Iepurașii de la Delfinariu au nevoie de ajutorul unui designer, pentru a le construi căsuțe
Directorul CMSN Constanța, Adrian Bîlbă, a lansat un apel public, prin intermediul Facebook. Se caută un designer care să construiască niște căsuțe pentru iepurașii care s-au înmulțit de curând.
“În parcul Microrezervatiei ni s-au înmulțit iepurașii, că e primăvară și așteaptă Paștele. Avem spații numeroase pentru această specie, dar niciodată nu sunt de ajuns, când e vorba de iepuri. Motiv pentru care lansez o provocare. Provocarea este pentru un designer, un tânăr sau mai mulți tineri, care doresc să facă niște cuști, niște căsuțe, niște amplasamente care să însemne și un spațiu exterior pentru iepurași și eventual cineva care cu dorința de a sponsoriza, de a-și plasa numele firmele sau al lui pe căsuța respectivă, poate să și facă aceste adăposturi. Iepurași avem”, spune Adrian Bîlbă, managerul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii Constanța.
Delfinii pot fi urmăriți online, în această perioadă
Pentru a trece mai ușor peste perioada criză generată de pandemia de coronavirus, Delfinariu din Constanța ține legătură cu publicul prin intermediul Facebook-ului. Așadar, de la mijlocul lunii martie, Delfinariu oferă reprezentanții online. Acrobațiile celor doi delfini Ni-Ni și Chan-Chan pot fi urmărite live, în fiecare sfârșit de săptămână, sâmbără și duminică, la orele 11.00 și 15.00. Acestea pot fi vizionate accesând linkul:
https://www.facebook.com/delfinariuconstanta/
Important de precizat este că, la orele indicate, faceți refresh la pagina Delfinariu Constanța pentru ca Facebook să vă arate postarea cu transmisiunea live. După ce reprezentația se încheie, clipul va dispărea de pe pagina Facebook. Consiliul Județean a suspendat activitatea la Delfinariu, Microrezervație, Planetariu și Acvariu. începând cu data de 11 martie. Măsura este valabilă până la încetarea stării de urgență.
Poți urmări delfinii online
Pentru a trece mai ușor peste perioada criză generată de pandemia de coronavirus, Delfinariu din Constanța ține legătură cu publicul prin intermediul Facebook-ului. Așadar, de la mijlocul lunii martie, Delfinariu oferă reprezentanții online. Acrobațiile celor doi delfini Ni-Ni și Chan-Chan pot fi urmărite live, în fiecare sfârșit de săptămână, sâmbără și duminică, la orele 11.00 și 15.00. Acestea pot fi vizionate accesând linkul:
https://www.facebook.com/delfinariuconstanta/
Important de precizat este că, la orele indicate, faceți refresh la pagina Delfinariu Constanța pentru ca Facebook să vă arate postarea cu transmisiunea live. După ce reprezentația se încheie, clipul va dispărea de pe pagina Facebook. Consiliul Județean a suspendat activitatea la Delfinariu, Microrezervație, Planetariu și Acvariu. începând cu data de 11 martie. Măsura este valabilă până la încetarea stării de urgență.
Avarie pe strada Albinelor din orașul Năvodari
Pentru remedierea unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul 160 mm, de pe strada Albinelor, din oraşul Năvodari, lucrare ce implică înlocuirea unui tronson pe o lungime de 3 metri din această conductă, RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile, astăzi – 17 aprilie 2020, în intervalul orar 10.00 – 14.00.
Vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din zona de est, străzile Albinelor Albatros, Delfinului, Nuferilor, Pescarilor, Egretei, precum și cei de pe străzile adiacente.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.
Programul piețelor și al casieriilor RAEDPP în perioada Paștelui
În perioada Sărbătorilor de Paște, piețele agroalimentare din municipiul Constanța administrate de Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța își vor modifica programul de funcționare. Astfel, între 16 și 18 aprilie 2020, piețele vor fi deschise între orele 07:30 – 19:00, cu posibilitate de prelungire a programului până la ora 20:00, dacă există cerere din partea clienților.
Între 19 și 21 aprilie 2020, piețele vor fi închise. Începând de miercuri, 22 aprilie 2020, piețele vor funcționa în program normal (program 07:30 – 18:00).
