No menu items!
No menu items!
Home Blog Page 88

Între chin și amin, un film tribut, pentru cei ce au cunoscut suferința

Afis Intra chin si aminTrailerul filmului Între Chin și Amin, de Toma Enache, a strâns aproape 10.000 de vizualizări la doar trei zile după urcarea acestuia pe Youtube.

Filmul va ajunge în mai multe orașe din România, fiind confirmate până în prezent 21 de localități: București, Constanța, Tulcea, Slobozia, Năvodari, Pitești, Călărași, Cernavodă, Vâlcea, Târgu Jiu, Drobeta-Turnu Severin, Timișoara, Lugoj, Reșița, Caransebeș, Oravița, Moldova Nouă, Oțelul Roșu, Deva, Alba Iulia, Târgu Mureș.

Între Chin și Amin este un film clasic, care aduce în fața spectatorilor o poveste tulburătoare de viață, petrecută într-una din cele mai crunte perioade din istoria modernă – reeducarea din pușcăriile comuniste. Titlul acestuia reprezintă, de fapt, un vers dintr-o poezie scrisă de Toma Enache în anii ’90.

Între Chin şi Amin este un tribut adus celor care au cunoscut suferința. Poveştile uluitoare de viaţă şi de rezistenţă ale unor oameni fantastici, poveşti care au luat naştere în perioada reeducării, m-au determinat să fac acest film. Am simţit că rezistenţă şi tăria de caracter ale acestor oameni trebuiau mărturisite şi într-un film. Nimic legat de acest subiect nu e uşor. Chiar şi să asculţi adevărul despre ce s-a întâmplat acolo e greu şi dureros. Chinurile şi torturile la care au fost supuşi acei oameni sunt de neimaginat iar transpunerea lor într-un film artistic nu poate fi nici ea uşoară. Am considerat că este de datoria noastră să povestim lumii, atât cât putem noi, despre aceste adevăruri dureroase, despre suferințele îndurate de acești superoameni, despre puterea lor de a răbda, și în final, de a ierta,” declară Toma Enache.

„Între chin și amin… Da… Așa a fost perioada istorică în care filmul nostru își are rădăcinile, așa am fost și eu atunci când Toma Enache mi-a propus să joc una dintre cele mai odioase ființe care a călcat în picioare istoria acestui popor. Am făcut-o pentru că am simțit că trebuie să lăsăm mărturie, să ne cerem iertare pentru tot ce s-a întâmplat și nu trebuie să se mai întâmple. Amin!”, a declarat Constantin Cotimanis.

În rolurile principale îi puteți vedea pe Ana Pârvu, Vali V. Popescu, Kira Hagi și Constantin Cotimanis. Din distribuție mai fac parte: Ciprian Nicula, Ioachim Ciobanu, Laurențiu Stan, Csaba Ciugulitu, Victoria Cociaș, Teodora Calagiu Garofil, Dragoș Stoica, Bogdan Sălceanu, Iany Panait, Remus Stănescu, Adrian Culețu, Mircea Taiss, Iulian Trăistaru, Armand Crișan, Ștefan Gota, Petrică Moraru, Alexandru Mereuță, Adrian Anghel, Daniel Nițoi, Cătălin Bocârnea, Michael Szegedi, Stelică Murariu, Octav Bjoza, George Stanca, Daniel Sin, Alin Ailioaei, Tina Malamă, Tașcu Lala, Vlad Buzea. Cu participarea extraordinară a actorilor: Ion Dichiseanu și Cezara Dafinescu.

Între chin și Amin este realizat din fonduri private și orice intenție de a sprijini drumul lui prin țară este bine-venită. Donațiile se pot face pe site-ul www.lasteaua.ro, la secțiunea donații.

Între chin și aminva fi distribuit de La Steaua Film Studios.

 

Țeapa NeverSea. Festivalul de la malul mării a adunat în două ediții pierderi de milioane de euro

Zilele trecute, un articol publicat de un site afiliat HotNews, ne explica, în cadrul unei analize foarte subțiri, cum că firmele UNTOLD și NeverSea, organizatoare ale festivalelor cu același nume, domină piața de entertaiment din România. Și dacă, referitor la Untold, Raluca Abrihan specifica foarte clar că festivalul respectiv a adus firmei organizator un profit de 7.000.000 de lei, în 2018, în creștere comparativ cu anul precedent, atunci când a venit vorba de NeverSea, autorul a sucit-o ca la Ploiești, a vorbit despre cifra de afaceri, despre numărul mare de vizitatori, dar a uitat să ne spună ce profit aduce festivalul de la malul mării. De ce? Răspunsul e simplu, pentru că firma NeverSea SRL a pierdut bani la fiecare dintre edițiile din 2017 și 2018. Și chiar dacă articolele plătite generos de organizatorii festivalului NeverSea ne spun că la spectacole au participat circa 240.000 de persoane, adevărul e că o cifră exactă nu v-o poate spune nimeni, pentru că organizatorii nu au oferit niciodată numărul exact de bilete sau abonamente vândute. Nu știm dacă acei 240.000 de vizitatori aruncați pe piață nu sunt de fapt în jur de 60.000 de participanți pentru fiecare zi de festival, nu știm nimic, cu excepția unor statistici neoficiale aruncate în online. Organizatorii aveau la îndemână toate cifrele pentru a ne spune exact cum au stat vânzările de bilete sau abonamente dar nu au făcut asta. Oare de ce?

