No menu items!
No menu items!
Home Blog Page 89

Cum s-a transformat ”Lucifer” turnătorul în ”Lucius” Cristea,”marele” jurnalist constănțean

Pe domnul Lucian Cristea l-am întâlnit pentru prima dată prin anii 2000, atunci când eu însumi am ajuns să fiu angajatul redacției din Dobrogea a cotidianului România Liberă. În cele câteva luni pe care le-am petrecut în acea redacție, nu cred că l-am văzut totuși decât de vreo două ori. Era total rupt de viața echipei de jurnaliști. Stătea tot timpul închis într-un birou numai al lui și lucra mai mult pentru propriul interes. Adică făcea exact ce face și acum, pupa orice mână dispusă să-i scape câțiva biștari. Lăuda orice bar, oricât de infect, pentru o masă gratuită. Aduna, și atunci, ca și acum, firmiturile de la ospețele celor ce erau ”șmecherii” zilei.

Jurnalistul Lucian Cristea, care astăzi îmi dedică articol după articol, spunând că mi-am permis să licitez trei ani la rând pentru un spațiu comercial, pe care în al patrulea sezon l-am și pierdut (pentru că altcineva a licitat mai mult decât mine, ca să vezi ce șmecher și pilos sunt) a fost rând pe rând trompeta lui Mazăre în ziarul Telegraf, acolo unde-i înjura acestuia toți dușmanii sub pseudonimul Lucius, a primit cadou o afacere de la familia Martin, care familie l-a învățat să înființeze o firmă de curierat și i-a dat pe mână tot ce se putea căra pentru firmele familiei, în speranța că va face niște bani (evident că a scris faliment pe firma respectivă) și partener de pahar pentru toți șmecherii care l-au acceptat în preajma lor, mai mult din teama de a nu fi bălăcăriți în gazeta la care presta.

E de notorietate că Lucian Cristea se plânge des, oricui e dispus să-l asculte, că și-a băut nopțile în preajma lui Traian Băsescu, politicianul care i-a promis marea cu sarea, atunci când va ajunge președinte, dar l-a uitat în secunda doi, atunci când acest lucru chiar s-a întâmplat.

Dar, dincolo de cariera de jurnalist țucălar pe care și-a construit-o după 1990, domnul Lucian Cristea, cel care ne servește mie și altora, lecții de morală, are un trecut despre care uită să vorbească.

În 1977, cadru militar fiind, tovarășul Lucian Cristea a semnat un angajament cu Securitatea și chiar a turnat, cel puțin un coleg, despre care a spus că se pregătea să trimită scrisori în Polonia. O infracțiune pentru care, în acei ani, riscai să înfunzi beciurile Securității și să dispari, fără ca nimeni să mai știe despre tine. Numele de cod pe care l-a ales, în colaborarea cu Securitatea, a fost LUCIFER.

Angajamentul lui Cristea
Angajamentul lui Cristea

Vă vine să credeți? Acest Satana, dispus încă de tânăr să calce pe cadavre pentru a se ajunge, încearcă să ne spună, astăzi, ce e bine și ce e rău.

După ce a terminat cu armata, tânărul Cristea s-a angajat la ziarul Dobrogea Nouă, adică organul local de propagandă al Partidului Comunist Român. Am fost curios să aflu ce mari articole de presă a scris, măcar la acea vreme, pentru că e clar că în zilele noastre nu există nici măcar o anchetă sau vreo mare dezvăluire semnată de Lucian Cristea. Omul știe doar să spună că un anume politician e bun, cel mai bun sau Dumnezeu, în funcție de suma primită.

Și, pentru că petrec niște ore la Biblioteca Județeană Constanța, în mod frecvent, am cerut și arhiva ziarului comunist la care scria tânărul tovarăș Cristea. Recunosc, am fost convins că trăgea niște limbi regimului comunist de zile mari, dar nu, n-a apucat, erau alții, mult mai pricepuți decât tânărul nostru protagonist. Lucian Cristea scria sport. Da, da, marele editorialist era lăsat de comuniști să scrie o rubricuță despre meciurile din divizia b. L-am supraevaluat.

La apus de carieră, Lucian Cristea nu mai are nimic. A încercat să-și facă un ziar, dar toți colaboratorii au fugit, ori neplătiți, ori scârbiți de comportamentul lui Lucifer, care obișnuia să le dea salariul, greu, iar apoi îi suna, a doua zi, să le ceară, împrumut, bani de pâine.

Cum spuneam, la apus de carieră, Lucian Cristea nu mai are nimic. Nici bani, nici o familie a lui și nici măcar stima sau respectul unor colegi de breaslă. Într-unul dintre rarele momente în care am răspuns articolelor în care m-a bălăcărit, în cadrul unor texte lipsite de sens, i-am spus că i-aș sugera că măcar acum, când e spre sfârșitul vieții, ar trebui să își ia un an sabatic și să reflecteze la tot ceea ce a făcut greșit în viață. Din acel moment spune insistent că i-am urat să moară și că mai mult ca sigur eu voi muri înaintea lui. Foarte posibil, n-ar fi primul caz în care un nemernic trăiește 90 de ani în timp ce altul, mai corect în ale vieții, moare nejustificat de tânăr. În fond, Dumnezeu îi cheamă la el pe cei pe care-i iubește, deci am toate șansele să ajung lângă El mult mai repede decât tovarășul Cristea.

hapurnea

L-am întâlnit, din nou, pe Lucian Cristea, în biroul de campanie al independentului Valentin Vrabie. În imaginația dânsului, bolnavă, a scris într-unul dintre articolele pe care mi le-a dedicat, că stăteam cu picioarele pe birou și hăhăiam ca Băsescu. Adevărul e cu totul altul. Când am intrat eu în birou, domnul Lucian Cristea era deja acolo. Venise să ceară bani. A fost refuzat și drept dovadă a scris câteva articole în care l-a făcut cu ou și oțet pe candidatul care n-a dorit să plătească.

Acum, cei doi sunt prieteni. Valentin Vrabie și prietenii lui de la Sterk Plast îl plătesc pe bătrânul securist, misiunea fiind una singură: înjură-l pe Hapurnea. Și, pentru că n-are ce dezvăluiri să facă despre mine, fostul turnător scrie niște texte alambicate, lipsite de sens, în care se luptă din răsputeri să mă transforme într-un corupt al zilei, cred. Sau poate, efectiv, vrea să-și justifice cumva ștatul de plată în fața lui Valentin Vrabie.

Și toată lumea îmi spune același lucru: ”lasă-l domle, e vai de el”.

Ce ți-ar mai fi plăcut să fie ca înainte și să termini cu mine, turnându-mă la Securitate, nu-i așa, nene Cristea? Doar că acum nu se mai poate și trebuie să accepți faptul că în jurnalismul constănțean nu ai reprezentat niciodată nimic. Ai deținut o funcție de conducere în redacția locală a unui ziar național, obținută tot în baza relațiilor venite din sistemul comunist, ai exploatat-o cât ai putut de mult, pentru niște bani pe care i-ai tocat, iar la final nu mai ai nimic. Primești, de milă, niște zeci de lei, de la niște oameni care nu știu cum să scape mai repede de tine. Nici asta, însă, nu va dura la nesfârșit. O să ieși din jurnalism, așa cum ai intrat, pe ușa din dos, iar în urma ta nu va rămâne nimic. Nicio anchetă, nicio acțiune prin care să fi ajutat orașul ăsta să se dezvolte, nici măcar vreun text de care colegii să spună: ”bă, ce bun a fost”. Va rămâne nimic, de la un nimic.

P.S. Textul acesta nu este un pamflet, pentru că e scris de un bărbat, care nu se ascunde în spatele unor subterfugii. Este, de asemenea, singurul răspuns pe care îl mai ofer celor 24 de texte în care m-ați menționat, domnule securist. De răspuns, am să le răspund domnilor de la Sterk Plast și domnului Valentin Vrabie, care au înțeles să plătească un rebut, o emanație a sistemului comunist, un securist, pentru ca subsemnatul să fie înjurat.

Lipsă apă Ciocârlia de Jos ca urmare a unei avarii a furnizorului de energie!

Ca urmare a unei avarii survenite astăzi – 16 iulie 2019, pe rețeaua care alimentează cu energie electrică localitatea Ciocârlia de Jos,  Stația de pompare apă potabilă nu mai poate funcționa. 

În aceste condiții, abonații din localitatea Ciocârlia de Jos nu vor avea apă la robinete în intervalul orar 08.30 – 17.00. 

Asigurăm toți consumatorii afectați de lipsa apei, din cauza disfunctionalităților de la nivelul sistemelor de alimentare cu energie, că lucrătorii RAJA vor relua imediat alimentarea cu apă la parametrii normali, imediat ce va fi reluată furnizarea energiei electrice. 

Polaris caută macaragiu

POLARIS M HOLDING  ANGAJEAZĂ
MACARAGIU (podar)  POD RULANT
Departament: STRUCTURI METALICE CONSTANTA
CERINTE
-vechime minim 2 ani
– studii medii
– curs de atestare profesionala pentru macaragiu pod rulant si
autorizatie
RELATII la tel. 0241.548711; 0241.548711

Eforie, cea mai căutată stațiune de pe litoral

Cum îți alegi stațiunea de la malul mării, atunci când vrei să vii în vacanță pe litoralul românesc? Dacă ești spirit rebel și vrei să te întâlnești cu cei la fel ca tine, alegi cu siguranță Vama Veche. Dacă ești în căutare de cluburi și fițe, alegi probabil Mamaia. Excluzi cel mai probabil din start Costineștiul, de care primarul a uitat să mai aibă grijă și care a devenit dezorganizat și nefrecventabil. Ai mai putea să mergi prin Neptun, Olimp, Saturn, dar acestea nu mai sunt stațiunile de altădată și zac distruse de erodarea timpului care a trecut, timp în care în aceste zone nu s-a investit corespunzător.

Pentru toți cei care nu s-au regăsit în descrierea de mai sus, rămâne alegerea Eforie, o stațiune preferabilă pentru cei mai mulți dintre noi. Eforie, stațiunea în care te poți și distra în cluburi de noapte, dar poți să te și bucuri de plajele recent lărgite. O stațiune cu hoteluri de lux dar și cu hosteluri și pensiuni pentru orice buget.

O stațiune care, deși aflată de curând în reconstrucția atât de necesară, este alegerea celor mai mulți dintre turiștii de sezon. Și ar fi și alegerea noastră, pentru că între ofertă și realitatea din teren, pare a fi alegerea cea mai potrivită.

Maricel Cîrjaliu, primarul din Agigea, nu se mai ascunde. Ginerele lui a preluat, oficial, porția de afacere a famigliei, la Golful Pescarilor

Am scris, în trecut, multe rânduri despre modul în care patronii restaurantului ”Pescăria lui Matei” sunt tracasați și bombardați cu controale și sesizări și acțiuni în instanță, de către reprezentanții Primăriei din Agigea și în special din partea primarului, Maricel Cîrjaliu. Între cele două părți există, în acest moment, 37 de procese pe rol.

