Home Blog Page 310

Se opreste apa!

0

rajaPentru executarea unor lucrări de remediere a unei avarii pe conducta principală de alimentare cu apă, cu diametrul de 600 mm, ce pleacă de la stația de tratare și pompare Eforie Nord, SC RAJA SA va întrerupe furnizarea apei potabile timp de 6 ore, în noaptea de marți spre miecuri, 06 spre 07 august 2013, în intervalul orar 01,00 – 07,00. Vor fi afectați toți consumatorii din Eforie Nord și din Agigea.

De asemenea pentru executarea unor lucrări de reabilitare conducte din municipiul Constanța, lucrări executate în cadrul Programului Operațional Sectorial de Mediu, SC RAJA SA va întrerupe furnizarea apei potabile miercuri, 07 august 2013, între orele 08,30 – 19,30. Vor fi afectați consumatorii:
–    zona centrală a orașului din perimetrele delimitate de străzile: Călărași – IG Duca – Avram Iancu – Ferdinand – Mihai Viteazu – Traian – Piața Ovidiu – Mircea cel Bătrân – Mamaia – Tomis – Călărași și Ion Lahovari – Poporului – Mihai Viteazu – Nicolae Iorga – Ștefan Mihăileanu – Gheorghe Murea – IG Duca – Călărași – Ion Lahovari;
–    zona blocurilor de pe Aleea Lupeni;
–    zona Piața Ovidiu – Peninsulă.
Abonații din perimetrul delimitat de străzile Mircea cel Bătrân – Mamaia – Prelungirea Bucovinei – Eroilor – Mihai Eminescu – Smârdan – Mircea cel Bătrân și cei de la blocurile de pe Aleea Garofiţei vor avea apă cu presiuni scăzute în acest interval.

Skoda Fabia cu I.T.P. fals, descoperită în P.T.F. Vama Veche

0

Skoda_Octavia_II_silver_vrPoliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit în P.T.F. Vama Veche un autoturism marca Skoda Fabia, înmatriculat în R. Bulgaria, pentru care conducătorul auto a prezentat la control un certificat de inspecţie tehnică fals.
În data de 03.08.2013, în jurul orei 11.00, în P.T.F. Vama Veche s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră cetăţeanul român D.D.F., în vârstă de 44 ani, care conducea un autoturism marca Skoda Fabia înmatriculat în R. Bulgaria.
Conducătorul auto a prezentat la controlul specific un certificat tip I.T.P. care prezenta indicii de falsificare.
Bărbatul, domiciliat în judeţul Mureş, a declarat că a achiziţionat autotursimul fără a cunoaşte faptul că documentul în cauză este fals.
Poliţiştii de frontieră i-au întocmit cetăţeanului român dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de uz de fals, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 291 Cod Penal.

Peste 10.000 de ţigarete netimbrate, confiscate în Portul Constanţa

0

contrabanda-tigari-serbiaPoliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit în portbagajul unui autoturism, condus de un cetăţean român în Portul Constanţa, 10.200 de ţigarete netimbrate şi două sticle de alcool, care erau transportate fără a fi  îndeplinite condiţiile legale.
În data de 04.08.2013, în jurul orei 15.10, poliţiştii de frontieră din cadrul Grupului de Nave Constanţa au oprit pentru control, în apropierea porţii de acces numărul 6 din Portul Constanţa, un autoturism marca Hyundai, condus de cetăţeanul român M.M., în vârstă de 42 ani.
În portbagajul autoturismului au fost găsite 10.200 de ţigarete netimbrate şi două sticle de alcool fără timbru fiscal, pentru care conducătorul auto, domiciliat în judeţul Constanţa, nu a putut prezenta documente de provenienţă.
Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării ţigaretele şi cantitatea de alcool, evaluate la 7.600 lei, iar autoturismul în valoare de 17.000 euro a fost indisponibilizat în vederea continuării cercetărilor.
Bărbatul este cercetat penal pentru săvârşirea infracţiunilor de „colectare, deţinere, producere, transport, preluare, depozitare, predare, desfacere şi vânzare a  bunurilor sau a mărfurilor care trebuie plasate sub un regim vamal cunoscând că acestea provin din contrabandă sau sunt destinate săvârşirii acesteia” şi “deţinere de către orice persoană în afara antrepozitului fiscal sau comercializare pe teritoriul României a produselor accizabile supuse marcării, fără a fi marcate sau marcate necorespunzător ori cu marcaje false, peste limita a 10.000 ţigarete”, fapte prevăzute şi sancţionate de art. 270, alin. 3 din Legea 86/2006, respectiv art. 296, ind. 1, alin.1, lit. l din Legea 571/2003 cu aplicarea art. 33  lit. a din Codul Penal.

Migrant iranian şi călăuză din Austria, depistați la Ostrov

0

DSC04877Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au identificat o persoană de sex masculin, cetăţean iranian, care intrase ilegal în România, pe jos, din R. Bulgaria.
Migrantul fusese preluat şi ascuns într-un autoturism, în apropierea frontierei, de un conaţional cu reşedinţa în Austria, pentru a fi transportat într-o ţară din spaţiul Schengen.
În data 03.08.2013, în jurul orei 06.00, poliţiştii de frontieră din cadrul S.P.F. Ostrov, acţionând în baza unei informaţii, au oprit pentru control, în apropierea frontierei cu R. Bulgaria, un autoturism marca Mazda, cu numere de Austria, condus de o persoană de sex masculin.
În urma controlului specific a fost descoperit ascuns sub mai multe pături, pe bancheta din spate a autoturismului, un bărbat.
Verificările au stabilit faptul că şoferul autoturismului, în vârstă de 28 ani, de naţionalitate iraniană, cu reşedinţa în Austria, a trecut legal frontiera prin P.T.F. Ostrov, după care l-a preluat pe respectivul bărbat în apropierea frontierei.
Migrantul s-a dovedit a fi un cetăţean iranian, în vârstă de 27 ani, care a ales să treacă ilegal frontiera, la adăpostul întunericului, pentru a ajunge într-o ţară din spaţiul Schengen.
Din cercetări a reieşit faptul că cei doi bărbaţi sunt rude şi au plănuit acţiunea de trecere ilegală a frontierei pe teritoriul Turciei.
Poliţiştii de frontieră au întocmit celor doi cetăţeni iranieni actele premergătoare pentru săvârşirea infracţiunilor de „intrare în ţară prin trecerea ilegală a frontierei de stat”, respectiv „trafic de migranţi”, fapte prevăzute şi sancţionate de art. 70, alin. 1, respectiv art. 71, alin. 1 din O.U.G. 105/2001.

MAMAIA – numele unei legende ( partea I – 1906 – 1920)

Motto: “Legendele sunt precum lăzile cu comori din visteria sufletelor noastre.
Păstrează în ele bogăţiile lăsate de cei ce de demult s-au stins din astă lume.
Averile de atunci ni le-au lăsat a le avea în zilele de azi în salbe despletite din cuvinte.

