă să ajute, în această perioadă grea prin care trecem.

Știți ce-a primit în schimb, Grigore Comănescu? Înjurături. Multe înjurături.

Am scris un articol despre donația pe care a făcut-o. Materialul a devenit viral pe internet având un impact de peste 337.000 de persoane. Ore întregi, am șters comentarii după comentarii. Sute de constănțeni au văzut numele Comănescu și au intrat în ”roșu”, fiind convinși că este vorba de Gabriel Comănescu, patronul Grup Servicii Petroliere.

Desigur, Grigore nu e niciodată Gabriel, dar puțini au stat să verifice. Furia a dominat rațiunea și așa s-a născut un cor de dejecții vărsate pe pagina noastră de Facebook, la adresa lui Comănescu care nu-și plătește angajații, dar are timp de donații. Nu a contat nici măcar în momentul în care am intervenit și le-am sesizat diferența. ”Sigur sunt rude”, ni s-a răspuns. Nu sunt rude? Nu contează, toți sunt la fel.

Se cuvine, deci, să facem o scurtă comparație.

Grigore Comănescu activează în domeniul betoanelor. Și-a construit afacerile, împreună cu familia sa, încă din tinerețe, investind treptat tot ce a obținut. În 1991 Grigore Comănescu a înființat prima firmă de betoane din România, companie pe care a dezvoltat-o de-a lungul anilor și care a ajuns astăzi în top trei firme de profil din țară, fiind chiar desemnat partener NATO în zona Dobrogea.

Patronul Comprest Util îți poate povesti, liniștit, cum a făcut fiecare ban. Cum și-a pus tot ce a avut gaj la bănci pentru a obține credite, cum a muncit. Are un orgoliu puternic și poate tocmai de asta nu a existat un angajat, un colaborator, un subcontractor, care să poată spune vreodată că nu și-a primit banii de la Grigore Comănescu. E genul acela de om serios care ține mult la imaginea sa personală și vrea să doarmă liniștit. Genul acela de om de afaceri care ia de la gura familiei sale pentru a-și plăti taxele până la ultimul ban. Poate tocmai de-asta, confuzia cu Gabriel Comănescu este atât de nefericită.

Oamenii ăștia doi nu au nimic în comun. Gabriel Comănescu activează în domeniul petrolului. Și nu se încadrează în categoria omului de afaceri care a pus cărămidă cu cărămidă pentru a se dezvolta. Proaspăt absolvent al Academiei Navale, băiatul sărac venit de la țară, Gabriel Comănescu, devine peste noapte proprietar al platformelor petroliere din România. Unul dintre multele cazuri de îmbogățiți peste noapte ai tranziției. Un produs al sistemului care conducea România anilor 90, și care l-a folosit pe mogulul petrolului pentru a-i conduce afacerile.

Poate tocmai din acest motiv, modul de a face afaceri al stăpânului inelelor a fost cu totul altul, decât cel pe care l-am descris la Grigore Comănescu.

Cariera lordului platformelor a fost marcată de dorința de a acumula rapid. Pentru că, nu-i așa, nu știi când îți iau adevărații stăpâni jucăria. Așa s-a ajuns la salarii neplătite, parteneri țepuiți ce-și caută dreptatea în instanță, clădiri de patrimoniu cumpărate și lăsate în paragină și multe altele.

Așa s-a ajuns ca în Constanța, numele Comănescu să fie un blestem, pentru cei ce-l poartă.

Poate, noi ca oamenii ar trebui să învățăm să ne relaxăm. Să înjurăm pe cine merită, să lăudăm atunci când e cazul. Și spunem asta, știind exact care va fi reacția, după ce acest text va fi public.

”Câți bani ți-ai luat bă jurnalistule să lauzi un om de afaceri? ”

E fără bani, textul. Dar dacă Grigore Comănescu și-a făcut treaba timp de 30 de ani, cinstit, dacă omul a fost primul care a venit la birou și ultimul dintre angajați care a plecat, dacă a știut să fie mereu acolo printre angajați, la fiecare lucrare pe care a desfășurat-o, pentru a se asigura că numele lui se remarcă drept un profesionist, nu e jenant să-i trecem familia prin sabie doar pentru că n-am pierdut câteva secunde pentru a verifica dacă merită un asemenea tratament?

