Home Blog Page 169

Fără apă în zona centrală a orașului Cernavodă

0
Pentru remedierea unei avarii la conducta principala de distributie a orasului Cernavoda, cu diametrul de 600 mm, de pe strada Nicolae Titulescu, SC RAJA SA a fost nevoita sa intrerupa furnizarea apei potabile astazi, 09 ianuarie 2018, in intervalul orar 13,00 – 18,00. Sunt afectati utilizatorii din cartierul Trust si cei din zona centrala.
Ne cerem scuze fata de consumatorii afectati de  aceste lucrari si ii asiguram ca echipele noastre de interventie vor face tot posibilul pentru finalizarea reparatiilor si reluarea furnizarii apei potabile in cel mai scurt timp.

Cum a fost pedepsit un șofer din Năvodari pentru că a parcat aiurea

0

O fotografie hazlie face înconjurul internetului. Se pare că proprietarii unui loc de parcare din Năvodari au decis să-i aplice o pedeapsă exemplară unui șofer care le-a ocupat spațiul. Mașina a fost îmbrăcată în mai multe straturi de celofan și, este foarte clar, proprietarul va trebui să depună un efort serios pentru a-și recupera automobilul. Aceasta pare a fi, deocamdată, povestea imaginii de mai jos. În cazul în care știți ce s-a întâmplat, lăsați-ne un mesaj.

masina

În urmă cu un an l-am întrebat pe Decebal Făgădău cum va arăta Constanța azi. Priviți răspunsul și faceți comparația

0

La sfârșitul anului 2016, l-am întrebat pe primarul Decebal Făgădău cum va arăta orașul Constanța peste un an. Timp de câteva minute, edilul ne-a explicat ce urmează să se întâmple pe parcursul următoarelor luni. ”Vom avea un oraș curat, voi verifica la aceasta atât din birou cât și din teren. La nivelul infrastructurii vor vedea îmbunătățiri. Autobuzele vechi înlocuite de autobuze moderne. Eliminăm cablurile și panourile publicitare amplasate aiurea. Un oraș pregătit pentru mai bine. Nu va mai exista o alocare de fonduri către o singură zonă, vom avea dialog cu cetățenii din fiecare cartier. Voi continua întâlnirile cu cetățenii din cartiere. Constanța va fi MAI FRUMOASĂ, MAI VERDE. Vom deschide teme importante despre teme importante, siguranța orașului, spațiile verzi.” Acestea au fost proiectele pe care a punctat primarul Decebal Făgădău. Lăsăm la aprecierea dumneavoastră ca, prin comparație, să decideți cât din cele spuse de primarul orașului s-au și întâmplat în cursul anului 2017.

 

Pensionarii sunt așteptați să ridice abonamentele gratuite

0

 

Regia Autonomă de Transport în Comun Constanța le reamintește pensionarilor cu pensii de până la 1450 lei inclusiv, persoanelor în vârstă de peste 60 ani care nu realizează venituri și persoanelor în vârstă de peste 70 de ani (beneficiarii H.C.L.M. nr. 302 / 29.08.2017) că permiselede călătorie gratuite pentru anul 2018 le vor fi eliberate la sediul Serviciului Public de Asistență Socială din Constanța.

Toți beneficiarii care nu au depus deja cerere pentru un permis de călătorie GRATUIT valabil pe întregul an 2018 trebuie să se prezinte personal, pentru eliberarea pe loc a abonamentului.

