Home Blog Page 41

Informare publică: Trafic îngreunat pe strada I.L. Caragiale din zona Casa de Cultură!

Pentru remedierea unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 800 mm, de pe strada I.L. Caragiale, din municipiul Constanța, echipele de intervenție RAJA S.A. au fost nevoite să blocheze traficul auto pe primele două benzi de circulație de pe această stradă (vizavi de Casa de Cultură), pe sensul de mers  către bd. 1 Decembrie 1918, astăzi – 29 mai 2020, în intervalul orar 09.00 – 15.00.

În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, zona a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonații din zonă nu sunt afectați de această avarie, întrucât echipele de intervenție încearcă să efectueze reparația cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Informare publică: Trafic restricționat pe strada Mircea cel Bătrân din Constanța!

Pentru executarea lucrărilor de remediere a unui branșament avariat, de pe strada Mircea cel Bătrân, din municipiul Constanța, echipele RAJA S.A. au fost nevoite să restricționeze traficul auto pe o porțiune de aproximativ 50 m pe prima bandă de circulație de pe această stradă, tronsonul delimitat de bulevardul Mamaia și strada Nicolae Iorga, astăzi – 28 mai 2020, în intervalul orar 11.30 – 13.00.

În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, zona a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de aceste lucrări, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Liberalul Ionuț Rusu, acuzații grave: ”O bombă ecologică, girată de primarul Făgădău, stă să explodeze la malul mării”

„Primarul Decebal Făgădău se pregătește intens de campanie electorală, anunță programe de smart-city, schimbă băncuțe, reface proiecte de mântuială cu milioane de euro, face donații pe banii altora, dar ignoră complet adevăratele probleme ale orașului. Și nu doar că le ignoră, dar le girează, închizând ochii. Suntem practic martorii unei numărători inverse, în care nepăsarea și corupția pot naște, din nou monștri. Așa cum poveștile din presa internațională ne spun tot mai mult că pandemia COVID-19 a fost girată de faptul că autoritățile chineze au închis ochii în fața unei probleme serioase, care acum, la aproape jumătate de an de la debut a adus lumea în pragul unei crize economice fără precedent, așa orice gest de a închide ochii, poate fi rețeta unui dezastru. Cernobîl a dovedit-o în 1986 – corupția și nepăsarea duc la moarte. Constanța stă pe o bombă ecologică, una cu ceas. Iar numărătoarea inversă a început în urmă cu 20 de ani. De când a început și lunga suferință a Constanței sub administrația incompetentă a PSD.

Și de parcă nu ar fi fost suficient că trecem cu toții prin cea mai grea încercare sanitară, declanșată de pandemia COVID-19, municipiul Constanța este în pericol să devină un focar de infecție, cu girul primarului Decebal Făgădău și a mentorului său, mult mai faimosul Radu Mazăre.”, a declarat Ionuț Rusu, managerul firmei de crewing Stargate.

Subiectul pe care Ionuț Rusu îl aduce în atenția tuturor constănțenilor este „cartoful fierbinte” al gropii de depozitare de deșeuri, care ar fi trebuit să fie inerte, din portul Constanța. Această groapă este în gestionarea Primăriei și este nu numai o potențială bombă ecologică, ci și o sursă de nereguli ignorate timp de 2 decenii.

Povestea acestei gropi de gunoi începea acum 20 de ani. În urmă cu 2 decenii, pentru a consolida malul de pe raza portului Constanța, cei de la conducerea portului de la momentul respectiv, au încheiat un acord cu Primăria Municipiului Constanța. Acest acord prevedea că deșeurile inerte, mai simplu spus, molozul rezultat în urma activităților din construcții, putea fi depozitat acolo. Acordul stipula clar că doar deșeurile inerte puteau fi depozitate. Rolul lor? Simplu – molozul acumulat, concasat, ar fi întărit malul și solul mâlos, în timp, ar fi devenit suficient de puternic să poată să devină o bază bună pentru viitoare construcții de infrastructură în port. Pe hârtie, lucrurile arătau bine. Zis și făcut, Primăria a luat în folosință și în administrare terenul și camioanele cu moloz au început să apară. Fiind administrat de Primărie, în directa responsabilitate a primarului, recepția deșeurilor inerte era făcută de un angajat al Primăriei. Pe românește, un om plătit de Primărie stătea la poartă să verifice și să încaseze taxa de 3 lei pe tonă de la cei care aduceau deșeuri. Doar că, în scurt timp, pentru că acolo unde autoritățile închid ochii, încep abuzurile, pe lângă deșeurile inerte, și-au făcut loc gunoaiele. Fapt complet ilegal.