Revenind la organizatori, analizând firma NeverSea SRL pe platforma Confidas.ro, se poate observa că la o simplă comparație între cei doi ani de activitate, încasările firmei au crescut, cheltuielile firmei au crescut și ele, dar rezultatul a fost la fel de dezastruos, fiecare an aducând pierderi de aproape un milion de euro pentru firma din Cluj. O situație greu de explicat, având în vedere că organizatorii se preocupă din greu să creeze imaginea unui eveniment reușit, imagine care nu reiese din analiza cifrelor.

NEVERSEA CONFIDAS

În mod ciudat, când vine vorba despre celălalt festival organizat de clujeni, chiar la ei acasă, UNTOLD, acesta aduce nu doar o cifră de aproape de aproape trei ori mai mare dar și un profit. Mic, dar considerabil. Conform cifrelor, festivalul UNTOLD și-a dublat încasările. în 2016, cifra de afaceri a companiei UNTOLD era de aproximativ șapte milioane de euro, în 2017 a fost în jur de 11 milioane iar în 2018 a ajuns la 14 milioane de euro, cu un profit net de aproximativ 1,5 milioane de euro.

untold

Nu vi se pare ciudat că la malul mării, aceiași organizatori care fac profituri imense la Cluj, pierd o grămadă de bani dar continuă să producă festivalul NeverSea în fiecare an? Răspunsul ar putea veni din șirul de firme prin care banii de la NeverSea se scurg, dar despre asta vom detalia într-un alt articol.

 

Claudiu Palaz și Mariana Belu au recunoscut că NU EXISTĂ contracte cu firmele de maxi-taxi

1

În acest moment, așa cum am arătat și-n anchetele noastre anterioare, firmele care efectuează transport public județean de persoane în Constanța, nu au o formă legală de colaborare nici cu Consiliul Județean, și nici cu vreo altă autoritate locală. Acest sector de activitate se află efectiv în afara legii, și nu de zi, ci de mai bine de 20 de ani.

  • Transportul public de persoane din județul Constanța se desfășoară ilegal
  • Tarifele firmelor de maxi-taxi nu au aprobarea CJ, așa cum prevede legea
  • Palaz și Belu au recunoscut lipsa contractelor de delegarea gestiunii serviciilor de transport
  • Marius Horița Țuțuianu se face că nu pricepe gravitatea situației

Marius Horia Țuțuianu o dă din colț în colț, pentru că nu are soluții, și refuză în mod suspect să facă ceva pentru îndreptarea acestei situatii dezastruoase, în timp ce firmele de maxi-taxi își fac de cap pe banii constănțenilor, stabilindu-și cu de la sine putere atât tarifele cât și modul de operare.

Situația descrisă este bine-cunoscută la nivelul Consiliului Județean, iar Procesul Verbal al ședinței consiliului din 28 septembrie 2018 (PV_11_28.09.2018) o demonstrează cu vârf și îndesat.

Astfel, atunci când, anul trecut,  Asociația Elevilor a pus în discuție subvenționarea abonamentelor pentru transport, și vicepreședintele Claudiu Iorga Palaz și secretarul Consiliului Județean, Mariana Belu, au recunoscut în plenul ședinței că au “mâinile legate” deoarece NU EXISTĂ contractele de delegare a gestiunii semnate cu transportatorii. Vă invităm să citiți extrasele de mai jos. Mai limpede de atât nu se poate:

Extras din Procesul Verbal al sedintei CJ din 28.09.2018
Extras din Procesul Verbal al sedintei CJ din 28.09.2018 – intervenție Claudiu Palaz
Extras din Nota de Fundamentare a OG 51 2019 - intervenție Mariana Belu
Extras din Nota de Fundamentare a OG 51 2019 – intervenție Mariana Belu

Așa cum precizează vicepreședintele Consiliului Județean Constanța, Claudiu Iorga Palaz, nu există și nici în trecut n-a existat un contract pentru delegarea gestiunii servciilor de transport public de persoane.

Situația este confirmată și de secretarul CJ, Mariana Belu care spune că în acest moment “Consiliul Județean are mâinile legate” și că operatorii nu pot fi obligați la nimic “pentru că nu avem un contract de delegare de gestiune.”

Situația este una foarte gravă, deoarece, în acest moment, cetățenii județului Constanța sunt transportați ilegal. În baza LEGII, atât din perspectiva tarifelor, cât și din cea a raporturilor juridice inexistente între Consiliul Județean și operatori, transportul public de persoane se întâmplă azi, în Constanța, fără bază legală.

Ce trebuia și trebuie să facă Consiliul Județean Constanța, dar nu face

Consiliul Județean are obligația LEGALĂ să pună la punct toate normele necesare privind transportul județean, să treacă aceste reglementări prin Hotărâre de Consiliu, și să atribuie contracte de delegare a gestiunii, prin licitație publică, unor firme specializate în transportul persoanelor. Nu s-a întâmplat asta pentru că, de 12 ani încoace (de la publicarea Legii 92/2007), funcționarii plătiți din bani publici n-au găsit probabil timpul necesar.

