No menu items!
No menu items!
Home Blog Page 106

De ce e bine să eviți bulevardul Tomis câteva ore

Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi – 08 aprilie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 600 mm, de pe bulevardul Tomis, din municipiul Constanța, echipele RAJA au fost nevoite să blocheaze traficul auto pe cele două benzi de circulație, cu sensul de mers înspre bulevardul Lăpușneanu, pe tronsonul cuprins de intersecția străzii Soveja cu bulevardul Tomis și stația de autobuz – Tomis 3, în intervalul orar 09,00- 14,00.
Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonații din zonă nu sunt afectați de această avarie, întrucat echipele de intervenție încearcă să efectueze lucrările de reparație cu conducta sub presiune.
Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

 

Avarie RAJA la Mihail Kogălniceanu

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 355 mm, de pe Drumul Național 2A, din localitatea Mihail Kogălniceanu, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 08 aprilie 2019, în intervalul orar 11,30 – 17,00.
Sunt afectați de lipsa apei consumatorii din Zona Industrială, Aeroportul și Baza NATO din Mihail Kogălnicenu, dar și cei din localitatea Culmea.
Ne cerem scuze față de abonații afectați de această lucrare pe care îi asigurăm că echipele de intervenție fac tot posibilul pentru finalizarea reparațiilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Trafic blocat în Tomis 3, din cauza unei avarii

Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi – 08 aprilie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 600 mm, de pe bulevardul Tomis, din municipiul Constanța, se blochează circulația pe acest bulevard, tronsonul cuprins de intersecția străzii Soveja cu bulevardul Tomis și stația de autobuz – Tomis 3, în intervalul orar 09,00- 14,00.

Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonații din zonă nu sunt afectați de această avarie, întrucat echipele de intervenție încearcă să efectueze lucrările de reparație cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Sorina Pintea cere demisii la Spitalul Județean Constanța

Doamna ministru al sănătății, Sorina Pintea, aflată într-un control neanunțat la Spitalul Județean Constanța, a cerut demisia asistentului șef al secției Neurologie, acolo unde a spus că a găsit ”dezastru”, mizerie, prosoape din cârpă folosite și urme de sânge pe suportul de perfuzii.

Ministrul Sănătății Sorina Pintea - control Spitalul Jud. Constanța
Ministrul Sănătății Sorina Pintea – control Spitalul Jud. Constanța

De asemenea, Sorina Pintea a cerut demisia persoanei care se ocupă de triajul din Unitatea Primiri Urgențe (UPU), pentru că aparținătorii așteptau cu orele să afle informații despre pacienții pe care i-au adus.

La final, Sorina Pintea a declarat că a văzut spitale în care situația este mai gravă, dar și spitale în care lucrurile stau mult mai bine.

Președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, s-a declarat nemulțumit de faptul că managerul spitalului nu a ajuns în timp util la acest control, fiind prezent abia la final.

Președintele CJC i-a reamintit directorului că are câteva obiective clare trasate (Casa Soarelui, RadioTerapia și Secția Exterioară a Spitalului), obiective pe care dacă nu le duce la bun sfârșit, își poate prezenta la rândul lui demisia.

Ministrul Sănătății, control inopinat la Spitalul Județean Constanța

Chiar în aceste momente, Sorina Pintea, Ministrul Sănătății, efectuează un control inopinat la Spitalul Județean Constanța. Urmează ca în scurt timp să fie anunțate concluziile acestui control.

WhatsApp Image 2019-04-07 at 22.58.43 WhatsApp Image 2019-04-07 at 22.58.45 WhatsApp Image 2019-04-07 at 22.58.47 WhatsApp Image 2019-04-07 at 22.58.48 WhatsApp Image 2019-04-07 at 22.58.49

Avi Barel își încearcă norocul la Constanța. Misterele din spatele cazinourilor “Magic”

0

La începutul lunii martie, la Constanța a fost inaugurată o nouă sală de jocuri (tip electronic casino), în spațiul de la intersecția Casa de Cultură, unde funcționase anterior o agenție BancPost. Locația n-a fost aleasă la întâmplare: “Magic” și-a poziționat noua sală strategic, chiar vis-à-vis de cea a lanțului concurent “Million” (Intergame Select SRL).