În perioada 18 – 21 aprilie 2020, casieriile RAEDPP vor fi închise. Pentru efectuarea plăților, RAEDPP pune la dispoziția chiriașilor și colaboratorilor metoda de virament bancar. Pentru efectuarea corectă a plății, este necesar să specificați detaliile plății (pentru ce este executat transferul: ex: plata chirie luna 02). Plățile pot fi făcute în următorul cont: Beneficiar: Exploatarea Domeniului Public și Privat RA; CUI: RO 2746784; IBAN: RO04BTRL01401202696755XX; BANCA TRANSILVANIA CONSTANTA.
Începând de miercuri, 22 aprilie 2020, casieriile își vor relua programul normal de lucru.
Pachete cu alimente din partea Primăriei Constanța
De astăzi, persoane vulnerabile, cu pensii mici sau fără niciun venit, primesc pachete cu alimente din partea Primăriei Municipiului Constanța.
Prin dispoziția primarului municipiului Constanța, Decebal Făgădău, Direcția Generală de Asistență Socială a început astăzi distribuirea către persoanele fără venituri, indiferent de vârstă, dar și către cele cu vârsta de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor, ale căror venituri lunare cumulate în sumă netă sunt mai mici sau cel mult egale cu suma de 1610 lei.
Pungile cu alimente conțin: pulpe de pui, salam, conserva de carne, pâine, cartofi, mălai, zahăr, ulei, biscuiți, ouă, conserve cu bulion și zarzavat pentru ciorbă.
Tot de astăzi, persoanele în vârstă de peste 65 de ani, fără susținători sau altă formă de ajutor primesc și pachete cu produse igienico- sanitare. Acestea conțin: 2 sticle de spirt, 2 sticle de clor, 4 suluri de hârtie igienică, pastă de dinți, periuță de dinți, 2 săpunuri și un șampon.
Emil Mereuță – directorul Direcției Generale de Asistență Socială din cadrul Primăriei Municipiului Constanța: “Aceste pachete sunt distribuite de angajații Direcției Generale de Asistență Socială cu ajutorul unor voluntari, direct la domiciliul persoanelor vulnerabile”.
Furnizarea acestor pachete depinde de factori precum: starea de urgență, disponibilitatea comercială a produselor, timpii și procedurile legale de achiziție.
Primăria Municipiului Constanța a pus la dispoziția locuitorilor care au nevoie de ajutor, numărul de telefon NON STOP☎️ 0737.55.22.70.
Măsura ajutorării persoanelor vulnerabile a fost luată în Comitetul Local pentru Situații de Urgență convocat de primarul Decebal Făgădău, pentru continuarea măsurilor specifice combaterii infectării și răspândirii SARS-CoV-2 în municipiul Constanța.
Delfinii de la CMSN se antrenează online
Pentru a trece mai ușor peste perioada criză generată de pandemia de coronavirus, Delfinariu din Constanța ține legătură cu publicul prin intermediul Facebook-ului. Așadar, de la mijlocul lunii martie, Delfinariu oferă reprezentanții online. Acrobațiile celor doi delfini Ni-Ni și Chan-Chan pot fi urmărite live, în fiecare sfârșit de săptămână, sâmbără și duminică, la orele 11.00 și 15.00. Acestea pot fi vizionate accesând linkul:
https://www.facebook.com/delfinariuconstanta/
Important de precizat este că, la orele indicate, faceți refresh la pagina Delfinariu Constanța pentru ca Facebook să vă arate postarea cu transmisiunea live. După ce reprezentația se încheie, clipul va dispărea de pe pagina Facebook. Consiliul Județean a suspendat activitatea la Delfinariu, Microrezervație, Planetariu și Acvariu. începând cu data de 11 martie. Măsura este valabilă până la încetarea stării de urgență.
Ghișeele SPIT sunt închise în perioada 17–20 aprilie 2020
Serviciul Public de Impozite şi Taxe Constanţa informează contribuabilii că în perioada 17–20 aprilie 2020, activitatea instituţiei este suspendată.
Măsura respectă prevederile art. 139 alin. 1 din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, republicată, potrivit căruia ultima zi de vineri înaintea Paștelui, respectiv 17 aprilie 2020 și a doua zi de Paști, 20 aprilie 2020, sunt zile de sărbătoare legală în care nu se lucrează.
