Home Blog Page 11

Lucian Lungoci a salvat Regia de Drumuri de la un faliment cert, dar trebuie înlocuit pentru că e PSD-ist. Pentru PNL Constanța performanța nu contează

Ceea ce am văzut cu toții în documentarul Recorder, în care se prezintă înlocuirea unui director de instituție, pentru a face loc unui om al partidului, se întâmplă și la Constanța. Oamenii președintelui Consiliului Județean Constanța, Mihai Lupu, au luat la puricat instituțiile subordonate, cu o singură misiune clară: orice angajat a fost adus/promovat/susținut de fostul președinte, Horia Țuțuianu, trebuie înlăturat de urgență, fără prea multe discuții.

Modalitatea de lucru e aceeași. Reprezentanții Consiliului Județean, trimiși de președintele Mihai Lupu, împing o hârtie albă în fața angajatului vizat, mesajul fiind clar: ”nu mai ești dorit, mai bine renunță singur”.

În cazul în care nu te supui, activitatea ta începe să fie controlată în detaliu. Ceva trebuie să se găsească, pentru a te determina să pleci, într-un fel sau altul. Metode demne de anii 50, la care până și cei mai înfocați PSD-iști ridică din sprânceană.

În 2016 când au preluat puterea, social democrații au păstrat pe funcții mai mulți liberali, directori de instituții. Oameni cunoscuți pentru competențele lor. Nu același lucru se întâmplă acum.

Să ne uităm, spre exemplu, spre Lucian Lungoci. Numirea sa în funcția de director al Regiei Județene de Drumuri și Poduri a fost, indiscutabil, una politică. Să ne aducem însă aminte în ce context s-a petrecut acea numire. Instituția pe care a preluat-o Lungoci se afla în insolvență, datoriile ajunseseră la o cifră impresionantă de 61 de miloane de lei, angajații erau neplătiți, băncile confiscaseră utilajele. Aveai toate ingredientele unui veritabil dezastru.

Și totuși, în patru ani de zile, Lucian Lungoci a reușit, printr-un plan serios de reorganizare, să îndrepte lucrurile. Să privim cifrele: în patru ani de zile datoriile au scăzut de la 61 de milioane de lei la 14 milioane. Mai mult, printr-o analiză pertinentă, Lungoci a reușit să compenseze datorii cu ANAF și să scape instituția pe care o conducea de o datorie de două milioane de lei către stat. În patru ani de zile, salariul angajaților nu a întârziat nici măcar o singură zi. Mai mult, activitatea a funcționat ceas. În patru ani de zile, l-am văzut cu toții pe directorul RAJDP cățărat pe utilaje, intervenind acolo unde intemperiile au pus viața oamenilor în pericol, în absolut fiecare iarnă. În județul Constanța, iernile nu au produs nicio victimă, datorită unei activități ireproșabile a Regiei conduse de Lungoci.

La finalul mandatului, Lungoci lasă RAJDP cu o datorie de 61 de milioane de lei plătită aproape integral, cu fondul de salarii complet pentru multe luni de acum încolo, cu lucrări efectuate ce trebuie încasate, de peste trei milioane de lei și cu încă vreo șapte milioane de lei în conturi. O regie care poate funcționa și fără director cel puțin un an, având toată activitatea pusă în ordine.

Și, drept mulțumire, apare un tiriplici de la Consiliul Județean, care îi întinde o hârtie albă directorului și-i spune că e timpul să plece. Cam asta înseamnă liberalismul adus la Consiliul Județean Constanța de Mihai Lupu și echipa lui.

E doar un prim episod din ”epurarea” care se petrece în această perioadă în instituțiile prezidate de noul președinte al CJC, Mihai Lupu. Vom reveni și cu altele.

Cum văd reprezentanții USR sistemul de educație din România

Să poți alege școala la care merge copilul tău, deciziile în școlile publice să fie luate nu de minister și primărie, ci de consiliul de administrație al școlii, să fie stabilit un curriculum național simplificat, completat de unul suplimentar ales de elev sau de școală, iar procesul de înființare și funcționare a grădinițelor, școlilor și liceelor private să fie simplificat. – acestea sunt principalele obiective din programul de guvernare USR PLUS care vizează dreptul de a alege în educaţie.

În prezent învățământul românesc se derulează pe o structură piramidală de coordonare și control care împinge beneficiarul final al sistemului, elevul, la baza piramidei, şi produce, în final, cei mai nemotivați și mai dezinteresați elevi din țările participante la evaluarea PISA, un sitem de testare care ne arată cât de pregătiți sunt eleviii la matematică, științe și citire. De altfel, România a avut cele mai slabe rezultate din ultimii 9 ani la testele PISA şi s-a clasat pe locul 47 din 79. Asta pentru că sistemul de învăţământ românesc nu este orientat deloc către elev, lucru evidenţiat şi prin rata îngrijorătoare a abandonului şcolar. În România, tocmai actorii principali ai educaţiei, copiii, profesorii, părinții, comunitățile, sunt cei mai departe de decizia care le afectează viața și viitorul. De aceea, schimbarea sistemului de decizie în educație este, mai mult decât necesară.