Motivul acestor abuzuri, îndreptate către Pescăria lui Matei, sesizat de presă și, cumva, bănuit de toată lumea, a fost legat de faptul că primarul ar avea interese financiare în cel de-al doilea restaurant al zonei, Golful Pescarilor.

Până în prezent, v-am arătat doar indicii legate de implicarea lui Maricel în afacerea concurentă Pescăriei lui Matei, dar de astăzi, lucrurile devin oficiale. Primarul și-a preluat oficial porția de afacere în Golful Pescarilor, nu în mod direct, evident, ci prin ginerele care i-a preluat nu doar numele ci și o parte din restaurantul atât de drag edilului.

nutoaia

Cel care i-a cedat o parte din acțiuni noului venit în afacere este Stanciu Dumitru, un mecanic cunoscut în Agigea, mai ales pentru că este finul lui Bogdan Cîrjaliu, fratele primarului. De altfel, că tot vorbeam de indicii, afacerea cu vânzări de mașini a lui Stanciu este situată pe aleea Zmeurei în Agigea, la aceeași adresă la care figurează o firmă în care asociați sunt nașii familiei Stanciu, Bogdan și Cristina Cîrjaliu.

Indiciile sunt multe și destul de clare, doar că acum, nu mai e nevoie de indicii. Trecerea ginerelui lui Cîrjaliu în rândurile acționarilor de la Golful Pescarilor ne arată foarte clar cum se justifică toate acțiunile primarului împotriva celuilalt restaurant din zonă.

Dacă locuiți în Agigea și sunteți interesați de un grup de discuții liber, vă așteptăm pe grupul de facebook Agigea Necenzurat, pentru a analiza liber și corect problemele comunității.

Horia Țuțuianu ar trebui să fie la pușcărie, lângă Dragnea. Imaginea președintelui CJC s-a construit pe banii instituțiilor subordonate

Unii prieteni ai echipei Constanta.ro ne întrebau, zilele trecute, dacă am văzut imaginile cu președintele Consiliului Județean Constanța, Horia Țuțuianu, care, alături de primarul Năvodariului, Florin Chelaru, a inaugurat o clădire goală. Sigur, e foarte probabil ca în acea clădire să se presteze într-o zi servicii medicale, dar până la acel moment, tot despre o clădire goală vorbim, iar faptul că doi politicieni se înghesuie să ne arate … nimic, ne arată de fapt o sete disperată de imagine.

Așa ajungi să te întrebi, cine-s strategii din spatele acestor personaje, care îi împing spre asemenea situații penibile, evitând probabil să le spună că se fac de râs. Despre a construi evenimente care să-i pună pe acești politicieni într-o lumină pozitivă, nu mai vorbim. Constanța și politicienii ei duc lipsă de asemenea pricepuți ai PR-ului. Și oricum, când vine vorba de Horia Țuțuianu, ar fi aproape imposibil să-i construiești o imagine, atâta vreme cât realizările ce ar fi trebuit să vină odată cu funcția sunt extrem de puține.

Horia Țuțuianu a avut grijă să-și construiască un birou responsabil cu comunicarea. În primă fază, l-a păstrat în această poziție pe Ovidiu Chircă, omul care se ocupase și de imaginea lui Nicușor Constantinescu. Deși Ovidiu e un om priceput, gașca lui Țuțuianu a simțit nevoia de mai mult, la capitolul imagine.

Astfel, a fost adusă direct de la București Ilinca Teodoriu, fost jurnalist și reporter de televiziune pe la capitală. Serviciile prestate de Ilinca Teodoriu par însă a nu fi fost ieftine, pentru că așa cum am descoperit, o firmă cu sediul în București, cu care domnișoara Teodoriu are legături foarte clare, a primit de la Consiliul Județean dar mai ales de la mai multe instituții subordonate acestuia, contracte generoase.

Ilinca Teodoriu pozand atent marele șef de județ
Ilinca Teodoriu pozand atent marele șef de județ

Horia Țuțuianu se află, astfel, exact în situația în care s-a aflat șeful lui preferat, Liviu Dragnea, condamnat la închisoare pentru că două femei angajate la DGASPC Teleorman prestau de fapt servicii pentru biroul lui de la partid.

Typhoon Media, cinci contracte de la instituțiile subordonate lui Horia Țuțuianu

La doar câteva luni după numirea în funcție, Horia Țuțuianu organiza, prin Centrul Cultural Județean Teodor Burada, prima ediție a Festivalului Berii, ce avea să se desfășoare la Pavilionul Expozițional.

Departe de a fi evenimentul cu care am crescut mulți dintre noi, festivalul reînființat a trecut mai mult neobservat, în ciuda faptului că în promovarea lui au fost pompați 89.510 lei.

Beneficiarul acestei sume, din partea Centrului Cultural Teodor Burada, o firmă de apartament, cu sediul în București, de care nu auzise nimeni și care nu avusese niciodată mai mult de un angajat, numită Typhoon Media.

Avea să fie doar începutul unei colaborări, fructuoase pentru firma de apartament, dar păguboasă pentru banul public. Colaborarea dintre cele două părți a continuat și în anul următor, atunci când, pentru promovarea aceluiași eveniment, Typhoon Media a primit aproximativ jumătate din suma pe care o primise în anul precedent, 47.530 lei. Așadar, aproximativ 30.000 de euro pentru două ediții de Festivalul Berii, iar lucrurile nu s-au oprit aici.

În octombrie 2018, Typhoon Media primește de la “Teatrul pentru copii și tineret Căluțul de Mare” din Constanța, suma de 2500 de lei, pentru a se ocupa de promovarea teatrului, prin social media.

În noiembrie, urmează o colaborare de scurtă durată cu Muzeul Național de Arheologie, care a plătit, aceleiași firme, 2500 de lei, pentru o lună de ”consiliere în publicitate”. Pentru acești bani, firma Typhoon Media se angaja, din nou, să se ocupe de partea de social media a muzeului, dar colaborarea nu a mai continuat, după prima lună.

Să nu credeți însă că firma a rămas fără activitate. Când mulți dintre noi nici nu ne reveniserăm bine după sărbătorile de iarnă, pe 9 ianuarie, firma Typhoon Media contracta, din nou, o colaborare cu ”Teatrul pentru copii si tineret Constanta „Calutul de mare“, teatru manageriat de un cunoscut apropiat al lui Horia Țuțuianu. De data aceasta pentru un an întreg.

Contracte Typhoon Media
Contracte Typhoon Media

Pe tot parcursul anului 2019, pentru 2500 de lei lunar, firma Typhoon Media se obliga să se ocupe de contul de Facebook al respectivului teatru. Adică, un contract de 30.000 de lei, împușcat de firma anonimă din București, de care nu auzise nimeni. În total 172.040 RON, cu dedicație de la Horia Țuțuianu, din buzunarul instituțiilor subordonate CJC.

Typhoon Media = Ilinca Teodoriu, prin intermediari

Am fost curioși să aflăm cine este această micuță firmă din București, care pare să fi lucrat din 2017 exclusiv cu Consiliul Județean, și n-a avut niciodată mai mult de un singur angajat, așa cum ne arată platforma Confidas.ro.

iancu

Oficial, Typhoon Media este patronată și administrată de o anume Iancu Alexandra, din București. Răspunsul a venit imediat ce am căutat-o pe Alexandra Iancu pe Facebook, folosind datele oferite de platforma Confidas.

Pe rețeaua de socializare, contul Alexandrei Iancu abundă de instantanee surprinse alături de Ilinca Teodoriu, domnișoara ce răspunde de imaginea lui Țuțuianu. Cele două sunt foarte apropiate, iar pentru a confirma ceva ce știam deja, numărul de telefon folosit de firma Typhoon Media SRL corespunde cu afacerea Ilincăi Teodoriu din Vama Veche, o superbă viluță cu cinci camere, de închiriat pentru prietenii apropiați, atunci când se decid să poposească în vacanță pe malul mării.

Alexandra Iancu și Ilinca Teodoriu
Alexandra Iancu și Ilinca Teodoriu

Alexandru Iancu este, de asemenea, asociată, cu 90 % din părțile sociale, la firma Beetle Production SRL. Respectiva societate comercială s-a înființat în 2017 și a avut de-atunci un singur client: Consiliul Județean Constanța. Instituția condusă de Horia Țuțuianu a plătit, în septembrie 2017, suma de 114.755 lei pentru promovarea Zilei Recoltei, organizată la acel moment, tot la Pavilionul Expozițional.

beetle Situația e una străvezie, așadar și foarte simplu de înțeles. Horia Țuțuianu a dorit să ofere un plus financiar omului pe care l-a adus de la București, pentru a-și construi o imagine de mare politician și/sau mare șef de instituție.

Plățile pe care firma Typhoon Media le-a primit au fost ordonate de președintele Consiliului Județean, fapt care ne duce cu gândul la un veritabil caz de trafic de influență.

Apoi, dacă ținem cont că pentru banii primiți de la alte instituții, oamenii de la Typhoon Media erau de fapt obligați să presteze pentru Horia Țuțuianu, ne ducem deja cu gândul spre celebrul Liviu Dragnea, care știm exact unde se află în acest moment. Concluzia nu poate fi decât aceea pe care am expus-o încă din titlu. Țuțuianu ar trebui să fie lângă Dragnea, eventual în aceeași celulă.

Vizitează debarcaderul din Ovidiu, te poți plimba gratuit cu hidrobicicleta sau caiacul

barcaÎn perioada iulie- septembrie, debarcaderul de pe lacul Siutghiol funcționează după programul zilnic 9-12, 16 -20, cu exceptia zilei de luni, când este închis pentru reparații și lucrări de întreținere.

Caiacele și hidrobicicletele se pun la dispoziția doritorilor GRATUIT câte o oră , în cazul în care nu există mai mulți solicitanți perioada se poate prelungi. Închirierea se face pe baza completării unui formular, în baza buletinului/cărții de identitate pentru persoanele majore. Minorii vor fi însoțiți obligatoriu de o persoană majoră.

Debarcaderul are un salvamar și este monitorizat permanent de firma Ovi Protect.

Nu este permis consumul de băuturi alcoolice în perimetrul debarcaderului, iar persoanelor în stare de ebrietate le va fi refuzată cererea de închiriere a vreunei ambarcațiuni.

 

E oficial, Ianis Hagi este noul jucător al echipei Genk

Clubul belgian Genk a anunțat, astăzi, oficial, transferul jucătorului Ianis Hagi. Contractul semnat este valabil până în anul 2024, iar echipa din Ovidiu, FC Viitorul, va încasa pentru transfer suma de 8 milioane de euro.