 

Noaptea minții! Primăria Constanța caută INGINERI pentru departamentul COMUNICARE

0

Reprezentanții Primăriei Constanța reușesc să ne smulgă un zâmbet de la primele ore ale săptămânii. Un comunicat venit din partea instituției respective ne anunță că se organizează concurs pentru ocuparea mai multor funcții publice. Iată anunțul:

 

Primăria Municipiului Constanţa organizează concurs la sediul din bd. Tomis nr. 51 pentru ocuparea unor funcţii publice de execuție vacante în cadrul Direcției Tehnologia Informației și Relații Publice, astfel:

1. Serviciul Centrul de Informare pentru cetățeni:

– inspector clasa I, grad debutant (1 post). Condiţii: – studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializarea ştiinţe administrative, juridice, inginerești, comunicare și relații publice;

– cunoştinţe operare calculator folosind tehnici standard de procesare – nivel bază ( Word, Excel) atestate cu diplomă sau certificat de absolvire;

2. Compartiment Relații publice:

– inspector clasa I, grad debutant (2 posturi). Condiţii: – studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specializarea ştiinţe administrative, juridice, inginerești, comunicare și relații publice;

– cunoştinţe operare calculator folosind tehnici standard de procesare -nivel bază (Word, Excel) atestate cu diplomă sau certificat de absolvire;

Proba scrisă se va desfăşura în data de 09.02.2018, ora 10:00, iar interviul candidaţilor admişi la data de 13.02.2018, ora 14:00. Dosarele de înscriere se depun în perioada 08-29.01.2018, la sediul Primăriei Municipiului Constanţa, camera 218. Condiţiile de participare, bibliografia, actele necesare înscrierii la concurs sunt afişate la sediul instituţiei și pe site-ul www.primaria-constanta.ro. Date de contact: tel. 0241/488137, fax 0241/488147, e-mail resurse.umane@primaria-constanta.ro

Așadar, un absolvent de studii superioare de litere sau filologie nu poate participa la concursul organizat de Primăria Constanța, însă un inginer, da. Încă una din isprăvile Primăriei pe care le putem încadra la categoria ”noaptea minții”. Interesant și faptul că Primăria vrea pentru departamentul comunicare oameni care pot fi ingineri sau avocați dar nu emite pretenții legat de limbile străine pe care un candidat serios ar trebui să le cunoască. 

 

Ce program are Delfinariul în luna ianuarie

0

În luna ianuarie, programul Delfinariului este următorul:

REPREZENTAȚII:

Sâmbătă și Duminică: 12.00 și 15.00
Luni-Vineri: antrenamente 11.00 și 15.00

TARIFE

Adulți 12 lei
Elevi/Studenți 3 lei

Copii până la 7 ani gratuit

Tariful permite accesul la Delfinariu, Planetariu, Microrezervație și Păsări Exotice.

Vrei să-ți plătești taxele? Iată programul SPIT

0

Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța (SPIT) aduce în atenția cetățenilor că începând de luni, 08 ianuarie 2018 ghișeele agențiilor fiscale vor funcționa în regim normal,  astfel:

 

Agenția fiscală

Nr ghișee

Program de lucru cu publicul

Modalități de plată

Agenția fiscală nr. 1-4

6

 

 

 

 

luni, marți, miercuri, vineri   830-1630

joi 830-1830

 

 

-prin numerar

-prin intermediul cardului bancar

-prin card bancar BT, Garanti Bank – integral sau în 3 rate

Agenția fiscală nr. 2

5

Agenția fiscală nr. 3

5

Agenția fiscală nr. 5 City Park Mall

5

Agenția nr. 6

6

Agenția fiscală nr. 5 – Palazu Mare

1

luni 800-1600

miercuri și vineri 800 -1200

 

 

 

SPIT recomandă cetățenilor ca în funcție de problema fiscală pentru care se adresează ghișeelor instituției, să selecteze Doar plată” sau“Ghișeu unic”, opțiuni ale aparatului de bonuri de ordine care deservește contribuabilii, reducând astfel timpul de așteptare la ghișee.