Prin măsurile prevăzute în programul de guvernare USR PLUS, românii vor avea dreptul de a alege în educație prin mutarea centrului de decizie de la nivelul politic la nivelul consiliului de administrație al școlii, pentru școlile publice, va fi debirocratizat procesul de înființare și funcționare a grădinițelor, școlilor și liceelor private, dorim desfiinţarea inspectoratelor școlare şi regândirea materiilor și a încărcării acestora. În plus, trecerea terenurilor și clădirilor care găzduiesc unități de educație timpurie din domeniul public local, în administrarea instituțiilor de învățământ va elimina situațiile de lipsă a investițiilor sau investiții discreționare și condiționate politic.

Susţinem posibilitatea ca fiecare părinte să aleagă școala cea mai bună pentru copilul său. Acesta va avea la dispoziție aceeași sumă pe care o poate direcționa către o școala publică sau privată pe care o alege.

Vizăm adaptarea unor programe de educație la nevoile elevilor, încă din învățământul secundar inferior (clasele V – X) cu rolul de a prezenta copiilor opțiunile de carieră din comunitatea lor și nu numai. Acestea pot fi inclusiv programe de dezvoltare de competențe antreprenoriale și financiare.

Propunem acordarea unor atribuții sporite la nivelul fieărei școli care va permite acesteia, prin cadrele sale didactice, să adapteze și metodele de învățare, nu doar curriculumul, la nevoile copilului.

Mai multe detalii ale programului de guvernare USR PLUS: https://www.usrplus.ro/40_de_angajamente_la_guvernare

Comandat de Partidul Uniunea Salvați România, filiala județeană Constanța

Executat de Dorian Punctro Press SRL

Cod mandatar financiar 11200021

Virginia Uzun, condamnată la 2,8 ani de închisoare cu suspendare, pentru infracțiuni de corupție

0

Curtea de apel Constanța a condamnat-o, în cursul zilei de astăzi, pe fosta șefă a SPIT Constanța, la pedeapsa de 2,8 ani închisoare cu suspendare, pentru infracțiuni de corupție. Virginia Uzun va trebui, de asemenea, să presteze 90 de zile de muncă în folosul comunității, în cadrul Direcției Gospodărie a Primăriei Constanța sau la Complexul Muzeal de Științe ale Naturii.

”Admite apelul declarat de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție – Direcția Națională Anticorupție – Serviciul Teritorial Constanța împotriva sentinței penale nr.484/26.11.2019 pronunțată de Tribunalul Constanța în dosarul penal nr.4065/118/2018. În baza art.423 alin.2 Cod procedură penală, desființează în parte sentința penală atacată, și, rejudecând, dispune: În baza art.132 din Legea nr.78/2000, raportat la art.297 alin.1 Cod penal, cu aplicarea art.35 alin.1 Cod penal (6 acte materiale), condamnă inculpata Uzun Virginia la pedeapsa de 2 ani și 8 luni închisoare și interzicerea dreptului de a ocupa o funcție publică, pe o durată de 2 ani, potrivit art.68 alin.1 lit. b Cod penal, pentru săvârșirea infracțiunii de abuz în serviciu. În baza art.65 alin.1 Cod penal, interzice inculpatei cu titlu de pedeapsă accesorie dreptul de a exercita o funcție publică. În baza art.91 Cod penal, dispune suspendarea sub supraveghere a executării pedepsei de 2 ani și 8 luni închisoare aplicată inculpatei Uzun Virginia pe un termen de supraveghere de 3 ani, conform art.92 alin.1 Cod penal”, arată minuta judecătorească.

Procurorii DNA au dispus, în 2018, trimiterea în judecată, în stare de libertate, a Virginiei Uzun, la data faptelor director executiv în cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale (S.P.I.T.) al municipiului Constanța, pentru săvârșirea infracțiunilor de abuz în serviciu, fals intelectual în formă continuată, complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată și complicitate la delapidare. Alături de ea, în fața magistraților a ajuns și Bogdan Andrei Coronea, la data faptelor președinte al unei asociației, pentru săvârșirea infracțiunilor de fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată, complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată, delapidare, Ghiulendan Rașid, la data faptelor șef al compartimentului Resurse Umane din cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale pentru fals intelectual în formă continuată, complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată, complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată, Carmen Aurelia Trentea Tatu, la data faptelor director executiv adjunct în cadrul Serviciului Public de Impozite și Taxe Locale pentru fals intelectual în formă continuată, complicitate la infracțiunea de abuz în serviciu, dacă funcționarul public a obținut pentru sine sau pentru altul un folos necuvenit, în formă continuată și complicitate la fals în înscrisuri sub semnătură privată în formă continuată.

În rechizitoriul întocmit, procurorii au reținut că, în intervalul noiembrie – decembrie 2017, ”inculpata Uzun Virginia, în calitatea menționată mai sus, cu rea credință, a îndeplinit cu încălcarea legii acte ce țin de atribuțiile de serviciu în legătură cu derularea ilegală și fictivă a două contracte încheiate între Serviciul Public de Impozite și Taxe (S.P.I.T.) Constanța, în calitate de achizitor, și asociația reprezentată de inculpatul Coronea Bogdan, în calitate de prestator, ce aveau ca obiect organizarea de seminarii de formare profesională pentru angajații instituției publice. Serviciile respectiv, care nu au fost prestate în fapt, au fost contractate și plătite ilegal de către S.P.I.T. Constanța, în condițiile în care asociația reprezentată de inculpatul Coronea Bogdan nu era autorizată să organizeze cursuri de formare profesională. Aceste aspecte au condus la efectuarea unor plăți ilegale în valoare totală de 36.000 lei, ce constituie un prejudiciu pentru Serviciul Public de Impozite și Taxe Constanța și totodată un folos necuvenit pentru asociația “prestatoare” a serviciilor respective.