Genk este campioana Belgiei, astfel că în sezonul actual va juca direct în grupele Champions League.

Salariul jucătorului constănțean va fi de aproximativ 800.000 de euro, net, pe sezon.

Sursă foto: GSP.RO

Grup Media Sud acuză Consiliul Județean: “Funcționarii publici se ascund după legi și proceduri”

0

După ce sute, sau poate mii de călători, s-au plâns de condițiile deplorabile oferite de firma de transport Grup Media Sud, care deservește linia ce leagă Constanța de Năvodari, și după ce publicația noastră a făcut cunoscute condițiile inumane pe care sunt obligați să le suporte cetățenii nevoiți să utilizeze microbuzele GMS, autoritățile au început să mimeze intrarea în normalitate.

Astfel, au fost declanșate verificări, doar pentru a scoate la iveală lucruri și fenomene, pe care le știe TOATĂ CONSTANȚA, de mai bine de 19 ani.

GMS - foto Primaria Năvodari din 5 Iulie 2019
GMS – foto Primaria Năvodari din 5 Iulie 2019

Cu acest prilej, primăria Năvodari, a trimis o adresă către Consiliul Județean Constanța, prin care informa că operatorul nu îndeplinește, în acest moment, condiții minime pentru realizarea serviciului de transport public persoane.”

Primăria Năvodari, prin primar, a punctat și deficiențele constate în urmă acțiunilor de control efectuate joi şi vineri, 4 şi 5 iulie 2019, după cum urmează:

  • Microbuze supra-aglomerate
  • Lipsa aerului condiționat și a mobilierului deteriorat din microbuze
  • Comportament neadecvat al șoferilor în relația cu pasagerii
  • Nerespectarea programului de transport; șoferi care nu opresc în stații
  • Călătorii cu abonamente și persoanele cu dizabilități nu sunt lăsați să urce
  • Folosirea de mijloace de transport vechi și foarte uzate

Țuțuianu vrea un “numitor comun” cu transportatorii!

În loc să adopte măsuri URGENTE în vederea remedierii acestei situații strigătoare la cer, președintele CJ, Marius Horia Țuțuianu s-a rezumat la un scurt comunicat, prin care informa opinia publică că se vor face și alte controale “până când vom ajunge la un numitor comun cu transportatorii.” Numitor comun cu încălcarea legii?

GMS - foto Primaria Năvodari 5 Iulie 2019
GMS – foto Primaria Năvodari 5 Iulie 2019

Chiar la momentul publicării acestui material, călătorii sunt în continuare obligați să suporte aceleași condiții de transport, specifice Evului Mediu, neschimbate față de săptămâna trecută. Cât trebuie să mai îndurăm nepăsarea Consiliului Județean?

REPLICA GMS: “Doleanțele și propunerile s-au lovit de opacitatea funcționarilor publici”

Chiar azi, administratorul Grup Media Sud, Ștefan Pleșca, a ținut să facă următoarele precizări, prin intermediul publicației ProConstanța, din care cităm:

“Într-adevăr firma noastră a fost sancționată în trecut. Dar în același timp, toate doleanțele și propunerile cu care am venit, după aceste sancționări, s-au lovit de opacitatea specifică funcționarilor noștri publici, care se ascund după legi și proceduri.

Vă dau ca exemplu faptul că, în orice mare metropolă europeană, pentru că ne place să ne considerăm europeni, transportul public este subvenționat, procedurile de decontare sunt foarte facile, traseele se modifică în funcție de dezvoltarea orașului, sunt studii periodice privind deplasarea locuitorilor dintr-o parte în alta a orașului.

Lucrul acesta la noi nu se întâmplă, și chiar ne dorim să se întâmple, pentru că asta vine înspre ușurarea și îmbunătățirea serviciilor noaste de transport. Noi vedem relația dintre firmă și autorități ca pe o colaborare continuă.”, a menționat Pleșca pentru ProConstanta, azi, 12.07.2019.

ProConstanta-Grup-Media-Sud
Extras din ProConstanta – Grup Media Sud, publicat 12.07.2019

Cu alte cuvinte, după ce s-a dovedit că nu îndeplinesc condițiile din caietul de sarcini, și că încalcă legea aproape la fiecare kilometru parcurs, reprezentanții firmei Grup Media Sud arată acum cu degetul spre Consiliul Județean (autoritatea care eliberează licența de transport pentru ruta intra-județeană Constanța-Năvodari).

Și după cum se observă, administratorul GMS, Ștefan Pleșca, acuză fără să nominalizeze, Consiliul Județean de lipsă de transparență, asta dacă prin termenul de “opacitate” nu se referă cumva la capacitățile manageriale ale președintelui CJ, Marius Horia Țuțuianu.

GMS face “frecție” unui picior din lemn

În materialul de presă citat anterior, reprezentanții Grup Media Sud ne anunță cu mândrie că începând de azi, “pe relația Constanța -Năvodari și retur, va circula un  microbuz nou, dotat cu toate facilitățile menite a asigura un  transport decent.”

Cu alte cuvinte, trebuie să fim bucuroși! Adică, după toate eforturile primăriei Năvodari, ale Consiliului Județean Constanța, și după toate plângerile formulate de către cetățeni în ultimii 20 de ani, doar cu atât ne-am ales?

LOTUL Consiliul Județean: Constantinescu și alte 18 persoane condamnate. Ce pedeapsă a primit celebrul Zelcă!

0

Nicușor Daniel Constantinescu, fostul președinte al Consiliului Județean Constanța, a fost condamnat, azi, definitiv, la 10 ani de închisoare cu executare alături de alte 18 persoane fizice și juridice.

2. Felicia Tăicuţu, fost director general al Direcţiei Generale Economico-Financiare din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa, – 3 ani cu suspendare sub supraveghere a executării pedepsei, pentru un termen de încercare de şase ani.
 
3. Titi Cenuşă, arhitect-şef în cadrul Direcţiei Generale de Urbanism şi Lucrări Publice a Consiliului Judeţean Constanţa – achitat.
4. Lucian Simion, şef al Serviciului Utilităţi Publice din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa – achitat.
 
5. Constantin Vlăducă, inginer în cadrul Serviciului Utilităţi Publice din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa -2 ani cu suspendare
 
6. Adrian George Gâmbuţeanu, director general al Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa – 3 ani de închisoare cu suspendare.
 
7. Gică Ene, inginer silvic în cadrul Regiei Autonome Judeţene de Drumuri şi Poduri Constanţa – 2 ani cu suspendare sub supraveghere, termen de încercare de cinci ani.
 
8. Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa, pedeapsa de 300 de zile amendă penală în cuantum de 1.000 de lei pe zi-amendă, aşadar, 200.000 de lei amendă penală.

9. Victor Aurelian Coman, administrator al SC Rom Coman SRL – 5 ani și 4 luni.
 
10. Popa Daniel Dan, administrator al SC Rom Coman SRL, 5 ani și 4 luni închisoare.

11. SC Rom Coman SRL a primit pedeapsa de 100.000 de lei amendă penală.
 
12. Ruxandra Luminiţa Darie, notar public, al cărei nume apare printre inculpaţii celebrului Dosar al Retrocedărilor din Constanţa, a
  chitată.
13. Florin Georgel Onescu, fost primar al comunei Lipniţa – 3 ani de închisoare cu suspendare.

14. Nela Geileanu, fost secretar al comunei Lipniţa – 3 ani de închisoare cu suspendare sub supraveghere a executării pedepsei pe un termen de supraveghere de patru ani.
 
15. Ionuţ Ţiţimeaua, fost director general al Direcţiei Generale de Administraţie Publică şi Juridică din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa – 2 ani de închisoare cu suspendare condiţionată pe un termen de încercare de patru ani.
 
16. Costică Zelca, administrator al SC Stop SRL – 5 ani  de închisoare.

17. SC Stop SRL – 400.000 de lei amendă penală.

„Aplică inculpatei pedeapsa complementară a publicării hotărârii de condamnare, prin intermediul postului de televiziune local TV Neptun şi prin intermediul unui post naţional de televiziune, în număr de câte cinci apariţii în cazul fiecăruia din cele două posturi, cu o frecvenţă de cel mult o apariţie pe săptămână, publicarea constând în citirea şi afişarea, simultan, pe o durată de minimum cinci minute, a extrasului din hotărârea de condamnare privitor la inculpată, conţinând descrierea faptelor pentru care s-a dispus condamnarea, astfel cum au fost reţinute în considerentele hotărârii de condamnare, încadrarea juridică şi pedepsele aplicate“, potrivit minutei judecătoreşti.
 
18. Tudorel Pârvu fost directori generali ai Direcţiei Buget-Finanţe din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa – 2 ani de închisoare cu suspendare condiţionată.

19. Bogdan Dima, fost directori generali ai Direcţiei Buget-Finanţe din cadrul Consiliului Judeţean Constanţa – 2 ani de închisoare cu suspendare condiţionată.

Judecătoarea Ana Maria Trancă a luat act că persoana vătămată Consiliul Judeţean Constanţa nu s-a constituit parte civilă în cauză.

Iată minuta instanței:

6854/2/2014  – Admite apelurile declarate de inculpaţii Constantinescu Nicuşor Daniel, Tăicuţu Felicia, Cenuşă Titi, Simion Lucian, Vlăducă Constantin, Gâmbuţeanu Adrian George, Ene Gică, Coman Victor Aurelian, Popa Daniel-Dan, Darie Ruxandra Luminiţa, Onescu Florin Georgel, Geileanu Nela, Ţiţimeaua Ionuţ, Zelcă Costică, Pârvu Tudorel, Gavrilă-Dima Bogdan Teoniu, S.C. Stop S.R.L. ?i Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa şi de persoana vătămată Consiliul Judeţean Constanţa împotriva sentinţei penale nr. 142/F din 29 iulie 2016 şi a încheierii de îndreptare de eroare materială din 7 octombrie 2016, pronunţate de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia I penală în dosarul nr. 6854/2/2014 şi extinde efectele acestora asupra intimatei inculpate S.C. Rom Coman S.R.L. Desfiin?ează, în parte, sentin?a penală apelată ?i în totalitate încheierea din data de 7 octombrie 2016, pronunţate de Curtea de Apel Bucureşti – Secţia I penală şi, rejudecând, în fond: I. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 15 ani închisoare şi 10 ani interzicerea exerci?iului drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a, b ?i c (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestiune sau control în cadrul unei entităţi juridice de drept sau interes public) Cod penal din 1969, aplicată inculpatului Constantinescu Nicuşor Daniel, în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor ?i sporul de 3 ani închisoare.