”Mamaia” este cu adevărat numele unei legende a locului aflat la nord de oraşul Constanţa. Ca staţiune de băi, Mamaia este la vârsta ce îi conferă dreptul de a-şi spune propria legendă. Spre a putea vorbi de prezent avem neapărat nevoie însă, să dăm înapoi pagini din timpurile perindate peste locuri şi oameni. De peste 100 de ani şi mai bine Mamaia a început să adune momentele pe care noi în fiece zi le numim banal ”Istorie”. Așadar:

Istoricul stabilimentului de băi de la Mamaia

După ce în anul 1889 s-au început lucrările de extindere a Portului Constanţa, sub conducerea inginerului Anghel Saligny a devenit tot mai evident că Băile de la Vii nu mai puteau să funcţioneze. Era neapărat necesar să se dezvolte capacitatea Constanţei de a se transforma într-o staţiune estivală de băi de mare. La nivelul plajelor din oraş nu existau posibilităţi pe măsură.  Reputatul inginer aprecia încă din anul 1904 că: “pentru ca zona să prospereze ca staţiune balneară, va trebui ca oraşul Constanţa să aibă o plajă în apropiere, unde vizitatorii băilor să poată petrece toată ziua şi chiar să locuiască în case de vară în apropierea mării, lucru care se impune mai cu seamă pentru copii şi cum este cazul pentru plajele renumite din străinătate ca Ostende, Scheveningen şi altele.”
Profesorul Ion Bănescu, primar al Constanţei între anii 1905-1907, unul dintre edilii de seama ai oraşului luând contact cu acest deziderat s-a implicat activ şi a preluat efortul de a da Constanţei calea spre afirmare spre ceea ce avea ea să devină ea în ziua de azi. El este considerat întemeietorul staţiunii Mamaia. Din iniţiativa şi la insistenţele sale în anul 1905 Consiliul Comunal a hotărât amenajarea unei viitoare staţiuni la nord de Constanţa. Aceasta avea să fie construită pe porţiunea de perisip dintre Siutghiol şi mare şi urma să aibă o suprafaţă de 192 ha. Au fost efectuate demersurile necesare şi s-a achiziţionat suprafaţa respectivă. Suprafaţa a fost concesionată de la cătunul Mamaia Sat. Plaja staţiunii urma să aibă o suprafaţă de peste 10 ha. şi se întindea de la Capul Singol (Pescărie) până la coada lacului (Hanul Piraţilor). Lăţimea plajei era apreciabilă şi oferea avantajul unei expuneri la soare de la răsărit şi până la apusul soarelui.
Zona a fost parcelată în câtva sute de locuri şi pusă la dispoziţie pentru achiziţie. Ideea lui Bănescu a prins repede. 130 de personalităţi ale ţării au cumpărat loturi de pământ în noua staţiune, cu preţul de 30 de bani metrul patrat, dar şi de către localnicii cu stare.
Iniţiativa primarului a fost bine primită de constănţeni, turişti, precum şi de presa: “Apogeul sezonului de băi din Constanţa a fost atins şi datorită lăudabilei iniţiative a primarului Ion Banescu, de a muta băile la superba plajă Mamaia”, scria ziarul bucureştean “Dimineata” la 21 august 1905.
02 - Ion Bănescu - 1
În Albumul Naţional al Dobrogei redactat de jurnalistul Petru Vulcan în anul 1906 cu prilejul Deschiderii Marii Expoziţii de la Bucureşti, la pagina 52 apare ca notabilitate a Dobrogei Ion Bănescu, primarul Constanţei.
03 - Ion Bănescu
Staţiunea (Băile Mamaia, cum începeau a fi denumite) urma să fie arendată prin licitaţie publica, unui antreprenor. Primul antreprenor al Mamaiei a fost o femeie, Ecaterina D. Ionescu. Administraţia oraşului avea obligaţia să supravegheze asigurarea condiţiilor eminamente necesare unei bune funcţionări. Autoritatile au contractat cu arhitectul francez Eduard Redon întocmirea planului de sistematizare si parcelare a plajei, în vederea valorificării complete a posibilităţilor viitoarei staţiuni, prin constructia de hoteluri de lux, vile-palate, parcuri.
Dar planul publicat de ziarul “La Roumanie”, la 27 august 1906, nu a prins contur. În afara pavilionului de băi până la primul razboi mondial, nu s-a înălţat nimic. Inaugurarea oficiala a statiunii a avut loc la data de 28 august 1906, când două trenuri au strabatut drumul de la Constanta până la Mamaia având traseul de o ora si jumatate.
04 - Petre Antonescu
Proiectul aşezământului de băi a fost realizat de arhitectul Petre Antonescu. Stabilimentul era construit din lemn şi îndeplinea cu precădere şi funcţia de gară.
04 - Mamaia inceput 1
Construcţia avea aspectul unei case de munte româneşti.  Era de remarcat acoperişul destul de înalt cu toate că regimul de precipitaţii al zonei de litoral nu solicita o înclinaţie atât de evidentă.
05 - Mamaia inceput 2
Pe laturile dinspre nord şi sud ale cădirii a fost ridicat câte un pavilion lung terminat cu un foişor; fiecare aripa adapostea câte 56 de cabine.
05 - Mamaia inceput 2 Cabine bai
Pentru uzul celor pudici aşezământul băilor avea în dotare si 80 de cabine mobile  pentru băi de mare (45 pentru barbati si 35 pentru femei). Pentru evitarea accidentelor, atât băile damelor, cât si cele ale bărbaţilor erau prevăzute în aria de îmbăiere cu funii de siguranţă.  Instalatii de început ale statiuni Mamaia erau  importante pentru perioada respectivă. Ziarul bucureştean “La Roumanie” afirma: “Constanta dispune azi de o plajă care o va pune în rândul marilor staţiuni din Orient”.
06 - Mamaia inceput 3
”La Mamaia se ajungea cu trenul: multă aglomeraţie, o lume colorată vorbind franţuzeşte si nemţeste, mulţi copii, guvernante, vagoane comode, căldura mare, halte numeroase pentru a lua lumea de pe drum…” aşa descria Cella Serghi atmosfera de vară a Constanţei de atunci . Ea îşi amintea că, la nivelul anului 1914, nu putea merge zilnic de la Constanţa la Mamaia din cauza preturilor cam ridicate ale calatoriei cu trenul. Cei avuţi luau trăsurile, aşa încât acestea cu zecile însoteau trenul in drumul lui spre mare.
Se ducea atunci la mare doar lumea bună, rareori şi alţii. Cei mai mulţi plecau spre Mamaia la sfârşit de săptămână.
07 - Mamaia tren 1
Din gara Constanţei…
08 - Mamaia tren 2
sau bunăoară de la Halta Tomis (capătul Bd. Elisabeta spre intrarea în port – Poarta 1)
09 - Mamaia tren 3
Se puteau urca în trenul spre Mamaia care parcurgea distanţa până la Băi într-o oră şi jumătate.
10 - Mamaia tren 4
Traseul cuprindea un număr de câteva staţii şi mai multe halte.
11 - Mamaia tren 5
În monografia întocmită de Ion Adam la solicitarea notabilităţilor Constanţei, acesta a  consemnat pentru prima dată impresii despre Mamaia anului 1906:
„La Mamaia, orizontul se roteşte larg şi cufundat în albastru. – Acolo cerul şi cu apa sunt tot una. Trenul pare obosit şi el de căldura care toropeşte oraşul şi-n sforţarea şi năduful lui se sileşte să ia cât mai în grabă lumea de prin micile staţii din drum, ca s-ajungă odată afară, pe culmea de sus, unde se simte cum vine boarea răcoroasă din necuprinsul mării.”
12 - Mamaia tren 6
„Lumea grăbită şi plină de înviorare vine pe toate drumurile şi se strânge grămadă sub umbrarele haltelor. Fluieratul trenului îndeamnă mai mult încă pe întârziaţii care se văd iuţind paşii. – La Mamaia… În îmbulzeala de câteva minute, oamenii îşi strâng mâna, se cheamă pe nume şi vagoanele comode, cu obloanele largi lăsate, pare că duc un convoi de lume dezrobită.”
13 - Mamaia tren 7
Cum era şi firesc, locul a început să devină interesant pentru diverşi investitori. Primele oferte de distracţie s-au materializat prin instalarea de către Giovani Macri a unui joc de noroc şi a unui joc de căluşei lângă halta de la băi. Acesta depusese anterior o sumă considerabilă în contul comunităţii. Încă din 1905 fanfara formată din 42 de oameni ai Regimentului de Infanterie 34 cântă săptămânal la Mamaia.
14 - Mamaia tren 8
Grupuri mai mari sau mai mici de turişti estivali soseau din mai toate colţurile tării. În imagine un mare grup de transilvăneni sosiţi la pavilionul de băi din Mamaia.
15 - Mamaia tren 9
În 1906 plaja de la Mamaia fusese vizitata de peste 45.000 de persoane, din care aproximativ 34.000 au facut si baie.
16 - Mamaia statiune 1
Nisipul fin al plajei lua uneori pe nepregătite pe cei sosiţi pentru prima dată la mare. Se insinua cu atâta uşurinţă în încălţări şi convenienţele vremii nu permiteau ca damele şi domnii să se lepede de încălţări.
17 - Mamaia statiune 2
Copertinele umbrarelor şi umbrelele sub care se aşezau mese încercau fără prea mult spor să facă şederea pe plaja suportabilă pentru cei ce etalau cu stoicism o îmbrăcăminte adecvată cu mult mai bine promenadei prin parcuri.