Poți urmări delfinii din Constanța, online

0

Pentru a trece mai ușor peste perioada criză generată de pandemia de coronavirus, Delfinariu din Constanța ține legătură cu publicul prin intermediul Facebook-ului. Așadar, de la mijlocul lunii martie, Delfinariu oferă reprezentanții online. Acrobațiile celor doi delfini Ni-Ni și Chan-Chan pot fi urmărite live, în fiecare sfârșit de săptămână, sâmbără și duminică, la orele 11.00 și 15.00. Acestea pot fi vizionate accesând linkul:

https://www.facebook.com/delfinariuconstanta/

Important de precizat este că, la orele indicate, faceți refresh la pagina Delfinariu Constanța pentru ca Facebook să vă arate postarea cu transmisiunea live. După ce reprezentația se încheie, clipul va dispărea de pe pagina Facebook. Consiliul Județean a suspendat activitatea la Delfinariu, Microrezervație, Planetariu și Acvariu. începând cu data de 11 martie. Măsura este valabilă până la încetarea stării de urgență.

Măști de protecție marca CTBUS!

0

CT BUS a găsit metoda prin care poate asigura angajaților protecție în fața coronavirusului cu măști refolosibile din bumbac, produse chiar în incinta companiei.

Două croitorese pricepute au început să confecționeze materialele care vor fi distribuite tuturor angajaților, în cel mai scurt timp.

Bogdan Niță- directorul CT BUS: “Cele câteva mii de măști pe care le-am achiziționat la începutul pandemiei s-au epuizat rapid așa că am luat decizia de a ne confecționa singuri măștile pentru că am întâmpinat dificultăți în aprovizionarea cu noi materiale de protecție. Avem un atelier de tapițerie pe care l-am reconfigurat și sper ca în perioada următoare să reușim să producem suficiente măști pentru consumul propriu”.

Măștile sunt confecționate din bumbac, iar materialul folosit a fost spălat și dezinfectat în prealabil. O parte dintre șoferii CT BUS au primit deja măștile refolosibile iar acestea vor fi distribuite către tot personalul pe măsură ce vor fi confecționate.

masti (4) masti (2) masti (1)

 

 

Trafic îngreunat pe strada Primăverii din municipiul Constanța

0

Pentru executarea lucrărilor de remediere a unui branșament avariat, de pe strada Primăverii, din municipiul Constanța, echipele RAJA S.A. au fost nevoite să blocheze traficul auto pe o porțiune de aproximativ 20 m, pe sensul de mers către str. Ion Rațiu, în zona intersecției străzilor Primăverii cu Limanului, astăzi – 13 aprilie 2020, în intervalul orar 15.30 – 18.00.

În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, zona a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de aceste lucrări, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Oamenii de afaceri constănțeni vor înființa o linie telefonică pentru consiliere psihologică

0

Prestigioasa publicație de profil Psychology today remarca într-un articol recent că cel mai probabil, unul dintre efectele pandemiei COVID-19 va fi permanentizarea și extinderea serviciilor de terapie. Această epidemie aduce, pe lângă anxietatea asociată acestei amenințări, o provocare suplimentară – măsurile de distanțare socială ne împiedică să ne conectăm la cei de lângă noi. Consecința este una cât se poate de gravă – cei mai mulți dintre noi au impresia că traversează această perioadă singuri, iar acest lucru nu face decât să agraveze stările angoase, care duc la creșterea nivelului de cortizon – hormonul stresului din organism. Acesta duce la tulburări – de la tulburările de somn, la depresie și atacuri de panică, toate fiind extrem de nocive pentru sistemul imunitar, atât de necesar în lupta cu orice virus. Tocmai de aceea, în această perioadă, terapia online, sau terapia prin telefon pot reprezenta soluții viabile pentru a susține eforturile noastre, ale tuturor, de a traversa această perioadă cu brio. Astfel, platforma de suport comunitar – Împreună, Constanța va răsări, pune la dispoziție celor care doresc să apeleze la sfatul specialiștilor în terapie psihologică, sau vor să se conecteze cu un duhovnic, un call center dedicat.

“Echilibrul nostru este extrem de important – doar având echilibru, curaj și claritate vom reuși să ne depășim fricile și să putem să ne evaluăm corect prioritățile și acțiunile din perioada imediat următoare. De felul în care vom depăși cu toții această perioadă, depinde modul în care va arăta societatea în anii următori. Sănătatea mentală trebuie să devină o preocupare a sistemului medical, consilierea trebuie să fie privită la fel ca o consultație. Persoanele vulnerabile au nevoie de terapie la fel cum au nevoie de servicii medicale. Prin platforma Împreună, Constanța va răsări, vrem să deschidem discuția despre importanța capitală a consilierii și vrem să oferim suport tuturor celor care au nevoie de sfaturi pentru a depăși această perioadă, cu atât mai mult cu cât, izolarea impusă pentru a preveni răspândirea COVID-19 se suprapune cu calendarul celor mai importante sărbători, un moment care, în mod uzual, aduce familiile împreună. Prin intermediul platformei Împreună, Constanța va răsări NIMENI NU RAMANE SINGUR”, a declarat Mihai Lupu, unul dintre inițiatorii platformei după consultările cu specialistii din domeniul social.

