Când vine vorba despre produse fast-food, în România vânzările sunt dominate categoric de McDonalds și KFC. Puțină lume știe însă că la nivel mondial, Subway este lanțul cu cel mai mare număr de restaurante, întrecându-și competitorii încă din 2010, cu peste 36.000 de unități deschise, în 98 de țări.
În România, există deja 14 restaurante Subway, nouă în București și câte unul în Cluj, Iași, Pitești, Timișoara și Ploiești. Două dintre restaurantele din București sunt administrate în franciză de Arsis Trading, compania fiind singura firmă agreată de către partenerul american, ca entitate și nu ca antrenprenor persoană fizică.
Arsis Trading, firma care a decis să deschidă Subway la malul mării, în cadrul City Park Mall, este mai cunoscută pe piața de telefonie mobilă din România, fiind cel mai mare dealer Vodafone prin cele 180 de magazine pe care le deține în țară. Nu poți să nu te întrebi, de ce au ales să investească într-un domeniu atât de diferit. O explicație pentru această situație ne-a oferit-o chiar directorul pentru dezvoltare al acestei companii, Radu Niculescu, omul care s-a ocupat personal de implementarea noului brand, Subway, în orașul nostru.
Directorul pentru dezvoltare Arsis spune că a ales Constanța pentru că este unul dintre primele orașe din țară din punctul său de vedere , un oraș care face parte din targetul Subway ,format în special de oamenii tineri, un oraș modern cu oameni moderni care cunosc brandurile și le apreciază.
”Subway este un concept care deschide numai în sistem de franciză. Noi, Arsis Trading, am luat o franciză și am deschis deja 2 restaurante în București în Centrul Comercial Orhideea și în Centrul commercial Esplanada, cora Pantelimon. Având în vedere că noi avem magazine în toată țara, am decis să dechidem și în afara Bucureștiului. Eu mă ocup de dezvoltarea brandului Mobiup Online care face parte din același grup cu Arsis Trading și care are și în Constanța câteva magazine (Arsis si Mobiup ) și atunci ne este relativ ușor să operăm și acest restaurant, evident cu o structură separată. De ce City Park ? Când Subway vine într-un oraș nou durează o perioadă până deschide prima locație pentru că prima locație trebuie să fie una bine aleasă și de impact. Noi le-am propus câteva locații, dar Subway au aprobat ca și primă deschidere locația din City Park, pentru că este cea mai centrală și de impact din Constanța. Chiar dacă am mai discutat și cu alte locatii, decizia a fost să deschidem aici, urmând să vedem peste câteva luni cum se dezvoltă lucrurile. Mai ales că eu până în 2009 m-am ocupat de administrarea a peste 12 centre comerciale în România în postura de Country Manager pentru compania franceză care administrează și Tom Constanța, fiind chiar cel care a deschis acest mall”, a declarat pentru Constanța.ro directorul pentru dezvoltare al Arsis Trading, Radu Niculescu.
În ceea ce privește investiția în noul restaurant, Radu Niculescu spune că suma se ridică la 100.000 de euro iar așteptările legate de amortizarea ei nu se întind pe un anume termen, totul depinzând de dorința oamenilor de a mânca “proaspat si gustos “ , faptul că produsele Subway sunt proaspete fără ca nimic să se prajească și că toate produsele , inclusiv pâinea, vin din Germania și sunt produse foarte calitative urmând să fie un avantaj decisiv în lupta cu competitorii și în dezvoltarea ulterioară a brandului în Constanța.
Așadar, în proporție de 90 %, din data de 26 iunie vă veți putea delecta la City Park Mall cu produsele Subway. Data de deschidere nu este sută la sută sigură, pentru că toate contractele se trimit către SUA , toate planurile și echipamentele venind și ele din America ,iar procesul este unul care bineînțeles că durează și poate determina mici întârzieri. Vom reveni oricum cu detalii despre amenajarea Subway în Constanța dar și cu data sigură a deschiderii.
Scurt istoric, Subway
Subway este un lanț american de restaurante fast-food. La sfârșitul anului 2010, compania avea 33.749 de unități la nivel mondial, din care puțin peste 24.000 în SUA. Tot în anul 2010, Subway a devenit cel mai mare lanț de restaurante din lume, în funcție de numărul unităților, întrecând McDonald’s care deținea 32.737 de unități. În ianuarie 2012 Subway avea 36.162 de restaurante, în 98 de țări. La nivel global, încasările firmei s-au situat la 15,2 miliarde de dolari în anul 2010. Subway are unele dintre cele mai mici costuri de start-up din întreaga industrie de profil, investiția medie într-o unitate deschisă în Europa Centrală și de Est fiind de aproximativ 100.000 de euro. Produsul de bază al lui Subway este sandvișul submarin („submarine sandwich” sau „sub”). În plus, lanțul mai vinde produse înfășurate în lipie, salate și copturi (fursecuri, gogoși, brioșe). Cel mai bine vândut produs Subway este sandvișul B.M.T., care conține ardei, salam și șuncă. Inițial, abrevierea era de la „Brooklyn Manhattan Transit”, dar acum înseamnă „Biggest, Meatiest, Tastiest” (cel mai mare, cel mai cărnos, cel mai gustos). Sursa: Wikipedia