Groapa de depozitare a deșeurilor inerte din interiorul Portului Constanța Sud Agigea, în care de-a lungul timpului au fost aduse, ilegal, zeci de mii de tone de deșeuri menajere, obiecte din plastic sau metalice și tot felul de alte materiale care nu au ce căuta aici a devenit, din proiect pentru consolidarea malului în vederea dezvoltării infrastructurii portuare, în bombă ecologică. Pentru că vorbim de zeci de mii de tone de gunoaie, strânse în 20 de ani, care se descompun lent la malul mării și care stau în solul mlăștinos, în care infiltrațiile pot ajunge în pânza freatică și doar o evaluare serioasă a specialiștilor ne poate spune, cu adevărat dimensiunea dezastrului ecologic.

Toate acestea gunoaie au fost aduse cu girul Primăriei. În baza vechiului acord pe care stă ștampila PSD între cei trei semnatari: Primăria Constanța, Agenția de Protecția Mediului și Portul Constanța, care prevede că toți cei care efectuează demolări în municipiul Constanța și în județ pot aduce acel moloz și resturi de materiale de construcție și să-l depoziteze în acest perimetru, contra unei taxe de 3 lei pe tonă, depozitul de moloz, a devenit astăzi groapă de gunoi în toată regula. Cum s-a putut? Acel angajat pe care primăria îl are la fața locului, are responsabilitatea directă nu doar de a verifica autorizațiile și de a încasa taxe, ci să de a refuza transporturile neconforme. Ce pregătire ar trebui să aibă acest om angajat care să evalueze calitatea acestor deșeuri?

Ani de zile, cu concursul Primăriei, a fost permis ca în zona respectivă să apară o groapă de gunoi neconformă normelor de mediu naționale și europene. Iar Decebal Făgădău nu are cum să nu știe ce se petrece aici. În primul rând pentru că ea este vizibilă cu ochiul liber de la sensul giratoriu care face legătura între Portul Constanța Nord și Sud Agigea de pe Autostrada A4, iar în al doilea rând pentru că el este cel care, în 2014, ca înlocuitor al lui Radu Mazăre, a prezentat o expunere de motive privind respectivul depozit iar ședința a fost finalizată cu Hotărârea de Consiliu Local nr. 246 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale pentru anul următor.

WhatsApp Image 2020-05-28 at 17.02.43

Ce spunea atunci viceprimarul cu atribuții de primar, Decebal Făgădău, care între timp se pregătește să încheie un mandat de primar, cu 0 realizări? Că taxa pentru deșeuri inerte constituie un venit cu destinație specială și este fundamentată “pe rațiuni legate de protecția mediului înconjurător și a sănătății populației Municipiului Constanța…”.În concluzie, Decebal Făgădău susținea că cei 3 lei pe tona de deșeuri reprezintă un pilon al economiei locale. Aici am ajuns, ca Primăria celui mai mare oraș port din România, care ar fi trebuit să aibă a doua economie după capitala țări, săi se bucure că încasează 3 lei pe tona de gunoi, închizând ochii la tipul de gunoaie care se acumulează în această groapă de gunoi ilegală.

Să nu uităm că această groapă de gunoi neconformă este la malul mării – ce facem pe perioada verii, când turiștii vor reveni pe litoral? Care este riscul? Nu știm, pentru că Primăria Municipiului Constanța nu vorbește despre acest subiect și își întoarce spatele de la această groapă, de parcă nu ar exista.