Mai mult, în tot tumultul provocat de pandemia COVID-19, cu ajutorul terapeuților, cei care solicită consiliere sunt îndrumați să descopere și oportunități. Astfel, psihologii sunt unanim de acord că perioadele de criză ne ajută să ne structurăm sistemul de valori, să ne schimbăm comportamentul și atitudinile, în sensul consolidării coeziunii sociale. Psihologia ne spune că o situație nu este stresantă prin ea însăși, ci prin modul în care o interpretăm și o înțelegem. Felul în care gândim determină stările emoționale și generează un anumit comportament. Pentru a evita derapajele, soluția este o bună igienă mentală, care va face diferența în stările psihice resimțite la finalul crizei.

 

Bogdan Huțucă, inițiatorul unei platforme prin care antreprenorii vor fi sprijiniți

0

Susținerea antreprenorilor grav afectați de pandemia de coronavirus este esențială pentru relansarea economiei după ieșirea din această criză sanitară globală. Este important să găsim soluții adaptate pentru fiecare comunitate în parte. Structura de piloni de dezvoltare antreprenorială în Constanța a fost tributară turismului, industriei HoReCa și zonei de servicii pentru port. Această pandemie a venit să demonstreze, încă o dată, că este nevoie de strategii pentru diversificarea ofertei de business la nivel local și de strategii de atragere de investiții. Pornind de la acest aspect, una dintre direcțiile de acțiune pentru platforma de suport comunitar, Împreună, Constanța va răsări este sprijinirea antreprenorilor. Concret, avem un think-tank cu antreprenori locali pentru a dezbate propuneri și soluții adaptate specificului din Constanța. Pe lângă acest dialog, oferim, tot prin intermediul platformei Împreună, Constanța va răsări și consultanță pe marginea celor mai recente pachete legislative adoptate, astfel încât antreprenorii să poată să înțeleagă toate instrumentele pe care statul le pune la dispoziție pentru a sprijini economia” a declarat Bogdan Huțucă, unul dintre inițiatorii acestei acțiuni comunitare.

Multe ramuri de activitate, cum ar fi industria ospitalității, retail-ul, transporturile sau diverse servicii și-au încetat activitatea sau au redus-o dramatic ca urmare a declarării stării de urgență. În aceste condiții, guvernanții au luat o serie de măsuri pentru sprijinirea antreprenorilor, dar mulți dintre aceștia nu prea știu cum să facă să beneficieze rapid de aceste facilități. Așa că, ne-am gândit să le punem la dispoziție specialiști care s-au oferit să-i consilieze, voluntar, în acest sens. Sunt multe măsuri, iar rolul platformei Împreună, Constanța va răsări este de a facilita atragerea de fonduri, astfel încât injecțiile financiare oferite de stat să însănătoșească rapid economia.

În ultimele săptămâni, au fost emise ordonanțe de urgență care reglementează mai multe facilități. Astfel, în această perioadă, nu se calculează și nu se datorează dobânzi și penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale scadente începând cu data intrării în vigoare a actului normativ și neachitate până la 30 de zile după încetarea stării de urgență, iar aceste obligații fiscale nu sunt considerate restante.

De asemenea, au fost suspendate măsurile de executare silită prin poprire a creanțelor bugetare, cu excepția executărilor silite care se aplică pentru recuperarea creanțelor bugetare stabilite prin hotărâri judecătorești pronunțate în materie penală.

Guvernul a mai dispus rambursarea cât mai urgentă a TVA pentru a asigura firmelor fluxul de capital.

Totodată, a fost amânată plata creditelor pentru debitorii PFA, întreprinderi individuale și întreprinderi familiale, dar și pentru cei care au profesii liberale sau își exercită activitatea în baza unor legi speciale, indiferent de forma de exercitare a profesiei, pe fondul restrângerii pieței de desfacere, a numărului de angajați, a scăderii numărului de furnizori, etc.

În această perioadă, băncile trebuie să aprobe amânarea la plată pentru societățile care dețin certificat de situații de urgență prin care se constată diminuarea veniturilor sau a încasărilor cu minimum 25% în luna martie 2020 față de media lunilor precedente. Solicitările vor fi aprobate și dacă activitatea firmelor a fost întreruptă parțial sau total ca efect al deciziilor autorităților publice pe perioada stării de urgență.