Claudiu Palaz insistă pentru Festivalul Mamaia 2019

Președintele organizației de Constanța Mișcarea Populară a transmis astăzi un comunicat de presă prin care își reconfirmă intenția de a organiza Festivalul Mamaia în această toamnă, la doar o zi după ce consilierii PSD au respins un proiect prin care se propunea organizarea acestui eveniment.

PMP Constanța, prin președintele, Claudiu Iorga Palaz a depus din nou astăzi un proiect de hotărâre în vederea organizării “Festivalului Național de Muzică Ușoară Mamaia 2019”.

“Azi, am cerut președintelui CJC, convocarea de urgență a unei ședințe extraordinare a CJC, prin care să se aprobe organizarea <Festivalului Național de Muzică Ușoară Mamaia 2019. Consider că este nevoie de acest festival care a devenit o tradiție în trecut, dar din păcate acesta a fost <aruncat la coș> de către fosta conducere a CJC. Acum avem șansa să reluăm această tradiție!” a declarat Claudiu Palaz.

Trafic îngreunat pe strada Pasajului și bd. Aurel Vlaicu din Constanța!

Pentru remedierea unor avarii survenite astăzi – 25 iulie 2019, pe strada Pasajului, cu diametrul de 1000 mm, respectiv la intersecția bd. Aurel Vlaicu cu Tomis, cu diamerul de 800 mm, din municipiul Constanța, echipele de intervenţie ale RAJA S.A. au fost nevoite să blocheze traficul auto astfel:
– Strada Pasajului, o bandă de circulație cu sensul de mers dinspre bd. Aurel Vlaicu către bd. I.C. Brătianu, zona Peco Mol, în intervalul orar  09,00 – 13,00.
– bd. Aurel Vlaicu, banda intermediară dreapta de circulație cu sensul de mers către Palazu Mare, în intervalul orar 09,00 – 12,00.
Pentru executarea lucrărilor, zonele menționate au fost împrejmuite și semnalizate corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de aceste lucrări, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conductele sub presiune. 
Ne cerem scuze participanților la trafic din zonele respective, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariilor într-un timp cât mai scurt.

PNL Constanța crede că Horia Țuțuianu a stat degeaba, trei ani, în fruntea Consiliului Județean

Horia Țuțuianu, minoritate în partid, dar şi în Consiliul Judeţean Constanţa

Miercuri, 24 iulie a.c, în cadrul ședinței de Consiliu Judeţean, grupul consilierilor județeni PNL Constanţa a ajutat prin votul său la stoparea unei nedreptăţi si unui abuz de putere, care creează o discriminare profundă între cetățenii acestui județ.

O nouă tentativă din partea președintelui CJC, Horia Țuțuianu, de a nedreptăți primăriile liberale din județ a eșuat lamentabil după ce consilierii județeni PNL au votat împotriva proiectului de hotărâre inițiat de șeful pesedist al CJC.

Țuțuianu a încercat să favorizeze primăriile pesediste și să le aloce sume mari de bani în detrimentul celor liberale. Spre exemplu, unei localități precum Dumbrăveni cu primar PSD, cu aproximativ 600 de locuitori urma să i se atribuie un buget de aproximativ 833 lei/ cap de locuitor în timp ce o localitate precum Medgidia sau Mangalia cu peste 35.000 locuitori urma să primească aproximativ 2 lei/cap de locuitor.

Este important ca autoritățile județene să gestioneze și să împartă banii publici în mod corect pentru ca fiecare localitate să beneficieze de surse de dezvoltare conforme cu caracteristicile sale. Principiul este simplu și Horia Țuțuianu s-a prefăcut că nu îl știe sau, ceea ce ar fi și mai grav, chiar nu îl știe și atunci a stat degeaba trei ani în fruntea Consiliului Județean Constanța: Cetățenii au drepturi egale și trebuie să beneficieze de aceleași resurse, fără să fie afectați de simpatiile sau antipatiile politice ale unui președinte de Consiliu Județean.

Toate argumentele menționate mai sus au stat la baza votului dat de consilierii judeţeni PNL împotriva tentativei lui Horia Ţuţuianu de a favoriza primăriile PSD din judeţul Constanţa.

Dorim reînființarea comisiei privind repartiția sumelor de bani pentru dezvoltarea tuturor localităților, respectând principiile transparenței și echității. Este o lecție despre responsabilitate bugetară pe care domnul președinte al Consiliului Județean trebuie să o învețe pentru a trece examenul democrației.”, a declarat preşedintele PNL Constanţa, deputatul Bogdan Huţucă.

Prefectura Constanța obligată la despăgubiri record. De ce nu sesizează Dan Jeacă organele penale?

De ani de zile tot auzim prin intermediul mass media celebra frază ”nu comentăm deciziile justiției”. Nu am înțeles însă de ce nu avem voie să le comentăm. A dovedit justiția din România că este impecabilă și incontestabilă? Răspunsul pare mai degrabă să fie NU. La umbra acestui slogan ”nu comentăm decizia instanței” în sălile de judecată se trântesc decizii care uimesc, se aruncă ani de pușcărie cu nemiluita și se schimbă destine dintr-o singură pronunțare. Dezastrele pe care le poate crea o decizie judecătorească greșită sunt incomensurabile, dar răspunderea pentru dezastre nu există. În România, un judecător nu răspunde pentru deciziile sale.