Efectuarea plăților ilegale ar fi fost posibilă cu ajutorul dat de inculpatul Coronea Bogdan-Andrei care a facturat prestarea unor servicii de formare profesională fictive, precum și de inculpatele Trentea Tatu Carmen Aurelia și Rașid Ghiulendan care, în calitățile menționate mai sus, au semnat contractele și au ordonanțat la plată cursurile respective. În același context, inculpatul Coronea Bogdan-Andrei a emis, în calitate de președinte al asociației, certificate de participare false, pentru un număr de 30 de persoane (inclusiv pentru inculpații Uzun Virginia, Rașid Ghiulendan și Trentea Tatu Carmen Aurelia). În perioada derulării primului contract de formare profesională, din noiembrie 2017, inculpatul Coronea Bogdan-Andrei a remis inculpatei Uzun Virginia un card bancar aferent contului curent al asociației pe care o conducea, pentru ca aceasta din urmă să extragă și să folosească pentru sine diverse sume de bani, care au totalizat 9.500 lei”, potrivit unui comunicat de presă.

Parlamentarii USR își dau demisia ca să nu primească pensii speciale

• Parlamentarii USR își vor demisia înainte de finalul mandatului ca să nu primească pensii speciale

• Alianța USR PLUS cere adoptarea legii privind desființarea pensiilor speciale pentru parlamentare 

Toți senatorii și deputații Uniunii Salvați România își dau demisia, înainte de finalul mandatului, pentru a nu beneficia de pensii speciale. De asemenea, Alianța USR PLUS solicită celorlalte partide parlamentare adoptarea proiectului de lege privind desființarea pensiilor parlamentarilor, proiect de lege depus de USR încă din septembrie 2017.

„Până să intre USR în Parlament, nimeni nu vorbea despre eliminarea pensiilor speciale. Ba, din contră, partidele adăugau noi și noi categorii de pensionari speciali. Noi, parlamentarii USR, am spus răspicat, încă din primele zile de mandat, că pensiile speciale trebuie să fie eliminate, că toate pensiile trebuie să fie calculate după același sistem și că românii trebuie să fie egali în fața pensiei. La contribuții egale, pensii egale! Noi, USR, i-am forțat pe vechii politicieni să nu mai ignore subiectul eliminării pensiilor speciale, iar viitorul Parlamentul va fi obligat să adopte legile necesare pentru atingerea acestui obiectiv atât de dorit de majoritatea românilor. Noi, parlamentarii USR, ne-am ținut de cuvânt și ne ținem în continuare: nu vrem pensii speciale! De aceea, senatorii și deputații Uniunii Salvați România își dau demisia din Parlament înainte de finalul mandatului, pentru a nu ne încadra în prevederile legale care ne-ar permite, când vom ajunge la vârsta de pensionare, să primim pensii speciale. Oare și ceilalți politicieni care au clamat public că își doresc eliminarea pensiilor speciale vor face la fel?”, declară Dan Barna, co-președinte USR PLUS. 

Încă de la intrarea în Parlament, deputații și senatorii USR au lupta pentru desființarea unor categorii de pensii speciale și pentru impozitarea altora. PSD și PNL și aliații lor din Parlament s-au opus, însă, oricărui demers, fie că au făcut-o fățiș, fie că au făcut-o prin introducerea unor amendamente astfel încât să se asigure că proiectele vor pica testul de constituționalitate.

Decizia senatorilor și deputaților USR de a-și da demisia în ultima zi de mandat se bazează pe alin. 4 art. 49 din Legea 96/2006 privind Statutul deputaților și al senatorilor, care spune că: „Pentru mandate incomplete, indemnizația pentru limită de vârstă se calculează proporțional cu perioada de mandat efectiv exercitată, dar nu mai puțin de un mandat parlamentar”.

Eliminarea pensiilor speciale ale parlamentarilor trebuie și va fi făcută în paralel cu eliminarea altor categorii de pensii speciale, urmând a fi păstrate doar acele categorii pentru care există decizii ale Curții Constituționale ce împiedică abrogarea. Un angajament în acest sens este cuprins și în programul USR PLUS de guvernare: https://bit.ly/3nODwBh.

Comandat de Partidul Uniunea Salvați România, filiala județeană Constanța

Executat de Dorian Punctro Press SRL

Cod mandatar financiar 11200021

Programul lucrărilor edilitare din această săptămână

0

Reabilitarea aleilor de acces pe bulevardul Mamaia, tronsonul delimitat de strada Mircea cel Bătrân și strada Bucovinei avansează în ritm susținut. Se decopertează suprafața pietonală și se montează pavele. În paralel, se intervine asupra trotuarelor pe strada Dumitru Marinescu, porțiunea cuprinsă între strada Ion Roată și strada Dreptății.

Ca urmare a lucrărilor de reconfigurare a spațiului urban, pe aleea Timonei, în zona delimitată de blocurile C4 și PF8 și pe strada Industriei Mici, blocurile L32 și L28, se recondiționează trotuarele și se extinde suprafața destinată parcării autovehiculelor.

Echipele SC Confort Urban SRL intervin cu utilaje pentru turnarea stratului de binder în parcarea amenajată în Mamaia Nord. Ulterior, se va așterne stratul de uzură.