Programul cu publicul al agențiilor fiscale SPIT pentru depunerea declarațiilor fiscale la ghișeele de informații/achitarea impozitelor, taxelor locale, amenzilor va fi reluat marți, 21 aprillie 2020, după cum urmează:
Luni – Vineri: 08.30-16.30
Agenția fiscală nr. 1 – Centrul Comercial TOM, zona Carrefour
Agenția fiscală nr. 2 – Str. N. Grindeanu nr. 66
Agenția fiscală nr. 3 – Str. Sulmona nr. 22
Agenția fiscală nr. 4 – Str. Badea Cârțan nr. 3
Agenția fiscală nr. 5 – Bd. Alexandru Lăpușneanu nr. 116C (City Park Mall)
Agenția fiscală nr. 6 – Bd. Tomis nr. 112
Vrei să-ți vinzi apartamentul? Iată care sunt pașii pe care trebuie să-i urmezi!
Plănuiești să-ți vinzi apartamentul? Te întrebi care sunt pașii care te conduc spre succes?
De fapt, nu ai niciun motiv de îngrijorare pentru că dacă înveți cum să te organizezi eficient, reușita e de partea ta.
Întotdeauna, costurile apartamentului și facilitățile pe care le oferă sunt factori importanți. Un rol decisiv îl joacă și o promovare inteligentă. Dar, primul pas inspirat în demersul tău este pregătirea responsabilă a actelor de care ai nevoie în acest scop.
Iată care sunt actele necesare pentru o vânzare de succes!
Actele necesare pentru vânzarea apartamentului
Să-ți pregătești actele din timp e o acțiune care îți dă credibilitate în fața potențialilor clienți. Cu siguranță nu vrei să fii pus în situația în care cumpărătorul ideal apare, iar mapa ta de documente se prezintă haotic.
Să vedem cum îți completezi eficient documentele pentru vânzarea apartamentului.
Iată ce trebuie să pregătești:
- titlul de proprietate în original;
- actul de identitate;
- certificatul de atestare fiscală;
- chitanța de la ultima factură la electricitate;
- adeverință eliberată de Asociația de proprietari/ locatari;
- cadastru și intabulare;
- certificat de performanță energetică;
- extrasul de carte funciară.
Pe lângă procurarea acestor acte e important să înțelegi și care este utilitatea lor.
Titlul de proprietate în original
După cum ai văzut deja, ai nevoie de un act care să ateste că tu ești proprietarul imobilului pus în vânzare. Acest act poate căpăta una dintre formele următoare:
- certificat de moștenitor;
- contract de donație;
- contract de vânzare-cumpărare;
- contract de schimb;
- sentință definitivă de divorț (dacă este cazul).
Actul de proprietate face echipă bună și cu actul de identitate.
Certificatul de atestare fiscală
Acest document dovedește că imobilul este înregistrat pe numele tău la administrația financiară și că ai îndeplinit cu promptitudine toate obligațiile de plată către stat.
Pentru obținerea acestui document, trebuie să depui o cerere-tip la Administrația Finanțelor Publice din sectorul sau municipiul de care aparții. Certificatul fiscal se eliberează în termen normal de 3 zile lucrătoare de la data solicitării acestuia. Există şi posibilitatea de eliberare în regim de urgență, în maxim 24h, în funcție de modalitatea de lucru al agențiilor fiscale.
Certificatul de atestare fiscală poate fi ridicat doar de proprietar și este valabil timp de 30 de zile.
Adeverința eliberată de Asociația de proprietari
Pentru a demonstra că ești la zi cu plățile de întreținere ai nevoie de această adeverință. Adeverința se prezintă în original și are un termen de valabilitate de 14 zile.
Dacă ai datorii, acestea pot fi preluate de viitorul proprietar doar dacă stabiliți acest aspect de comun acord. De altfel, pentru transferul datoriilor către noul proprietar se impune formularea unei clauze suplimentare menționată în actul de vânzare-cumpărare.
Cadastru și intabulare
Pentru documentația cadastrală care presupune cadastrul și intabularea apartamentului, cel mai bine este să ceri sfatul unui inginer cadastral cu experiență în domeniu.
Cadastrul este o documentație care furnizează informații despre măsurătorile și datele tehnice ale imobilului, date care sunt înregistrate la Oficiul de Cadastru. Această înregistrare îi aduce oricărui imobil și un număr cadastral.
Intabularea reprezintă înscrierea unui imobil în cartea funciară, document care stabilește statutul cadastral și juridic al unui imobil.
Atât cadastrul, cât și intabularea sunt obligatorii prin lege.
