De ce e bine să eviți bulevardul Tomis câteva ore
Avarie RAJA la Mihail Kogălniceanu
Trafic blocat în Tomis 3, din cauza unei avarii
Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi – 08 aprilie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 600 mm, de pe bulevardul Tomis, din municipiul Constanța, se blochează circulația pe acest bulevard, tronsonul cuprins de intersecția străzii Soveja cu bulevardul Tomis și stația de autobuz – Tomis 3, în intervalul orar 09,00- 14,00.
Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonații din zonă nu sunt afectați de această avarie, întrucat echipele de intervenție încearcă să efectueze lucrările de reparație cu conducta sub presiune.
Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.
Sorina Pintea cere demisii la Spitalul Județean Constanța
Doamna ministru al sănătății, Sorina Pintea, aflată într-un control neanunțat la Spitalul Județean Constanța, a cerut demisia asistentului șef al secției Neurologie, acolo unde a spus că a găsit ”dezastru”, mizerie, prosoape din cârpă folosite și urme de sânge pe suportul de perfuzii.
De asemenea, Sorina Pintea a cerut demisia persoanei care se ocupă de triajul din Unitatea Primiri Urgențe (UPU), pentru că aparținătorii așteptau cu orele să afle informații despre pacienții pe care i-au adus.
La final, Sorina Pintea a declarat că a văzut spitale în care situația este mai gravă, dar și spitale în care lucrurile stau mult mai bine.
Președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, s-a declarat nemulțumit de faptul că managerul spitalului nu a ajuns în timp util la acest control, fiind prezent abia la final.
Președintele CJC i-a reamintit directorului că are câteva obiective clare trasate (Casa Soarelui, RadioTerapia și Secția Exterioară a Spitalului), obiective pe care dacă nu le duce la bun sfârșit, își poate prezenta la rândul lui demisia.
Ai fost vreodată la Observatorul Astronomic? Costă doar patru lei
În această lună, biletul pentru Delfinariu Constanța, Microrezervație și Expoziția de Păsări Exotice costă 12 lei pentru adulți și 4 lei pentru elevi și studenți. Copiii de până la 7 ani nu plătesc bilet.
Planetariul Constanța are bilete la 4 lei pentru Adulți și 1 leu pentru elevi și studenți. De menționat că minorii sub 7 ani nu au acces la Planetariu.
La ședințele de echitație, prețul unui bilet pentru Ponei este de 5 lei, iar echitația cu cai costă 10 lei. Amatorii de plimbări cu caii pot să beneficieze de abonamente cu ședințe multiple.
Observatorul Astronomic din Constanța are o taxă de intrare de 4 lei pentru adulți și 1 leu pentru elevi și studenți. Evenimentele deosebite, care merită observate sunt: eclipsele de lună, de soare sau ploile de stele.
Programul Delfinariului Constanța
Microrezervația este deschisă între orele 09.00 și G17.00. Programul pentru emitere taxei de acces este de luni până duminică, între orele 09:00 și 16:30.
Reprezentațiile la Delfinariul Constanța sunt de luni până duminică, la orele 11.00 și 15.00.
Acvariul este deschis de la ora 9:30 la ora 16:30.
Planetariul are demonstrații de luni până duminică, la orele 10:15, 11:45, 13:00, 14:15.
Durata unei reprezentații la Delfinariu și Planetariu durează aproximativ 20 de minute.
Reprezentanții Delfinariului trag un semnal de alarmă. Fără plastic în natură!
Directorul CMSN Constanța, Adrian Bîlbă, a explicat într-un video postat pe Facebook, răul pe care plasticul aruncat în mări și oceane, îl poate face.
Trafic cu restricții pe strada Unirii
Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi – 05 aprilie 2019, la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 600 mm, de pe strada Unirii, din municipiul Constanța, s-a impus restricționarea traficului auto pe o singură bandă de circulaţie de pe această stradă, cu sensul de mers înspre bulevardul Mamaia, în intervalul orar 08,30 -20,00.
Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de această lucrare, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.
Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.
Trafic blocat de o avarie, pe Barbu Delavrancea
Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de această lucrare, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.