De asemenea, se pregătește infrastructura terenului în parcarea care va fi construită pe terenul delimitat de străzile Tulcei și Badea Cârțan, după ce în cursul săptămânii trecute a fost turnat stratul final de asfalt pe o porțiune a suprafeței carosabile.

Echipele administratorului drumului public continuă lucrările de reabilitare a infrastructurii de semnalizare rutieră. Se montează indicatoare de informare în mai multe locații din oraș și se recondiționează echipamentele de semaforizare. Totodată, se aplică marcaje rutiere la trecerile de pietoni, în parcările asfaltate și la sensurile giratorii din oraș.

Claudiu Palaz, scrisoare deschisă pentru prefect: ”Embargo, embargo, dar să știm și noi”

Stimate domnule prefect Coșa Silviu-Iulian, aleg această cale de a comunica cu dumneavoastră deoarece alt mod de comunicare nu există, opacitatea (adică exact opusul trensparenței cu care se laudă guvernul P.N.L.) pune stăpânire pe zi ce trece pe instituția pe care cu onor o conduceți.

Pentru a nu vă reține mult și pentru a limita suspansul care v-ar cuprinde prin lecturarea acestei scrisori deschise, voi intra direct în subiect.

1. Starea de alertă pe care ați instituit-o este o măsură prevăzută de Constituția României sau nu?

2. Considerați că starea de alertă este o măsură care afectează agenții economici din punct de vedere al măsurilor dispuse de dumneavoastră în calitate de președinte al C.J.S.U.?

3. Agenții economici care suferă pierderi ca urmare a stării de alertă (clienții agenților economici sunt sancționați dacă sunt găsiți pe terase, în frizerii sau cabinete cosmetice etc. de către forțele de ordine, fiindu-le afectată activitatea în mod negativ) vor beneficia de sprijin financiar din partea guvernului sau din partea altor instituții sau nu?

Dacă nu, vă cer să menționați public care este motivul pentru care nu îi sprijiniți pe agenţii economici, aşa cum se întâmplă in toate ţările europene, și îi împingeţi către faliment.

4. Este corectă măsura sancționării constănțenilor care frecventează terasele restaurantelor sau ale cafenelelor?

5. Care este criteriul care a stat la baza nominalizării activităților permise de către dumneavoastră a fi desfășurate în timpul carantinării municipiului Constanța și a celorlalte localități afectate de carantină?

Deocamdată atât. Măcar să ne lămuriți pe noi, constănțenii, în legătură cu cele cinci probleme ridicate mai sus.

Nu îmi doresc un răspuns trimis pe email-ul P.M.P. sau prin poștă la adresa Mișcării Populare. Noi nu avem nimic de ascuns. Din păcate dumneavoastră, autoritățile, da. Totuși vă cerem un răspuns public problemelor semnalate și soluții pentru despăgubirea agenților economici, care azi au un embargo mascat din partea autorităților prin această declarare “perversă a stării de alertă, tocmai pentru a nu le permite celor afectaţi să ceară despăgubiri.         

Președinte PMP – Claudiu Iorga Palaz

Comandat de Organizația Județeană PMP Constanța

Executat de Dorian Punctro Press SRL

Cod mandatar 11200012

 

Trafic îngreunat pe strada Ion Lahovari din municipiul Constanța

0

Pentru executarea lucrărilor de remediere a unui branșament avariat, de pe strada Ion Lahovari din municipiul Constanța, RAJA S.A. va restricționa traficul auto pe această stradă, tronsonul delimitat de bd. Mamaia și strada Călărași, astăzi – 24 noiembrie 2020, în intervalul orar 10.30 – 14.30.

În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, zona va fi împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonaţii deserviţi nu vor fi afectaţi de aceste lucrări, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.

”Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.”, transmit reprezentanții RAJA S.A.

Contribuabilii constănțeni pot beneficia de anularea majorărilor de întârziere. Cererile și notificările pot fi depuse și online

0

Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța aduce la cunoștința contribuabililor persoane fizice și juridice care au obligații de plată la bugetul local, restante la data de 31 martie 2020 inclusiv, faptul că pană pe data de 15 decembrie 2020 pot beneficia de anularea accesoriilor (majorărilor de întârziere) aferente obligațiilor fiscale principale restante, în temeiul prevederilor H.C.L. nr. 182/30.06.2020 privind instituirea unor facilităţi fiscale la nivelul municipiului Constanţa.

Pentru a beneficia de anularea accesoriilor (majorărilor de întârziere) contribuabilii trebuie să îndeplinească următoarele cerințe:

– să achite toate obligațiile bugetare principale restante la 31 martie 2020 inclusiv, până la data depunerii cererii de anulare a accesoriilor;

– să achite toate obligațiile bugetare principale și accesorii cu termene de plată cuprinse între data de 1 aprilie 2020 și data depunerii cererii de anulare a accesoriilor, inclusiv;
– să depună o cerere de anulare a accesoriilor după îndeplinirea în mod corespunzător a condițiilor prevăzute mai sus, dar nu mai târziu de 15 decembrie 2020.

Debitorii care vor să beneficieze de anularea obligațiilor bugetare accesorii pot depune o notificare cu privire la intenția lor și își pot achita debitul și în mod eșalonat până cel târziu la data de 15 decembrie 2020.