Mai mult, microîntreprinderile și firmele mici și mijlocii vor putea accesa credite bancare cu plafoane maxime cuprinse între 500.000 de lei și 800.000 de euro fiecare, cu dobânzi zero și cu garanții de stat.

“Din cauza pandemiei, multe firme au fost nevoite să își trimită oamenii acasă. În județul Constanța, peste o mie de firme, cu peste 11.000 de angajați, au depus la AJOFM cereri de șomaj tehnic. Lor li s-au adăugat deja sute de persoane fizice autorizate, întreprinderi individuale, întreprinderi familiale, profesioniști care obțin venituri din drepturi și persoane care își desfășoară activitatea în baza unui contract de activitate sportivă. Aceștia s-au adresat Agenției Județene de Plăți și Inspecție Socială pentru a putea supraviețui. Toți vor primi, de la stat, 75% din salariul brut, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pe economie. Important este să diminuăm, pe cât putem, pagubele produse de pandemie, iar oamenii de afaceri constănțni să beneficieze cât mai repede, cu ajutorul consultanților noștri, de aceste facilități. Această criză ne va face, cred, să ne stabilim altfel prioritățile economice, astfel încât să dezvoltăm ramuri economice pe care nu le mai avem, iar acum se vede cât de mult contează modelele economice sustenabile cu structuri orizontale, în care diversitatea oportunităților devine factor de stabilitate.”, a declarat Bogdan Huțucă.

Delfinii tăi preferați sunt acum online

0

Pentru a trece mai ușor peste perioada criză generată de pandemia de coronavirus, Delfinariu din Constanța ține legătură cu publicul prin intermediul Facebook-ului. Așadar, de la mijlocul lunii martie, Delfinariu oferă reprezentanții online. Acrobațiile celor doi delfini Ni-Ni și Chan-Chan pot fi urmărite live, în fiecare sfârșit de săptămână, sâmbără și duminică, la orele 11.00 și 15.00. Acestea pot fi vizionate accesând linkul:

https://www.facebook.com/delfinariuconstanta/

Important de precizat este că, la orele indicate, faceți refresh la pagina Delfinariu Constanța pentru ca Facebook să vă arate postarea cu transmisiunea live. După ce reprezentația se încheie, clipul va dispărea de pe pagina Facebook. Consiliul Județean a suspendat activitatea la Delfinariu, Microrezervație, Planetariu și Acvariu. începând cu data de 11 martie. Măsura este valabilă până la încetarea stării de urgență.

Am înjurat Primăria degeaba. Poliția Rutieră Constanța nu consideră necesare semafoarele, în acest moment

0

După ce semafoarele puse pe galben intermitent au dus la încă un accident rutier, astăzi, am încercat să aflăm cine sunt cei care insistă ca această măsură să rămână în picioare. Inițial, am căutat răspunsul la conducerea Primăriei Constanța, fiind ferm convinși că decizia vine exact de-acolo. Spre surpriza noastră, însă, mai pe surse așa, liderii Primăriei ne-au șoptit că ambiția de a nu reveni la sistemul de semafoare funcționale aparține Poliției Constanța.

Așa că, am căutat răpunsul în zona indicată. Acolo unde, reprezentanții Poliției ne-au spus că decizia e una luată în comun.

Două declarații care mai mult ne-au dus într-un punct mort. Nimeni nu și-a asumat oficial decizia la fel cum nimeni n-a dorit să-și asume oficial anularea acestei decizii.

Spre seară, reprezentanții Poliției Rutiere Constanța au lămurit misterul, printr-un comunicat de presă oficial în care arată clar că NU doresc să se revină la sistemul semafoarele funcționale, considerând că această modificare nu se impune, în acest moment. Iată comunicatul, îl redăm integral.

”În contextul actual, în urma unei analize prealabile, pe fondul scăderii valorilor de trafic generat de măsurile dispuse la nivel național pentru prevenirea răspândirii infecției cu COVID-19, Poliția Rutieră Constanța a solicitat Primăriei municipiului Constanța întreruperea funcționării semafoarelor electrice instalate în intersecțiile din municipiul Constanța.

Facem un apel către participanții la trafic, conducători de vehicule, să respecte regulile de circulație în intersecțiile în care instalația de semaforizare nu funcțonează.

Conducătorii auto trebuie să respecte semnificația indicatoarelor de reglementare a priorității (drum cu prioritate, oprire sau cedează trecerea).

Mai mult, șoferul care efectuează viraj la stânga trebuie să acorde prioritate de trecere vehiculelor care circulă din sens opus.