18 - Mamaia statiune 3

Spaţiul de promenadă al plajei era destul de limitat mai ales în zilele de aglomeraţie.19 - Mamaia statiune 4

Pare foarte curios în ziua de azi cât de stoici erau turiştii de sezon ai acelor vremuri în a se preumbla în veşmintele ce îi acopereau fără a lăsa expusă nici o parte a trupului.

20 - Mamaia statiune 5

Pe la 1906 existau deja amenajări de lemn: restaurante cu profil pescăresc şi cabine în care domni cu haine negre şi doamne cu rochii şi pălării imense, după moda La Belle Epoque, se schimbau în costume de baie cu mâneci. Până la primul război mondial câteva zeci de mii de români vizitau anual Mamaia.21 - Mamaia statiune 6

În toiul zilelor caniculare doar cei curajoşi se încumetau să se preumble prin spaţiul deschis din zona pavilionului central al băilor.22 - Mamaia statiune 7

Discuţiile se purtau între domni şi între doamne pe problemele de veşnică actualitate: politica evenimentele mondene şi comentariile la adresa celor ocazional întâlniţi în promenada pe plajă.23 - Mamaia statiune 8

Cum este şi firesc, majoritatea fotografiilor rămase de atunci sunt din zilele calme şi senine. Posibil ca pe timpul vremelnicelor furtuni de vară stabilimentul băilor să nu fi avut mulţi vizitatori.24 - Mamaia statiune 9

In anumite fotografii surprinde chiar numărul redus de persoane aflate pe plajă.25 - Mamaia statiune 10

Oricum, orele apusului se pare că aduceau mai multă animaţie la mesele de sub umbrele şi pe bănci.26 - Mamaia statiune 11

După cum este de observat pe plajă existau şi stâlpi de iluminat ceea ce arată că era la îndemână şi plimbarea la orele când soarele părăsea cerul spre a se arăta în ziua următoare de la larg într-un nou răsărit.27 - Mamaia statiune 12

La orele apusului în umbra pavilionului central unele doamne îşi puteau permite îndrăzneala de a da jos botinele şi a se aşeza cu plăcere pe nisipul fin la discuţii chiar şi cu domnii ce deveneau afabili şi galanţi.29 - Mamaia statiune 14

După cum se remarcă, în zilele cu vânt şi mare agitată băncile puteau fi protejate cu copertine şi aşezate cu spatele spre vânt.30 - Mamaia statiune 15

Fotografiile de familie de pe plajă erau ca şi acum prilej de aduceri aminte şi evocare.31 - Mamaia statiune 16

Personajele ce veneau pe plajă erau de cele mai multe ori familii unde chestiunea copiilor era bine rezolvată de prezenţa guvernantelor.32 - Mamaia statiune 17

În rest, doamnele şi domnii se puteau deda la plăcute conversaţii. Se observă că mesele de sub umbrele ofereau locul potrivit unor flirturi şi nicidecum pentru berea sau răcoritoarele din zilele de azi. E greu de presupus că atunci exista stridenţa sau vehemenţa manelelor. Fanfara avea program de muzică de cîteva ori pe săptămână şi reprezenta deliciul unor după-amieze de neuitat.32 - Mamaia Carol I - 1

Cu ocazia unor vizite la Constanţa Regele Carol I şi Familia Regală a  poposit la Stabilimentul Băilor din Mamaia. (se observă că vizita Majestăţilor a avut loc în anotimpul rece, cel mai probabil cu ocazia manifestarilor ocazionate de aniversarea zilei Dobrogei din luna Noiembrie)33 - Mamaia Carol I - 2

File de legendă: Legenda Mamaiei

În anul 1908 notabilităţile locale au solicitat scriitorului de autentică vocaţie jurnalistică Ion Adam realizarea unei monografii a Constanţei. Prin evocarea acestuia s-a dat tiparului o frumoasă transpunere a legendei Mamaiei. Ea capătă pentru noi, cei de acum, o deosebită rezonanţă plină de fior, farmec şi nostalgie

”… Pe valea de la Canara trăsura mergea în pasul oprit al cailor.
Prin întunericul ce împânzise cuprinsul, abea se vedeau drumeţii, ca să se ferească de ei.
Unele căruţe treceau mânate nebuneşte, de mai să dea în roatele trăsurii noastre.
Drumeţii mai cu chef, cântau şi chiuiau, lovind în cai, ca să se întreacă din mers.
De la cârciuma din Canara se aude un sdrângănit de dairı şi versul prelungit şi plâns al unui cântăreţ turc.

Ağlı çiogiuc, aglı
Ağla Mamaia…

Am rămas cu toţii nedumeriţi de frântura de vers, care după cât înţelegeam noi turceşte, trebuia să aibă legătură cu duna noastră fermecată.
Am tras în bătătura hanului şi ne-am apropiat de cântăreţ.
Dairaua zornăia de bătătura degetului, întărind plânsul cuvintelor lungite şi tremurate.
Turcul slab, spânatic şi cu ochii imobili, căsca gura larg şi sbătea cuvintele între fălci, de par’ că se frigea cu ele, până când la urmă, le termina cu un ison prelung, de ai fi crezut că le dă drumul din cimpoi.