În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de spălarea banilor, prevăzută de art. 23 alin.1 lit. c din Legea nr. 656/2002 cu aplicarea art.5 Cod penal, şi a infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 7 din Legea nr. 39/2003 cu aplicarea art.5 Cod penal. Înlătură din con?inutul pedepselor complementare ?i accesorii aplicate inculpatului interzicerea dreptului de a alege, prevăzut de art. 64 alin. 1 lit. a teza I Cod penal din 1969. Reduce durata pedepselor principale ?i complementare aplicate inculpatului, după cum urmează: – 5 ani închisoare ?i 5 ani interzicerea, ca pedeapsă complementară, a drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b şi c (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestiune sau control în cadrul unei entităţi juridice de drept sau interes public) Cod penal din 1969, pentru infracţiunea de abuz în serviciu prevăzută de art. 13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 248 cu aplicarea art. 41 alin. 2, art.75 lit. a Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal; – 8 ani închisoare ?i 5 ani interzicerea, ca pedeapsă complementară, a drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b şi c (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestiune sau control în cadrul unei entităţi juridice de drept sau interes public) Cod penal din 1969, pentru infracţiunea de abuz în serviciu prevăzută de art.13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 248 raportat la art. 248/1, cu aplicarea art.41 alin.2, art.75 lit. a Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal; – 5 ani închisoare ?i 5 ani interzicerea, ca pedeapsă complementară, a drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b şi c (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestiune sau control în cadrul unei entităţi juridice de drept sau interes public) Cod penal din 1969, pentru infracţiunea de abuz în serviciu prevăzută de art.13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 248 raportat la art. 248/1, cu aplicarea art. 41 alin. 2, art.75 lit. a Cod penal din 1969 şi art.5 Cod penal. În baza art. 33 lit. a, art. 34 alin.1 lit. b şi art. 36 alin.1 Cod penal din 1969, contopeşte pedepsele de 5 ani închisoare, 8 ani închisoare şi 5 ani închisoare astfel reduse cu pedeapsa de 5 ani închisoare, aplicată inculpatului prin sentinţa penală nr. 387 din 28.10.2015 a Tribunalului Constanţa – Secţia penală, definitivă prin decizia penală nr.768 din 29.06.2016 a Curţii de Apel Constanţa – Secţia penală, pentru săvârşirea infracţiunii prevăzută de art.13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art.297 alin. 1, cu aplicarea art. 35 alin.1 Cod penal şi art.5 Cod penal, şi aplică pedeapsa cea mai grea, de 8 ani închisoare, pe care o sporeşte cu 2 ani închisoare, urmând ca, în final, inculpatul Constantinescu Nicuşor Daniel să execute pedeapsa rezultantă de 10 ani închisoare.