Cererile și notificările pot fi trimise și prin e-mail la următoarele agenții fiscale:

• Agenția fiscală nr.1, Centrul Comercial TOM, stand B6b, e-mail: ag1@spit-ct.ro;

• Agenția fiscală nr.2, Strada Nicolae Grindeanu, nr.66, e-mail: ag2@spit-ct.ro;

• Agenția fiscală nr.3, Strada Sulmona, nr.22, e-mail: ag3@spit-ct.ro;
• Agenția fiscală nr.4, Strada Badea Cârțan nr. 3, e-mail: ag4@spit-ct.ro;

• Agenția fiscală nr.5, Bd. Alexandru Lăpușneanu nr. 116C (City Park Mall), e-mail: ag5@spit-ct.ro.

• Agenția fiscală nr. 6 , Bd. Tomis nr. 112, e-mail: ag6@spit-ct.ro.

Formularele tip pot fi desarcate de pe site-ul institutiei: https://www.spit-ct.ro/documente-declarare-persoane-fizice

Serviciul Public de Impozite și Taxe (SPIT) Constanța recomandă contribuabililor să evite, mai ales în această perioadă,  deplasarea la ghișeele instituției și să utilizeze serviciile online disponibile pe site-ul  www.spit-ct.ro.  Operațiunile rezolvate la ghișeele instituției se pot realiza și prin metode alternative la distanță, mai simplu, mai rapid, mai prudent.

Marius Horia Țuțuianu: „Domnule Iohannis, dați-vă jos haina de agent electoral al PNL!”

Pentru că Sănătatea a fost prioritatea mandatului său de președinte al Consiliului Județean Constanța, în postură de candidat PSD pentru Camera Deputaților, Marius Horia Țuțuianu a făcut o radiografie a acestui domeniu, de la momentul declanșării pandemiei. În opinia lui Țuțuianu, starea de colaps în care a ajuns Sănătatea în România este cauzată de incompetența de care dat dovadă guvernul PNL, necontenit de nouă luni încoace.

– Pandemia a relevant o situație care ne afectează pe toți: România se confruntă cu o gravă criză în Sănătate. O putem depăși?

– Criza din sănătate poate fi depășită doar acționând pe trei mari direcții: investiții în modernizarea și dotarea unităților spitalelor; regândirea întregului sistem astfel încât oricine să poată avea acces permanent, rapid și fără a fi împovărat financiar, la servicii medicale; reorganizarea și reprofesionalizarea instituțiilor cheie din Sănătate.

Cele mai importante sunt investițiile. Fără dotări, fără aparatură medicală performantă, medicii sunt de cele mai multe ori neputincioși. Așa că timp de mai bine de 4 ani, ca președinte al Consiliului Județean, am alocat peste 86 de milioane de lei celor două unități medicale din subordinea CJ. Peste 34 de milioane de lei au mers către Spitalul Clinic Județean de Urgență iar alte 19,5 milioane către Spitalul de Pneumoftiziologie. În plus, am alocat 25 milioane de lei Secției de Neonatologie a SCJU, 6,5 milioane lei Centrului de Primiri Urgențe de la Năvodari, peste 1 milion de lei Policlinicii 2. În ultimul an de mandat am depus spre finanțare două proiecte de peste 36 milioane lei și aproximativ 7 milioane lei pentru dotarea Spitalului Județean, respectiv a Spitalului de Pneumoftiziologie, cu toate echipamentele și materialele necesare, în vederea consolidării capacității de gestionare a crizei sanitare COVID-19. Așa am înțeles să sprijin sistemul sanitar constănțean, iar în postură de parlamentar voi continua să o fac prin intermediul pârghiilor legale pe care le am la îndemână.

– La acest moment, Sănătatea este în colaps, tragedia de la Piatra Neamț fiind, din nefericire, un exemplu elocvent în acest sens. Cine trebuie să și-o asume, este îndeajuns demisia managerului spitalului de acolo?

– În nici un caz, pentru că la Spitalul Piatra Neamț nu a greșit doar managerul unității medicale. Premierul Orban ar trebui să își asume această tragedie. Trebuie să își asume răspunderea pentru proasta gestionare a acestei pandemii, pentru incompetența de care dat dovadă guvernul PNL necontenit de nouă luni încoace. Să își asume, nu să paseze responsabilitatea pe autoritățile locale, pe vechea moștenire sau, mai grav, pe români!? Să își asume că a luat decizii aberante, obligând spitalele să primească toți pacienții, indiferent de numărul de paturi de care dispun. A pus administratorii spitalelor să găsească soluții urgente pentru a face față numărului de pacienți din ce în ce mai mare. A creat HAOS, iar totul se răsfrânge asupra românilor.

– Este o constatare a unei stări grave – dar există vreo soluție?

– Da, există. Astăzi avem nevoie, mai mult ca oricând, de un PACT PENTRU SĂNĂTATE. Sunt prea multe probleme. Iar cel care poate să le rezolve este Klaus Iohannis. Cel care ar trebui să se poarte ca un adevărat președinte. Ar trebui ca, măcar în al doisprezecelea ceas, să își dea jos haina de agent electoral al PNL. Să își exercite prerogativele de mediator și fie reprezentantul tuturor românilor, pentru binele românilor! Concret, ar trebui să accepte PACTUL pentru SĂNĂTATE. Un plan cu priorități, cu finanțare, singura soluție concretă pentru un sistem sanitar funcțional. Și nu o spunem noi, PSD, o spun medicii, Colegiul Medicilor și Federația SANITAS. Un PACT care să garanteze românilor că indiferent de cine va veni la conducerea țării, viața românilor, sănătatea lor vor fi prioritate absolută.