 

Începând cu aceeași dată, vor putea fi efectuate plăți ale impozitelor și taxelor locale și prin următoarele modalități dezvoltate de SPIT:

 online, pe site-ul www.spit-ct.ro, secțiunea “Servicii online/Plata online a impozitelor”, integral sau în 3 rate prin programul BT;

– prin intermediul telefonului mobil: utilizând aplicația Etax Mobile SPIT Constanța;

prin ordin de plată predefinit pe canal electronic, utilizând Internet Banking Banca     Transilvania;

-prin Serviciul Direct Debit, Banca Transilvania;

-prin ordin de plată: beneficiar Primăria Municipiului Constanța, cod fiscal: 4785631;

-prin numerar (în municipiul Constanța):la staţiile OMV-Petrom, prin serviciul Westaco Express, la agenţiile băncii Garanti Bank, precum și la oficiile Poșta Română.

Agenții Zip Escort se laudă cu rapiditatea, dar n-au putut urmări o mașină într-un oraș gol

0

Reprezentanții ZIP Escort sunt foarte haioși. După o intervenție care a avut loc azi noapte, în Năvodari, au simțit nevoia să trimită un comunicat de presă și să se laude cu intervenția agenților. Hoțul, însă, a scăpat chiar de sub nasul agenților ZIP Escort, ceea ce în opinia noastră transformă misiunea într-un fiasco. Iată comunicatul:

”Echipajul de intervenție Zip Escort s-a deplasat azi-noapte, la ora 01:26, în mai puțin de 1’ de la declanșarea alarmei în dispecerat, la magazinul Kaufland din Năvodari, constatând o încercare evidentă de sustragere a bancomatului Pay Point din interiorul magazinului.

Ușa de la intrarea în Kaufland era smulsă din balamale, apărătoarea de la bancomat era ruptă și aruncată pe jos, în jurul bancomatului fiind legată o chingă cu cârlig la capăt.

În momentul în care agenții de securitate au ajuns la obiectiv, au văzut o mașină de culoare închisă, de tip berlină, care a demarat în forță, tăind parcarea, încălcând spațiul verde, sărind bordura și ieșind pe strada Constanței, unde a virat stânga spre centrul orașului Năvodari.

Mașina de intervenție Zip Escort a plecat în urmărirea celei suspecte, pierzându-i, din păcate, urma la intersecția străzilor Ogorului cu Culturii.

În urma cercetărilor efectuate, s-a constatat că nu au fost sustrase bunuri din magazin, cu excepția încercării eșuate de furt a bancomatului Pay Point, fiind anunțate autoritățile care să înceapă cercetările în cauză.”

Așa cum spuneam, Zip Escort se laudă că a avut o mașină disponibilă la mai puțin de un minut distanță de Kaufland Năvodari, dar operativitatea firmei se dovedește jalnică. E simplu să pui o mașină aproape de malluri, toate firmele de pază fac asta, dar chiar să nu reușești să urmărești o mașină într-un Năvodari care noaptea e gol? Și să te mai și lauzi cu asta? Mai mare râsul.

 

Restricții de trafic în Peninsulă. Vezi pe unde poți circula

0

Primăria Municipiului Constanța anunță constănțenii că pentru desfășurarea în condiții de siguranță a manifestărilor prilejuite de sărbătoarea Botezului Domnului Iisus Hristos circulația autovehiculelor în zona peninsulară va fi restricționată după cum urmează:

– începând cu data de 04.01.2018, ora 18:00, şi până în data de 06.01.2018, ora 14:00, pe str. Arhiepiscopiei, pe tronsonul delimitat de str. Prof. Ion Cantacuzino şi b-dul Regina Elisabeta va fi amenajat un perimetru de siguranță în interiorul căruia se va interzice accesul, oprirea, parcarea şi staționarea autovehiculelor neautorizate;

– începând cu data de 05.01.2018, cu ora 16:00, se va interzice oprirea, staționarea și parcarea autovehiculelor pe b-dul Regina Elisabeta (zona cuprinsă între Poarta 1 și Acvariu);

Recomandăm participanților la eveniment utilizarea parcărilor special amenajate de la Poarta1, Judecătoria Constanța și Portul turistic Tomis.

Toate aceste măsuri au fost luate pentru ca evenimentul să se desfășoare în condiții de siguranță, fără evenimente neplăcute.