Sala de Jocuri MAGIC - Constanta 2019
Sala de Jocuri MAGIC – Constanta 2019

Este sala cu numărul 25 a organizatorului de jocuri de noroc “Magic Games,” lanț național alcătuit din 24 de săli de jocuri, 22 deschise în primii patru ani de funcționare (2014-2018), urmate de alte două de mari dimensiuni în București, la Mega Mall (2150 mp) și Plaza Romania  (1030 mp) în 2018.

Întregul grup este deținut de societatea MAGIC GAMES AB SRL din București, administrată de Ana Georgiana Stanciu, Lipară Donciu Daniel, acționar majoritar fiind cetățeanul israelian Avraham Barel (de aici inițialele AB din denumirea societății).

Avraham Barel - August 2007
Avraham Barel – august 2007 (Max Bet Bucuresti)

Mai cunoscut în lumea jocurilor de noroc din București ca Avi Barel, acesta este fostul director general al lanțului Max Bet. S-a născut în Georgia, apoi a studiat dreptul la Londra, unde a devenit avocat. Ulterior avea să ia contact direct cu lumea cazinourilor în Las Vegas, Monte Carlo, și nu în ultimul rând în Federația Rusă.

Din acest punct a ajuns în România, unde a înființat “MaxBet” în 2002, afacerea fiind efectiv demarată în martie 2003 în București.

Avi Barel nu era proprietar, lanțul MaxBet fiind deținut de câteva offhore-uri din Cipru, în spatele cărora s-au aflat cel mai probabil investitori din Rusia, cărora georgiano-israelianul școlit la Londra le-a dezvoltat afacerea cu jocuri de noroc din România.

Avi Barel - august 2015 (sursa FB)
Avi Barel – august 2015 (sursa FB)

Avi a părăsit compania Max Bet în anul 2013, moment în care și-a deschis propriul lanț de săli de jocuri. Așa au apărut cazinourile sub brand-ul “Magic” – business în care Avi este secondat de directorii săi, Andrei Lipă și Georgiana Stanciu, cărora le-a transferat câte 3% din afacere.

În acest moment veniturile societății se ridică la peste 20 de milioane de Euro anual, cu o marjă de profit în creștere în 2018 față de 2017 cu 15,26%, și are 240 de angajați, Magic fiind astfel una dintre cele mai dinamice companii din domeniul jocurilor de noroc din țara noastră.

 

Ai fost vreodată la Observatorul Astronomic? Costă doar patru lei

În această lună, biletul pentru Delfinariu Constanța, Microrezervație și Expoziția de Păsări Exotice costă 12 lei pentru adulți și 4 lei pentru elevi și studenți. Copiii de până la 7 ani nu plătesc bilet.

Planetariul Constanța are bilete la 4 lei pentru Adulți și 1 leu pentru elevi și studenți. De menționat că minorii sub 7 ani nu au acces la Planetariu.

La ședințele de echitație, prețul unui bilet pentru Ponei este de 5 lei, iar echitația cu cai costă 10 lei. Amatorii de plimbări cu caii pot să beneficieze de abonamente cu ședințe multiple.

Observatorul Astronomic din Constanța are o taxă de intrare de 4 lei pentru adulți și 1 leu pentru elevi și studenți. Evenimentele deosebite, care merită observate sunt: eclipsele de lună, de soare sau ploile de stele.

Programul Delfinariului Constanța

Microrezervația este deschisă între orele 09.00 și G17.00. Programul pentru emitere taxei de acces este de luni până duminică, între orele 09:00 și 16:30.

Reprezentațiile la Delfinariul Constanța sunt de luni până duminică, la orele 11.00 și 15.00.

Acvariul este deschis de la ora 9:30 la ora 16:30.

Planetariul are demonstrații de luni până duminică, la orele 10:15, 11:45, 13:00, 14:15.

Durata unei reprezentații la Delfinariu și Planetariu durează aproximativ 20 de minute.

Reprezentanții Delfinariului trag un semnal de alarmă. Fără plastic în natură!

Directorul CMSN Constanța, Adrian Bîlbă, a explicat într-un video postat pe Facebook, răul pe care plasticul aruncat în mări și oceane, îl poate face.

Trafic cu restricții pe strada Unirii

Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi – 05 aprilie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 600 mm, de pe strada Unirii, din municipiul Constanța, s-a impus restricționarea traficului auto pe o singură bandă de circulaţie de pe această stradă, cu sensul de mers înspre bulevardul Mamaia, în intervalul orar 08,30 -20,00.

Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de această lucrare, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Trafic blocat de o avarie, pe Barbu Delavrancea

Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi – 05 aprilie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 200 mm, de pe strada Barbu Ștefănescu Delavrancea, din municipiul Constanța, echipele de intervenţie ale RAJA S.A. au fost nevoite să blocheze traficul auto pe această stradă, tronsonul cuprins de străzile Răzoarelor şi Frunzelor, în intervalul orar 09,00 – 12,00.
Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de această lucrare, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.
Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Avarie RAJA pe strada Mihai Eminescu din Eforie

Pentru remedierea unei avarii survenită pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 100 mm, de pe strada Mihai Eminescu din localitatea Eforie Nord, RAJA SA Constanța a fost nevoită să întrerupă furnizarea de apă potabilă astăzi – 04 aprilie 2019, în intervalul orar 13,00 – 17,00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe străzile Mihai Eminescu, 1 Mai și Sportului.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Ali Baba și Rotunda, fără apă potabilă

Pentru remedierea unei avarii pe conducta principală de alimentare cu apă, cu diametrul de 800 mm, de pe strada Progresului, din municipiul Medgidia, RAJA SA a fost nevoită sa întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 04 aprilie 2019, în intervalul orar 12,00 – 19,30.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii din cartierul Rotunda și Ali Baba.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Avarie RAJA pe strada Progresului din Medgidia

Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 800 mm, de pe strada Progresului, din municipiul Medgidia, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 04 aprilie 2019, în intervalul orar 10,00-16,00.

În acest timp nu vor avea apă la robinete consumatorii de pe străzile Progresului, Alunului și Fagului.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților afectați, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Ministrul Turismului a dat undă verde pentru noul Delfinariu

În cursul zilei de astăzi, 4 aprilie 2019, ministrul Turismului, Bogdan Trif, a  anunțat că au fost avizate de către Comisia Tehnico Economică a ministerului primele proiecte pentru finanțarea investițiilor în infrastructura turistică.

Primul pe listă este foarte important pentru județul Constanța – este vorba despre extinderea Delfinariului.

Celelalte proiecte care vor beneficia de finanțare sunt construcția unei baze de salvamont în stațiunea Păltiniș, județul Sibiu dar și dezvoltarea infrastructurii turistice în stațiunea balneoclimatică Ocna Sibiului, proiect care prevede, printre altele, construcția unui parc de rulote, a unui camping pentru corturi, precum și amenajarea unui parc balnear pentru activități sportive și recreative în aer liber.

Sumele prevăzute pentru cele 3 proiecte avizate sunt de aproximativ 40 de milioane de lei.

Extinderea Delfinariului este un proiect pentru care s-a luptat, în primul rând, președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, dar și directorul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii din Constanța, dr. Adrian Bîlbă.

Reamintim că, în ultima ședință ordinară a anului 2018, consilierii județeni au aprobat proiectul de hotărâre ”Extindere Delfinariu, municipiu Constanța” în vederea finanțării.

Valoarea toatlă a proiectului se ridică la suma de 22.184.476,40 lei fără TVA, respectiv 26.376.659,10 inclusiv TVA.

În luna februarie, directorul CMSN, Adrian Bîlbă a precizat că președintele CJC, Horia Țuțuianu a reușit să găsească sprijin la Ministrul Turismului pentru acest proiect extrem de important pentru tot turismul de pe litoral.

”La delfini e nevoie de un spațiu mai mare, bunăstarea animalelor este un interes major. În spatele actualului Delfinariu, într-un sistem lagunar, se vor dezvolta încă două bazine, conectate cu bazinul existent, care vor asigura un volum de apă de trei milioane de litri, triplu față de cel existent. Proiectul este déjà pe masa ministrului” a spus la momentul respectiv Adrian Bîlbă.

Sursă: Ordinea.ro

Constanța are cel mai mare potențial energetic solar din România

0

Constanța beneficiază de o imensă resursă gratuită pe care autoritățile o ignoră, atunci când discută despre alimentarea cu apă caldă sau încălzirea locuințelor. Soarele!

Radiația solară totală care atinge anual suprafața Constanței se ridică la 1400 kilowaţi oră pe metru pătrat, orașul de la malul mării fiind astfel cel mai însorit din țară.