– Ce presupune acest Pact pentru Sănătate?

– Câteva chestiuni elementare și ușor realizabile. În fapt, avem nevoie acum de 5 măsurile esențiale. Doar atât cerem în acest pact: depolitizarea sistemului de sănătate; colaborarea loială între autoritățile centrale și cele locale, indiferent de culoarea politică a decidenților; profesionalizarea managementului spitalelor și a direcțiilor de sănătate public; debirocratizarea la toate nivelurile sistemului; finanțarea adecvată a sistemului de sănătate. Dacă într-adevăr se dorește cu adevărat ca niciun român să nu mai fie lăsat fără asistență medicală, niciun român să nu mai fie victimă a sistemului de sănătate și niciun medic, nicio asistentă medicală să nu mai fie învinovățită pentru situația dezastruoasă a spitalelor, acest pact trebuie acceptat de toate forțele politice, precum și de președintele Iohannis.

– 2021 va fi un an marcat în continuare de criza COVID, dar și de cea economică. În ce măsură este pregătit Marius Horia Țuțuianu să îi facă față în postura de deputat? Dar PSD, ca potențial partid aflat la guvernare?

-Mandatul de deputat va veni pentru mine cu o mare responsabilitate. Vor urma 4 ani de muncă pentru constănțeni, pentru români. Responsabilitatea este cu atât mai mare în acest context de criză. Anul 2021 se anunță a fi extrem de dificil ca urmare a efectelor pandemiei asupra economiei și a mediului de afaceri. Eu și colegii mei, candidați din partea organizației constănțene, mergem în Parlament să facem treabă. Pentru constănțeni, pentru români! Cei care au văzut, de-a lungul guvernărilor social democrate, că PSD știe și poate! Noi, social democrații, știm că România are nevoie de un scut, de un plan anti-Covid, dezvoltat pe 4 direcții. Tot noi suntem cei care l-am pregătit deja. Este vorba despre STIMULARE – acordăm stimuli financiari pentru companiile care înființează și mențin pentru o perioadă de 1-2 ani noi locuri de muncă. Nu am omis CREDITAREA – finanțăm angajații pentru a realiza o tranziție către alte profesii sau industrii pentru a se adapta economiei remodelate de criza Covid. Importantă este URGENȚA – avansăm soluții care să poată fi aplicate urgent, cu minim de birocrație și flux simplificat de aprobare. Ultima, dar nu neapărat cea din urmă, este TARGETAREA – țintim în planul de măsuri grupurile cu șomaj structural ridicat, tinerii între 16-25 de ani fără loc de muncă și persoanele peste 55 de ani.

Comandat de Partidul Social Democrat – Filiala Constanța

Executat de Dorian Punctro Press SRL

Mandatar Financiar – cod AEP 11200020

Septimiu Bourceanu, candidat PNL Constanța: ”Vom defini un program anual de analize gratuite pentru oameni”

Organizația PNL Constanța propune pentru alegerile parlamentare din 6 decembrie o echipă formată din oameni cu experiență politică și oameni tineri. Indiferent de vârstă, însă, fiecare candidat așezat pe liste are o experiență bogată în domeniul de activitate în care a performat.

Septimiu Bourceanu deschide lista PNL Constanța pentru Senatul României. Are 41 de ani, este membru al Partidului Național Liberal încă din 1996 și activează în domeniul sanitar de 15 ani.

De altfel, Septimiu Bourceanu spune că s-a născut în sistemul sanitar, părinții fiind medici.

Este absolvent în domeniul managementului în administrația publică. A avut ocazia să observe activitatea parlamentară implicat direct din postura de referent parlamentar sau consilier al unor parlamentari, a fost consilier al Ministrului Sănătății iar din 2006 este manager al Sanatoriului Balnear de Recuperare din Techirghiol.

Referitor la proiectele pe care se va axa în Senat, proiecte din zona sistemului sanitar, evident, Septimiu Bourceanu spune că acestea vizează baza sistemului, care trebuie neapărat redefinită.

”Activez din 2005 în sistemul sanitar. Încă de-atunci, am lucrat și continui să lucrez într-o echipă, cu oameni alături de care am făcut lucruri bune. Suntem ca o familie. În 15 ani, am înțeles plusurile și minusurile sistemului medical. Am convingerea că lucrurile pot fi îndreptate spre bine. Din postura de senator pot ajuta la îmbunătățirea legislației în domeniu. Am capacitatea să-mi iau informațiile de la baza sistemului, indiferent că vorbim de zona medicală sau de zona de suport a acestui sistem. Cred cu tărie că este nevoie de un sistem legislativ care să fie adaptat la realitatea din teren. Poate că exact asta a uitat legiuitorul în ultima perioadă. Să iasă în teren și să construiască legi adaptate la realitate. A preferat să facă legile din birou, și iată ce a ieșit. Cum spuneam, mi-am propus să modific cadrul legislativ de la bază, am această capacitate și voi aduce amendamente benefice legilor existente. Eu cunosc sistemul medical, sunt și voi rămâne în permanentă legătură cu oamenii din sistemul medical, și tocmai din acest motiv cred că inițiativele legislative pe care le voi aduce în Senator vor reprezenta doleanțele oamenilor și vor fi cu adevărat benefice. Trebuie să ne concentrăm pe resursa umană, ei sunt prioritatea numărul unu. Noi, infrastructură avem, aparatură există. Cel mult trebuie puțin completată, dar cel mai important este să organizăm activitatea din jurul ei, pentru a ajunge la timpi de utilizare corecți. Se poate face, cu administrare eficientă.”, spune Septimiu Bourceanu.