Avarie RAJA pe strada Mihai Eminescu din Eforie
Pentru remedierea unei avarii survenită pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 100 mm, de pe strada Mihai Eminescu din localitatea Eforie Nord, RAJA SA Constanța a fost nevoită să întrerupă furnizarea de apă potabilă astăzi – 04 aprilie 2019, în intervalul orar 13,00 – 17,00.
Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe străzile Mihai Eminescu, 1 Mai și Sportului.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.
Ali Baba și Rotunda, fără apă potabilă
Pentru remedierea unei avarii pe conducta principală de alimentare cu apă, cu diametrul de 800 mm, de pe strada Progresului, din municipiul Medgidia, RAJA SA a fost nevoită sa întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 04 aprilie 2019, în intervalul orar 12,00 – 19,30.
Sunt afectați de lipsa apei consumatorii din cartierul Rotunda și Ali Baba.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create utilizatorilor din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.
Avarie RAJA pe strada Progresului din Medgidia
Pentru remedierea unei avarii survenită la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 800 mm, de pe strada Progresului, din municipiul Medgidia, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi, 04 aprilie 2019, în intervalul orar 10,00-16,00.
În acest timp nu vor avea apă la robinete consumatorii de pe străzile Progresului, Alunului și Fagului.
Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților afectați, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.
Ministrul Turismului a dat undă verde pentru noul Delfinariu
În cursul zilei de astăzi, 4 aprilie 2019, ministrul Turismului, Bogdan Trif, a anunțat că au fost avizate de către Comisia Tehnico Economică a ministerului primele proiecte pentru finanțarea investițiilor în infrastructura turistică.
Primul pe listă este foarte important pentru județul Constanța – este vorba despre extinderea Delfinariului.
Celelalte proiecte care vor beneficia de finanțare sunt construcția unei baze de salvamont în stațiunea Păltiniș, județul Sibiu dar și dezvoltarea infrastructurii turistice în stațiunea balneoclimatică Ocna Sibiului, proiect care prevede, printre altele, construcția unui parc de rulote, a unui camping pentru corturi, precum și amenajarea unui parc balnear pentru activități sportive și recreative în aer liber.
Sumele prevăzute pentru cele 3 proiecte avizate sunt de aproximativ 40 de milioane de lei.
Extinderea Delfinariului este un proiect pentru care s-a luptat, în primul rând, președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, dar și directorul Complexului Muzeal de Științe ale Naturii din Constanța, dr. Adrian Bîlbă.
Reamintim că, în ultima ședință ordinară a anului 2018, consilierii județeni au aprobat proiectul de hotărâre ”Extindere Delfinariu, municipiu Constanța” în vederea finanțării.
Valoarea toatlă a proiectului se ridică la suma de 22.184.476,40 lei fără TVA, respectiv 26.376.659,10 inclusiv TVA.
În luna februarie, directorul CMSN, Adrian Bîlbă a precizat că președintele CJC, Horia Țuțuianu a reușit să găsească sprijin la Ministrul Turismului pentru acest proiect extrem de important pentru tot turismul de pe litoral.
”La delfini e nevoie de un spațiu mai mare, bunăstarea animalelor este un interes major. În spatele actualului Delfinariu, într-un sistem lagunar, se vor dezvolta încă două bazine, conectate cu bazinul existent, care vor asigura un volum de apă de trei milioane de litri, triplu față de cel existent. Proiectul este déjà pe masa ministrului” a spus la momentul respectiv Adrian Bîlbă.
Sursă: Ordinea.ro
Constanța are cel mai mare potențial energetic solar din România
Constanța beneficiază de o imensă resursă gratuită pe care autoritățile o ignoră, atunci când discută despre alimentarea cu apă caldă sau încălzirea locuințelor. Soarele!
Radiația solară totală care atinge anual suprafața Constanței se ridică la 1400 kilowaţi oră pe metru pătrat, orașul de la malul mării fiind astfel cel mai însorit din țară.
Informația ne este oferită pe tavă de platforma SolarGIS administrată de societatea Solargis s.r.o. din Bratislava, de unde aflăm că orașele Constanța, Mangalia, Tulcea, alături de întreg litoralul româneasc beneficiază de cel mai mare potențial fotovoltaic din întreaga Românie!