Certificat de performanță energetică
Certificatul de performanță energetică este un act informativ care stabilește eficiența energetică a apartamentului. Acest act este foarte util pentru că îți oferă o imagine clară despre consumul de energie din locuință.
Documentul este valabil pentru 10 ani, dar trebuie reînnoit dacă imobilul suportă schimbări majore de structură sau renovări.
La vânzarea apartamentului, certificatul de performanță energetică se predă în original noului proprietar.
Extrasul de carte funciară
Extrasul de carte funciară este un alt document cadastral de factură informativă care furnizează detalii despre situația imobilului la momentul prezent. Acest act este indispensabil în contexte ca vânzarea, închirierea, creditarea sau instalarea utilităților într-un apartament.
Pentru vânzarea apartamentului e nevoie să faci un drum până la un notar și să soliciți extrasul de carte funciară pentru autentificare. Sau, de cele mai multe ori, notarul obține acest document pentru tine înaintea semnării contractului de vânzare cumparare cu clientul găsit.
Acest act descrie situația juridică a proprietății și este valabil 10 zile, timp în care nu se realizează nicio înscriere în cartea funciară pentru a nu afecta desfășurarea tranzacției.
După ce ai pregătit cu atenție fiecare act, poți începe să-ți promovezi apartamentul atât în mediul online, cât și în presa locală. Plusează cu cât mai multe fotografii prin care potențialii clienți își pot face o idee despre viitoarea lor casă.
Pregătirea mapei de documente pentru vânzarea apartamentului nu este un proces anevoios, dar implică timp și răbdare. Tocmai de aceea, cea mai inspirată decizie este să apelezi la un expert cadastral cu experiență care să te ajute să-ți pregătești din timp toate actele necesare.
Un ajutor specializat te ține la distanță și de posibilele confuzii care stau la pândă.
Echipa StartCad Constanța te întâmpină cu profesioniști care îți oferă informații utile despre cum să-ți organizezi eficient actele necesare unei vânzari reuşite.
Pentru a beneficia de ajutor specializat, ia legătura cu experții StartCad prin intermediul numărului de telefon 0731. 897. 041.
Programul casieriilor RAJA în perioada sărbătorilor Pascale
RAJA S.A. aduce la cunoştinţa tuturor abonaţilor că, și în perioada sărbătorilor de Paște, toate activitățile se desfășoară în regim de foc continuu.
În continuare, sute de angajați ai societății au ca misiune principală producția, distribuția, calitatea apei și epurarea acesteia, îndeplinind sarcinile specifice în condiții de izolare la locul de muncă, pentru a preveni disfuncționalități majore ce ar putea perturba asigurarea serviciilor esențiale.
Apelurile către numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924 vor fi preluate fără întrerupere. Echipele de intervenție RAJA sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a problemelor apărute în sistemul de alimentare cu apă, astfel încât utilizatorii să poată beneficia de serviciile noastre la parametrii optimi.
Abonaţilor interesaţi să îşi achite facturile pentru serviciile de furnizare a apei potabile şi canalizare le aducem la cunoștință că, în perioada 17 – 20 aprilie 2020, toate casieriile RAJA vor fi închise.
Începând de marți – 21 aprilie 2020, casieriile își vor relua programul normal de lucru.
În perioada în care casieriile RAJA sunt închise, facturile pot fi achitate online (prin intermediul contului de client RAJA), transfer bancar, direct debit, Pay-Point, Payzone și în incinta magazinelor „La doi Pași”.
Împreună, Constanța va răsări donează un tunel de dezinfectare secției de cardiologie din cadrul Spitalului de Urgență Sfântul Andrei din Constanța
Prin intermediul platformei de suport comunitar Împreună, Constanța va răsări, spitalul de urgență Sfântul Andrei a primit un tunel de dezinfectare pentru secția de cardiologie. Astfel, tot personalul sanitar va putea să beneficieze de protecție sporită împotriva răspândirii virusului COVID-19, iar pacienții internați pentru afecțiuni cardiologice vor fi protejați, astfel încât actuala epidemie să nu le pericliteze și mai mult starea de sănătate.
Tunelul donat de platforma Împreună, Constanța va răsări, dispune de trei măsuri de protecție – prima este reprezentată de un pulverizator cu dezinfectant. Astfel, în momentul în care o persoană trece prin tunelul de dezinfectare, în mod automat este pulverizată cu presiune soluție dezinfectantă. A doua măsură este reprezentată de filtrul de lumină UV. Odată cu pornirea pulverizatorului cu soluție de dezinfecție, se aprind și luminile UV, ce ajută suplimentar la eliminarea virusurilor, chiar și noului tip coronavirus – COVID-19. Cea de-a treia măsură este reprezentată de prezența unui covor umed cu dezinfectant.