În baza art.71 Cod penal din 1969 interzice inculpatului, ca pedeapsă accesorie, exerci?iul drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b şi c (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestiune sau control în cadrul unei entităţi juridice de drept sau interes public) Cod penal din 1969, pe durata executării pedepsei principale. În baza art. 35 alin. 2 şi 3 Cod penal din 1969, aplică inculpatului pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b şi c (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestiune sau control în cadrul unei entităţi juridice de drept sau interes public) Cod penal din 1969, pe o durată de 5 ani după executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale. II. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 3 ani închisoare aplicată inculpatei Tăicuţu Felicia în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor ?i sporul de 1 an închisoare. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpata Tăicuţu Felicia sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art.7 din Legea nr. 39/2003 cu aplicarea art. 5 Cod penal. În baza art. 33 lit. a – art. 34 alin. 1 lit. b Cod penal din 1969, contopeşte pedepsele de 2 ani închisoare, 2 ani închisoare şi 2 ani închisoare stabilite prin sentin?a penală şi aplică inculpatei pedeapsa cea mai grea, de 2 ani închisoare, pe care o sporeşte cu 1 an închisoare, urmând ca, în final, inculpata Tăicuțu Felicia să execute pedeapsa rezultantă de 3 ani închisoare. În baza art. 86/1 Cod penal din 1969, suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale pe un termen de încercare de 6 ani, stabilit în condiţiile art. 86/2 Cod penal din 1969, pe durata căruia inculpata va respecta măsurile de supraveghere stabilite prin sentinţa penală. III. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpatul Cenuşă Titi sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de abuz în serviciu, prevăzută de art.13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 297 alin.1 şi art. 309 Cod penal, cu aplicarea art. 35 alin.1, art.77 lit. a şi art. 5 Cod penal, şi a infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 367 alin.1 Cod penal cu aplicarea art. 5 Cod penal. IV. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpatul Simion Lucian sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de abuz în serviciu prevăzută de art. 13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 297 alin.1 şi art. 309 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1, art.77 lit. a şi art. 5 Cod penal, şi a infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 367 alin.1 Cod penal cu aplicarea art. 5 Cod penal. V. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 3 ani închisoare aplicată inculpatului Vlăducă Constantin în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor. Înlătură sporul de 1 an închisoare. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpatul Vlăducă Constantin sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 7 din Legea nr. 39/2003 cu aplicarea art. 5 Cod penal. Dispune ca inculpatul să execute pedeapsa de 2 ani închisoare, aplicată prin sentin?a penală pentru săvărşirea infracţiunii de abuz în serviciu, prevăzută de art. art.13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 248 raportat la art. 248/1 cu aplicarea art. 41 alin.2, art.75 lit. a, art. 74 al. 2, art. 80 Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal. În baza art. 86/1 Cod penal din 1969, suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale pe un termen de încercare de 5 ani, stabilit în condiţiile art. 86/2 Cod penal din 1969, pe durata căruia inculpatul Vlăducă Constantin va respecta măsurile de supraveghere stabilite prin sentinţa penală. VI. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 6 ani şi 4 luni închisoare şi 5 ani interzicerea exerci?iului drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, d, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată sau de interes public) şi k Cod penal, aplicată inculpatului Gâmbuţeanu Adrian George în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor. Înlătură sporul de 4 luni închisoare. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpatul Gâmbuţeanu Adrian George sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art.367 alin.1 Cod penal cu aplicarea art. 5 Cod penal. În baza art.26 Cod penal din 1969 raportat la art. 13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 248 raportat la art. 248/1 cu aplicarea art. 41 alin.2, art. 75 lit. a, art. 74 alin.1 lit. a, art. 80 Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal, condamnă pe inculpatul Gâmbuţeanu Adrian George la pedeapsa de 3 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu. În baza art. 71 Cod penal din 1969 interzice inculpatului, ca pedeapsă accesorie, exerci?iul drepturilor prevăzute de art. 64 alin. 1 lit. a teza a II-a, b ?i c (dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, gestiune sau control în cadrul unei entităţi juridice de drept sau interes public) Cod penal din 1969, pe durata executării pedepsei principale. În baza art. 65 alin. 1 Cod penal din 1969 interzice inculpatului, ca pedeapsă complementară, exerci?iul drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b ?i c (dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, gestiune sau control în cadrul unei entităţi juridice de drept sau interes public) Cod penal din 1969 pe o perioadă de 4 ani, după executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale. VII. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 3 ani închisoare aplicată inculpatului Ene Gică, în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor. Înlătură sporul de 1 an închisoare. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpatul Ene Gică sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 7 din Legea nr. 39/2003 cu aplicarea art. 5 Cod penal. Dispune ca inculpatul să execute pedeapsa de 2 ani închisoare aplicată prin sentin?a penală pentru săvărşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu prevăzută de art. 26 Cod penal din 1969 raportat la art.13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 248 raportat la art. 248/1, cu aplicarea art. 41 alin.2, art.75 lit. a, art. 74 alin. 2, art.80 Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal. În baza art.86/1 Cod penal din 1969, suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale pe un termen de încercare de 4 ani, stabilit în condiţiile art. 86/2 Cod penal din 1969, pe durata căruia inculpatul Ene Gică va respecta măsurile de supraveghere stabilite prin sentinţa penală. VIII. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 300 zile amendă penală în cuantum de 1.000 lei per zi-amendă, respectiv 300.000 lei amendă penală, aplicată inculpatei persoană juridică R.A.J.D.P. Constanţa, în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor. Înlătură sporul de 50 de zile amendă. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpata persoană juridică R.A.J.D.P. Constanţa sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 367 alin.1 Cod penal cu aplicarea art.5 Cod penal. În baza art. 26 Cod penal din 1969 raportat la art. 13/2 din Legea nr.78/2000, raportat la art. 248 raportat la art. 248/1 cu aplicarea art. 41 alin. 2, art. 75 lit. a Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal, condamnă pe inculpata persoană juridică R.A.J.D.P. CONSTANŢA la pedeapsa de 200.000 lei amendă penală. În baza art. 53/2 raportat la art. 53/1 alin.2 lit. e ?i art. 71/7 Cod penal din 1969, aplică inculpatei pedeapsa complementară privind difuzarea hotărârii de condamnare, prin intermediul postului de televiziune local TV Neptun Constanţa, în număr de 10 apariţii, cel mult una pe săptămână, apariţii constând în citirea şi afişarea simultan, pe o durată de minim 5 minute, a extrasului din hotărârea de condamnare privitor la inculpată, conţinând descrierea faptei pentru care s-a dispus condamnarea, astfel cum a fost reţinută în considerentele hotărârii de condamnare, încadrarea juridică şi pedeapsa aplicată. IX. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 9 ani şi 8 luni închisoare şi 5 ani interzicerea exerci?iului drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, d, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată sau de interes public) şi k Cod penal, aplicată inculpatului Coman Victor Aurelian în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor ?i sporul de 4 ani şi 8 luni închisoare. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpatul Coman Victor Aurelian sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 367 alin.1 Cod penal cu aplicarea art. 5 Cod penal, şi a infracţiunii de spălarea banilor, prevăzută de art. 29 alin.1 lit. c din Legea nr. 656/2002 cu aplicarea art. 5 Cod penal. În baza art. 26 Cod penal din 1969 raportat la art. 13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 248 raportat la art.248/1, cu aplicarea art. 41 alin.2, art.75 lit. a, art. 74 alin.1 lit. a, art. 80 Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal, condamnă pe inculpatul Coman Victor Aurelian la pedeapsa de 3 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu. În baza art. 65 alin. 1 Cod penal din 1969 interzice inculpatului, ca pedeapsă complementară, exerci?iul drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b ?i c (dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal din 1969, pe o perioadă de 4 ani. În baza art. 386 alin. 1 din Codul de procedură penală schimbă încadrarea juridică a faptelor re?inute în sarcina inculpatului Coman Victor Aurelian din infrac?iunile concurente prevăzute de art. 9 alin.1 lit. b din Legea nr. 241/2005 şi art. 9 alin.1 lit. c din Legea nr. 241/2005, în infrac?iunea unică prevăzută de art. 9 alin.1 lit. b şi c din Legea nr. 241/2005. În baza art. 9 alin.1 lit. b şi c din Legea nr. 241/2005, condamnă pe inculpatul Coman Victor Aurelian la pedeapsa de 3 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală. În baza art. 67 alin. 2 Cod penal, interzice inculpatului, ca pedeapsă complementară, exerciţiul drepturilor prevăzute de art. 66 alin.1 lit. a, b, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal, pe o durată de 4 ani. În temeiul art. 65 alin.1 şi alin. 3 Cod penal, interzice inculpatului, ca pedeapsă accesorie, exerci?iul aceloraşi drepturi, prevăzute de art. 66 alin.1 lit. a, b, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal. Înlătură din conţinutul pedepselor complementare şi accesorii aplicate inculpatului pe lângă pedeapsa principală de 3 ani închisoare pentru săvărşirea infracţiunii de evaziune fiscală prev. de art. 9 al.1 lit. e din Legea nr. 241/2005, interdicţia exercitării drepturilor prevăzute de art. 66 alin.1 lit. d ?i k Cod penal. Reduce durata pedepsei complementare anterior menţionate, de la 5 ani la 4 ani, după executarea pedepsei principale. În baza art. 38 – art. 39 alin.1 lit. b Cod penal ?i art. 10 din Legea nr. 187/2012 contopeşte pedepsele de 3 ani închisoare, 1 an închisoare (stabilite prin sentin?a penală), 3 ani închisoare şi 3 ani închisoare (stabilite prin prezenta) şi aplică inculpatului pedeapsa cea mai grea, de 3 ani închisoare, pe care o sporeşte cu o treime din restul pedepselor aplicate, respectiv, 2 ani şi 4 luni închisoare, în final inculpatul Coman Victor Aurelian urmând a executa pedeapsa rezultantă de 5 ani şi 4 luni închisoare. În baza art. 45 alin. 3 lit. a Cod penal aplică inculpatului pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 alin.1 lit. a, b, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal, pe o durată de 4 ani, după executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale. În baza art. 45 alin.5 Cod penal aplică inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 alin.1 lit. a, b, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal, pe durata executării pedepsei principale. X. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 9 ani şi 8 luni închisoare şi 5 ani interzicerea exerci?iului drepturilor drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, d, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată sau de interes public) şi k Cod penal, aplicată inculpatului Popa Daniel Dan în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor ?i sporul de 4 ani şi 8 luni închisoare. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpatul Popa Daniel Dan sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 367 alin.1 Cod penal cu aplicarea art. 5 Cod penal, şi a infracţiunii de spălarea banilor, prevăzută de art. 29 alin.1 lit. b din Legea nr. 656/2002 cu aplicarea art. 5 Cod penal. În baza art. 26 Cod penal din 1969 raportat la art. 13/2 din Legea nr.78/2000 raportat la art. 248 raportat la art.248/1, cu aplicarea art. 41 alin.2, art.75 lit. a, art. 74 alin.1 lit. a, art. 80 Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal, condamnă pe inculpatul Popa Daniel Dan la pedeapsa de 3 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu. În baza art. 65 alin. 1 Cod penal din 1969 interzice inculpatului, ca pedeapsă complementară, exerci?iul drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b ?i c (dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal din 1969, pe o perioadă de 4 ani. În baza art. 386 alin. 1 din Codul de procedură penală schimbă încadrarea juridică a faptelor re?inute în sarcina inculpatului Popa Daniel Dan din infrac?iunile concurente prevăzute de art. 9 alin.1 lit. b din Legea nr. 241/2005 şi art. 9 alin.1 lit. c din Legea nr. 241/2005, în infrac?iunea unică prevăzută de art. 9 alin.1 lit. b şi c din Legea nr. 241/2005. În baza art. 9 alin.1 lit. b şi c din Legea nr. 241/2005, condamnă pe inculpatul Popa Daniel Dan la pedeapsa de 3 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de evaziune fiscală. În baza art. 67 alin. 2 Cod penal, interzice inculpatului, ca pedeapsă complementară, exerciţiul drepturilor prevăzute de art. 66 alin.1 lit. a, b, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal, pe o durată de 4 ani. În temeiul art. 65 alin.1 şi alin. 3 Cod penal, interzice inculpatului, ca pedeapsă accesorie, exerci?iul aceloraşi drepturi, prevăzute de art. 66 alin.1 lit. a, b, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal. Înlătură din conţinutul pedepselor complementare şi accesorii aplicate inculpatului pe lângă pedeapsa principală de 3 ani închisoare pentru săvărşirea infracţiunii de evaziune fiscală prev. de art. 9 al.1 lit. e din Legea nr. 241/2005, interdicţia exercitării drepturilor prevăzute de art. 66 alin.1 lit. d ?i k Cod penal. Reduce durata pedepsei complementare anterior menţionate, de la 5 ani la 4 ani, după executarea pedepsei principale. În baza art. 38 – art. 39 alin.1 lit. b Cod penal ?i art. 10 din Legea nr. 187/2012 contopeşte pedepsele de 3 ani închisoare, 1 an închisoare (stabilite prin sentin?a penală), 3 ani închisoare şi 3 ani închisoare (stabilite prin prezenta) şi aplică inculpatului pedeapsa cea mai grea, de 3 ani închisoare, pe care o sporeşte cu o treime din restul pedepselor aplicate, respectiv, 2 ani şi 4 luni închisoare, în final inculpatul Popa Daniel Dan urmând să execute pedeapsa rezultantă de 5 ani şi 4 luni închisoare. În baza art. 45 alin. 3 lit. a Cod penal aplică inculpatului pedeapsa complementară a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 alin.1 lit. a, b, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal, pe o durată de 4 ani, după executarea sau considerarea ca executată a pedepsei principale. În baza art. 45 alin.5 Cod penal aplică inculpatului pedeapsa accesorie a interzicerii drepturilor prevăzute de art. 66 alin.1 lit. a, b, g (dreptul de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal, pe durata executării pedepsei principale. XI. Descontope?te pedeapsa rezultantă de 300 zile amendă penală în cuantum de 500 lei per zi-amendă, respectiv 150.000 lei amendă penală, aplicată inculpatei persoană juridică S.C.Rom Coman S.R.L., în pedepsele componente, pe care le repune în individualitatea lor. Înlătură sporul de 50 de zile amendă. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpata persoană juridică S.C. Rom Coman S.R.L. sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat, prevăzută de art. 367 alin.1 Cod penal cu aplicarea art. 5 Cod penal. În baza art. 26 Cod penal din 1969 raportat la art. 13/2 din Legea nr.78/2000, raportat la art. 248 raportat la art. 248/1 cu aplicarea art. 41 alin. 2, art. 75 lit. a Cod penal din 1969 şi art. 5 Cod penal, condamnă pe inculpata persoană juridică S.C. Rom Coman S.R.L. la pedeapsa de 100.000 lei amendă penală. În baza art. 53/2 raportat la art. 53/1 alin.2 lit. a ?i art. 71/2 Cod penal din 1969, aplică inculpatei pedeapsa complementară a dizolvării. XII. În baza art. 396 alin. 5 raportat la art. 16 alin. 1 lit. b teza I din Codul de procedură penală achită pe inculpata Darie Ruxandra Luminiţa sub aspectul săvâr?irii infracţiunii de complicitate la spălarea banilor prevăzută de art. 26 Cod penal din 1969 raportat la art. 23 alin.1 lit. c din Legea nr. 656/2002 cu aplicarea art. 5 alin. 1 Cod penal. XIII. Înlătură din conţinutul pedepselor complementare şi accesorii aplicate inculpatului Onescu Florin Georgel pe lângă pedeapsa principală de 3 ani închisoare interdicţia exercitării dreptului de a alege, prevăzut de art. 66 alin.1 lit. d Cod penal, precum şi interdicţia dreptului de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată, prevăzut de art. 66 alin.1 lit. g Cod penal. Reduce durata pedepsei complementare anterior menţionate de la 5 ani la 4 ani, începând cu data rămânerii definitive a prezentei hotărâri. În baza art. 91 Cod penal suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale de 3 ani închisoare aplicată inculpatului Onescu Florin Georgel prin sentin?a penală, pe durata unui termen de supraveghere de 4 ani, stabilit în condiţiile art. 92 Cod penal. În baza art. 93 alin.1 şi 2 lit. d Cod penal, pe durata acestui termen, inculpatul va respecta următoarele măsuri de supraveghere şi obligaţii: – se va prezenta la Serviciul de probaţiune Constanţa la datele stabilite de consilierul de probaţiune, – va primi vizitele consilierului de probaţiune desemnat cu supravegherea sa, – va anunţa în prealabil schimbarea locuinţei şi orice deplasare care depăşeşte 5 zile, – va comunica schimbarea locului de muncă, – va comunica informaţii şi documente de natură a permite controlul mijloacelor sale de existenţă, – nu va părăsi teritoriul României fără acordul instanţei. În baza art. 93 alin. 3 Cod penal, pe durata termenului de supraveghere, inculpatul va presta o muncă neremunerată în folosul comunităţii, pe o perioadă de 100 de zile, în cadrul Direc?iei de Gospodărire Comunală din cadrul Primăriei Constan?a sau în cadrul Căminului pentru persoane vârstnice din localitatea Constanţa. Atrage atenţia inculpatului asupra dispoziţiilor art. 96 Cod penal privind revocarea suspendării pedepsei sub supraveghere. În baza art. 65 alin. 1 Cod penal, pedeapsa accesorie a interzicerii exerci?iului drepturilor prevăzute de art. 66 lit. a, b, g ?i k din Codul penal se va executa numai în caz de executare a pedepsei principale, pe durata prevăzută de art. 65 alin. 3 Cod penal. XIV. Înlătură din conţinutul pedepselor complementare şi accesorii aplicate inculpatei Geileanu Nela pe lângă pedeapsa principală de 3 ani închisoare interdicţia exercitării dreptului de a alege, prevăzut de art. 66 alin.1 lit. d Cod penal, precum şi interdicţia dreptului de a ocupa o funcţie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată, prevăzut de art. 66 alin.1 lit. g Cod penal. Reduce durata pedepsei complementare anterior menţionate, de la 5 ani la 4 ani, începând cu data rămânerii definitive a prezentei hotărâri. XV. În baza art. 26 Cod penal din 1969 raportat la art.13/2 din Legea nr. 78/2000 raportat la art. 248 raportat la art. 248/1, cu aplicarea art. 41 alin.2, art.75 lit. a, art. 74 alin.1 lit. a şi b, art. 80 Cod penal din 1969 şi art.5 Cod penal, condamnă pe inculpatul Zelcă Costică la pedeapsa de 3 ani închisoare pentru săvârşirea infracţiunii de complicitate la abuz în serviciu. În baza art. 65 alin. 1 Cod penal din 1969 aplică inculpatului pedeapsa complementară a interzicerii exerci?iului drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b ?i c (dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal din 1969, pe o perioadă de 3 ani, începând cu data rămânerii definitive a prezentei hotărâri. În baza art. 71 Cod penal din 1969 interzice inculpatului, ca pedeapsă accesorie, exerci?iul drepturilor prevăzute de art. 64 alin.1 lit. a teza a II-a, b ?i c (dreptul de a ocupa o func?ie de conducere, gestionare sau administrare într-o entitate economică privată) Cod penal din 1969 pe durata executării pedepsei principale. În baza art. 86/1 Cod penal din 1969, suspendă sub supraveghere executarea pedepsei principale pe un termen de încercare de 6 ani, stabilit în condiţiile art. 86/2 Cod penal din 1969. Pe durata termenului de încercare, inculpatul va respecta următoarele măsuri de supraveghere: – se va prezenta la datele fixate de consilierul de probaţiune din cadrul Serviciului de Probaţiune Constanţa, – va anunţa în prealabil orice schimbare de domiciliu, reşedinţă sau locuinţă şi orice deplasare care depăşeşte 8 zile, precum şi întoarcerea, – va comunica şi justifica schimbarea locului de muncă, – va comunica informaţii de natură a putea fi controlate mijloacele sale de existenţă. Atrage atenţia inculpatului asupra dispoziţiilor art. 86/4 Cod penal din 1969 privind revocarea suspendării pedepsei sub supraveghere. În baza art.71 alin 5 Cod penal din 1969 suspendă executarea pedepsei accesorii pe durata termenului de încercare. XVI. Înlătură dispoziţia de condamnare a inculpatei persoană juridică S.C. Stop S.R.L. la pedeapsa la pedeapsa de 150 zile amendă, în cuantum de 2000 lei per zi amendă, pentru săvârşirea infracţiunii de constituirea unui grup infracţional organizat prevăzută de art. 367 alin.1 Cod penal cu aplicarea art.5 Cod penal şi aplicarea dispoziţiilor art. 38 – 39 alin.1 lit. c Cod penal privind concursul de infracţiuni. În baza art. 26 Cod penal din 1969 raportat la art.13/2 din Legea nr.78/2000, raportat la art. 248 raportat la art. 248/1 cu aplicarea art. 41 alin. 2, art. 75 lit. a Cod penal din 1969 şi art.5 Cod penal, condamnă pe inculpata persoană juridică S.C. Stop S.R.L. la pedeapsa de 400.000 lei amendă penală. În baza art. 53/2 raportat la art. 53/1 alin.2 lit. e ?i art. 71/7 Cod penal din 1969, aplică inculpatei pedeapsa complementară privind difuzarea hotărârii de condamnare, prin intermediul postului de televiziune local TV Neptun şi prin intermediul unui post naţional de televiziune, în număr de câte 5 apariţii în cazul fiecăruia din cele două posturi, cu o frecvenţă de cel mult o apariţie pe săptămână, publicarea constând în citirea şi afişarea, simultan, pe o durată de minim 5 minute, a extrasului din hotărârea de condamnare privitor la inculpată, conţinând descrierea faptei pentru care s-a dispus condamnarea, astfel cum a fost reţinută în considerentele hotărârii de condamnare, încadrarea juridică şi pedeapsa aplicată. În baza art.112 alin. 1 lit. e Cod penal confiscă de la inculpaţii Coman Victor Aurelian şi Popa Daniel Dan suma de câte 7.184.628,81 lei. Men?ine măsurile asigurătorii luate prin ordonan?a nr. 215/P/2013 din data de 22.10.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a asupra bunurilor apar?inând inculpatului Coman Victor Aurelian (f. 345/vol. 21 d.u.p), precum ?i prin sentin?a penală apelată asupra bunurilor apar?inând inculpatului Popa Daniel Dan, până la concuren?a valorii sumelor supuse confiscării speciale. Înlătură dispozi?ia de luare a măsurii de siguran?ă a confiscării speciale de la inculpa?ii Constantinescu Nicu?or Daniel, Tăicu?u Felicia, Pârvu Tudorel, Gavrilă Dima Bogdan Teoniu, Cenu?ă Titi, Simion Lucian, Vlăducă Constantin, Gâmbu?eanu Adrian George ?i Ene Gică. În baza art. 404 alin. 4 lit. c din Codul de procedură penală, ridică măsurile asigurătorii luate după cum urmează: – asupra bunurilor apar?inând inculpatei Darie Ruxandra Luminiţa, prin ordonanţa nr. 215/P/2013 din 07.04.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a (f. 261/vol. 21 d.u.p); – asupra bunurilor apar?inând inculpatului Onescu Florin Georgel, prin ordonanţa nr. 215/P/2013 din 03.04.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a (f. 127/vol. 21 d.u.p); – asupra bunurilor apar?inând inculpatului Ene Gică, prin ordonanţa nr. 215/P/2013 din 07.04.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a (f. 239/vol. 21 d.u.p); – asupra bunurilor apar?inând inculpatului Ţiţimeaua Ionuţ, prin ordonanţa nr. 215/P/2013 din 03.04.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a (f. 139/vol. 21 d.u.p); – asupra bunurilor apar?inând inculpatului Simion Lucian, prin ordonanţa nr. 215/P/2013 din 22.10.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a (f. 343/vol. 21 d.u.p); – asupra bunurilor apar?inând inculpatului Pârvu Tudorel, prin ordonanţa nr. 215/P/2013 din 22.10.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a (f. 339/vol. 21 d.u.p); – asupra bunurilor apar?inând inculpatului Zelcă Costică, prin ordonanţa nr. 215/P/2013 din 22.10.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a (f. 341/vol. 21 d.u.p); – asupra bunurilor apar?inând inculpatului Cenu?ă Titi, prin ordonanţa nr. 215/P/2013 din 22.10.2014 a Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casa?ie ?i Justi?ie – Direc?ia Na?ională Anticorup?ie – Serviciul Teritorial Constan?a (f. 347/vol. 21 d.u.p); – asupra bunurilor apar?inând inculpaţilor Constantinescu Nicuşor Daniel, Tăicuţu Felicia, Gavrilă Dima Bogdan Teoniu, Vlăducă Constantin şi Gâmbuţeanu Adrian George, prin sentin?a penală apelată. Respinge ca rămasă fără obiect cererea formulată de numi?ii Ioni?ă Ion ?i Ioni?ă Aurelia, având ca obiect ridicarea sechestrului asigurător dispus asupra imobilului indicat de ace?tia în cererea din data de 09.10.2017. Obligă inculpaţii Constantinescu Nicuşor Daniel, Tăicuţu Felicia, Vlăducă Constantin, Gâmbuţeanu Adrian George, Ene Gică, R.A.J.D.P. Constanţa, Coman Victor Aurelian, Popa Daniel Dan, S.C. Rom Coman S.R.L., Ţiţimeaua Ionuţ, Zelcă Costică, S.C. Stop S.R.L., Pârvu Tudorel şi Gavrilă Dima Bogdan Teoniu la plata sumei de câte 442,85 lei cu titlu de cheltuieli judiciare în primă instan?ă (onorariu avocat) către persoana vătămată Consiliul Judeţean Constanţa. Înlătură dispoziţia de obligare a inculpaţilor Cenuşă Titi, Simion Lucian şi Darie Ruxandra Luminiţa la plata cheltuielilor judiciare avansate de stat în primă instan?ă. În baza art. 274 alin. 2 Cod de procedură penală obligă pe inculpaţii Constantinescu Nicuşor Daniel, Coman Victor Aurelian şi Popa Daniel Dan la plata sumei de câte 5.000 lei cu titlu de cheltuieli judiciare către stat, iar pe inculpaţii Tăicuţu Felicia, Vlăducă Constantin, Gâmbuţeanu Adrian George, Ene Gică, Onescu Florin Georgel, Geileanu Nela, Ţiţimeaua Ionuţ, Zelcă Costică, Pârvu Tudorel, Gavrilă Dima Bogdan Teoniu, R.A.J.D.P. Constanţa, S.C.Rom Coman S.R.L. şi S.C. Stop S.R.L. la plata sumei de câte 4000 lei, cu titlu de cheltuieli judiciare către stat, restul cheltuielilor judiciare avansate în primă instan?ă rămânând în sarcina statului. În baza art. 275 alin.3 Cod procedură penală, cheltuielile judiciare ocazionate de judecarea apelurilor rămân în sarcina statului. În baza art. 275 alin. 6 Cod procedură penală, onorariile apărătorilor desemnaţi din oficiu pentru apelanţii inculpaţi Constantinescu Nicuşor Daniel, Tăicuţu Felicia, Cenuşă Titi, Simion Lucian, Gâmbuţeanu Adrian George, Coman Victor Aurelian, Popa Daniel-Dan, Darie Ruxandra Luminiţa, Onescu Florin Georgel, Geileanu Nela, Zelcă Costică, Pârvu Tudorel, S.C. Stop S.R.L., în cuantum de câte 1253 lei, onorariile apărătorilor desemnaţi din oficiu pentru apelanţii inculpaţi Vlăducă Constantin, Ene Gică, Regia Autonomă Judeţeană de Drumuri şi Poduri Constanţa şi pentru intimata inculpată S.C.Rom Coman S.R.L., în cuantum de câte 1553 lei, onorariul apărătorului desemnat din oficiu pentru apelantul inculpat Gavrilă Dima Bogdan Teoniu, în cuantum de 1400 lei, precum şi onorariul apărătorului desemnat din oficiu pentru apelantul inculpat Ţiţimeaua Ionuţ, în cuantum de 500 lei, se suportă din fondul Ministerului Justiţiei. Definitivă. Pronunţată în şedinţă publică, astăzi, 11 iulie 2019.

