Constanta.RO

Vergil Chițac reușește să scoată numai prostii pe gură. ”Fără autobuze electrice. Transport gratuit”

0

În 2016, Vergil Chițac, impus de la nivel central drept candidat pentru Primăria Constanța, scotea perle pe gură, încă de la prima conferință de presă. Ni-l aducem aminte întrebând jurnaliștii cine sunt mafioții de la Confort Urban, că prea au multe contracte cu Primăria Constanța. Desigur, gafa a fost stinsă rapid, după ce i s-a explicat omului că firma are ca acționar chiar Consiliul Local Constanța.

În 2020, Vergil Chițac e la fel de impus de la centru drept candidat al PNL și scoate pe gură la fel de multe perle, ca în anii trecuți, demonstrând că n-a învățat absolut nimic despre administrația locală.

Spre exemplu, prezent într-o emisiune la postul local de televiziune Antena 3 Constanța, candidatul Vergil Chițac a spus, țineți-vă bine, că NU dorește autobuze electrice în Constanța, preferându-le pe cele diesel.

Desigur, înainte de a dezbate puțin afirmația respectivă, ne vedem obligați să readucem aminte contextul în care s-au achiziționat autobuzele diesel, de către Primărie, în 2018, context în care Asociația Constanța Altfel, prezidată de același Vergil Chițac, urla cu disperare că ”dacă nu se cumpără autobuze electrice și nu SE SCOT autobuzele diesel” iese scandal cât casa Poporului.

109724180_270771937552354_407105031871726192_n

Doi ani mai târziu, Vergil Chițac uimește pe toată lumea cu un punct de vedere complet diferit de cel avut în 2018. Când ne-a spus adevărul, nimeni nu știe.

Reținem totuși că domnul contraamiral, candidat impus al PNL, NU dorește autobuze electrice. Motivația dumnealui este că aceste autobuze sunt scumpe. Nu i-a spus nimeni că se cumpără din fonduri europene nerambursabile. Apoi, ne mai spune domnul contraamiral că după o perioadă de timp, bateriile acestor autobuze trebuie schimbate și costă câteva sute de mii de euro bucata. Urmăriți imaginile, o să vedeți că până și pe moderatoare a bufnit-o râsul.

Acestea sunt afirmațiile, ne cerem scuze, făcute de un om care habar n-are ce vorbește. O baterie de autobuz electric costă câteva zeci de mii de euro și SURPRIZĂ, domnule candidat, se schimbă GRATUIT după primii cinci ani, de către producător. Abia după 10 ani, municipalitatea ar trebui să dea bani pe baterii. Așa s-a întâmplat prin toată Europa aia plină de fraieri, care au ales acest mod de transport în comun.

Apropos, fraier colegul dumneavoastră de la Cluj, Emil Boc, primarul care tinde să-și construiască întreaga flotă doar cu autobuze electrice.

Mai departe, după emisiune, Vergil Chițac apare în mediul online cu alte trăsnăi. De exemplu, ne spune că 1/3 din cetățeni se pot deplasa cu mașina, 1/3 cu transportul în comun și 1/3 mobilitate activă: pe jos sau cu bicicleta. Pe asta ne jurăm, n-am înțeles-o. Cum o implementezi, pe modelul azi circulă doar numele cu soț, din comunism? Doamne ferește.

Iar la final, o propunere atât de populistă, că până și cei mai comuniști politicieni încă în viață, au ridicat din sprâncene. Vom avea transportul în comun gratuit. Bine, ce nu înțelege domnul candidat Vergil Chițac este că termenul de gratuit e o vrăjeală. Pentru că transport gratuit înseamnă să suportăm toate cheltuielile CT BUS din bugetul local. Adică din banii noștri ai tuturor, chiar dacă mergem cu autobuzul sau nu.

Iar costurile, pe care domnul candidat nu ni le prezintă, așa cum ar fi normal, sunt uriașe. Aproximativ șase milioane de euro a înregistrat CT Bus din fonduri proprii anul trecut, iar anul acesta se așteaptă ca suma să fie ceva mai mare, pentru că vorbim de o companie în plină dezvoltare, care manageriată corect, de vreo trei ani înregistrează profit.

Așadar, vine domnul Chițac primar și ia din bugetul local între 6 și 10 milioane de euro anual, doar așa, ca să fie transportul în comun gratuit, pentru că aceasta e viziunea unui candidat de dreapta crescut și format în comunismul autentic.

Să ne ferească Dumnezeu de un primar care nu înțelege o iotă din administrația locală și vorbește doar din auzite. Să nu cumva să sărim din lac în puț.

 




About Author

Lasa un raspuns