Datele analizate de SolarisGIS, în perioada 1994-2016, demonstrează potențialul fotovoltaic extraordinar al Constanței, de 1300-1400 kilowaţi oră. Prin comparație, în restul țării, pe lângă județele Constanța și Tulcea, alături de Dolj și parțial Mehedinți, nicio altă localitate sau județ nu beneficiază de o asemenea putere solară.
Acoperișurile blocurilor pot fi transformate în uzină energetică
Dacă am utiliza, de exemplu, întreaga suprafață a acoperișurilor blocurilor deținute de asociațiile de proprietari, am putea avea propria noastră uzină de energie, și nu oricum, una regenerabilă și nepoluantă.
Din suprafața totală a municipiului nostru, care se ridică la 124 km pătrați, aproximativ 10% este acoperită cu blocuri de locuințe. Discutăm despre 10 – 12,4 km pătrați de acoperișuri, suprafață pe care adminsitrația o poate transforma, cu acordul proprietarilor, într-o imensă amprentă fotovoltaică.
Mai putem adăuga imobilele aflate administrare de Consiliului Local și Județean, și astfel am avea aproximativ 15km pătrați la dispoziție pentru a ne monta panouri solare, cu ajutorul cărora să generăm energie verde.
Locatarii unui bloc de pe Calea Victoriei din București, și-au montat deja panouri fotovoltaice, iar administratorul asociației suține că s-au înregistrat scăderi cu 80% ale costurilor pentru apă caldă și curent electric. VEZI AICI
15Km pătrați de panouri solare = 26% din puterea Centralei de la Cernavodă
Matematica din spatele acestei soluții este următoarea: dacă avem 1400 kWh/mp pe an, asta înseamnă 3,84 kWh/mp pe zi. Evident că, panourile solare nu pot capta toată energia, situație în care, la modul realist ne putem baza pe o eficiență de 14%. Iar asta înseamnă că, din cei 3,84 kWh/mp care ating zilnic panoul solar, doar 0.52 kw pe oră devin energie electrică.
Dacă ne bazăm, așa cum am convenit, pe o amprentă de 15km pătrați de panouri solare, în Constanța am putea produce zilnic 7800 MWh (megawatt-oră). Am luat în calcul un ciclu de 24 ore, chiar dacă la modul real, electricitatea este generată efectiv doar în orele cu lumină și conform valorilor medii din harta iradierii prezentată de SolarGIS.
Am avea deci 325 MWh generați în fiecare oră de aceste panouri solare. Prin comparație, Centrala Nuclearo-Electrică Cernavodă a livrat în Sistemul Enrgetic Național în anul 2017 cca 29.379 MWh pe zi / 1224 MWh (cu ambele reactoare), după cum explicăEconomica.NET
Cu alte cuvinte, dacă în Constanța am monta panouri solare pe o suprafață de 15 km pătrați, am obține cam 26% din puterea cetralei atomice. Prin triplarea acestei suprafețe, adică 45km pătrați, ajungem să egalăm puterea centralei și am asigura 20% din consumul de curent electric al României.
Locuitorii Constanței consumă în medie 57,58 MW (în fiecare oră)
Conform Băncii Mondiale, la nivelul anului 2010, consumul mediul lunar pentru utilzatorii casnici din zona metropolitană extinsă a Constanței era de 41.480 MWh, adică de 1382 MWh pe zi (57,58 pe oră). Cu alte cuvinte, cei 15km pătrați de panouri solare ar putea genera zilnic de cinci ori mai multă energie electrică față de consumul actual.
Durata de exploatare a panourilor solare se ridică la 25-30 de ani, iar costurile de înteținere sunt mult mai mici față de cele ale unei centrale nucleare sau chiar față de cele hidro. În plus, prin comparație, în cazul panourilor fotovoltaice acestea poti fi montate treptat și astfel suprafața de captare redimensionată periodic în funcție de necesități.
Germania îți produce cam 15% din necesar din surse fotovoltaice
Am avea un cost final, dacă ne uităm la Germania de exemplu, de 0,03 Euro per Kilowatt-oră iar asta în ciuda faptului că, Germania beneficiază de mult mai puțin soare față de Constanța – costurile scad pe măsură ce intensitatea radiaților solare crește.