Este regretabil faptul că o parte dintre conducătorii de vehicule sunt influențați de rutina zilnică în timpul deplasării și astfel sunt în dificultate atunci când în traficul rutier intervin schimbări. Îi rugăm pe această cale să circule cu o viteză redusă și cu o atenție sporită.

În ceea ce privește siguranța rutieră, de la momentul întreruperii funcționării semafoarelor electrice și până în prezent, în municipiul Constanța nu a fost înregistrat un risc rutier crescut.

De altfel, în această perioadă s-au înregistrat accidente soldate doar cu pagube materiale, în intersecțiile unde semafoarele nu funcționează, însă numărul acestora este inferior celui privind accidentele rutiere produse anterior, pe fondul nerespectării culorii semaforului electric.”

Așadar, și noi, ca probabil majoritatea dintre dumneavoastră care au înjurat Primăria Constanța din cauza accidentelor survenite în oraș, am greșit adresantul.

Mihai Lupu: ”Inițiativa Împreună Constanța, o reacție a comunității la pericolul din jur”

0

Prin intermediul unui comunicat de presă, omul de afaceri Mihai Lupu detaliază povestea din spatele inițiativei ”Împreună. Constanța va răsări!”, pe care a lansat-o împreună cu mai mulți antreprenori din Constanța, în urmă cu câteva zile. Redăm punctul de vedere, integral.

Platforma “Împreună Constanța” a apărut ca o reacție a comunității la pericol, în condițiile în care au realizat că autoritățile locale au mari lacune în elaborarea strategiilor pentru a acționa rapid astfel încât să reușească să protejeze cetățenii. Nu este prima dată când cetățile dobrogene, în vreme de război sau de molime, s-au bazat pentru supraviețuire mai mult pe solidaritatea oamenilor decât pe deciziile diriguitorilor. Așa au scăpat, și așa am ajuns să rămânem în aceste locuri.

Ca de fiecare dată, pentru ca o comunitate să poată supraviețui, a fost nevoie să își protejeze sistemul de sănătate, deoarece fără acesta populația nu ar putea face față situației de criză. În al doilea rând, întotdeauna a fost protejată economia, meșteșugarii și comercianții, fără de care comunitățile nu ar avea niciun viitor. În al treilea rând, au fost respectați și purtătorii valorilor comunității, părinții și bunicii, dar și persoanele bolnave și cele vulnerabile.

Linia întâi în lupta cu COVID-19 o reprezintă cadrele medicale, iar medicii de familie și asistentele din cele aproape 400 de cabinete din județ sunt parte din această luptă. Pentru ca ei să ne protejeze, au nevoie de echipamente de protecție. Prin intermediul platformei Împreună, Constanța va răsări, am dus deja în teritoriu primele pachete, dar donațiile pentru achiziționarea unora noi trebuie să continue. În demersul nostru suntem sprijiniți de Asociația Sofya Tomitana, de Colegiul Medicilor din Constanța și de Asociația Medicilor de Familie “Tomis”.

Dar platforma ”Împreună. Constanța va răsări!” nu este doar despre medici. Este important să gândim pe termen mediu și lung. Constanța are nevoie de soluții pentru antreprenorii atât de afectați de această criză. De aceea, prin intermediul platformei Împreună. Constanța va răsări!, am deschis o linie de consiliere, un think tank unde să primească sfaturi despre cum pot beneficia de facilitățile instituite prin Ordonanțele de Guvern și metodologiile aferente.

WhatsApp Image 2020-04-10 at 17.07.17

În al treilea rând, am deschis o linie de comunicare prin care îi putem ajuta concret pe vârstnicii izolați în casă, dar și persoanele vulnerabile. Psihologi și duhovnici acordă consiliere celor afectați emoțional de vremurile pe care le trăim.

Platforma de suport comunitar dedicată constănțenilor își dorește să coaguleze comunitățile de pe tot teritoriul județului în jurul unor probleme comune, pentru a construi un grup care poate aduna resursele necesare rezolvării diferitelor situații cu care se confruntă în plină pandemie de coronavirus.

Aici, este vorba despre organizare comunitară. Despre un grup de oameni care reușesc să mobilizeze obștea în care trăiesc pentru depășirea unor probleme grave, care îi privesc pe toți membrii săi. Este vorba despre coeziune, despre empatie, despre fapte. În aceste vremuri incerte, știm un singur lucru: solidaritatea și faptele noastre ne fac mai puternici. Pandemia COVID-19 este o urgență de sănătate globală care ne afectează deja pe toți. Fiecare dintre noi poate da o mână de ajutor să trecem peste acest impas. Nu așteptăm ca salvarea să vină de la alții. Este timpul să fim uniți și să ne implicăm. Nimeni nu rămâne singur!

Mihai Lupu