Constanta.RO

Fostul ministru al Justiției, Raluca Prună explică cum a distrus PSD transportul județean

0

Raluca Alexandra Prună, fost ministru al justiției în perioada 17 noiembrie 2015 – decembrie 2016, ne explică prin intermediul unei postări pe Facebook, cum a reușit guvernul PSD să distrugă transportul public județean de persoane.

Situația expusă de Raluca Prună se aplică perfect și județului Constanța, unde firmele de maxi-taxi fac ce vor, în timp ce președintele Consiliului Județean, Marius Horia Țuțuianu tace mâlc și nu mișcă nici măcar o virgulă.

“La PSD/ALDE e cam așa: întâi dăm o lovitură mortala transportului de persoane ca serviciu public, prin OUG 51/2019 adoptată în iunie 2019. O ordonanță care reunește în mic toată prostia și ticăloșia guvernamentală. Ordonanța asta desființează transportul de persoane ca serviciu public, invocând mincinos (cum altfel?) un Regulament european (CE) NR. 1370/2007 Privind serviciile publice de transport feroviar şi rutier de călători. Scopul Regulamentului este:

“ART 1 […]acela de a defini modul în care, în conformitate cu normele dreptului comunitar, autorităţile competente pot acţiona în domeniul transportului PUBLIC de călători pentru a garanta prestarea de SERVICII DE INTERES GENERAL care sunt, printre altele, mai numeroase, mai sigure, de calitate mai bună sau au costuri mai scăzute decât cele pe care le-ar fi permis numai acţiunea forţelor pieţei.”

Pentru a putea garanta astfel de servicii, Regulamentul prevede acordarea unor compensații pentru operatori. Exact în scopul de a menține prezența lor pe piață și asigurarea serviciului public, pentru a acoperi costurile ocazionate de îndeplinirea obligaţiilor de serviciu public. Adică pe românește, pentru a nu desființa autobuzul de la Dobrosloveni la Caracal. Care poate ca merge în pierdere și atunci autoritatea îi acordă compensații.

OUG 51/2019 spune în Nota de fundamentare, cu copy/paste ca să nu avem discuții hermeneutice: “includerea transportului rutier judeţean de persoane în sfera serviciilor publice atrage implicit acordarea de compensaţii de la bugetele locale ale judeţelor, cu impact negativ asupra cheltuielilor consiliilor judeţene.” Și atunci, se propune “eliminarea transportului rutier judeţean de călători din sfera serviciilor publice, situaţie în care acesta se va desfăşoara în regim comercial.”

Adică nu se va desfășura, pentru ca nici un operator comercial nu va furniza un serviciu pentru care pierde bani.
Pentru o lectură completă, pe pagina guvernului găsiți nota de fundamentare” a explicat fostul ministru.

Cârdășia Țuțuianu – Viorica Dăncilă

Guvernul Dăncilă nu și-ar fi putut asuma vreodată o asemenea aberație, în lipsa susținerii câtorva președinți de consilii județene interesați, chestiune evidențiată prin Nota de Fundamentare care stă la baza Ordonanței 51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane.

Astfel, în Secţiunea a 6-a a Notei de Fundamentare se menționează, negru pe alb, că acest act normativ s-a făcut la solicitarea următoarelor șase Consilii Județene: CJ Gorj prin adresa nr. 7785/06.05.2019, CJ Brașov prin adresa nr. 10/9244/06.06.2019, CJ Dolj prin nr. 11034/05.06.2019, CJ Bihor prin adresa nr. 11285/05.06.2019, CJ Brăila prin adresa nr. 11015/04.06.2019 și, nu în ultimul rând, Consiliul Județean Constanța prin adresa 13.044/20.05.2019.

Extras din Nota de Fundamentare a OG 51 2019

Înțelegem astfel de ce, Marius Horia Țuțuianu avea toate motivele să-și dorească “îngroparea” subiectului maxi-taxi, în condițiile în care, la momentul izbucnirii scandalului legat de operatorul județean de transport (finalul lunii iunie), adresa CJ Constanța prin care se solicita guvernului prelungirea licenței firmelor Grup Media Sud, JTA și TranSEvren avea deja o lună de zile vechime.

Și mai putem sesiza cum, imediat după Gorj, tocmai Consiliul Județean de la malul mării s-a grăbit să transmită guvernului un punct de vedere, în sensul “promovării cu celeritate” a proiectului de act normativ amintit, adică a OG 51/2019, prin care se permite firmelor precum Grup Media Sud să-și facă de cap în continuare, cel puțin până prin 2023.




About Author

Lasa un raspuns