Primăria Constanța face angajări

0

 

Primăria Municipiului Constanţa organizează concurs la sediul din bd. Tomis nr. 51 pentru ocuparea unor funcţii publice de execuție vacante în cadrul Direcției Autorizare și Sprijin Operatori Economici, astfel:

– Serviciul Contracte:

– inspector clasa I, grad debutant (2 posturi). Condiţii: studii superioare de licenţă în specialitatea ştiinţe juridice, administrative, inginerești sau economice, cunoştinţe operare calculator-nivel bază, atestate cu diplomă sau certificat de absolvire.

– Compartimentul Studii și Proiecte Economice:

– inspector clasa I, grad debutant (3 posturi). Condiţii: studii superioare de licenţă în specialitatea ştiinţe juridice, administrative, inginerești sau economice, cunoştinţe operare calculator- nivel bază, atestate cu diplomă sau certificat de absolvire, cunoașterea unei limbi străine (engleză/franceză/germană nivel avansat) atestată cu diplomă sau certificat de absolvire.

– Compartimentul Turism:

– inspector clasa I, grad debutant (2 posturi). Condiţii: studii superioare de licenţă în specialitatea ştiinţe juridice, administrative sau economice, cunoştinţe operare calculator- nivel bază, atestate cu diplomă sau certificat de absolvire, cunoașterea a două limbi străine (engleză/franceză/germană nivel avansat) atestată cu diplomă sau certificat de absolvire.

Proba scrisă se va desfăşura în data de 05.02.2018, ora 10:00, iar interviul candidaţilor admişi la data de 07.02.2018, ora 14:00. Dosarele de înscriere se depun în perioada 05 – 25.01.2018, la sediul Primăriei Municipiului Constanţa, camera 218. Condiţiile de participare, bibliografia, actele necesare înscrierii la concurs sunt afişate la sediul instituţiei și pe site-ul www.primaria-constanta.ro. Date de contact: tel. 0241/488137, fax 0241/488147, e-mail: resurse.umane@primaria-constanta.ro.

 

Protecția Consumatorilor în control la autoservirea Berlin din Carrefour. Mizerie de nedescris

0

Inspectorii CJPC Constanța au descins astăzi în control la autoservirea Berlin deschisă în Carrefour Constanța. Imaginile surprinse aici arată o mizerie de nedescris. Din păcate, sunt imagini cu care am început să ne obișnuim.

 

berlin berlin2 berlin3

Constructorii români, scoși de pe piață de o gașcă de italieni, specializați în licitații câștigate cu oferte imposibil de mici. Printre ținte, Sala Polivalentă Constanța și Centura orașului Babadag

O nouă modă pare să se instaureze pe piața licitațiilor românești. O gașcă de italieni pare să fi prins gustul acestor competiții, în care se înscriu cu absolut fiecare ocazie, în diferite asocieri, uneori cu firme românești și de cele mai multe ori, asociați cu diferite firme fantomă din țara mamă, cu o situație incertă și foarte greu de descifrat. Deznodământul pare să fie de fiecare dată unul tragic. Italienii câștigă licitațiile la prețuri mult sub cele estimate, în final autoritățile contractante beneficiind de lucrări de proastă calitate ce au nevoie de reparații în scurt timp de la finalizare.

Centura Babadagului. Constructorii români au zis pas, italienii acceptă orice.

Am plecat cu această investigație de la situația variantei ocolitoare a orașului Babadag din județul Tulcea. O șosea de aproximativ doi kilometri pentru care CNAIR a pus la bătaie aproximativ un milion de euro. Și totuși, la primul termen al licitației nu s-a înscris nimeni, lucru care ne-a surprins, așa că am pus mâna și am sunat reprezentanții mai multor companii de profil, care, nu vor să-și dea numele pentru a nu intra în conflict cu autoritățile, dar ne-au spus același lucru. Suma este mult prea mică pentru cerințele beneficiarului. Pentru o lucrare efectuată corect, conform caietului de sarcini și un minim profit, suma potrivită ar fi trebuit să fie în jur de 1,5 milioane de euro.