Harta - Potențiaul fotovoltaic al României
Harta – Potențiaul fotovoltaic al României

Informația ne este oferită pe tavă de platforma SolarGIS administrată de societatea Solargis s.r.o. din Bratislava, de unde aflăm că orașele Constanța, Mangalia, Tulcea, alături de întreg litoralul româneasc beneficiază de cel mai mare potențial fotovoltaic din întreaga Românie!

Harta - Radiația orizontală globală a României
Harta – Radiația orizontală globală a României

Datele analizate de SolarisGIS, în perioada 1994-2016, demonstrează potențialul fotovoltaic extraordinar al Constanței, de 1300-1400 kilowaţi oră. Prin comparație, în restul țării, pe lângă județele Constanța și Tulcea, alături de Dolj și parțial Mehedinți, nicio altă localitate sau județ nu beneficiază de o asemenea putere solară.

Acoperișurile blocurilor pot fi transformate în uzină energetică

Dacă am utiliza, de exemplu, întreaga suprafață a acoperișurilor blocurilor deținute de asociațiile de proprietari, am putea avea propria noastră uzină de energie, și nu oricum, una regenerabilă și nepoluantă.

Panouri solare instalate pe bloc
Panouri solare instalate pe bloc

Din suprafața totală a municipiului nostru, care se ridică la 124 km pătrați, aproximativ 10% este acoperită cu blocuri de locuințe. Discutăm despre 10 – 12,4 km pătrați de acoperișuri, suprafață pe care adminsitrația o poate transforma, cu acordul proprietarilor, într-o imensă amprentă fotovoltaică.

Mai putem adăuga imobilele aflate administrare de Consiliului Local și Județean, și astfel am avea aproximativ 15km pătrați la dispoziție pentru a ne monta panouri solare, cu ajutorul cărora să generăm energie verde.

Locatarii unui bloc de pe  Calea Victoriei din București, și-au montat deja panouri fotovoltaice, iar administratorul asociației suține că s-au înregistrat scăderi cu 80% ale costurilor pentru apă caldă și curent electric. VEZI AICI

15Km pătrați de panouri solare = 26% din puterea Centralei de la Cernavodă

Matematica din spatele acestei soluții este următoarea: dacă avem 1400 kWh/mp pe an, asta înseamnă 3,84 kWh/mp pe zi. Evident că, panourile solare nu pot capta toată energia, situație în care, la modul realist ne putem baza pe o eficiență de 14%. Iar asta înseamnă că, din cei 3,84 kWh/mp care ating zilnic panoul solar, doar 0.52 kw pe oră devin energie electrică.

Dacă ne bazăm, așa cum am convenit, pe o amprentă de 15km pătrați de panouri solare, în Constanța am putea produce zilnic 7800 MWh (megawatt-oră). Am luat în calcul un ciclu de 24 ore, chiar dacă la modul real, electricitatea este generată efectiv doar în orele cu lumină și conform valorilor medii din harta iradierii prezentată de SolarGIS.

Am avea deci 325 MWh generați în fiecare oră de aceste panouri solare. Prin comparație, Centrala Nuclearo-Electrică Cernavodă a livrat în Sistemul Enrgetic Național în anul 2017 cca 29.379 MWh pe zi / 1224 MWh (cu ambele reactoare), după cum explicăEconomica.NET

Cu alte cuvinte, dacă în Constanța am monta panouri solare pe o suprafață de 15 km pătrați, am obține cam 26% din puterea cetralei atomice. Prin triplarea acestei suprafețe, adică 45km pătrați, ajungem să egalăm puterea centralei și am asigura 20% din consumul de curent electric al României.

Locuitorii Constanței consumă în medie 57,58 MW (în fiecare oră)

Conform Băncii Mondiale, la nivelul anului 2010, consumul mediul lunar pentru utilzatorii casnici din zona metropolitană extinsă a Constanței era de 41.480 MWh, adică de 1382 MWh pe zi (57,58 pe oră). Cu alte cuvinte, cei 15km pătrați de panouri solare ar putea genera zilnic de cinci ori mai multă energie electrică față de consumul actual.

Durata de exploatare a panourilor solare se ridică la 25-30 de ani, iar costurile de înteținere sunt mult mai mici față de cele ale unei centrale nucleare sau chiar față de cele hidro. În plus, prin comparație, în cazul panourilor fotovoltaice acestea poti fi montate treptat și astfel suprafața de captare redimensionată periodic în funcție de necesități.