Iată ce au acuzat procurorii:

14 noiembrie 2014
Nr. 1602/VIII/3

COMUNICAT

Procurorii din cadrul Direcției Naționale Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța au dispus trimiterea în judecată a 19 inculpați (persoane fizice și juridice), în legătură cu un presupus prejudiciu de peste 30 de milioane de lei în dauna Consiliului Județean Constanța și a peste 1 milion de lei în dauna statului român, după cum urmează:

CONSTANTINESCU NICUȘOR DANIEL, președintele Consiliului Județean Constanța (arestat în altă cauză), în sarcina căruia s-au reținut infracțiunile concurente de:
– abuz în serviciu în formă continuată (6 infracțiuni),
– spălare a banilor,
– constituirea unui grup infracțional organizat.

TĂICUȚU FELICIA, director general al Direcției Generale Economico – Financiare din cadrul Consiliului Județean Constanța, în sarcina căreia s-au reținut infracțiunile concurente de:
– abuz în serviciu în formă continuată (5 infracțiuni),
– constituirea unui grup infracțional organizat.

CENUȘĂ TITI, arhitect șef în cadrul Direcției Generale de Urbanism și Lucrări Publice a Consiliului Județean Constanța, SIMION LUCIAN, șef al Serviciului Utilități Publice din cadrul Consiliului Județean Constanța și VLĂDUCĂ CONSTANTIN, inginer în cadrul Serviciului Utilități Publice din cadrul Consiliului Județean Constanța, în sarcina cărora s-au reținut infracțiunile concurente de:
– abuz în serviciu în formă continuată (4 infracțiuni),
– constituirea unui grup infracțional organizat.