Ağlı çiogiuc, aglı
Ağla Mamaia…

În jurul cântăreţului erau strânşi căruţaşi tătari, lucrători dela carieră şi ţărani veniţi dela muncă.
Ne-am dat pe lângă un turc care o rupeı româneşte şi care ne spiona din ochi, cu intenţia vădită de a se arătă de folos.
– Ce zici de cântecul acesta, bre ciorbagiu?
– Asta frumos este!
– Ce-i cu vorba Mamaia?
– Asta… Mamaia…
– Care Mamaie?
– Mamaia – numai una este – care altă Mamaie? Mamaia unde merge boierii la scăldat…
– Şi ce zice cântecul de Mamaia?
– Asta vechi cântec este, de la bătrâni.
– Şi cum vine pe româneşte?
– Ei, Mamaia este frumos numai pe turceşte… eu nu ştiu să spun tot aşa frumos, pe româneşte…
– Spune atâta cât ştii…
– Mamaia este o creştină… ea a fost nevasta unui bei dela Moldova. Beiul acela s’a bătut cu Turcii şi eră voinic tare. El ţinea tunul în braţe şi da foc. Da turcii tot l-a bătut pe el şi la- prins şi l-a rupt în bucăţi cu cămilele (n.b. – Ioan Vodă cel Cumplit Ioan al III-lea sau Ioan Vodă cel Cumplit sau Ioan Vodă Armeanul sau Ioan Voda cel Viteaz (1521; 1574), a fost domnitor al Moldovei. Era fiul lui Ștefăniță Vodă cel Tânăr (1517-1527) cu armeanca Serpega. A domnit din februarie 1572 până în iunie 1574.. Ioan Vodă a fost căsătorit înainte de domnie cu Maria Rostowski și ca domn, cu Maria Huru, fiica boierului L. Huru, Pârcălab de Hotin)
Nevasta lui s’a bătut şi ea cu Turcii şi la urmă a fost roabă.
Paşa dela Silistra, când s’a întors înapoi cu oastea, a luat şi pe nevasta aceea de beiu Moldovan.
Ce-a vrut el, n’a vrut la ea.
E avea o fetiţă de lapte.
Asta Moldovancă eră creştin tare şi scuipă la Turci.
Paşa a lăsat-o aici, unde este Constanţa, cu parale multe şi cu slugi tot Moldovani.
Fata ei a crecut mare şi trăia cu măsa şi nu se despărţia una de alta.
Ea la măsa a ei zicea Mamaiă – asta vorbă Moldovenească este, tu ştii la tine, că eşti Moldovan… şi pe fată Dina – Constandina chemat.
Alah iubea mult casa lor.
Fata eram bălană şi cu păr ca aurul; mamaiı a ei eram tristă şi bună.
Toţi oamenii şi turcii şi creştinii, da respect mare la ele.
Când veniau dela biserică, turcii eşia în drum şi desmerdam la fată: – Ghiuzel Kiustanda… Şi Grecii lacomi ziceau: Psihimu Cuştanda…
Oraşul tot erı numai o vorbă; la toate părţile ai auzit:
– Kiustenge şi Cuştanda.
Noi când mergeam la târg, zicem mergem la Kiustenge. Şi voi moldovanii ziceţi azi mai frumos, Constanţa, tot după cum chemat fata lui beiul dela Moldova. Da paşa cela dela Silistra, tare a dorit la el pe roaba care a lăsat aici, pe femeia beiului.
El vine câte odată şi eram bun şi aducea dar la moldovanca… cât aur şi cercei este la Stambul, tot…
Dar moldovanca poartă haine negre şi este trist tare şi face cruce multă la Dumnezeu.
Paşa înciudat este peste tot.
El vreă acum să fure pe Mamaia, dacă a văut că ea nu se lasă singură.
Casa la moldovancă eră pe mal lângă mare.
Fata nu este afară, Mamaia este şi spălat lână acolo la apă.
Eră ziuă şi cald mult.
Nimeni nu este, numai moldovanca spălat la apa de pe mal.
A venit atunci tâlhari cu luntre dela paşă, a prins şi a suit la ei pe Mamaia şi a fugit.
Moldovanca atunci tare strigat, că este la tâlhari.
Fata cea bălan şi bun la Alah, a fugit din casă şi când s’a văzut la mumasă, tare ţipat: – Mamaia… Mamaia…
Şi ea mititel şi frumos a sărit la apă, să prindă la luntre

Moldovanca tare speriat din luntre că îneacă fata şi ea atunci face cruce lui Alah a ei…
Fata în loc de apă, găseşte la mare o punte de nisip, care duce tot drumul până la alt mal.
Moldovanca atunci nu mai este.
Fata plânge şi fuge pe nisip, care a crescut sub picioarele a ei şi nu ştie ce să creadă la ea.
Oamenii din târg vin aici la mare şi văd minunea cea mare şi pe Kiustenge plângând.
Ei întreabă la dânsa cu mirare: Kiustenge, ce cauţi tu acolo la mare? Da’ Kiustenge, mititel şi frumos, plânge tare: Mamaia… Mamaia… Vezi… moldovanca a făcut cruce la Alah a ei şi Alah ca s’o scape şi pe ea de ruşine, a prefăcut-o în punte de nisip şi a aşternut-o ca drum între ape, ca să nu i se înece fata…
Mamaia… a făcut Alah şi minune mare este…
Turceşte, cântec frumos, – ama româneşte, nu este frumos.
Şi turcul nostru încălzit se întoarce la cântăreţ.
– Hai, Mustafa, mai zi odată, că domnul are să dea cafea la noi…
Dairaua tresaltă şi zornăe, pe când cântăreţii se bocesc în tremurări prelungite… Am plătit cafelele la toţi şi-am plecat goniţi de noapte.
Din urmă ne ajungeau frânturile cântecului plâns

Ağlı çiogiuc, ağlı
Ağla Mamaia…

Emoţiunea ne stinsese glasul şi îndemnam caii numai din biciu, cu graba oamenilor care duc acasă o comoară.”

…”

După o asemenea poveste nu ne rămâne decât să grăbim încheierea istorisirii de acum şi în episoadele ce vor urma să aflăm  ce a devenit Mamaia după anii 1920. Vom reveni.

Sursa: http://constanta-imagini-vechi.blogspot.ro/

Barca Primăriei Mangalia şi caracatiţa din spatele ei. Cumnatul lui Ponta a dat consultanţa

1

Implementarea proiectului cu finanţare europeană nerambursabilă „Club Nautic Callatis” colcăie de interese nelegitime. Clădirea clubului a fost ridicată de o firmă la al cărui număr de telefon răspunde patronul altei companii. Yachtul a fost livrat de o firmă specializată în comerţul cu obiecte de uz casnic, iar publicitatea a fost prestată de o firmă de construcţii (bine că nu era de pompe funebre!). Deşi cele trei firme au fost selectate în mod independent, pe calea licitaţiei publice, în realitate trăiesc o viaţă comună de afaceri, plină de interdependenţe. De aici şi sentimentul pregnant că la Clubul Nautic a fost o lucrătură în haită. Consultantul pentru achiziţii a fost chiar cumnatul premierului Victor Ponta. În paralel cu implementarea proiectului, Primăria Mangalia a încheiat un parteneriat cu o asociaţie nonguvernamentală, Black Sea Sailing, în care este implicat constructorul care a prestat publicitatea, împreună cu un personaj acuzat de fosta lui soţie că ar fi cărat saci cu bani în Elveţia, pentru a alimenta conturile secrete ale unor politicieni aflaţi la butoane, în perioada 2000-2004.

Proiectul iniţial nu prevedea nici un yaht, ci doar o „căpitănie”

Povestea Clubului Nautic începe în anul 2007, când primarul Mangaliei de la acea vreme, Zanfir Iorguş, a angajat o firmă de consultanţă să întocmească o cerere de finanţare nerambursabilă pentru construirea unei clădiri care să îndeplinească funcţia de „căpitănie” şi, totodată, de centru de afaceri, cu sală de conferinţe, centru informatic şi spaţii de închiriat pentru operatorii de activităţi nautice. Aprobarea proiectului a venit abia în 2012, când primar al Mangaliei s-a pomenit a fi independentul Cristian Radu. Între timp, în proiect a fost inclusă, din raţiuni care nu au fost făcute publice până acum, şi achiziţionarea unui velier. Sub răspunderea lui Radu, proiectul a fost implementat în proporţie de 90%: „căpitănia” e la locul ei, yachtul de agrement e „parcat” în dană, serviciile conexe de consultanţă şi publicitate s-au consumat din plin, iar mobilarea şi utilarea sălii de conferinţe şi a centrului informatic fac obiectul unei proceduri de achiziţie publică, în plină desfăşurare.