O analiză realizată de organizația non-guvernamentală britanică Sandbag, a constatat o scădere extraordinară a costurilor privind producția de energie solară și eoliană în ultimii ani, mult sub cele ale centralelor pe cărbune și gaze, surclasând inclusiv costurile actualelor centrale electrice care funcționează pe combustibil fosil. CITIȚI AICI ANALIZA
În acest moment 15-16% din energia electrică a Germaniei este produsă cu ajutorul panourilor fotovoltaice, capacitatea instalată poziționând această țară pe locul 4 la nivel mondial, după China, SUA și Japonia, iar dinamica este foarte mare.
Cel mai mare finanțator al companiilor europene de shipping anchetat pentru spălare de bani
La finalul anului trecut, Autoritatea Suedeză pentru Criminalitatea Economică a deschis o anchetă care vizează operațiuni de spălare de bani realizate prin conturile Nordea Bank, cel mai mare finanțator al companiilor europene de shipping.
Investigațiile au fost demarate, după ce, pe 5 noiembrie 2017, ziarul german Süddeutsche Zeitung a publicat 13.4 milioane de documente confidențiale, care aparținuseră avocaților de la Appleby și firmelor Estera și Asiaciti Trust, trei case specilizate în înființarea și administrarea companiilor anonime din paradisuri fiscale.
În baza scurgerii de informații, autoritățile suedeze aveau să afle că aproximativ 700 milioane USD ar fi ajuns în conturile Nordea, dintre care 200 de milioane prin sucursala băncii din Finlanda, tranzacțiile fiind derulate în beneficiul unor persoane și entități juridice din Federația Rusă, în unele cazuri apropiate președintelui Vladimir Putin.
Credite de 5 Miliarde de Euro firmelor “carapace” din shipping
Și tot cu această ocazie s-a aflat că Nordea a oferit credite de peste 5 miliarde de Euro unor companii de navigație care dețin și administrează nave înmatriculate în diverse paradisuri fiscale precum: Bermuda, Cipru, Panama, Insulele Virgine Britanice, Insulele Cayman și Insulele Man.
În unele cazuri, din documentația întocmită de Nordea la acordarea acestor împrumuturi, lipseau informații importante și obligatorii precum: suma împrumutată sau data calendaristică la care s-a acordat creditul.
Firmele de shipping finanțate prin evitarea cadrului fiscal european
Schema a fost dezvăluită pentru prima dată, în octombrie 2017, de ziariștii trustului public de presă finlandez Yle (Yleisradio Oy), și funcționa după cum urmează:
În numele clienților săi, Nordea înființa firme offshore, câte una pentru fiecare navă, numite și societăți de unică navă, dar și firme offshore pentru navele care urmau să fie achiziționate de clienții băncii (aflate încă în șantier). Ulterior, Nordea acorda credite firmelor offshore deținute chiar de ea însăși, primind nava clientului sub formă de garanție colaterală.
Imediat ce beneficiarul își achita creditul contractat, Nordea transfera firma offshore pe numele clientului, și astfel nava ajungea la adevăratul armator – adică la compania de navigație beneficiară a împrumutului.
Nordea finațatorul CNM Petromin din anii ’90
Nordea este banca care a asimilat, la finalul anului 2000, o altă instituție financiară legată de destinul fostei noastre flote de nave maritime. Este vorba despre Christiania Bank, finanțatorul afacerilor MINERVA și PETROMIN- PETROKLAV (o asociere cunoscută public ca “Dosarul Flota”).
Acest aspect, devenit între timp unul istoric, ne explică de ce la începutul anilor ’90 doar această bancă norvegiană s-a încumetat să finanțeze riscantele afaceri ale fostei companii de navigație Petromin.
Afacerile antamate atunci de conducere a Petromin au fost finanțate cu banii împrumutați de la banca norvegiană iar creditele garantate cu firmele de unică navă înființate în Malta. Din pricina nerambursării la scadență, norvegienii au executat colateralul, adică navele fostei noastre flote.