GÂMBUȚEANU ADRIAN GEORGE, director general al Regiei Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța și ENE GICĂ, inginer silvic în cadrul Regiei Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța, în sarcina cărora s-au reținut infracțiunile concurente de:
– complicitate la abuz în serviciu în formă continuată (4 infracțiuni),
– constituirea unui grup infracțional organizat.

Regia Autonomă Județeană de Drumuri și Poduri Constanța, în sarcina căreia s-au reținut infracțiunile concurente de:
– complicitate la abuz în serviciu în formă continuată (4 infracțiuni),
– constituirea unui grup infracțional organizat.

COMAN VICTOR AURELIAN și POPA DANIEL DAN, administratori al SC Rom Coman SRL, în sarcina cărora s-au reținut infracțiunile concurente de:
– complicitate la abuz în serviciu în formă continuată (2 infracțiuni),
– constituirea unui grup infracțional organizat,
– transmitere fictivă a părților sociale în scopul sustragerii de la urmărirea penală,
– evaziune fiscală (3 infracțiuni),
– spălare a banilor.

SC ROM COMAN SRL, în sarcina căreia s-au reținut infracțiunile concurente de:
– complicitate la abuz în serviciu în formă continuată (2 infracțiuni),
– constituirea unui grup infracțional organizat.

DARIE RUXANDRA LUMINIȚA, notar public, în sarcina căreia s-a reținut infracțiunea de complicitate la spălarea banilor.

ONESCU FLORIN GEORGEL, primar al comunei Lipnița, jud. Constanța și GEILEANU NELA, secretar al comunei Lipnița, jud. Constanța, în sarcina cărora s-a reținut infracțiunea de abuz în serviciu.

ȚIȚIMEAUA IONUȚ, director general al Direcției Generale de Administrație Publică și Juridică din cadrul Consiliului Județean Constanța, în sarcina căruia s-a reținut infracțiunea de abuz în serviciu în formă continuată.

SC STOP SRL, în sarcina căreia, s-a reținut infracțiunea de complicitate la abuz în serviciu în formă continuată.

ZELCA COSTICĂ, administrator al SC STOP SRL, în sarcina căruia s-a reținut infracțiunea de complicitate la abuz în serviciu în formă continuată.

PÂRVU TUDOREL și GAVRILĂ DIMA BOGDAN TEONIU, directori generali ai Direcției Buget Finanțe din cadrul Consiliului Județean Constanța, în sarcina cărora s-a reținut infracțiunea de complicitate la abuz în serviciu.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut următoarea stare de fapt:

În perioada 2010 – 24.03.2014, inculpatul Constantinescu Nicușor Daniel, în calitate de președinte al Consiliului Județean Constanța, R.A.J.D.P. Constanța și Gâmbuțeanu Adrian George au constituit un grup infracțional organizat, la care ulterior au aderat și o parte din restul inculpaților, având ca scop săvârșirea unor infracțiuni îndreptate împotriva intereselor economice ale Consiliului Județean Constanța.

Inculpatul Constantinescu Nicușor Daniel și-a îndeplinit în mod defectuos atribuțiile de serviciu care decurgeau din calitatea de președinte al Consiliului Județean Constanța, determinând un prejudiciu în dauna Consiliului județean Constanța în valoare de 30.782.039 lei, în sensul în care:

a. În perioada 14 mai 2012 – 11 septembrie 2012, a făcut plăți nelegale către Regia Autonomă Județeană Drumuri și Poduri Constanța, în cadrul proiectului de interes public județean „Caravana estivală a județului Constanța”, în cuantum de 1.239.987,60 lei. În acest caz, efectuarea plăților s-a realizat, în multe situații, fără ca lucrările achitate să aibă vreo legătură cu obiectivele proiectului (realizarea de perdele forestiere, reabilitare terenuri degradate, conservare biodiversitate naturală, dezvoltarea turismului ecvestru etc), fără a fi respectate prevederile din H.C.J. nr. 148/2010 și ale Protocolului de colaborare cu autorități ale administrației publice și instituții, respectiv RA ROMSILVA, R.A.J.D.P. Constanța și SC R.A.J.A. SA și fără să existe documentațiile tehnico-economice legale, devize de ofertă și procese verbale de recepție care să ateste realitatea lucrărilor executate în cele 31 de localități, conformitatea acestora cu cerințele tehnico-economice și fără date și informații privind coordonatele cadastrale aferente lucrărilor realizate. Exemple:
În urma cercetării la fața locului, s-a stabilit că pe parcelele 165 și 189, ambele în comuna Saraiul, unde se afirma că fuseseră înființate perdele de protecție, nu existau asemenea lucrări. Pe parcela 165 au fost identificate urmele unei culturi care nu vegetase niciodată, iar pe parcela 189 nu au fost identificate nici măcar urme ale unei asemenea perdele. În realitate, pomii au fost plantați în curtea bisericii din comuna Siliștea de către elevi și de beneficiarii ajutoarelor sociale și nu de către angajații R.A.J.D.P. Constanța.

În orașul Hârșova, în primăvara anului 2011, s-au primit de la Consiliul Județean Constanța 10.000 de puieți de salcâm (și nu 27.000 astfel cum se arată în memoriu) care au fost plantați de populația orașului (și nu de către angajații R.A.J.D.P. Constanța)
În anul 2012, comunei Ciobanu i-au fost livrați, de către Consiliul Județean Constanța, 1500 de pomi fructiferi care au fost plantați în curtea școlii din localitate, precum și 25.000 de puieți de salcâm.

Dintre aceștia din urmă, aproximativ 14.000 de bucăți au fost încredințați unor persoane fizice care i-au plantat pe terenurile lor, iar restul au fost plantați pe drumul dintre Hârșova și comuna Ciobanu. Aceștia din urmă au fost mâncați de animale sau au fost defrișați în toamna anului 2012, împreună cu ceilalți copaci de pe marginea drumului.

b. În perioada 23 iulie 2012 – 07 noiembrie 2012, în cadrul Programului județean de cercetare și refacere a plantațiilor de pomi fructiferi, a efectuat, prin trei ordine de plată, plăți nelegale către R.A.J.D.P. Constanța în cuantum de 773.519,09 lei. Caracterul nelegal al plăților succesive, efectuate în perioada respectivă de Consiliul Județean Constanța, către R.A.J.D.P. Constanța, derivă atât din absența oricăror documente justificative (în sensul legislației specifice aplicabile în materie), care să ateste realitatea lucrărilor facturate și achitate, cât și din nerespectarea flagrantă a condițiilor, obligațiilor și obiectivelor programului în cadrul căruia au fost făcute plățile analizate, impuse prin H.C.J.C nr. 300/2010.
c. În perioada 21 aprilie 2011 – 11 septembrie 2012, a efectuat, prin mai multe acte, plăți nelegale către R.A.J.D.P. Constanța în cuantum total de 1.675.847,95 lei, în legătură cu lucrările de împădurire efectuate pe raza comunei Independența, jud. Constanța. Caracterul nelegal al plăților succesive, efectuate în această perioadă de Consiliul Județean Constanța, către R.A.J.D.P. Constanța, rezultă, pe de o parte, din nerespectarea condițiilor impuse de Hotărârile de Consiliu Județean și dispozițiile Legii nr.46/2008, privind programele și proiectele legate de împăduriri și înființarea de perdele de protecție iar, pe de altă parte, din lipsa documentelor justificative impuse de lege pentru corecta efectuare a plăților respective.
d. În perioada 2010 – 2012, a efectuat plăți nelegale către R.A.J.D.P. Constanța în cuantum de 20.254.603,36 lei, reprezentând contravaloarea unor lucrări de împădurire, fără a fi îndeplinite condițiile impuse prin H.C.J. Constanța nr.310/2009 și H.C.J. Constanța nr.402/2009 și fără a exista documente justificative întocmite în condițiile legii. La baza achitării presupuselor lucrări de împăduriri efectuate pe raza jud. Constanța, de la bugetul U.A.T.J. Constanța către R.A.J.D.P. Constanța, au stat mai multe documente contabile emise de inculpații Coman Victor Aurelian și Popa Daniel Dan, administratori ai SC Rom Coman SRL.
În data de 16 iulie 2013, inculpații Coman Victor Aurelian și Popa Daniel Dan au cesionat în mod fictiv părțile sociale ale SC Rom Coman SRL către o persoană de condiție socială modestă, analfabet, cu scopul de a se sustrage de la urmărirea penală.
e. În perioada 10.09.2012 – 24.03.2014, a încălcat dispozițiile legale care interzic plata în avans, din fonduri publice, pentru achiziția de imobile, precum și pe cele ale prevederilor procesului verbal de negociere. Mai mult, inculpatul a modificat natura actului juridic încheiat cu SC Stop SRL, administrată de inculpatul Zelca Costică, din contract de vânzare cumpărare în antecontract de vânzare cumpărare, data la care Consiliul Județean Constanța urma să dobândească dreptul de folosință asupra a 25 de apartamente și a făcut plăți nelegale către societatea comercială amintită în cuantum de 5.187.156,29 lei. Un alt beneficiu important de care s-a bucurat SC Stop SRL, de pe urma activității ilicite a inculpatului Constantinescu Nicușor Daniel, a fost amânarea cu 5 ani a momentului la care ar fi trebuit să achite impozitul pe profit și taxa pe valoare adăugată, corespunzătoare valorii tuturor celor 25 de apartamente.
f. În perioada 2010 – 2012, a făcut plăți nelegale către SC Domeniul Public și Privat Județean Constanța, în cuantum total de 1.650.925,04 lei. Această sumă de bani reprezenta contravaloarea închirierii a unui număr de 11 autoturisme, cu încălcarea prevederilor legale care impuneau limitarea consumului de carburanți și a numărului de autoturisme pentru toate instituțiile publice, inclusiv pentru consiliile județene (la un număr de șase autoturisme cu un consum lunar pe autoturism de 150 litri benzină/motorină) și interdicția închirierii de autoturisme de către toate instituțiile publice.

La data de 17 iulie 2009, inculpatul Constantinescu Nicușor Daniel a dobândit Portul Izvoarele, în numele Consiliului Județean Constanța, printr-un contract de vânzare-cumpărare, autentificat la biroul inculpatei Darie Ruxandra Luminița, ambii cunoscând că bunul tranzacționat provenea din săvârșirea unei infracțiuni de abuz în serviciu comisă de către primarul comunei Lipnița, inculpatul Onescu Florin Georgel și de către secretarul acestei unități administrativ teritoriale, inculpata Geileanu Nela.
La data de 28 septembrie 2007, inculpații Onescu Florin Georgel și Geileanu Nela și-au încălcat atribuțiile de serviciu prin includerea nelegală a Portului Izvoarele în categoria bunurilor care aparțineau domeniului privat al comunei, deși acesta aparține, potrivit legii, domeniului public al statului, fiind inalienabil, imprescriptibil și insesizabil.