Surpriza vine însă atunci când cei executați de o decizie strâmbă sunt exact cei care tac, deși te-ai aștepta să-i vezi sărind ca arși.

Ne referim, din nou, la cazul Sibioara, acolo unde o grupare a băieților deștepți din Constanța a jonglat cu o exploatare minieră, pe care a transformat-o în obiectul unei retrocedări monstruoase, reușită prin nenumărate artificii judecătorești.

Și, pentru că băieții deștepți constănțeni nu mai au de mult o limită a grosolăniei cu care acționează, tunul pus la cale nu s-a limitat doar la proprietatea confiscată prin fals, ajungându-se în cele din urmă la daune materiale cerute pentru că exploatarea minieră n-a ajuns mai repede în brațele celor ce au pus la cale retrocedarea.

Și cine plătește aceste daune de sute de mii de euro? Prefectura Constanța și Primăria Lumina, în solidar. Atâta tupeu au șmecherii de Constanța încât au reușit să transforme Guvernul României, filiala Constanța și o unitate teritorial administrativă, în proștii buni de plată.

Ați crede că într-o atare situație, prefectul Dan Jeacă și primarul Ioan Roman au sărit de cur în sus și fac scandalul cât casa, sesizând autoritățile îndrituite să verifice modul în care s-a ajuns la această decizie aberantă. Nici vorbă de așa ceva însă. Ambii tac, legitimând retrocedarea dubioasă prin tăcerea lor. Iar în final, proștii de rând vor plăti daunele de sute de mii de euro iar șmecherii vor fi câștigat, pe banii oamenilor și pe tăcerea instituțiilor.

În 2008, la Sibioara, a avut loc probabil cel mai mare jaf imobiliar care s-a petrecut în acest județ. Nu prin dimensiunea terenului furat, ci mai ales prin modul în care, ani la rândul, legea a fost sucită și răstălmăcită, și de cele mai multe ori ignorată, în favoarea celor care au pus la cale retrocedarea carierei de piatră din zonă. O retrocedare ilegală în esența ei, pentru că până și un copil de școală primară a auzit că o carieră de piatră nu poate fi retrocedată.

Deși băieții deștepți au avut la dispoziție tot sprijinul prefecților ce s-au succedat în funcție, niciunul dintre aceștia nu a avut curajul să legitimeze în totalitate furtul și să pună în posesie pretendenții retrocedării. Așa s-a ajuns ca după șase ani de zile, judecătorii să admită setul doi al pretențiilor și să dispună plata de daune către așazișii proprietari. În jur de 140.000 de euro trebuie să plătească împreună Prefectura și Primăria Lumina. De plătit, așa cum spuneam, vor plăti oamenii de rând, că doar vorbim despre instituții ce funcționează din banul public.

În mod normal, în acest moment, prefectul Dan Jeacă, ținându-se de mână cu primarul din Lumina, ar trebui să fie în biroul unui procuror, căruia să-i explice partea dubioasă a dosarului Sibioara. Ar trebui să-l întrebe pe procuror cum de s-a retrocedat o carieră de piatră deși legea spune clar că se nu poate. Ar trebui să-i arate expertize făcute în fals, care n-au avut nicio legătură cu speța respectivă dar pe care instanța le-a acceptat. Ar trebui să-i arate cum o hotărâre definitivă și irevocabilă a beneficiat de un recurs. Sau poate cum fostul prefect a întârziat cu documentele, exact atât cât a fost necesar pentru ca procesul să-și schimbe drumul ireversibil.

Ar avea ce să povestească domnii respectivi, pe tema retrocedării de la Sibioara, cu procurorul. Mai ales dacă ar fi vorba de un procuror de la București, că de ăștia de la Constanța ne-am lămurit cu toții, sunt plecați în vacanță de câțiva ani, iar atunci când revin din vacanță, pare că și-au făcut un obicei din a ajuta, ascunde, a acoperi sau a ocoli adevărații infractori. În Constanța, abia când devii infractor ești primit în lumea bună. Și nu vorbim de găinării ci de infracțiuni de sute de milioane de euro.

Am trimis solicitări peste solicitări, la Prefectură și la Primăria Lumina. Nu ne-a răspuns nimeni. Se doarme, adânc, iar somnul acesta îi va costa pe constănțeni 150.000 de euro, deocamdată.

Îi veți plăti dumneavoastră din salariu domnule prefect?

Vom reveni.

 

Consiliul Județean încalcă legea. Licența GMS prelungită, tarife nereglementate și abuz de poziție dominantă

0

Recentul scandal, declanșat pe litoral din pricina serviciilor de transport public deplorabile ale operatorului privat Grup Media Sud, ar fi impus departamentului specializat al Consiliului Județean Constanța adoptarea unor măsuri urgente pentru îndreptarea situațiilor reclamate de călători.

Semnalul de alarmă a fost tras oficial de primăria Năvodari, care, în disperare de cauză, a ținut să anunțe, pe 25 iunie, prin vocea viceprimarului Liliana Mara, că întreaga responsabilitate ar aparține Consiliului Județean Constanța. Ulterior, și primarul Florin Chelaru avea să susțină că serviciile GMS reprezintă un adevărat pericol pentru siguranța rutieră și a pasagerilor. 