“Personalul sanitar este în prima linie în aceste zile și de modul în care avem grijă de aceștia depinde capacitatea noastră de a limita efectele acestei epidemii. Încă din momentul în care am pus bazele platformei de suport social Împreună, Constanța va răsări, una dintre preocupările noastre a fost să găsim soluții pentru protejarea medicilor. Astfel, am strâns fonduri pentru achiziționarea de echipamente de protecție pentru medicii de familie din Constanța, am distribuit materiale, cu ajutorul colegilor, atât în oraș cât și în județ, iar astăzi facem un pas în plus pentru sistemul sanitar local. Suntem bucuroși că putem dona aceste echipamente spitalelor și ne încurajează deschiderea cadrelor medicale de a primi donații. E un moment în care să fim solidari și orice gest contează. Am fost plăcut surprinși că sunt deja constănțeni care au răspuns apelului nostru pentru dotarea cadrelor medicale și s-au alăturat eforturilor de strângere de fonduri prin platforma www.impreunaconstanta.ro. Le mulțumim și nu ne vom opri aici.” a declarat Ionuț Rusu, unul dintre inițiatorii platformei Împreună, Constanța va răsări.
Pentru a sprijini strângerea de fonduri pentru echipamentele medicale atât de necesare pentru personalul sanitar aflat în prima linie a luptei împotriva pandemiei COVID-19, platforma dispune și de o posibilitatea de a colecta fonduri de la cei care doresc să se implice. Donațiile pot fi făcute direct pe platforma www.impreunaconstanta.ro la secțiunea donează sau prin intermediul aplicației Împreună Constanța din Google Store pentru utilizatorii de Android. Fiecare poate selecta suma donată, iar sumele vor fi utilizate pentru achiziția urgentă a echipamentelor de protecție pentru personalul sanitar. Acestei inițiative i s-au alăturat și Colegiul Medicilor de Familie din Constanța, Asociația medicilor de familie din Constanța, precum și Asociația Sofya Tomitana, prin intermediul căreia sunt colectate fondurile și cu ajutorul căreia se realizează achizițiile.
Pentru mai multe detalii, accesați www.impreunaconstanta.ro
De ce să cumperi carne de miel din piețele administrate de Primăria Constanța
A început comercializarea cărnii de miel în interiorul celor două hale de lactate din Piața Griviței și Piața Tomis 3. În acest fel, și în acest an, constănțenii pot avea pe masa de Sărbători produse tradiționale din carne de miel de la producători locali.
Prețurile sunt stabilite de către producători și variază între 25 și 30 de lei/kilogram.
Iată motivele pentru care vă recomandăm să achiziționați carnea de miel din piețele agroalimentare:
– Carnea provine de la ferme din județele Constanța și Tulcea, iar vânzarea se face cu respectarea legislației în vigoare, astfel că puteți fi siguri că de Sărbătorile Pascale veți consuma produse proaspete, de calitate și naturale;
– Loturile de carne de miel sunt livrate din abatoare autorizate;
– Astfel puteți sprijini producătorii locali în această perioadă de criză.
Regia Autonomă „Exploatarea Domeniului Public și Privat” Constanța asigură toate condițiile de igienă și siguranță alimentară în halele unde se comercializează carne de miel. Producătorii trebuie să poarte obligatoriu mască şi mănuşi de protecţie, să se spele şi dezinfecteze pe mâini înainte de a începe munca și ori de câte ori va fi nevoie, iar echipamentele şi ustensilele trebuie curăţate şi dezinfectate ori de câte ori va fi necesar, utilizând produse ce asigură realizarea unei igienizări şi dezinfecţii corespunzătoare.
La intrare există dispensere pentru igienizarea mâinilor, covorașe impregnate cu material dezinfectant pe bază de clor și se va face dezinfecție zilnică, după închiderea programului. La rândul lor, clienții au datoria de a respecta regulile privind distanțarea socială și de a intra în hală în mod organizat, pentru a preveni aglomerația. Personalul pieței supraveghează și direcționează fluxul de persoane, astfel încât să fie respectată distanța socială.