Românii au lipsit și de la a doua înfățisare propusă de beneficiar. Au intrat însă în scenă italienii despre care vorbeam. Nu știm încă suma pe care au propus-o pentru lucrări, însă analizându-le traseul de afaceri de până în acest moment, putem spune cu siguranță că ea va fi mult sub costul estimat de CNAIR. Conform documentelor, singura ofertă depusă vine din partea asocierii S.C. AKGRAGAS Constructii SRL și Pagano Francesco SRLS, un fel de Intreprindere Individuală din Italia.

Italienii de la Babadag fac parte dintr-un grup de 30 de firme care abordează toate licitațiile, cu legături la vârful Guvernului

Salvatore Pugliese, Gerlando Cuffaro, Francesco Giambrone, Maximilian Munda
Salvatore Pugliese, Gerlando Cuffaro, Francesco Giambrone, Maximilian Munda

SRL-ul românesc, Akgragas Constructii SRL, este fondat de trei sicilieni, domiciliați în localitatea Agrigento. De altfel, Akgragas e denumirea greacă a orașului respectiv. Asociații se numesc CUFFARO GERLANDO, un om de afaceri, GIAMBRONE FRANCESCO, un fel de consilier local al zonei, actualmente cercetat în țara sa pentru niște fraude importante și MUNDA MAXIMILIAN, un inginer mai degrabă pasionat de sport decât de construit șosele. SRL-ul e înființat în 2017 și, evident, n-are pic de experiență în construcții, acesta fiind cel mai probabil motivul pentru care la licitația de la Tulcea s-a asociat cu PAGANO FRANCESCO SRLS, o firmuliță italiană, specializată deja în licitațiile românești. În spatele acesteia se află cetățeanul italian Salvatore Puglisi (în România se declară Pugliese), care, conform profilului de Facebook pare specializat în confecțiiile mecanice.

Pagano Francesco SRLS, legături cu premierul Mihai Tudose

După cum menționam, firmulița italiană s-a specializat deja în licitațiile românești. O simplă căutare pe google îți spune lucruri interesante despre modul de lucru al italienilor. Pagano Francesco participă la toate licitațiile legate de construcții, iar în cazul în care nu câștigă, contestă fără nicio ezitare fiecare decizie ce îi este împotrivă. În mai multe cazuri presa a semnalat că firma respectivă s-a înscris la licitații deși avea codul de TVA italian expirat sau nu putea dovedi că are experiența necesară cerută în caietul de sarcini. Respinsă de autoritățile contractante, firma n-a ezitat să conteste deciziile, făcându-te să te întrebi de unde vine tupeul acestor măsuri.

Răspunsul ar putea veni din asociații cu care se prezintă la licitații firma italiană. Spre exemplu, la Con stanța, Pagano Francesco s-a prezentat la licitația pentru Sala Polivalentă ce ar trebui să se construiască, în asociere cu firma EN Electric Proiect Office SRL, despre care trebuie să știți două lucruri. Că o are ca secretară pe soția premierului Mihai Tudose și că patronul societății e asociat într-o altă companie chiar cu fiica premierului. Să se explice astfel tupeul italienilor veniți să se îmbogățească în România?

Modul de lucru explicat de un alt italian: Suntem 30 de firme, participăm cu prețul cel mai mic

Jurnaliștii ziarului Gazeta Dâmboviței au abordat anul trecut situația Pieței Mihai Viteazul din Târgoviște. Pentru reabilitarea zonei, Primăria a pus la bătaie 1,6 milioane de lei plus TVA. Contractul a fost câștigat de firma italiană MODUS CF în asociere cu Real Design Trust SRL. Jurnaliștii explică faptul că o altă ofertă pusă pe masă a fost din partea asocierii Modus CF SRL și Pagano Francesco. Practic, italienii s-au asociat în mai multe oferte, unul contra celuilalt, pentru a fi sigur de câștig. Au câștigat într-un final, dar la scurt timp lucrările s-au stopat.Constructorul nu avea capacitatea să termine lucrările și a fost nevoie să fie înlocuit.