Luat prin surprindere, preocupat mai mult de neașteptata atitudine a primăriei Năvodari, decât de situația dezastroasă a transportului județean, președintele CJ, Marius Horia Țuțuianu a declanșat o serie de controale în urma cărora s-a ajuns la concluzia, evidentă pentru toată lumea, că firma Grup Media Sud nu “îndeplinește condiții minime pentru realizarea serviciului de transport public de persoane.”

Iar după ce, pe 4 iulie, transportatorul a fost sancționat cu amenzi, în valoare totală de 25000 lei (aproximativ 5200 Euro), peste întreaga poveste s-a așternut o tăcere suspectă.

Țuțuianu artizanul Ordonanței prin care licența GMS este prelungită cu încă 4 ani

Exact în perioada în care, la Constanța, autoritățile se dădeau de ceasul morții, constatând imensele nereguli ale operatorului de transport județean, Țuțuianu împingea pe masa guvernului un proiect de Ordonanță prin care s-a urmărit și obținut prelungirea valabilității licenței GMS cu încă patru ani.

Este vorba despre Ordonanța de Urgență Nr. 51/2019, intrată în vigoare pe 28 iunie, privind transportul rutier județean de persoane, care la Art. VIII, alin. (1) precizează următoarele:

“Valabilitatea actualelor programe de transport judeţean şi după caz, a licenţelor de traseu pentru transportul rutier contracost de persoane prin servicii regulate, la nivel judeţean se prelungeşte până la data de 30.06.2023.”

Mai departe, la următorul alineat, OG 51 instituie obligativitatea ca Autoritatea Rutieră Română (ARR) să prelungească licențele de traseu, tuturor operatorilor de transport care dețin licențe valabile, la data intrării în vigoare a acestui act normativ, după cum urmează:

“La solicitarea operatorilor de transport care deţin licenţe valabile la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cuprinse în programul de transport de persoane prin servicii regulate, Autoritatea Rutieră Română – A.R.R. prelungeşte, cu plata tarifului aferent, licenţele de traseu, în condiţiile alin. (1), pentru autobuzele deţinute şi nominalizate pe traseul respectiv, în baza de date a Autorităţii Rutiere Române – A.R.R., la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.”

Extras din OG 51 / 2019
Extras din OG 51 / 2019

Puțin probabil ca Guvernul Dăncilă să fi susținut vreodată o asemenea aberație, în lipsa insistențelor câtorva președinți de consilii județene interesați, chestiune evidențiată în Nota de Fundamentare care stă la baza Ordonanței 51/2019 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul transportului de persoane.

Astfel, în Secţiunea a 6-a a Notei de Fundamentare se menționează, negru pe alb, că acest act normativ s-a făcut la solicitarea următoarelor șase Consilii Județene: CJ Gorj prin adresa nr. 7785/06.05.2019, CJ Brașov prin adresa nr. 10/9244/06.06.2019, CJ Dolj prin nr. 11034/05.06.2019, CJ Bihor prin adresa nr. 11285/05.06.2019, CJ Brăila prin adresa nr. 11015/04.06.2019 și, nu în ultimul rând, Consiliul Județean Constanța prin adresa 13.044/20.05.2019.

Extras din Nota de Fundamentare a OG 51 2019
Extras din Nota de Fundamentare a OG 51 2019

Înțelegem astfel de ce, Marius Horia Țuțuianu avea toate motivele să-și dorească “îngroparea” cazului, în condițiile în care, la momentul izbucnirii scandalului legat de operatorul județean de transport (finalul lunii iunie), adresa CJ Constanța prin care se solicita guvernului prelungirea licenței firmei Grup Media Sud, avea deja o lună de zile vechime.

Și mai putem sesiza cum, imediat după Gorj, tocmai consiliul județean de la malul mării s-a grăbit să transmită guvernului un punct de vedere, în sensul “promovării cu celeritate” a proiectului de act normativ amintit, adică a OG 51/2019, prin care se permite firmei Grup Media Sud să-și facă de cap în continuare, cel puțin până prin 2023.

Țuțuianu nu aplică legea! Tarifele Grup Media Sud au explodat

În conformitate cu prevederile Art. 8.1, lit. o, din OG51 / 2019 toate consiliile județene au obligația să aprobe tarifele “propuse de către operatorii economice pentru serviciile de transport județean, astfel încât costurile de transport suportate de către utilizatori să aibă în vedere recuperarea integrală a costurilor de exploatare și un profit rezonabil pentru operatorii de transport.”

Cu alte cuvinte, prezenta Ordonanță impune ca Grup Media Sud, și-n general toate firmele care primesc licență pentru transportul județean, să propună administrației locale o grilă de tarife, pe care Consiliul Județean, prin departamentul său de specialitate, trebuie să o analizeze și totodată să o aprobe.

În situația în care, autoritatea competentă, în speță Consiliul Județean, nu procedează la emiterea unei decizii în acest sens, și nu aprobă tarifele practicate de transportator, operatorul se află de facto în afara legii, și deci, din punct de vedere legal, nu poate solicita bani utilizatorilor pentru serviciile de transport prestate!