Germania îți produce cam 15% din necesar din surse fotovoltaice

Am avea un cost final, dacă ne uităm la Germania de exemplu, de 0,03 Euro per Kilowatt-oră iar asta în ciuda faptului că, Germania beneficiază de mult mai puțin soare față de Constanța –  costurile scad pe măsură ce intensitatea radiaților solare crește.

Top 10 mondial - capacitatea de producție a energiei regenerabile instalată
Top 10 mondial – capacitatea de producție a energiei regenerabile instalată

O analiză realizată de organizația non-guvernamentală britanică Sandbag, a constatat o scădere extraordinară a costurilor privind producția de energie solară și eoliană în ultimii ani, mult sub cele ale centralelor pe cărbune și gaze, surclasând inclusiv costurile actualelor centrale electrice care funcționează pe combustibil fosil. CITIȚI AICI ANALIZA

În acest moment 15-16% din energia electrică a Germaniei este produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice, capacitatea instalată poziționând această țară pe locul 4 la nivel mondial, după China, SUA și Japonia, iar dinamica este foarte mare.

Cel mai mare finanțator al companiilor europene de shipping anchetat pentru spălare de bani

0

La finalul anului trecut, Autoritatea Suedeză pentru Criminalitatea Economică a deschis o anchetă care vizează operațiuni de spălare de bani realizate prin conturile Nordea Bank, cel mai mare finanțator al companiilor europene de shipping.

Investigațiile au fost demarate, după ce, pe 5 noiembrie 2017, ziarul german Süddeutsche Zeitung a publicat 13.4 milioane de documente confidențiale, care aparținuseră avocaților de la Appleby și firmelor Estera și Asiaciti Trust, trei case specilizate în înființarea și administrarea companiilor anonime din paradisuri fiscale.

În baza scurgerii de informații, autoritățile suedeze aveau să afle că aproximativ 700 milioane USD ar fi ajuns în conturile Nordea, dintre care 200 de milioane prin sucursala băncii din Finlanda, tranzacțiile fiind derulate în beneficiul unor persoane și entități juridice din Federația Rusă, în unele cazuri apropiate președintelui Vladimir Putin.

Credite de 5 Miliarde de Euro firmelor “carapace” din shipping

Și tot cu această ocazie s-a aflat că Nordea a oferit credite de peste 5 miliarde de Euro unor companii de navigație care dețin și administrează nave înmatriculate în diverse paradisuri fiscale precum: Bermuda, Cipru, Panama, Insulele Virgine Britanice, Insulele Cayman și Insulele Man.

În unele cazuri, din documentația întocmită de Nordea la acordarea acestor împrumuturi, lipseau informații importante și obligatorii precum: suma împrumutată sau data calendaristică la care s-a acordat creditul.

Firmele de shipping finanțate prin evitarea cadrului fiscal european

Schema a fost dezvăluită pentru prima dată, în octombrie 2017, de ziariștii trustului public de presă finlandez Yle (Yleisradio Oy), și funcționa după cum urmează:

În numele clienților săi, Nordea înființa firme offshore, câte una pentru fiecare navă, numite și societăți de unică navă, dar și firme offshore pentru navele care urmau să fie achiziționate de clienții băncii (aflate încă în șantier). Ulterior, Nordea acorda credite firmelor offshore deținute chiar de ea însăși, primind nava clientului sub formă de garanție colaterală.

Imediat ce beneficiarul își achita creditul contractat, Nordea transfera firma offshore pe numele clientului, și astfel nava ajungea la adevăratul armator – adică la compania de navigație beneficiară a împrumutului.

Nordea finațatorul CNM Petromin din anii ’90

Nordea este banca care a asimilat, la finalul anului 2000, o altă instituție financiară legată de destinul fostei noastre flote de nave maritime. Este vorba despre Christiania Bank, finanțatorul afacerilor MINERVA și PETROMIN- PETROKLAV (o asociere cunoscută public ca “Dosarul Flota”).

Acest aspect, devenit între timp unul istoric, ne explică de ce la începutul anilor ’90 doar această bancă norvegiană s-a încumetat să finanțeze riscantele afaceri ale fostei companii de navigație Petromin.

Afacerile antamate atunci de conducere a Petromin au fost finanțate cu banii împrumutați de la banca norvegiană iar creditele garantate cu firmele de unică navă înființate în Malta. Din pricina nerambursării la scadență, norvegienii au executat colateralul, adică navele fostei noastre flote.