În mai multe decizii ale Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor, atât Francesco Pagano, cât și Modus CF au declarat aceeași adresă aleasă pentru comunicarea actelor de procedură, respectiv str. Banului nr. 3A, et. 2, ap.7A, București. Așadar, procedurile de licitație ale celor două societăți italiene se fac din acest birou. Și nu doar ale lor. Căci, la o căutare pe Google, același birou din strada Banului apare ca adresă de comunicare în procedurile de licitație publică și pentru alte societăți cu asociați italieni, respectiv Monti Consult SRL și Pezzella Rafaele SI.

Jurnaliștii ziarului Vice au căutat insistent să ia legătura cu reprezentanții firmei MODUS CF, care și-au declarat firma într-un apartament, unde evident locuiește altcineva. Au reușit totuși să facă rost de numărul de telefon al unuia dintre italieni, care le-a explicat modul de lucru.

”Participăm la licitații. Suntem un grup de firme din Italia, în jur de 30 de firme. Fiecare e specializată într-un domeniu. Am câștigat aici licitații pe apă, drumuri, canalizare.”, le-a spus italianul jurnaliștilor de la Vice. Întrebat despre concetățenii cu care se asociază, italianul a spus sec: ”Niște parteneri, cum se zice, să mănânce și ele ceva. Una e pe partea electrică, cealaltă are utilaje de săpat puțuri. ”, trădând exact modul de lucru pe care l-am descris în începutul articolului.

Rezultatul? Lucrări de proastă calitate, constructori români în faliment.

Ce rămâne în urma acestor băieți deștepți? Constructorii români care se duc în faliment pentru că nu pot lucra cu aceste prețuri de dumping și mai ales lucrări de proastă calitate sau situații precum cea de la Târgoviște unde licitația a trebuit reluată. Ca să nu mai vorbim de situații precum cele de la Iași, când drumurile erau construite cu asfalt turnat direct peste bălegar. Vă mai aduceți aminte? În caz că nu, vă ajutăm noi cu un video.

Revenind la varianta orașului Babadag. De ce au licitat italienii?

Dar dincolo de aceste tovărășii în afaceri, interesante și relevante într-o bună măsură, Francesco Pagano rămâne o societate simplă și mai ales simplificată. Cu alte cuvinte, ar putea avea un capital social de cel puțin un euro, dar nu mai mare de 9.999 de euro. Liderul asocierii, Akragas Construcții SRL, are în mod cert un capital social de 200 de lei. Doar 200 de lei și zero angajați potrivit Registrului Comerțului! În mod normal, firmulițe cu o astfel de forță nici nu ar putea râvni la lucrări de un milion de euro, așa cum este modernizarea centurii orașului Babadag. Tot în mod normal, dacă lucrurile ar fi în regulă, nu ar putea exista în România licitații care să suscite interesul unui singur ofertant. Și atunci cum de a fost posibilă această excepție de-a dreptul stranie pentru tabloul cu lucrări puține și lupte acerbe? Ei bine, potrivit surselor noastre, cerințele tehnice și valoarea estimativă a lucrării de modernizare a centurii de la Babadag nu concordă în niciun fel. Ar fi vorba de o subevaluare a costului estimativ cu aproape jumătate de milion de euro. Acesta este motivul pentru care la prima licitație nu s-a prezentat nimeni, din România sau de oriunde din Europa. Desigur, interese există, o demonstrează luptele acerbe de la toate celelalte licitații. Și atunci, e limpede că valoarea estimativă raportată la cerințele tehnice este total nerealistă. În loc să schimbe ceva în această situație, autoritatea contractantă a preferat să repete licitația în aceleași condiții tehnice și de preț. Ce-a urmat v-am spus mai sus: s-a depus o singură ofertă de către un SRL înființat în mai 2017, cu 200 de lei capital social, un sediu care expiră în aprilie 2018 și zero angajați. Neîndeplinind niciun criteriu în mod singular, SRL-ul în cauză s-a întovărășit în asociere cu o altă societate simplificată din Italia, din categoria celor care puteau fi înființate și cu un euro bucata. Ce va ieși de aici, vom trăi și vom vedea!