Ori, până la acest moment, Consiliul Județean Constanța n-a emis încă o Hotărâre în sensul reglementării tarifelor practicate de Grup Media Sud, în schimb, din data de 17 Iulie, operatorul, cu de la sine putere, a majorat substanțial prețul biletului, valoarea unei călătorii de la Constanța la Năvodari fiind taxată acum cu 6 lei, în loc de 5, iar pentru sectorul Gară – Dobrogea al Liniei 23, costul a fost majorat de la 1 leu la 3 lei.

Chiar dacă diferența de 1 leu, de la 5 la 6, nu pare foarte mare la prima vedere, discutăm despre o creștere procentuală de 20 %, tarif nevalidat de Consiliul Județean, așa cum impune legea!

Mai mult decât atât, operatorul nu și-a actualizat oficial tarifele, pe siteul firmei Grup Media Sud fiind prezentate în continuare prețurile vechi. Călătorii au avut totuși surpriza, așa cum am explicat, ca pe data de 17 iulie, în microbuzele GMS să fie afișat noul tarif, fără vreo bază legală.

Tarife Grup Media Sud. site oficial. 23.07.2019
Tarife Grup Media Sud. site oficial. 23.07.2019

Conform Legii ne aflăm în situația unui abuz de poziție dominantă

Situația descrisă este absolut scandaloasă, dar specifică administrației locale din Constanța, în mod special Consiliului Județean aflat sub patronajul lui Marius Horia Țuțuianu, care fără temei legal ori moral, permite operatorului de transport Grup Media Sud să abuzeze de poziția sa pe piață.

În condițiile în care, Grup Media Sud își stabilește după bunul ei plac tarifele, precum și numărul de mașini care deservesc o anumită linie, indiferent de cerințele și necesitățile reale ale călătorilor județului Constanța, înseamnă că și aici bariera legii a fost de mult depășită, situația fiind de competența Consiliul Concurentei și a celorlalte organe abilitate.

Și tocmai Consiliul Concurenței, prin Adresa Nr. 4321 din 07.05.2019 trimisă Secretarului de Stat din Ministerul Dezvoltării, Stan Sirma Caraman, atrăgea atenția că “prelungirea nejustificată a valabilității licențelor de traseu poate conduce la distorsionarea mediului concurențial, prin favorizarea operatorilor existenți pe piață și interzicerea accesului altor operatori care ar fi putut să efectueze acest serviciu în condiții economice și de calitate superioare.”

Extras din Adresa Nr. 4321 din 07.05.2019
Extras din Adresa Nr. 4321 din 07.05.2019 a Consiliului Concurenței

Cu alte cuvinte, prin promovarea și aplicarea Ordonanței 51/2019, Consiliul Județean Constanța încalcă principiul liberei concurențe, favorizând implicit Grup Media Sud, situație care duce la denaturarea concurenței, și nu în ultimul rând la un abuz de poziție dominantă a operatorului.

Și așa cum s-a văzut deja, la nici trei săptămâni de la intrarea în vigoare a Ordonanței, operatorul Grup Media Sud și-a permis creșterea cu 20% a tarifelor, fără aprobarea Consiliului Județean Constanța.

Se fac angajări la Valu lui Traian

Societate comerciale cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați:

  • peisagiști
  • lăcătuși mecanici
  • sudori
  • zugravi.

Se asigură: contract de muncă 8 ore/zi, 5 zile pe săptămână și salariu 1263 lei în mână, negociabil. Este obligatorie diploma de specializare. Nu se decontează transportul.

Informații la 0241231006, interior 28.

RAJA Constanța a activat Comandamentul de Urgență

Ca urmare a avertizărilor meteorologice de instabilitate atmosferică temporar accentuată, ce se va manifesta prin frecvente descărcări electrice, intensificări de scurtă durată ale vântului, vijelii și pe arii restrânse grindină, averse cu caracter torențial, cantitățile de apă putând depăși local 20-25 l/mp și izolat 40-50 l/mp, la nivelul RAJA S.A. s-a decis activarea Comandamentului pentru Situaţii de Urgenţă,începând de astăzi – 23 iulie 2019, ora 12.00, până  mâine – 24 iulie 2019, ora 08.00.

În cadrul Comandamentului au fost constituite zeci de echipe de intervenţie la nivelul localităților deservite, dotate cu utilajele necesare, ce vor asigura permanenţa în toată această perioadă, pentru a interveni cu promptitudine în rezolvarea problemelor ce pot apărea în funcționarea sistemelor operate.

Asigurăm abonaţii societăţii că echipele noastre de intervenție vor depune toate eforturile pentru asigurarea serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare la parametrii optimi. Singurele probleme care pot apărea în funcţionarea sistemelor de distribuţie apă și de canalizare, și care nu țin de operativitatea echipelor noastre, sunt cele legate de lipsa energiei electrice (căderi de tensiune sau cabluri şi fire de înaltă tensiune smulse de vânt). În aceste condiţii, rugăm toţi abonaţii să dea dovadă de înţelegere, pentru că RAJA va face tot ce este necesar pentru reluarea alimentării cu apă imediat ce vor fi rezolvate problemele apărute în furnizarea energiei electrice.

Totodată, facem un apel către toţi consumatorii care înregistrează probleme la sistemul de alimentare cu apă potabilă şi canalizare, pentru remedierea acestor situaţii într-un timp cât mai scurt, să sesizeze toate avariile apărute la dispeceratul societăţii, la numărul de telefon: 0241.924.

