Drept la replică al conducerii Spitalului Județean Constanța

În virtutea dreptului la replică, vă transmitem mai jos punctul de vedere al conducerii Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța în urma publicării pe Constanta.ro a articolului „Un bătrân a dispărut după ce a fost externat din Spitalul Județean doar în halat și papuci”, semnat de dl. Hapurnea Ioan Dorian și publicat pe 01/03/2016.

Nu este pentru prima dată când autorul publică articole despre situația Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța, fără a solicita un punct de vedere de la conducerea SCJU.

Menționăm că managerul Spitalului Clinic Județean de Urgență „Sfântul Apostol Andrei” Constanța, dl. Dan Căpățână a răspuns întotdeauna, în limita timpului disponibil, întrebărilor și solicitărilor mass media. Dl. Hapurnea putea solicita, în virtutea considerentelor deontologice, dar și prin prisma asumării răspunderii materiale, potrivit noului codului civil, poziția conducerii SCJU înaintea afirmațiilor făcute în articolul publicat pe constanța.ro, însă nu a făcut- o, așa cum de altfel au procedat alte publicații care au relatat despre acest caz. În fapt, lucrurile nu s- au petrecut așa cum au susținut aparținătorii pacientului.

Tocmai pentru că bătrânul era în vârstă, după ce s-a întocmit biletul de externare, personalul secției a anunțat familia să vină să îl ia. Aparținătorii trebuiau să vină la ora 1300, dar au ajuns la spital la ora 1500. Pacienții nu pot fi ținuți împotriva voințelor lor în saloane, iar în momentul în care rudele au sosit la spital și au comunicat cadrelor medicale că pacientul a plecat, acestea au anunțat Poliția, conform procedurilor în vigoare.

Prin urmare solicităm publicarea integrală a prezentului drept la replică și a poziției conducerii SCJU în acest caz.

Ultimele decizii ale instanțelor de judecată au stabilit că internetul și rețeaua Facebook sunt spații publice și se supun acelorași reguli în ceea ce privește dreptul la imagine și dreptul la replică.

Conducerea SCJU sprijină necondiționat demersul jurnalistic, dar cu respectarea principiilor dreptului la imagine și își oferă disponibilitatea de a oferi mass media și constănțenilor orice informație de interes public. De asemenea, pacienții sau aparținătorii nemulțumiți de serviciile medicale pot sesiza acest lucru în scris conducerii SCJU.

Manager SCJU, Dănuț Căpățână

Similar Articles

Comments

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Instagram

Most Popular