Consultanţa a fost prestată de cumnatul lui Victor Ponta

NAutic-Club-Callatis3

Dar iată cum s-au împărţit banii europeni şi mai ales către cine! Totul a debutat cu semnarea unui contract de consultanţă, sub numărul 46.777 din 08 noiembrie 2012, între Municipiul Mangalia şi firma bucureşteană Grossmann Engineering Group SRL. În schimbul sumei de 174.450 de lei, plus TVA, Grossmann a prestat servicii de consultanţă pentru managementul proiectului, dar şi pentru achiziţiile publice derulate de municipalitatea mangaliotă. Practic, autoritatea locală a procedat aşa cum a fost învăţată de Grossmann. Presa naţională relata, în 2012, faptul că această firmă îi aparţine lui Iulian Herţanu, nimeni altul decât cumnatul premierului Victor Ponta (Vezi aici articolul din România Liberă).

Mai departe, sub asistenţa de specialitate a firmei cumnatului premierului Ponta, municipalitatea din Mangalia a organizat trei licitaţii publice, pentru atribuirea lucrărilor de construcţie a sediului administrativ al Clubului, pentru achiziţia yachtului şi pentru contractarea serviciilor de publicitate aferente. Aşa de preţioase au fost sfaturile şi aşa de corecte procedurile, că licitaţiile au fost câştigate, independent, de trei firme care trăiau deja o viaţă comună de afaceri. Construcţia clădirii a fost atribuită firmei Opal Construct SRL din Constanţa, pentru 2.887.000,42 de lei plus TVA. Yachtul a fost livrat de Millennium Games SRL din Constanţa, pentru suma de 515.000 de lei plus TVA. Iar publicitatea a fost adjudecată de Ro-Mat-Construct SRL din Constanţa, pentru 82.950 de lei plus TVA.

Grădinaru de la Ro-Mat, omul care răspunde la telefonul firmei Opal

Opal-Construct-panou-ClubulPotrivit datelor de la Registrul Comerţului, Opal Construct SRL aparţine, în mod oficial, lui Neculai Munteanu, un personaj despre care nici motorul de căutare Google nu pare să ştie ceva. Misterul este risipit, oarecum, de faptul că telefonul de contact declarat de Opal Construct SRL la Registrul Comerţului aparţine, potrivit site-ului www.romaniaphone.com, lui Bogdan Grădinaru, care nu are nici o calitate în această firmă. Acelaşi număr de telefon a fost menţionat într-un anunţ de vânzare a unui velier „Bavaria 47” postat pe site-ul specializat www.probarca.ro, de către utilizatorul „bogdangbn” de pe adresa de e-mail romat@zappmobile.ro. Toate aceste indicii arată existenţa unor raporturi de conlucrare intensă între Opal Construct-ul anonimului Neculai Munteanu şi Ro-Mat-Construct SRL, firma de construcţii a mult mai cunoscutului Bogdan-Nicolae Grădinaru, care a ajuns în postura ingrată de a presta, la nevoie, chiar şi servicii de publicitate. Din ştiinţa noastră, Ro-Mat-Construct SRL nu a mai prestat publicitate în alte proiecte cu finanţare europeană, dar şi-a făcut plinul, cu vârf şi îndesat, din activitatea principală de construcţii. Compania este deţinută de Bogdan Grădinaru în parteneriat cu Vasile Costea, care deţine, în calitate de asociat unic, şi SC ABC Val SRL. Cele două firme-surori au încasat, de-a lungul anilor, zeci de milioane de euro din bani publici, fiind abonate la lucrările unor instituţii precum Primăria Constanţa (reabilitarea zonei peninsulare), Primăria Mangalia (pentru reabilitarea lacurilor din Neptun), RAJA SA (schimbarea conductelor magistrale de apă), CN APMC SA (refacerea diverselor breşe apărute în diguri), CN ACN SA (reparaţii) sau UMC (construcţii de cămine pentru studenţi).

Yachtul a fost cumpărat de la un furnizor de hârtie igienică

06Firma Millennium Games SRL Constanţa, cea care a livrat Primăriei Mangalia velierul Bavaria Cruiser 38 (cu o lungime de 11,72 de metri, catarg de 15,45 metri înălţime, greutate nominală de 7,2 tone şi velă de 69 mp), este într-o situaţie similară. Datele de la ORC spun că aceasta are drept obiect principal de activitate comerţul cu obiecte de uz casnic. Firma este deţinută de Ioana Cojocaru, are un singur salariat, dar a realizat o cifră de afaceri cumulată pentru perioada 2004-2012, de peste 130 de miliarde de lei vechi. Anul acesta, Millennium Games SRL a semnat un contract de furnizare de materiale de construcţii cu SC RAJA SA, de peste 33 de miliarde de lei vechi. Iar în trecut, a mai livrat hârtie igienică pentru Administraţia Porturilor şi ţesături pentru Armată. Este mai mult decât evident că secretul sutelor de miliarde nu vine de la nici o performanţă comercială pe piaţa liberă (greu de făcut cu un singur angajat), ci de la îngăduinţa, contrară legii, a organizatorilor de licitaţii de a nu cere dovada experienţei în domeniu.

O viaţă comună de afaceri

Legăturile de afaceri dintre cele trei firme care şi-au adjudecat, independent, construcţia Clubului Nautic, livrarea velierului şi prestarea serviciilor de publicitate au lăsat dâre adânci şi în actele oficiale ale Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor. Astfel, prin Decizia 1164 din 5 aprilie 2013, CNSC a respins o contestaţie depusă de asocierea de firme „Millennium Games SRL – Ro-Mat-Construct SRL – 144 Engineering SRL” la o licitaţie organizată de Administraţia Naţională a Penitenciarelor. La aceeaşi licitaţie, în mod separat, a participat şi SC Opal Construct SRL, care a depus la rândul ei contestaţie. Printr-o altă decizie, adoptată de CNSC sub numărul 1760 din 22 mai 2013, a fost respinsă o contestaţie formulată de asocierea „Opal Construct SRL – Ro-Mat-Construct SRL – Depac SRL” în legătură cu o licitaţie organizată de Ministerul Apărării. Or, deciziile menţionate atestă că cele trei firme care au câştigat independent la Mangalia au dependenţe între ele pe linie de afaceri.

Toate aceste legături explică mai bine schema de atribuire a licitaţiilor de la Mangalia. Căci altfel ar fi greu de înţeles cum de a fost ales furnizor al yachtului o firmă care vinde hârtie igienică şi prestator al publicităţii o firmă care dă cu pietre în breşele de la dig. Că doar nu s-au terminat firmele de publicitate din ţara asta!