Precizăm faptul că medici veterinari de la Direcția Sanitar Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor Constanța supraveghează în permanență vânzarea mieilor.
În piețele agroalimentare administrate de RAEDPP se va comercializa zilnic carne de miel, până sâmbătă, 18 aprilie.
Ce lucrări efectuează Primăria Constanța în această perioadă
Angajații SC Confort Urban SRL continuă intervențiile asupra zonei pietonale pe bulevardul Mamaia, porțiunea cuprinsă între strada I. G. Duca și strada Mihai Viteazu și pe bulevardul Tomis, între strada Poporului și bulevardul Mamaia.
Conform graficului de lucru, se realizează lucrări de asfaltare a carosabilului pe strada Brizei, tronsonul delimitat de strada Petru Cercel și strada Steluței, pe aleea de acces către Școala Gimnazială Nr.33 „Anghel Saligny” din Constanța iar pe strada Constantin Bobescu din cartierul Compozitorilor se pregătește terenul în etapa premergătoare asfaltării.
Pe strada Dumbrăveni din cartierul Palazu Mare, echipele administratorului drumului public continuă reabilitarea trotuarelor în timp ce zona carosabilă este frezată pentru a fi îmbrăcată în asfalt.
Noi parcări sunt în curs de amenajare în cartierele:
- – ICIL, pe strada Productelor;
- – CET, pe aleea Egretei, în dreptul blocului AV 21 și pe aleea Albatrosului, în zona blocului G3;
- – KM 4-5, în zona Școlii Gimnaziale Nr.33 „Anghel Saligny” din Constanța.
În ceea ce privește infrastructura de semnalizare rutieră, continuă montarea indicatoarelor rutiere în mai multe locații din oraș, se recondiționează echipamentele de semaforizare iar la trecerile de pietoni, în parcările asfaltate și la sensurile giratorii, se aplică marcaje rutiere.
Blestemul de a te chema Comănescu, în Constanța
Trăim o criză profundă, care ne ține, pe mulți dintre noi, închiși între zidurile propriei locuințe. Deși în aparență poate părea o situație apăsătoare, obositoare psihic, ea poate fi întoarsă în favoarea fiecăruia dintre noi. Izolarea asta, ar trebui să fie pentru noi toți un moment prielnic pentru o introspecție. Un moment de reflecție, care să ne învețe care ne-au fost greșelile până în prezent și cum am putea fi mai buni pe viitor.
Din păcate, însă, constatăm în fiecare zi că această criză scoate la iveală tot răul din noi. Și parcă-l augmentează.
Zilele trecute, omul de afaceri Grigore Comănescu a intervenit într-o situație limită, donând 21.000 de euro pentru a repatria două fetițe foarte bolnave, aflate la tratamentul atât de necesar pe care-l puteau primi doar în Italia.
Nu este prima donație pe care o face. Am colaborat cu domnul Grigore Comănescu în ultimii trei ani, fiind interesați de lupta sa cu sistemul mafiot care a încercat să-i preia afacerile sau, după caz, să i le distrugă. În perioada în care ne-am întâlnit pentru a documenta lupta dusă în justiție, aproape periodic secretara intra și spunea sec ”factura pentru spitalul cutare” iar răspunsul sosea prompt ”se plătește”.
Cu toate astea, Grigore Comănescu a refuzat de fiecare dată ca donațiile despre care vorbim să fie făcute publice. Până de curând, când a crezut de cuviință că donația prin care cele două fetițe au fost aduse acasă, trebuie prezentată drept model, pentru ca și alți oameni de afaceri din zonă să ajute, în această perioadă grea prin care trecem.
Știți ce-a primit în schimb, Grigore Comănescu? Înjurături. Multe înjurături.
Am scris un articol despre donația pe care a făcut-o. Materialul a devenit viral pe internet având un impact de peste 337.000 de persoane. Ore întregi, am șters comentarii după comentarii. Sute de constănțeni au văzut numele Comănescu și au intrat în ”roșu”, fiind convinși că este vorba de Gabriel Comănescu, patronul Grup Servicii Petroliere.
Desigur, Grigore nu e niciodată Gabriel, dar puțini au stat să verifice. Furia a dominat rațiunea și așa s-a născut un cor de dejecții vărsate pe pagina noastră de Facebook, la adresa lui Comănescu care nu-și plătește angajații, dar are timp de donații. Nu a contat nici măcar în momentul în care am intervenit și le-am sesizat diferența. ”Sigur sunt rude”, ni s-a răspuns. Nu sunt rude? Nu contează, toți sunt la fel.