”Și, poate cel mai bun exemplu că trebuie să ne adaptăm la realitate, este această situație neașteptată pe care o trăim cu toții, legată de virusul CoVid. Ar trebui ca legea 95, legea sănătății, să fie amendată și să introducem un capitol nou, legat de pandemii și epidemii.”, completează candidatul PNL Constanța pentru Senatul României.

Unul dintre planurile cu care pornește la drum Septimiu Bourceanu, ține de o discuție mai veche, dar uitată de guvernările trecute.

”Vreau să readuc în actualitate un plan al anilor 2005. Un program prin care românii beneficiau de un set de analize gratuite, anual. Ar fi extrem de important să putem pune la punct un asemenea program, pentru că am pleca la drum cu o statistică reală, o bază de date relevantă, în urma căreia poți construi programe de sănătate. Ce poate fi mai important decât să cunoști exact starea de sănătate a oamenilor din țara ta? Având această situație la îndemână, vei ști unde trebuie să meargă fondurile, ce investiții ai de făcut în sistemul medical. Această statistică este baza de la care trebuie să plecăm, de fapt. Dacă o vom construi și o vom exploata corespunzător, ea poate fi chiar cheia pentru a ne ține medicii acasă, pentru că, nu-i așa, asta ne doare cel mai tare, până la urmă.”, ne-a declarat Septimiu Bourceanu, candidat PNL Constanța pentru Senatul României.

Pe 6 decembrie, dacă sunteți de acord cu proiectele expuse de Septimiu Bourceanu, nu vă rămâne decât să votați listele de parlamentari PNL Constanța.

Comandat de Organizația Județeană PNL Constanța
Executat de Dorian Punctro Press SRL
Cod mandatar 11200025

Delfinariul își închide porțile pe perioada carantinei

0

Conducerea Complexului Muzeal de Științe ale Naturii a decis să suspende activitatea cu vizitatorii, din cauza carantinei impuse de autorități, în următoarele 14 zile.

”Dragi prieteni, având în vedere faptul că în perioada carantinei nu este permisă deplasarea cu scopul de a ne vizita, am suspendat activitatea cu vizitatorii, toate secțiile noastre având program închis cu publicul.
Noi, împreună cu voluntarii vom fi prezenți, ne vom îngriji de animale și vă vom trimite în continuare prin intermediul social media imagini drăguțe cu ele.
Suntem deschiși în continuare colaborării în regim de voluntariat.
Vă dorim sănătate și vă recomandăm să stați acasă – singurul mijloc prin care putem lupta cu toții împotriva acestei pandemii.”, este mesajul transmis de reprezentanții CMSN Constanța.

Totul despre tarifele și programul de la CMSN Constanța

0

Tarife INTERSEZON 2020 începând cu 01 septembrie 2020 la CMSN Constanța

Delfinariu

  • Adulți 20,00lei
  • Elevi/Studenți 5,00lei
  • Copii până la 7 ani gratuit *

Taxa access Microrezervație

  • Adulți 8,00lei
  • Elevi/Studenți 2,00lei
  •  Abonament Dendrologic Micro 210,00lei
  • Copii până la 7 ani gratuit *

Reprezentații leii de mare

  • Adulți 20,00lei
  • Copii (7-13 ani inclusiv) 5,00lei
  • Copiii sub 7 ani GRATUIT

Acvariu

  • Adulți 12,00lei
  • Elevi/Studenți 3,00lei
  • Copii până la 7 ani gratuit *

Planetariu

  • Adulți 12,00lei
  • Elevi/Studenți 3,00lei
  • Copiii sub 7 ani nu au acces

Echitație

  • Echitație PONEI 5,00lei
  • Echitație CAI 10,00lei
  • Abonament 5* 250 lei + TVA
  • Abonament 11* 500 lei + TVA
(*) pentru grupuri accesul se va face pe baza unui tabel ce va conține numele și prenumele , vârsta copiilor, tabel ce va fi semnat de către unitate iar aceste tabele vor fi lăsate la casieria CMSN, pentru a putea obține biletele cu valoare zero.
 Conform legii Nr. 448 din 6 decembrie 2006, persoanele cu dizabilități au intrarea gratuită in functie de gradul de dizabilitate precum și un însoțitor.

Se caută muncitori pentru o firmă din Valu lui Traian

0

O societate comercială cu profil de construcții ușoare și amenajări peisagistice cu sediul în Valu lui Traian angajează muncitori calificați – peisagiști, lăcătuși mecanici, sudori, zugravi.

Contract de muncă de 8 ore/zi, 5 zile/săptămână, salariu 1263 de lei în mână. Obligatoriu diplomă de specializare. Nu se decontează transport.

Informații suplimentare la 0241231006 interior 9.