Coco ducea sacii de bani ai lui Sechelariu în Elveţia; acum e partenerul Primăriei Mangalia

Datele anterior prezentate, precum şi altele pe care urmează să le detaliem, arată că eminenţa cenuşie a afacerii este Bogdan Grădinaru.  Acesta nu este doar liantul dintre cele trei firme care au câştigat procedurile independente de achiziţie de la Mangalia. Este, totodată, partenerul Primăriei Mangalia, prin intermediul Asociaţiei Black Sea Sailing, în cadrul proiectului „Regata Poseidon” anunţat public în luna martie 2013, care urmează a se desfăşura, cu plecare din Portul Turistic Mangalia, la sfârşitul lunii august. Black Sea Sailing a fost fondată în anul 2011, de Bogdan Grădinaru, Cornel Ciocianu şi Nicolae Pocora. Ca o paranteză, trebuie să spunem că Ciocianu (zis Coco) a devenit cunoscut opiniei publice în anul 2006, când soţia sa a intentat divorţ şi l-a „turnat” instanţei de judecată. Coco ar fi cărat banii (murdari) cu sacoşa, potrivit fostei sale soţii, depunând şi scoţând numerar, pentru VIP-urile politice, la o bancă elveţiană, înainte de 2004, când era consilierul ministrului Sergiu Sechelariu (Vezi aici articolul din 2006).

Revenind la momentul prezent, trebuie să spunem că asociaţia înfiinţată de Grădinaru şi Ciocianu are sediul social pe strada Pescarilor 101 din Constanţa, exact acolo unde funcţionează şi Opal Construct SRL. La numărul ei de telefon, afişat pe site-ul oficial, răspunde, însă, Marina Eforie Nord. Vă reamintim că la numărul oficial al firmei Opal, nu răspunde asociatul acesteia, ci patronul de la Ro-Mat. Patronul care, iată, este totodată şi preşedinte la Asociaţia care împarte acelaşi sediu cu Opal şi acelaşi număr de telefon cu Marina Eforie Nord! Ori, toate aceste aspecte arată că una e în acte şi alta în înţelegerea nescrisă după care funcţionează persoanele juridice pe care le-am întâlnit în povestea de faţă.

 Yachtul ar putea ajunge în custodia dealerului exclusiv care n-a participat la licitaţie

O altă ciudăţenie, care nu putea lipsi nici ea din poveste, este aceea că în Portul Turistic Mangalia funcţionează deja o şcoală de yachting sub denumirea „Black Sea Sailing School”, dar Grădinaru nu joacă nici un rol oficial în aceasta. Denumirea ne-ar indica prezenţa sa în afacere, însă site-ul şcolii – www.scoalarya.ro – arată  că, pe hârtie, organizatorul cursurilor este firma Blue Marine Yachts SRL, dealerul exclusiv pentru România al velierelor Bavaria. Dealer pe care Primăria Mangalia nu l-a invitat la procedura de achiziţie publică, preferând să cumpere velierul de la Millennium Games SRL, firma care – vă reamintim – se ocupă, în principal, de livrările de hârtie igienică. Pe de altă parte, acelaşi dealer, prin intermediul şcolii deschise sub o titulatură care evocă, nu propriul nume, ci numele asociaţiei lui Grădinaru, ar putea să preia „barca Primăriei Mangalia” în exploatare. Şi, atunci, cum să participe la licitaţia pentru furnizarea velierului pe care tocmai ar putea să-l preia în custodie?

Dovada că velierul va ajunge pe mâini private a fost produsă, în mod public, de primarul Cristian Radu, care a declarat, citat de întreaga presă cu ocazia lansării la apă, că: „Yachtul urmează să fie folosit pentru activităţi de agrement şi va intra în circuitul de formare profesională, în cadrul unei şcoli de navigaţie cu vele ce va funcţiona în incinta Clubului Nautic Callatis.”.  Ori, singura şcoală de navigaţie cu vele care funcţionează, acum, în Portul Turistic Mangalia, este „drăcia” care poartă numele asociaţiei lui Grădinaru, dar aparţine dealerului exclusiv Bavaria.

Schimbarea la faţă… şi oamenii din spate

Roberrt-Ambrozie-si-Tusac-2Şi, ca să ne lămurim mai bine de toată „viermuiala” de interese şi legături, trebuie să spunem că Blue Marine Yachts SRL este înmatriculată pe numele lui Robert Ambrozie, un împătimit al sportului cu vele. În anul 2008, Ambrozie comenta pe blogul lui Lucian Vişa din Mangalia, despre strategia greşită a fostului primar Tusac de a impune taxe foarte mari pentru activităţile din Portul Turistic. Un an mai târziu, îşi schimba optica, devenind partener oficial cu Primăria Mangalia, pentru organizarea unei regate a ambarcaţiunilor cu vele, trăgându-se în poză cu Tusac, cel pe care îl mustra înainte. Printre sponsorii evenimentului din 2009, s-a regăsit şi firma KFD Energy SRL aparţinând milionarului George Brăiloiu, personajul care a cumpărat manuscrisele lui Emil Cioran pentru a le dona statului român. Presa locală a dezvăluit că acesta este vărul primar al lui Ovidiu Brăiloiu, primarul din oraşul în care asociaţia lui Grădinaru şi-a pus numărul de telefon pe Portul Turistic. După încă un an, Ambrozie a devenit manager la KFD Energy SRL, coordonând afacerile lui George Brăiloiu cu produse de iluminat pe baza unei tehnologii revoluţionare cu LED-uri (fabricate de Optogan Group, companie controlată de miliardarul rus Mihail Prokhorov).

În loc de concluzii

La ce interese sunt în joc, devine străveziu de ce a fost extins proiectul „Club Nautic Callatis” cu achiziţia, neprevăzută iniţial, a velierului Bavaria Cruiser 38.

Adrian Carlescu

Dorian Hapurnea

Peste 70 kilograme de peşte confiscate la Isaccea

0

81089 7 frontiera pestePoliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au acţionat pe linia prevenirii şi combaterii braconajului piscicol în zona de competenţă, identificând un conducător auto care transporta, cu un autoturism marca Dacia 1310, cantitatea de 71,5 kilograme peşte fără documente justificative.
În data de 31.07.2013, în jurul orei 06.45, poliţiştii de frontieră din cadrul S.P.F. Isaccea au oprit pentru control, în zona de competenţă, un autoturism marca Dacia 1310, condus de cetăţeanul român C.S., în vârstă de 34 ani.
În autoturism a fost găsită cantitatea de 71,5 kilograme peşte din speciile ştiucă şi caras, pentru care şoferul nu poseda documente legale.
Poliţiştii de frontieră au ridicat în vederea confiscării cantitatea de peşte, evaluată la 188,5 lei, care a fost predată spre valorificare unor societăţi comerciale de profil conform procedurilor legale.
Persoana în cauză, domiciliată în judeţul Tulcea, este cercetată pentru săvârşirea infracţiunii de „deţinere şi transport a peştelui fără documente legale”, faptă prevăzută şi sancţionată de art. 64, lit. j din O.U.G. 23/2008 modificată şi aprobată prin Legea 317/2009.

Opel Astra cu ITP fals, descoperit la Vama Veche

0

Opel_Astra_front_20080306Poliţiştii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă au descoperit în P.T.F. Vama Veche un autoturism marca Opel Astra, înmatriculat în R. Bulgaria, pentru care conducătorul auto a prezentat la control un certificat de inspecţie tehnică fals.
În data de 31.07.2013, în jurul orei 10.30, în P.T.F. Vama Veche s-a prezentat pentru efectuarea formalităţilor de frontieră cetăţeanul român B.F., în vârstă de 21 ani, care conducea un autoturism marca Opel Astra înmatriculat în R. Bulgaria.
Conducătorul auto a prezentat la controlul specific un certificat tip I.T.P. care prezenta indicii de falsificare.
Bărbatul, domiciliat în judeţul Iaşi, a declarat că a achiziţionat autotursimul fără a cunoaşte faptul că documentul în cauză este fals. Poliţiştii de frontieră i-au întocmit cetăţeanului român dosar penal pentru săvârşirea infracţiunii de uz de fals, faptă prevăzută şi pedepsită de art. 291 Cod Penal.