Astfel, a fost provocat un prejudiciu statului român în cuantum de 1.269.486,85 lei.

La comiterea infracțiunilor de abuz în serviciu, inculpatul Constantinescu Nicușor Daniel a fost ajutat de ceilalți inculpați, cu funcții de conducere în cadrul U.A.T.J. Constanța, care și-au îndeplinit în mod defectuos atribuțiile de serviciu, după cum urmează:
– Tăicuțu Felicia, nu a urmărit legalitatea cheltuielilor angajate de la bugetul U.A.T.J., în cadrul programelor arătate, împrejurări care au dus la plata nelegală a sumelor de bani amintite, către R.A.J.D.P. Constanța.
– Cenușă Titi, Simion Lucian și Vlăducă Constantin nu au verificat respectarea și aplicarea corectă a tehnologiilor de execuție, a contractelor și normelor tehnice în vigoare și au admis la plată lucrări corespunzătoare din punct de vedere calitativ și cantitativ.
– Gâmbuțeanu Adrian George a emis facturile care au condus la plata nelegală a sumelor de bani de către U.A.T.J. Constanța către R.A.J.D.P. Constanța.
– Țițimeaua Ionuț a încălcat dispozițiile legale care interzic plata în avans din fonduri publice pentru achiziția de imobile, prevederile procesului verbal de negociere și a modificat natura actului juridic încheiat cu SC Stop SRL, contribuind astfel la efectuarea de plăți nelegale către societatea comercială amintită.
– Pârvu Tudorel și Gavrilă Dima Bogdan Teoniu i-au ajutat pe inculpații Constantinescu Nicușor Daniel și Tăicuțu Felicia să comită infracțiunea de abuz în serviciu reținută în sarcina lor, prin semnarea unor acte adiționale, în legătură cu contractul de închiriere al celor 11 autoturisme.
În perioada 01.09.2011 – 03.03.2014, inculpații Popa Daniel Dan și Coman Victor Aurelian, în calitate de administratori ai SC Rom Coman SRL, au omis să evidențieze în documentele financiar contabile ale societății venituri obținute din relațiile comerciale avute cu R.A.J.D.P. Constanța, în cuantum de 23.786.168,62 lei, au evidențiat în actele contabile ale SC Rom Coman SRL, cheltuieli care nu au la bază operațiuni reale, respectiv cheltuieli cu plata zilierilor, dividende fictive, retrageri de la bancomat, plăți către entități afiliate fără documente justificate, în cuantum total de 20.182.023,62 lei și au executat evidențe contabile duble, folosind înscrisuri, respectiv Registre de evidență a zilierilor și „borderouri de plată muncitori zilieri”, provocând astfel un prejudiciu bugetului de stat în cuantum total de 7.672.957,62 lei, echivalent a 1.710.918,82 euro.

Ministerul Finanțelor Publice s-a constituit parte civilă în cauză cu suma de 1.269.486,85 lei, raportat la prejudiciul adus statului.

Consiliul Județean Constanța nu a comunicat până în prezent, dacă se constituie parte civilă în cauză, raportat la prejudiciul în valoare de 30.782.039 lei, deși i s-a solicitat acest lucru.

În cauză procurorii au dispus măsura sechestrului asigurător asupra unor bunuri imobile ce aparțin inculpaților: Darie Ruxandra Luminița, Onescu Florin Georgel, Țițimeaua Ionuț, Simion Titi, Coman Victor Aurelian, Zelcă Costică, Pârvu Tudorel și Cenușă Titi.

Dosarul a fost trimis spre judecare la Curtea de Apel București, cu propunere de a se menține măsurile asigurătorii dispuse în cauză și de a se lua măsura preventivă a interdicției inițierii ori, după caz, suspendării procedurii de dizolvare sau lichidare a SC Rom Coman SRL.

Menționăm că inculpatul Constantinescu Nicușor Daniel face și obiectul altor două dosare penale, pentru infracțiuni similare, trimise spre judecare (comunicat nr. 510 din 25 aprilie 2014, respectiv 664 din 27 mai 2014).

Facem precizarea că această etapă a procesului penal reprezintă, conform Codului de procedură penală, finalizarea anchetei penale și trimiterea rechizitoriului la instanță spre judecare, situație care nu poate să înfrângă principiul prezumției de nevinovăție.

O nouă finanțare pentru orașul Ovidiu. Se va construi o creșă cu program prelungit

În data de 01 iulie 2019, primarul George Scupra a semnat contractul de finanțare pentru proiectul  CONSTRUIRE IMOBIL P+1, CU DESTINAȚIA DE CREȘĂ CU PROGRAM PRELUNGIT, ÎN ORAȘUL OVIDIU.

Valoarea totală a  proiectului este de 1.549.760,25 lei. Clădirea va dispune de sală de servire a mesei, dormitoare, cabinet medical, vestiare, grupuri sanitare, birouri și dotări la standarde europene privind siguranța și buna desfășurare a activităților educaționale.

Creșa va fi construită pe șoseaua Natională la nr. 62A (în vecinătatea grădiniței ,,Licurici’’), pe o suprafață de 246 mp, având ca regim de înălțime parter și etaj.

Proiectul este finanțat prin programul POR 2014-2020, Axa prioritară 10 – Îmbunătățirea infrastructurii educaționale.

,,Orașul Ovidiu crește de la an la an ca populație, ceea ce nu poate decât să ne bucure. Acesta a fost și motivul principal când am demarat acest proiect. Suntem bucuroși ca putem veni cu o soluție viabilă pentru familiile tinere, care în mod justificat aveau această dorință. În scurt timp vom demara procedurile de licitație. Educația este una din prioritățile mele, considerând că investițiile în educație sunt cel mai bun proiect pe termen lung. În orașul Ovidiu , hrana copiilor de la grădinița cu orar prelungit este subvenționată 50% de primărie, paza este gratuită la toate unitățile de învățământ și în fiecare vară investim în modernizarea acestora. Avem o școală și grădiniță nouă în satul Poiana, am reabilitat complet sala de sport de la școala din Culmea și am depus proiectul pentru extinderea Liceului Tehnologic ,,Ion Podaru’’. Totodată sperăm ca și proiectul privind supraetajarea Școlii Gimnaziale Nr. 2 ,,Poet Ovidiu’’ să fie aprobat, pentru a oferi tuturor copiilor, indiferent de vârstă, accesul la un act educațional de calitate, facilitând creșterea rezultatelor școlare pe viitor.’’, a declarat primarul George Scupra.

cresa

Trafic blocat pe strada Ciprian Porumbescu

Pentru remedierea unei avarii survenită astăzi – 08 iulie 2019,  la conducta de alimentare cu apă, cu diametrul 100 mm, de la intersecția străzilor Ciprian Porumbescu și Unirii, din municipiul Constanța, echipele de intervenţie ale RAJA S.A. au fost nevoite să blocheze traficul auto pe strada Ciprian Porumbescu, tronsonul cuprins de bd. Mamaia  și strada Unirii, în intervalul orar 09,00 – 13,00.
Pentru efectuarea reparației, zona menționată a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.
Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de această lucrare, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.
Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Canalizarea de la VIVO a dat pe afară

In cursul acestei seri – 08 iulie 2019, in jurul orei 20,00, la dispeceratul societatii s-au primit mai multe reclamatii privind avarierea unei conducte pe b-dul Aurel Vlaicu. La fata locului s-a deplasat o echipa de interventie, care a constatat ca apa menajera provine de la nivelul retelei interioare, din caminul de vizitare al conductei de refulare, ce apartine centrului comercial Vivo. Imediat, s-a sistat pomparea pe tronsonul de canalizare afectat. Echipele RAJA efectueaza sondaje in vederea stabilirii cu exactitate a locului in care conducta este avariata. Totodata, s-au luat masurile de igienizare a zonei prin spalare tramei stradale.
Echipele RAJA vor asigura tot suportul necesar pentru remedierea situatiei.

Se caută muncitori la Valu lui Traian

Societate comerciale cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați:

  • peisagiști
  • lăcătuși mecanici
  • sudori
  • zugravi.

Se asigură: contract de muncă 8 ore/zi, 5 zile pe săptămână și salariu 1263 lei în mână, negociabil. Este obligatorie diploma de specializare. Nu se decontează transportul.

Informații la 0241231006, interior 28.

George Drăgan, președintele Asociației Tomis Antidrog, consideră că statul mimează acțiunile de prevenire a consumului de stupefiante

Președintele Asociației Tomis AntiDrog, George Drăgan, este complet nemulțumit și critică dur modul în care înțelege să-și facă treaba Centrul de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Constanța, o structură subordonată Ministerului de Interne. În opinia acestuia, BCCO își duce misiunea la îndeplinire cu succes, dar aceste structuri aflate în ograda Agenției Naționale Antidrog care ar trebui să insiste pe munca de prevenire a consumului de droguri nu fac decât să mimeze acțiunile pe care sunt obligate să le pună în practică, intens, în perioada estivală, atunci când festivalurile de la malul mării adăpostesc o mulțime de minori tentați să experimenteze consumul de droguri.

”O structură ce aparține MAI înțelege prin a face prevenție, în plin sezon estival, când problematica drogurilor este una foarte accentuată, să facă  postări legate de: consumul ponderat de apă, metodele de contracepție, utilizarea mijloacelor de transport în comun (de ce NU taxi?), probleme de sănătate legate de consumul ,,unei băuturi” (dureri de burtă) …etc! Toate acestea, pentru a  trece mult prea ușor peste riscul MAJOR ce presupune consumul de droguri (de mare risc) în cadrul unor ,,festivaluri” sau consumul excesiv de alcool în fața minorilor care au acces la astfel de festivaluri. Ca să nu mai spun că asocierea cu numele festivalului din partea Agenției pare mai degrabă o reclamă mascată și nu își are rostul! Felicităm activitățile BCCO Constanța, singura structură a statului care ÎNTR-ADEVĂR luptă împotriva acestui fenomen, cu efecte tragice în rândul tinerilor!”, a declarat George Drăgan.

Redăm, mai jos, postarea care l-a iritat pe președintele Asociației Tomis AntiDrog, ca să înțelegeți exact de unde s-a născut acest nou conflict.

postare

Câteva străzi din Eforie Nord, fără apă din cauza unei avarii RAJA

Pentru remedierea unei avarii la vana de legătură de pe conducta de alimentare cu apă, de pe strada I.G. Duca, din orașul Eforie Nord, RAJA SA a fost  nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile astăzi – 04 iulie 2019, în intervalul orar 09.00 – 13.00.

Sunt afectați de lipsa apei consumatorii de pe străzile Mărășești, Bucegi, Ghe. Doja și Ion Creangă.

”Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.”, au precizat reprezentanții RAJA.