Mai multe străzi din Constanța, fără apă câteva ore

Pentru remedierea unei avarii survenite astăzi – 23 iulie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 150 mm, de pe strada Constantin Dobrogeanu Gherea, din municipiul Constanța, echipele de interventie RAJA au fost nevoite să blocheze traficul auto de pe această stradă, tronsonul cuprins de străzile Ion Lahovari și Mihai Viteazu, în intervalul orar 09.00 – 14.00.

Pentru efectuarea lucrărilor de reparații, zona a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonații din zonă nu sunt afectați de această avarie, întrucat echipele de intervenție încearcă să efectueze reparația cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă și îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Trafic îngreunat pe strada soveja din Constanța!

Pentru remedierea unei avarii survenite astăzi – 19 iulie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 800 mm, de pe strada Soveja, din municipiul Constanța, echipele de interventie RAJA au fost nevoite să blocheze traficul auto pe prima bandă de circulație de pe această stradă , cu sensul de mers spre zona Tomis 3, în intervalul orar 09.45  – 12.00.

Pentru efectuarea lucrărilor de reparații, zona a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonații din zonă nu sunt afectați de această avarie, întrucat echipele de intervenție încearcă să efectueze reparația cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă și îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Cazinoul din Mamaia, un imens coș de gunoi ce se va prăbuși. Autoritățile dorm, proprietarul așteaptă ca statul să-i ofere soluții

Înainte de minivacanța oferită poporului de guvernanți, cu ocazia primei zile din mai, am ieșit împreună cu colegul Dragoș Ionescu să vedem cum se prezintă stațiunea Mamaia, în așteptarea turiștilor ce vor dori să vină în vizită. Peisajul tragic nu a fost unul care să ne surprindă. Mamaia a fost, ca în fiecare an de când se află în administrarea echipei Făgădău, neîngrijită, murdară, abandonată.

Dincolo de imaginea unei stațiuni uitate, care nu ne-a mirat, am decis să intrăm în interiorul Cazinoului din Mamaia, unul dintre monumentele istorice importante ale stațiunii și practic, clădirea în jurul căreia s-a construit, din 1934, stațiunea Mamaia, așa cum o știți.

Am descoperit o clădire aflată în paragină, transformată de turiști într-un imens coș de gunoi, toaletă publică sau cuib pentru drogații aflați în zonă. Clădirea, cândva un simbol, a devenit astăzi un veritabil focar de infecție, de care autoritățile au uitat completamente.

Istoria unei clădiri simbol.

Regele Carol si Primarul Horia Grigorescu
Regele Carol si Primarul Horia Grigorescu

În anii 30, perioada aceea cruntă în care lumea scăpase de un război mondial dar suporta consecințele sărăciei ce a urmat conflictului armat, un primar minune, de numai 35 de ani, căuta idei pentru a ridica orașul pe care-l păstorea. Horia P. Grigorescu era modelul acela de primar cinstit, pe care Constanța nu l-a mai avut de ceva vreme. Ideea prin care a reușit să aducă bunăstare orașului Constanța a fost aceea de a taxa companiile petroliere care exportau acest produs prin Portul Constanța.

În disperare de cauză, reprezentanții acestor companii i-au trimis primarului, printr-un prieten al acestuia, o geantă cu două milioane de lei. Horia Grigorescu a refuzat mica avere ce i se oferea și l-a scos afară din clădire, în șuturi, pe omul trimis să-l ungă, pentru a renunța la taxa pe produsele petroliere.

O taxă din care a rezultat un buget de 60-70 de milioane de lei, anual, pentru orașul Constanța. Bani cu ajutorul căruia, Horia Grigorescu a pus bazele orașului Constanța și al stațiunii Mamaia.

Cazinoul, construit în 1934, avea să fie punctul 0 al stațiunii Mamaia în perioada interbelică și locul unde, pentru câțiva ani, românii soseau nu doar să facă plajă sau să ia masa la luxosul restaurant dar și pentru a pierde averi la jocurile de noroc.

Vândut de Mazăre către … Mazăre

Comuniștii au respectat simbolul pe care-l reprezintă Cazinoul din Mamaia și nu s-au atins de el, în ciuda faptului că fusese construit de burghezii pe care-i detestau atât de mult. Nu același lucru s-a întâmplat în perioada de tristă amintire pe care a petrecut-o Constanța aflată în administrarea grupării Mazăre, atunci când mai tot ce a fost de valoare în oraș și-n stațiunea Mamaia a fost vândut, către apropiați ai primarului.

Aceeași soartă a avut-o și Cazinoul din Mamaia. Povestea vânzării terenului și clădirii a fost foarte bine documentată de jurnaliștii ziarului Ziua și poate fi citită dând click AICI.

În acest moment, proprietar al clădirii este Sorina Hortolomei Moșcu, o doamnă cunoscută ca fiind apropiată și administrator a mai multor afaceri atribuite în realitate lui Radu Mazăre și prietenilor lui.

Sorina Hortolomei Moșcu a avut amabilitatea să stea de vorbă cu noi, despre situația actuală a Cazinoului din Mamaia și are un punct de vedere interesant.