Mai multe localități din județul Constanța intră în carantină generală

0

Institutul Național de Sănătate Publică a transmis avizul de carantinare pentru următoarele localități: Agigea, Costinești, Lumina, Mihail Kogălniceanu, Medgidia, Techirghiol, Valu lui Traian. Avizul a venit ca urmare a unor analize de risc trimise de DSP Constanța. Propunerile de carantinare vor fi votate în ședința de Comitet Județean pentru Situații de Urgență, care va fi convocată în cursul zilei de astăzi, în sistem electronic.

În aceeași ședință a CJSU, va fi supusă la vot și măsura de prelungire a carantinării zonale în orașul Ovidiu, ca urmare a unei adrese formulate de DSP Constanța, prin care a fost propusă extinderea măsurii existente pe o perioadă de încă 14 zile. Propunerea a venit după constatarea că incidența cumulată a cazurilor de infecție cu SARS-CoV-2 în ultimele 14 zile se află la un nivel ridicat.

Ce propuneri face Alianța USR PLUS pentru diminuarea șomajului

Rata şomajului în România a ajuns la 5,4% în luna iulie, iar în aceeaşi perioadă, în judeţul Constanţa, 6.872 de persoane erau înregistrate ca fiind şomeri. Tot mai mulţi români nu au un loc de muncă, dar nici nu vor să se angajeze deoarece statul descurajează munca în România pentru că retrage ajutorul social persoanelor care se angajează, chiar dacă salariul lor este foarte mic. În plus, povara fiscală este foarte ridicată pentru salariile mici. Tara noastră este pe locul 1 în Europa la impozitarea muncii pe salariul minim şi pe locul 3 la rata de inactivitate în Uniunea Europeană.

Prin programul de guvernare USR PLUS vom asigura un sprijin mai eficient pentru persoanele defavorizate prin intervenții unitare, vom asigura creșterea numărului persoanelor vulnerabile care lucrează legal, reducerea poverii administrative asupra sistemului de asistență socială și, pe termen lung, reducerea sărăciei.

Considerăm că un loc de muncă este cea mi bună formă de protecţie socială, iar implementarea legii Venitului Minim de Incluziune îi stimulează pe oameni să se angajeze legal, pentru că persoanele care primesc asistență socială nu mai trebuie să aleagă între un loc de muncă și păstrarea ajutorului social. VMI va ajuta familiile sărace mai bine și mai țintit, iar acestea vor intra în zona muncii formale și vor contribui la sistemele de asigurări.

Venitul Minim de Incluziune unifică cele trei beneficii existente în prezent (venitul minim garantat, alocația pentru susținerea familiei și ajutorul de încălzire) şi are mai multe mecanisme de reducere a sărăciei:

  1. Eficientizează sistemul de asistență socială și țintește beneficiile către cei cu adevărat săraci pentru că oamenii vor depune un singur set de documente, iar asistenții sociali le vor prelucra o singură dată, într-un soft unic şi, astfel, Guvernul va avea un mecanism precis pentru identificarea celor mai săraci români și îi va putea ajuta mai eficace.
  1. Le permite beneficiarilor să muncească cu acte în regulă pentru că 50% din veniturile realizate legal sunt scoase din stabilirea pragului de venit al familiei, iar beneficiarii sunt obligați să se înscrie în evidența agențiilor teritoriale de muncă și pierd ajutorul dacă refuză ofertele de muncă primite.
  1. Decizia de acordare se mută de la primării la Agențiile Județene pentru Plăți și Inspecție Socială pentru o centralizare mai bună a datelor, monitorizare mai strictă și reducerea riscului ca beneficiarii să depindă de bunăvoința primarilor.

Propunem accelerarea implementării legii VMI și monitorizarea constantă a modului în care se aplică aceasta pentru a ne asigura că produce rezultatele scontate. Impactul bugetar va fi de 2,8 miliarde de lei pentru un milion de familiii, pentru reducerea sărăciei cu 4-5%, însă estimăm că VMI poate fi o politică ce își recuperează costurile bugetare în câțiva ani, asta, pe lângă efectul de reducere a sărăciei.

Mai multe detalii ale programului de guvernare USR PLUS: https://www.usrplus.ro/40_de_angajamente_la_guvernare

Comandat de Partidul Uniunea Salvați România, filiala județeană Constanța

Executat de Dorian Punctro Press SRL

Cod mandatar financiar 11200021

Claudiu Palaz solicită lămuriri. ”Se oprește campania electorală în Constanța?”

Partidul Mișcarea Populară Constanța, prin președinte Claudiu-Iorga Palaz, având în vedere faptul că perioada măsurii de carantinare zonală a municipiului Constanța se suprapune cu perioada campaniei electorale, precum și lipsa unor reglementări legale concrete, a solicitat Prefectului județului Constanța o serie de clarificări, care să asigure o practică unitară din partea tuturor partidelor politice și a nu pune în pericol sănătatea cetățenilor.

“Consider este necesară o astfel de clarificare a modului în care se va desfășura campania electorală în perioada imediat următoare, deoarece prevederile legale în vigoare azi nu stabilesc clar aceste aspecte și există riscul ca cei care doresc să meargă în campanie pe stradă să fie supuși unor măsuri nu tocmai corecte din partea autorităților.

Partidul Mișcarea Populară își dorește să fie alături de constănțeni, dar nu vrea să încalce legislația dacă aceasta restricționează astfel de acțiuni electorale. precizat Claudiu Palaz.

Comandat de Organizația Județeană PMP Constanța

Executat de Dorian Punctro Press SRL

Cod mandatar 11200012