Potrivit documentului semnat de Decebal Făgădău, prin deșeu inert se înțelege “deșeuri care nu suferă nici o transformare semnificativă fizică, chimică sau biologică, nu se dizolvă, nu ard ori nu reacționează în nici un fel fizic sau chimic, nu sunt biodegradabile și nu afectează materialele cu care vin în contact într-un mod care să poată duce la poluarea mediului ori să dăuneze sănătății omului”. Realitatea este că multe dintre materialele aruncate în depozit sunt fix cele care nu ar avea ce să caute aici și care, cu siguranță, dăunează sănătății comunității, fiind o bombă cu ceas la malul mării, unde camarila PSD se plânge că turismul nu e încurajat. Păi o bombă epidemiologică și ecologică este exact ce ar putea alunga turiștii.

În plus, subalternii primarului Făgădău, de la Serviciul Igienă Publică, înființat prin HCL nr. 253/2012 sunt cei obligați, potrivit actului oficial, să verifice și să supravegheze lucrările care au loc pe rampă. Nu se știe câte controale au făcut aceștia și câte amenzi au dat dar, după cum arată depozitul, se pare că responsabilitatea lor a rămas o vorbă în vânt. Și amenzile pe care ar fi trebuit să le dea nu ar trebui să fie deloc mici, sancțiunile contravenționale mergând de la un minimum de 6.500 de lei, până la 30.000 de lei.

Garda de Mediu s-a sesizat pe tema gropii de gunoi. La finalul anului trecut, un control de la București s-a lăsat cu directive clare – igienizarea gropii si revenirea la normele de conformitate. Ce a făcut Primăria? Nimic. Motiv pentru care, în luna mai, Garda de Mediu a venit din nou la fața locului. Ce se poate întâmpla? În primul rând, Primăria va începe să plătească amenzi, ceea e însemnă în cele din urmă că tot constănțenii vor plăti pentru nepăsarea primarului. Care e cel mai negru scenariu? Infiltrațiile de la groapa de gunoi care zace în nămol la malul mării să ajungă în apa. Aceeași apă unde vrem să primim turiștii. În timp ce industria turismului se zbate pe fondul pandemiei, Făgădău și prietenii săi vor să o intoxice de tot.

În tot acest timp, anunțuri precum “Transport moloz, gunoi, saci, mobilă, orice în saci sau vrac” apar tot mai des pe site-urile locale. Și, uite-așa, o intenție bună a autorităților europene este transformată autohton, de primarul Decebal Făgădău, într-un pericol epidemiologic pentru constănțeni.

WhatsApp Image 2020-05-28 at 17.02.43 (1)

Continuă lucrările de asfaltare a parcării situate pe strada Ștefăniță Vodă

Terenul viran este transformat într-o parcare modernă. Asfaltul îmbracă treptat suprafața destinată staționării autovehiculelor. Echipele SC Confort Urban SRL intervin și astăzi cu utilaje pentru turnarea primului strat de asfalt, ulterior fiind așternut stratul de uzură.

Lucrările edilitare includ și amenajarea buclei de întoarcere a autobuzelor care deservesc linia 44.

Paralel, se consolidează infrastructura trotuarelor care vor delimita noile locuri de parcare prin montare de borduri.

Pentru ca intervențiile să se desfășoară în condiții optime, conducătorii auto sunt rugați să NU staționeze autovehiculele în zona în care se asfaltează pentru a evita ridicarea mașinilor.

”Facem apel către participanții la trafic să manifeste atenție sporită, să respecte regulile de circulaţie şi semnificaţia mijloacelor de semnalizare rutieră.”, au declarat reprezentanții Primăriei Constanța.

asfaltare parcare (8) asfaltare parcare (7) asfaltare parcare (6) asfaltare parcare (5) asfaltare parcare (4) asfaltare parcare (3) asfaltare parcare (2) asfaltare parcare (1)

SPIT va închide ghișeele în prima zi a lunii iunie

Luni, 1 iunie 2020, activitatea Serviciului Public de Impozite şi Taxe Constanţa este suspendată.