Trafic îngreunat pe bulevardul 1 mai

0

imagesPentru remedierea unei avarii la conducta principala de alimentare cu apa de pe bulevardul 1 Mai, cu diametrul de 500 mm, SC RAJA SA a fost nevoita sa restrictioneze circulatia astazi – 01 august 2013, in intervalul 08,30 – 14,00, pe primele doua benzi ale bulevardului, in zona bisericii Sf. Maria, pe sensul de mers catre Gara. Având în vedere îngreunarea circulaţiei, reparaţiile se vor efectua în regim de urgenţă. RAJA SA Constanţa va face tot ce este necesar pentru limitarea acestor efecte nedorite şi va încerca să finalizeze lucrările într-un timp foarte scurt. Menţionăm că toate aceste lucrări nu afectează furnizarea apei potabile către populaţia din zonă.

Noaptea Cumpărăturilor de la Maritimo sărbătorită cu un concert Andra

andraÎn acest weekend, la Maritimo Shopping Center aveţi parte de un dublu eveniment: un superconcert susţinut de una dintre cele mai frumoase voci ale României, Andra, şi mult-aşteptata Noapte a Cumpărăturilor! Artista vă aşteaptă la Maritimo vineri, 2 august, începând cu orele 21.00, după care sunteţi invitaţi să faceţi cumpărături până la ora 1.00, în toate magazinele găzduite de cel mai mare mall din Constanţa. Operatorii comerciali au oferte de nerefuzat, la reducerile existente deja, adăugându-se reduceri suplimentare speciale. Nu rataţi nebunia ofertelor de la Maritimo!
Andra, pe numele real Alexandra Irina Mihai, este una dintre cele mai carismatice şi talentate vedete din România. Cu o voce amplă şi caldă, Andra abordează mai multe stiluri muzicale, printre care pop, dance, R&B şi muzică populară. Dacă nu ştiaţi, solista a apărut pentru prima dată în faţa publicului la vârsta de şapte ani, în cadrul îndrăgitei emisiuni din anii ’90 Tip Top Minitop, unde s-a făcut remarcată după ce a interpretat o melodie dificilă, I will always love you, a lui Whitney Houston. La vârsta de 14 ani, în 2001, Andra se lansa în muzică, cu primul său album, produs de Nova Music. Au urmat Dragostea mea (2002), pentru care a obţinut Discul de Aur, un an mai târziu, Vreau sărutarea ta, cu un nou Disc de Aur, Rămâi cu mine (2005). În 2007, Andra a scos trei albume: Best of, De la frate la soră, album cu piese din muzica populară şi Vis de iarnă. În 2008, apar Dragostea rămâne şi Album de familie, şi, un an mai târziu, Iubeşte-mă astăzi, Iubeşte-mă mâine. Something New apare în 2010 şi, în 2013, Inevitabil va fi bine. Andra a primit mai multe distincţii de-a lungul carierei, printre acestea numărându-se discuri de platină. Cel mai recent este chiar pentru ultimul album, Inevitabil va fi bine, pe care-l veţi putea auzi vineri, 2 august, la Maritimo

Trafic îngreunat pe bulevardul Mamaia

traficPentru remedierea unei avarii la conducta magistrală de alimentare cu apă de pe bulevardul Mamaia,  societatea RAJA SA Constanţa a blocat astăzi, 31 iulie 2013, în intervalul 08.00 – 12.00, traficul rutier pe prima bandă de lângă squar în zona intersecției cu strada Dumbrava Roșie, pe sensul de mers înspre Gară.  Având în vedere îngreunarea circulaţiei, reparaţiile se vor efectua în regim de urgenţă.

INNA domină topurile muzicale spaniole!

innaPiesa INNEI “More than Friends” continua sa obtina rezultate bune, astfel ca in Spania este pe locul 1 pe radiouri, iar pe YouTube a acumulat peste 50 000 000 de vizualizari pe canalele caselor de discuri partenere.
INNA s-a intors din cel de-al treilea turneu din Statele Unite ale Americii, unde a fost primita foarte bine de fani.

In prezent, INNA continua turneul “Party Never Ends” in Europa, iar in octombrie, se va intoarce in Mexic pentru a 5 a oara cu o noua serie de concerte.
INNA a lansat de curand videoclipul pentru cel mai recent single – “Be My Lover”, regizori fiind chiar artista si Khaled Mokhtar. Este cel de-al doilea videoclip pentru care INNA este regizor, dupa “Dame tu Amor”. Filmarile au avut loc in Bucuresti, la studiourile Mediapro, in Los Angeles si pe plaja de la Corbu.

Consiliul Județean și RAJA iau măsuri împotriva caniculei!

nicusor-constantinescu33Având în vedere prognozele meteorologice pentru perioada imediat următoare, ce anunţă temperaturi ridicate, cu mult peste media normală, cu atenţionări de Cod galben/portocaliu de caniculă, Preşedintele Consiliului Judeţean Constanţa – Nicuţor Daniel Constantinescu a luat decizia derulării unei campanii de într-ajutorare a cetăţenilor judeţului. Astfel,  la iniţiativa şi cu sprijinul Consiliului Judeţean Constanţa, SC RAJA SA a demarat astăzi o amplă campanie de ajutorare a cetăţenilor care pot fi afectaţi din punct de vedere al sănătăţii de perioadele de caniculă. La nivelul judeţului Constanţa, SC RAJA SA va monta în această perioadă 41 de puncte de distribuţie apă (Constanţa – 10, Mangalia – 5, Medgidia – 5, Eforie Nord – 3, Eforie Sud – 3, Cernavoda – 3, Techirghiol – 3, Ovidiu – 3, Năvodari – 4, Hârșova – 2). În Municipiul Constanţa, corturile vor fi amplasate în următoarele zone: Judecătoria Constanţa, Teatrul de Stat, Gară – fântâna arteziană din parc, Piaţa Far, B-dul Tomis – Capitol, Dacia – Trei Ceasuri, în faţă la City Park Mall, IC Brătianu – vizavi de Cora, Boema şi b-dul Mamaia în zona Delfinariului. Acestei campanii s-a alăturat şi Primăria Municipiului Constanţa, care va amplasa în plus, încă 10 corturi în toate zonele unde există cluburile pentru pensionari.
Pe lângă apa plată oferită tuturor cetăţenilor, constănţenii aflaţi în dificultate din punct de vedere medical din cauza căldurii, vor avea asigurat şi primul ajutor specializat prin intermediul asistenţilor medicali voluntari, în urma implicării şi sprijinului acordat acestei campanii de către Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa. Toate aceste puncte de prim ajutor vor funcţiona zilnic, în intervalul orar 08,00 – 20,30.

