Un anunț, ca multe altele, a sosit pe adresa redacției, din partea Primăriei Constanța. De data aceasta, instituția ne anunță că putem urmări meciul de deschidere al Euro 2016, pe un ecran de dimensiune mare, în Piața Ovidiu.
Primăria municipiului Constanța invită iubitorii fotbalului vineri, 10 iunie, în Piața Ovidiu, să urmărească pe un ecran VideoLED de mari dimensiuni meciul de deschidere România – Franța.
Evenimentul este organizat de Asociația „Descoperă Constanța” în parteneriat cu Dolce Sport cu susținerea Primăriei municipiului Constanța și a Centrului Cultural Județean „Teodor Burada” .
Organizatorii evenimentului sunt singurii din România care au obținut de la UEFA drepturile de difuzare publică în aer liber, Constanța fiind singurul oraș care are licență de public screening în piața publică a orașului.
Așa cum a scris deja în exclusivitate site-ul Constanța 100 %, nici vorbă ca asociația Descoperă Constanța să fie singura care va organiza un asemenea eveniment, astfel de vizionări fiind organizate în Satu Mare, Oradea, Iași, Timișoara, București și probabil în toate marile orașe ale țării.
Se naște astfel întrebarea, de ce țin reprezentanții Primăriei Constanța să mintă opinia publică printr-un asemenea anunț?
Cel mai probabil răspunsul vine din faptul că Asociația Descoperă Constanța este condusă de Victor Maxim, unul dintre apropiații lui Decebal Făgădău, pe care-l poți întâlni la orice acțiune sau eveniment organizată de primar în materie de evenimente. De altfel, este cunoscut faptul că Victor Maxim stăpânește cu acceptul primarului, Piața Ovidiu din Constanța, loc unde organizează în fiecare vară diverse evenimente mediocre, care nu reușesc niciodată să atragă public în număr mare. Poate din acest motiv, reprezentanții primarului ales au simțit nevoia să augmenteze puțin realitatea, pentru a convinge publicul să vină la evenimentul organizat de prietenul Maxim.
Victor Maxim este și organizatorul (tot sub tutela Primăriei) a Bibliotecii din Tomis Mall, un alt proiect eșuat de mult dar și prietenul apropiat al unei firme care mai ”ciupește” unele atribuiri directe, firma Telisso, care a redactat de exemplu toată documentația (mape, site) pentru programul Curățăm Constanța Noastră sau, mai recent, a dezvoltat tot site-ul pentru SPIT Constanța.
Făcând o paralelă cu fostul șef, Radu Mazăre, care a avut grijă ca în primul mandat să ofere beach baruri până și cameramanilor care-i fuseseră angajați, putem spune cu ușurință că Decebal Făgădău urmează foarte clar un drum învățat bine, alimentându-și prietenii cu bani publici. Vom urmări cu interes aceste ”atenții” oferite de-a lungul timpului lui Victor Maxim, prietenilor lui sau altora.
Ce se intampla in Piata Ovidiu in timpul verii e inacceptabil. Multe evenimente, unele in acelasi timp in diverse colturi ale pietei, cu muzica tare care se amesteca, aproape numai evenimente promotionale car enu intereseaza pe nimeni, zgomotul impiedica orice trecator sa ramina in piata, toti sint in trecere. practic spatiul public nu mai este public, oamenii obisnuiti nu mai au loc in el si sint impinsi in afara lui. peninsula nu mai are alt spatiu public accesibil, nu sint locuri de joaca, in afara de cel pt copii f mici din portul Tomis, aceasta este si functia pietei, aduna comunitatea, cu copii cu tot, insa acestia nu mai au loc din cauza evenimentelor. nu mai zic de cei car elocuiesc in zona, ignorati total, care toata vara, zi si noapte stau intr-un vacarm horror.
spatiul public trebuie sa ramina public si prietenos locuitorilor. oamenii trebuie incrajati sa se intilneasca, nu sa ‘consume’ publicitate, uneori pe fata, alteori deghizata in evenimente pt public, din care evident cei care fac facerile astea castiga, pt ca publciul trebuie sa isi acopere urechile si sa treaca foarte repede mai departe.