Am cumpărat clădirea, iar la scurt timp după această tranzacție, Guvernul Boc a stabilit că a devenit monument istoric. Evident, pe mine ca proprietar nu m-a întrebat nimeni, nimic. Nu a contat că plătisem 30.000 de euro doar pentru proiectul noii investiții pe care am dorit să o fac în zonă. Nu au contat banii pe care i-am plătit pe clădire sau pe teren. A venit statul român și a spus ”e monument istoric, rămâne exact așa cum e acum”. Din acel moment eu am cheltuit câteva sute de mii de euro doar pentru a menține clădirea intactă, pentru că mi-e teamă că va cădea pe oameni. Dacă statul a decis, fără ca proprietarul să aibă nimic de spus, că această clădire trebuie să fie monument istoric, corect ar fi ca reprezentanții instituțiilor abilitate să-mi plătească banii cheltuiți, să ia clădirea și s-o plaseze în patrimoniul statului, nu să-l țină monument istoric pe cheltuiala mea, care am cumpărat clădirea cu alt statut”, ne-a declarat Sorina Hortolomei Moșcu.

Imaginile din interiorul clădirii sunt înfiorătoare

În filmulețul pe care vi-l prezentăm mai jos, colegul Dragoș Ionescu a construit o comparație între ceea ce era Cazinoul din Mamaia atunci când a fost construit și ceea ce este acum. Dacă nu aveți inima tare, e mai bine să nu priviți. Cazinoul, o clădire superbă cândva, este astăzi o ruină, plină de excremente, gunoaie și foarte aproape să se dărâme. Și culmea, în fața acestui veritabil focar de infecție funcționează un restaurant frecventat de turiști.

Ovidiu Țențea: ”Trebuie regândită legea”

În cadrul unei conferințe de presă susținută de Alianța USR PLUS 2020 l-am întâlnit pe Ovidiu Țențea, un specialist în patrimoniu, fost președinte al Comisiei Naționale de Arheologie în Ministerul Culturii. L-am întrebat pe Ovidiu Țențea cum crede că se poate rezolva diferendul dintre proprietari și autorități, pe tema monumentelor istorice. Ne-a răspuns că întreaga strategie legată de monumentele istorice ar trebui regândită.

Redacția INFO SUD EST trage un semnal de alarmă

Expozitie - Info Sud-Est
Expozitie – Info Sud-Est

Jurnaliștii ziarului Info Sud Est, Andreea Pavel și Cristian Leonte, implicați în multe acțiuni lăudabile prin care cer protejarea monumentelor istorice din Constanța și Mamaia, inaugurează astăzi o expoziție numită ”Palatul Reginei” prin care își propun să continue să informeze publicul larg despre situația în care se află Palatul Regal din stațiunea Mamaia, construit la inițiativa Reginei Maria, între 1924 și 1926, adus în prezent la stadiul de ruină. ”Unul dintre cele mai negre episoade de distrugere a patrimoniului cultural și istoric de la malul mării”, spun jurnaliștii INFO SUD-EST. Sunteți invitați, cu toții, începând de la ora 17, în fața acestui monument istoric.

În centrul stațiunii Mamaia, Cazinoul zace abandonat în mizerie, împărtășind aceeași soartă dramatică, uitat de autoritățile române. Jurnaliștii au făcut și fac apeluri nenumărate, expoziții și alte demersuri necesare pentru a trezi autoritățile din ignoranța în care se scaldă.

Ideal ar fi, însă, ca în 2020, constănțenii și românii, în general, să voteze oameni mai aplecați spre cultură, pentru că e foarte clar că ăștia de-acum nu sunt oamenii potriviți pentru a ne salva istoria, iar un popor fără istorie este ca un copil care nu-și cunoaște părinții, nu-i așa?

Dorian Hapurnea și Dragoș Ionescu 

Avarie pe strada Portului din orașul Hârșova!

Pentru remedierea unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 125 mm, de pe strada Portului, din oraşul Hârşova, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 18 iulie 2019, în intervalul orar 08,30 – 14,00.
Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe străzile: Mircea cel Bătrân, Portului, Vadului, Casium, Liniștei și Alexandru cel Bun.
Ne cerem scuze pentru disconfortul creat utilizatorilor pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Avarie pe strada Oborului din Constanța!

Pentru remedierea unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, de pe strada Oborului, din municipiul Constanța, RAJA S este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 18 iulie 2019, în intervalul orar  10,30 – 13,00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii aflaţi în perimetrul: I.C. Brătianu – Oborului – Egalităţi – Ferdinand, precum şi cei arondaţi punctelor termice 67 şi 144.

Ne cerem scuze pentru disconfortul creat utilizatorilor pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Lucrare programată pe bulevardul Mircea. Se oprește apa!

Pentru executarea lucrărilor de înlocuire a conductei de distribuție apă potabilă din subsolul blocului MV2, de pe strada Mircea cel Bătrân, din municipiul Constanța, RAJA S.A. este nevoită să întrerupă furnizarea apei, vineri – 19 iulie 2019, din Punctul Termic 40, în intervalul orar 08.00 – 15.00.

Vor fi afectați de lipsa apei consumatorii blocurilor MV2, MV3, RM și MK2 de pe strada Mircea cel Bătrân.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei în cel mai scurt timp. Totodată, rugăm toţi consumatorii afectați să îşi asigure rezerva minimă de apă, pentru consum şi uz casnic,în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.