Se cuvine, deci, să facem o scurtă comparație.
Grigore Comănescu activează în domeniul betoanelor. Și-a construit afacerile, împreună cu familia sa, încă din tinerețe, investind treptat tot ce a obținut. În 1991 Grigore Comănescu a înființat prima firmă de betoane din România, companie pe care a dezvoltat-o de-a lungul anilor și care a ajuns astăzi în top trei firme de profil din țară, fiind chiar desemnat partener NATO în zona Dobrogea.
Patronul Comprest Util îți poate povesti, liniștit, cum a făcut fiecare ban. Cum și-a pus tot ce a avut gaj la bănci pentru a obține credite, cum a muncit. Are un orgoliu puternic și poate tocmai de asta nu a existat un angajat, un colaborator, un subcontractor, care să poată spune vreodată că nu și-a primit banii de la Grigore Comănescu. E genul acela de om serios care ține mult la imaginea sa personală și vrea să doarmă liniștit. Genul acela de om de afaceri care ia de la gura familiei sale pentru a-și plăti taxele până la ultimul ban. Poate tocmai de-asta, confuzia cu Gabriel Comănescu este atât de nefericită.
Oamenii ăștia doi nu au nimic în comun. Gabriel Comănescu activează în domeniul petrolului. Și nu se încadrează în categoria omului de afaceri care a pus cărămidă cu cărămidă pentru a se dezvolta. Proaspăt absolvent al Academiei Navale, băiatul sărac venit de la țară, Gabriel Comănescu, devine peste noapte proprietar al platformelor petroliere din România. Unul dintre multele cazuri de îmbogățiți peste noapte ai tranziției. Un produs al sistemului care conducea România anilor 90, și care l-a folosit pe mogulul petrolului pentru a-i conduce afacerile.
Poate tocmai din acest motiv, modul de a face afaceri al stăpânului inelelor a fost cu totul altul, decât cel pe care l-am descris la Grigore Comănescu.
Cariera lordului platformelor a fost marcată de dorința de a acumula rapid. Pentru că, nu-i așa, nu știi când îți iau adevărații stăpâni jucăria. Așa s-a ajuns la salarii neplătite, parteneri țepuiți ce-și caută dreptatea în instanță, clădiri de patrimoniu cumpărate și lăsate în paragină și multe altele.
Așa s-a ajuns ca în Constanța, numele Comănescu să fie un blestem, pentru cei ce-l poartă.
Poate, noi ca oamenii ar trebui să învățăm să ne relaxăm. Să înjurăm pe cine merită, să lăudăm atunci când e cazul. Și spunem asta, știind exact care va fi reacția, după ce acest text va fi public.
”Câți bani ți-ai luat bă jurnalistule să lauzi un om de afaceri? ”
E fără bani, textul. Dar dacă Grigore Comănescu și-a făcut treaba timp de 30 de ani, cinstit, dacă omul a fost primul care a venit la birou și ultimul dintre angajați care a plecat, dacă a știut să fie mereu acolo printre angajați, la fiecare lucrare pe care a desfășurat-o, pentru a se asigura că numele lui se remarcă drept un profesionist, nu e jenant să-i trecem familia prin sabie doar pentru că n-am pierdut câteva secunde pentru a verifica dacă merită un asemenea tratament?
Poți urmări delfinii din Constanța, online
Pentru a trece mai ușor peste perioada criză generată de pandemia de coronavirus, Delfinariu din Constanța ține legătură cu publicul prin intermediul Facebook-ului. Așadar, de la mijlocul lunii martie, Delfinariu oferă reprezentanții online. Acrobațiile celor doi delfini Ni-Ni și Chan-Chan pot fi urmărite live, în fiecare sfârșit de săptămână, sâmbără și duminică, la orele 11.00 și 15.00. Acestea pot fi vizionate accesând linkul:
https://www.facebook.com/delfinariuconstanta/
Important de precizat este că, la orele indicate, faceți refresh la pagina Delfinariu Constanța pentru ca Facebook să vă arate postarea cu transmisiunea live. După ce reprezentația se încheie, clipul va dispărea de pe pagina Facebook. Consiliul Județean a suspendat activitatea la Delfinariu, Microrezervație, Planetariu și Acvariu. începând cu data de 11 martie. Măsura este valabilă până la încetarea stării de urgență.