 

Programul lunii ianuarie la Delfinariu

0

În luna ianuarie, programul Delfinariului este următorul:

REPREZENTAȚII:

Sâmbătă și Duminică: 12.00 și 15.00
Luni-Vineri: antrenamente 11.00 și 15.00

TARIFE

Adulți 12 lei
Elevi/Studenți 3 lei

Copii până la 7 ani gratuit

Tariful permite accesul la Delfinariu, Planetariu, Microrezervație și Păsări Exotice.

Știa Mazăre de ce fuge. Prietenul lui, Vasile Costea de la ABC VAL, trimis în judecată pentru dare de mită

0

În urmă cu câteva zile, odată cu plecarea intempestivă a lui Radu Mazăre înspre destinații încă necunoscute, vă prezentam o listă a motivelor pentru care această ”fugă” trebuia să fie previzibilă pentru serviciile de informații românești.

Astăzi, mai adăugăm un punct pe lista oamenilor din anturajul lui Radu Mazăre, odată cu trimiterea în judecată a celebrului Vasile Costea de la ABC VAL. Omul de afaceri, cunoscut pentru că a prins aproape toate licitațiile legate de construcții din perioada în care Mazăre era primar, este acuzat de procurori că a șpăguit președintele Curții de Apel Constanța, pentru a câștiga mai multe procese aflate pe rolul instanței.

Iată ce spun procurorii:

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Secția de combatere a infracțiunilor asimilate infracțiunilor de corupție au dispus trimiterea în judecată, în stare de libertate, a inculpaților:

STANCIU NICOLAE, judecător, la data faptelor președinte al Curții de Apel Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de: 
– trafic de influență, 
– luare de mită, 
– fals în declarații, 

COSTEA VASILE, administrator al unei societăți comerciale, pentru săvârșirea infracțiunilor de: 
– cumpărare de influență, 
– dare de mită. 

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt: 
În perioada noiembrie-decembrie 2012, inculpatul Stanciu Nicolae, în calitate de judecător și președinte al Curții de Apel Constanța, a pretins și primit inculpatul Costea Vasile mai multe obiecte de mobilier în valoare de 14.815.03 lei. Obiectele respective au fost livrate la locuința magistratului în data de 21 decembrie 2012.
În schimbul acestor foloase, inculpatul Stanciu Nicolae a promis că își va exercita influența derivată din calitatea sa de președinte al Curții de Apel Constanța asupra magistraților ce urmau să instrumenteze dosarele care priveau societatea omului de afaceri, în așa fel încât acesta să obțină soluții favorabile.
Această promisiune s-a concretizat ulterior, în cursul anului 2014, cu ocazia soluționării unui dosar înregistrat pe rolul Curții de Apel Constanța având ca obiect plângerile formulate de concurenții societății inculpatului Costea Vasile în cadrul unei proceduri de achiziții publice. Această cauză s-a finalizat cu pronunțarea unei decizii prin care au fost respinse acele plângeri, contractul rămânând atribuit firmei administrate de inculpatul Costea Vasile.
În declarația de avere întocmită la data de 12 iunie 2013, inculpatul Stanciu Nicolae nu a declarat suma de 14.815 lei, reprezentând contravaloarea obiectelor de mobilier.
În cauză s-a dispus luarea măsurii asiguratorii a sechestrului în vederea confiscării foloaselor necuvenite reprezentate de obiectele de mobilier. 