Dispăruți de la domiciliu!

batranLa data de 29 iulie a.c., poliţiştii Secţiei 2 din Constanţa au fost sesizaţi cu privire la dispariţia lui Velţan Vasile, în vârstă de 77 de ani, din municipiul Mediaş, judeţul Sibiu. Din investigaţii s-a stabilit că, la data de 27 iulie a.c., persoana a dispărut din zona Sat Vacanţă – Constanţa şi nu a mai revenit la locul de cazare până în prezent. SEMNALMENTE:  înălţime 1.70 m., greutate 60 kg., faţă ovală, ochii albaştrii, păr şi barbă albă. Prezintă o intervenţie chirurgicală în zona gâtului datorită căreia are deficienţe de vorbire, iar in zona ochiului stâng are un neg. ÎMBRĂCĂMINTE: la data plecării purta o haină de culoare gri, pantaloni şi cămaşă de culoare deschisă, tricou de culoare albă, pantofi de culoare neagră.

tanaraDe asemenea, la data de 29 iulie a.c., poliţiştii din Tuzla au fost sesizaţi cu privire la dispariţia minorei Pănoiu Nicoleta-Andreea, în vârstă de 15 de ani, din Tuzla. Din investigaţii s-a stabilit că minora a plecat în mod voluntar de la domiciliu cu scopul de a se deplasa în municipiul Bucureşti şi nu a mai revenit până în prezent. SEMNALMENTE:  înălţime, 1,60-1,65 m., constituţie slabă, păr brunet, tuns până la umeri, ochi căprui, faţa rotundă. Prezintă pe piept o cicatrice de culoare roşiatică de aproximativ 2 centimetri. ÎMBRĂCĂMINTE: la data plecării purta o rochie de culoare gri şi era încălţată cu sandale negre. Cetăţenii care pot furniza orice informaţii în legătură cu aceste persoane sunt rugaţi să contacteze Secţia 2 Poliţie sau Dispeceratul I.P.J. Constanţa, tel.0241.611.364 int. 20005.

Rectorul Epure de la Universitatea Ovidius a fost ridicat de DNA pentru luare de mită

0

danut_epureUPDATE. Danut Epure a fost urcat in duba DNA si va fi transportat la Bucuresti. Iata comunicatul oficial al Directiei Nationale Anti Coruptie:

“Procurorii din cadrul Direcţiei Naţionale Anticorupţie efectuează cercetări penale faţă de învinuitul EPURE TIBERIUS-DĂNUŢ, rector al Universităţii „Ovidius” din Constanţa, în sarcina căruia s-au reţinut trei infracţiuni de luare de mită. Din Rezoluţia de începere a urmăririi penale întocmită de procurori a rezultat următoarea stare de fapt: În cursul lunii august 2012, învinuitul Epure Tiberius-Dănuţ, în calitate de rector al Universităţii „Ovidius” din Constanţa, a primit de la o persoană, prin intermediar, suma de 1.000 euro, pentru a facilita admiterea fiicei persoanei de la care a primit banii la Facultatea de Farmacie din cadrul Universităţii „Ovidius”, pe un loc destinat cetăţenilor străini. De asemenea, în cursul lunii iulie 2013, învinuitul Epure Tiberius-Dănuţ a pretins, atât direct cât şi prin intermediar, de la două persoane, suma totală de 9.000 de euro pentru a pune la dispoziţia unor candidaţi la examenul de admitere la Facultatea de Farmacie subiectele la disciplinele de concurs. Din banii pretinşi în luna iulie 2013, învinuitul a primit suma de 4.000 de euro, după care a remis unuia dintre candidaţi subiectele şi rezolvările acestora la disciplinele biologie şi chimie. Învinuitului i s-au adus la cunoştinţă acuzaţiile, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. 3 Cod de procedură penală. În cauză, procurorii efectuează acte de urmărire penală şi faţă de alte persoane.”

DNA Bucureşti l-a ridicat pe rectorul Universităţii Ovidius din Constanţa, Dănuţ-Tiberiu Epure, pentru o presupusă luare de mită. Epure a fost condus la sediul DNA, pentru audieri. Procurorii anticorupţie au efectuat percheziţii în biroul rectorului, dar şi la locuinţa acestuia. Potrivit unor surse citate de presa naţională, asupra lui Epure ar fi fost găsiţi 4.500 de euro, existând suspiciunea că suma în cauză a fost primită de acesta de la mai multe persoane care s-au înscris la concursul de admitere în Universitate, în schimbul banilor primind subiectele concursului. Potrivit aceloraşi surse, rectorul aştepta, în schimbul aceleiaşi rezoluţii infracţionale, şi un rest de 6.500 de euro, de la potenţialii studenţi.

Citeste aici CV-ul lui Danuţ Epure. 

Două călăuze turce arestate preventiv pentru 29 de zile, pentru transportul a 26 de migranţi sirieni în România

20130727_064457Cei doi cetăţeni turci care au adus în România, în mod ilegal, un grup de 26 de sirieni, pe care l-au transportat pe Marea Neagră cu un yacht, au fost arestaţi preventiv pentru o perioadă de 29 de zile, fiind cercetaţi pentru săvârşirea infracţiunilor de trecere ilegală a frontierei de stat şi trafic de migranţi.
Migranţii sirieni au cerut azil în România, fiind transportaţi la Centrul Regional de Cazare şi Proceduri pentru Solicitanţii de Azil din Galaţi.
Poliţiştii de frontieră au întocmit celor doi cetăţeni turci, care au călăuzit şi transportat cu un yacht 26 de migranţi sirieni, actele premergătoare pentru săvârşirea infracţiunii de „intrare în ţară prin trecerea ilegală a frontierei de stat” şi „racolare, îndrumare şi călăuzire a uneia sau mai multor persoane în scopul trecerii frauduloase a frontierei de stat”, iar cetăţenii sirieni sunt cercetaţi pentru săvârşirea infracţiunii de „intrare în ţară prin trecerea ilegală a frontierei de stat”, fapte prevăzute şi sancţionate de art. 70, alin. 1 respectiv art. 71, alin. 1 din O.U.G. 105/2001.
Împotriva celor doi cetăţeni turci a fost luată iniţial măsura reţinerii pentru 24 ore, începand cu data de 27.07.2013, ora 22.30, fiind introduşi în arestul I.P.J Constanţa, dupa efectuarea formalităţilor legale, iar în ziua de 28.07.2013 au fost prezentaţi la Parchetul de pe lângă Judecătoria Mangalia, care a dispus măsura arestării preventive pentru 29 de zile.
Cetăţenii sirieni au solicitat cereri de azil, în conformitate cu prevederile Legii 122/2006, privind azilul în România, fapt pentru care au fost predati Serviciului pentru Imigrări Constanţa şi ulterior conduşi la Centrul Regional de Cazare şi Proceduri pentru Solicitanţii de Azil – Galaţi, cu un autocar pus la dispoziţie de către Garda de Coastă.
Reamintim că, în data 26.07.2013, în jurul orei 22.40, poliţiştii de frontieră din cadrul SCOMAR au observat o ambarcaţiune suspectă în Marea Neagră, la aproximativ 15 mile marine travers de staţiunea Costineşti din judeţul Constanţa.
După monitorizarea permanentă a respectivei ţinte, în jurul orei 00.55, de pe ambarcaţiunea suspectă s-a desprins o şalupă rapidă care a înaintat în mare viteză spre malul românesc, spre staţiunea Costineşti.
Informaţia a fost transmisă conducerii Gărzii de Coastă care a dispus de urgenţă efectuarea unei misiuni complexe, atât pe mare, cu două ambarcaţiuni proprii, precum şi pe uscat, cu patrule terestre.
În jurul orei 03.25, ambarcaţiunile Gărzii de Coastă au interceptat, la 4 mile marine travers de staţiunea Costineşti, cele două nave suspecte în care se aflau doi cetăţeni turci, care ulterior au fost escortate la sediul G.N. Mangalia pentru efectuarea unui control amănunţit.
În urma extinderii cercetărilor, poliţiştii de frontieră din cadrul Grupurilor de Nave din Constanţa şi Mangalia au descoperit pe plaja din staţiunea Costineşti 26 de persoane, care au declarat că sunt din Siria, şi că au fost aduse în România cu un yacht.