Dosarul a fost trimis spre judecare Curții de Apel Constanța, cu propunere de a se menține măsura asigurătore dispusă în cauză. 

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

Programul SPIT în perioada 03-05 ianuarie

0

Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța  (SPIT) vă urează “La mulți ani!” și vă reamintește punctele și programul de lucru cu publicul, precum și operațiunile ce pot fi efectuate în perioada 03 – 05 ianuarie 2018: 

1. Str. Ecaterina Varga nr. 25-27, pentru încasarea taxelor judiciare de timbru, având programul de lucru:

– 03.01.2018 și 05.01.2018:  0800 – 1600

– 04.01.2018:  0800 – 1830

2. Str. I.C Brătianu nr. 246 în vederea achitării contravalorii proceselor-verbale de constatare a contravențiilor, zilnic în intervalul orar 0830– 1630.

3.  Poarta 9 – Incintă Port Constanța pentru achitarea taxei deșeuri inerte și eliberarea autorizațiilor de acces la rampa de deșeuri, zilnic în intervalul orar 0800 – 1600.

4.  Punctele de lucru – Varianta Ovidiu și I.C.Brătianu, în vederea achitării taxei de folosire tramă stradală și eliberării autorizațiilor de circulație, zilnic în intervalul orar 0700 – 1500.

Începând cu data de 08 ianuarie 2018, vor fi reluate toate operațiunile fiscale la nivelul tuturor ghișeelor instituției.

Locul golanilor nu este în Parlament. Boicot de presă împotriva lui Tit Brăiloiu, senator PSD

0

În toamna lui 2016, un personaj prea puțin cunoscut de constănțeni, pe numele lui Liviu Tit Brăiloiu, se cățăra brusc în fruntea listei candidaților pentru Senat, propuși de PSD Constanța. Folosindu-se de pile și relații de la vârful partidului, Brăiloiu a ajuns să ne reprezinte în Parlament, acolo unde ar fi trebuit să inițieze proiecte de legi, benefice constănțenilor.

Într-un an de mandat, ilegitimul senator Brăiloiu a reușit să ne facă de râs în repetate rânduri, apelând la un comportament suburban și nedemn de instituția din care face parte. Și-a jignit și bruscat colegii, a înjurat, a lovit și s-a făcut de râs în atâtea ocazii, că am umple pagini întregi pentru a relata episoadele respective. De la jignirile repetate către doamnele care-i sunt colege la injuriile pe care le-a adus către colegii jurnaliști pe care i-a gratulat cu apelativul ”ciobani”, Brăiloiu a dovedit pe tot parcursul mandatului său că nu-și merită locul în Senat.

Pentru că PSD Constanța refuză să ia vreo măsură în legătură cu obiceiurile acestui personaj grobian, am decis ca din 2018, activitatea politică a acestui individ să nu mai fie prezentată, niciodată, în paginile site-urilor Ordinea.ro, Constanta 100%Constanta.ro și Tomis News.

Niciun comunicat de presă, nicio declarație politică, nimic din ceea ce Brăiloiu ne invită să promovăm pentru a-i construi o imagine de parlamentar cu activitate, nu va mai fi publicat de către cele trei site-uri, începând cu acest an.

Îi atragem atenția, însă, domnului senator, că vom continua să taxăm atitudinea nesimțită pe care o proliferează de ceva vreme încoace. Să nu spere măria sa că nu vom arăta cu degetul ieșirile în décor cu care s-a obișnuit.

Desigur, suntem conștienți că gestul este unul mărunt și nu-l va deranja pe ilustrul Brăiloiu. Sperăm însă că ni se vor alătura și alți colegi și că, împreună, uniți, vom începe o curățenie generală și totodată o promovare a bunului simț în politică. E timpul ca presa din Constanța să tragă un semnal de alarmă, să arate că este o forță și să oblige politicienii la bun simț, prin măsuri precum cea pe care am luat-o noi astăzi.