Măsura respectă prevederile art. 139 alin. 1 din Legea nr. 53/2003 privind Codul Muncii, republicată, potrivit căruia data de 1 iunie este zi de sărbătoare legală în care nu se lucrează.

Programul cu publicul al agențiilor fiscale SPIT pentru depunerea declarațiilor fiscale la ghișeele de informații/achitarea impozitelor, taxelor locale, amenzilor va fi reluat marți, 2 iunie 2020, după cum urmează:

Ø  luni, marți, miercuri, vineri – 8.30-16.30;

Ø   joi – 8.30-18.30.

Agenția fiscală nr. 1 – Centrul Comercial TOM, zona Carrefour

Agenția fiscală nr. 2 – Str. N. Grindeanu nr. 66

Agenția fiscală nr. 3 – Str. Sulmona nr. 22

Agenția fiscală nr. 4 – Str. Badea Cârțan nr. 3

Agenția fiscală nr. 5 – Bd. Alexandru Lăpușneanu nr. 116C (City Park Mall)

Agenția fiscală nr. 6 – Bd. Tomis nr. 112

Programul casieriilor RAJA de 1 Iunie

RAJA S.A. aduce la cunoştinţa tuturor abonaţilor că, în data 01 iunie 2020, activitățile societății se desfășoară în regim de foc continuu.

În continuare, sute de angajați au ca misiune principală producția, distribuția, calitatea apei și epurarea acesteia, îndeplinind sarcinile specifice în condiții de izolare la locul de muncă, pentru a preveni disfuncționalitățile majore ce ar putea perturba asigurarea serviciilor esențiale.

Apelurile către numărul de telefon al Dispeceratului – 0241/924 vor fi preluate fără întrerupere. Echipele de intervenție RAJA sunt pregătite să acţioneze cu promptitudine pentru remedierea în timp util a tuturor avariilor sau a problemelor apărute în sistemul de alimentare cu apă, astfel încât utilizatorii să poată beneficia de serviciile noastre la parametrii optimi.

Abonaţilor interesaţi să îşi achite facturile pentru serviciile de furnizare a apei potabile şi canalizare le aducem la cunoștință că luni – 01 iunie 2020 toate casieriile RAJA vor fi închise.

Începând de marți 02 iunie 2020 casieriile își vor relua programul normal de lucru.

În perioada în care casieriile RAJA sunt închise, facturile pot fi achitate online (prin intermediul contului de client RAJA), prin transfer bancar, direct debit, Pay-Point, Payzone și în incinta magazinelor „La doi Pași”.

RAEDPP închide casieriile pe 1 și 8 iunie

RAEDPP aduce la cunoștința publicului faptul că în zilele de 01.06.2020 și 08.06.2020, casieriile vor fi închise.

În această perioadă, plățile către RAEDPP vor fi efectuate prin metoda de virament bancar.

În acest sens, vă rugăm să specificați detaliile plății (motivul transferului: ex: plata chirie luna 04). Sumele vor fi virate în următorul cont: IBAN: RO04BTRL01401202696755XX; Beneficiar: Exploatarea Domeniului Public și Privat RA; CUI: RO 2746784; BANCA TRANSILVANIA CONSTANTA.

Ca de obicei, Vergil Chițac a dat cu fumigena și a fugit. Domnule amiral, vrem să știm adevărul!

Contraamiralul de flotilă, Vergil Chițac, în continuare candidat la Primăria Constanța din partea PNL, a participat aseară la o emisiune TV, în urma căreia am rămas cu o idee simplă, dar bine întipărită pe retină: de la Putin în jos, toată lumea conspiră pentru a-l îndepărta de visul său, acela de a ajunge primarul municipiului Constanța.

Între cei care conspiră împotriva domniei sale, conform propriilor declarații, se situează și un domn din ”conducerea Primăriei Constanța” care, prin mesaje whatsapp bine țintite, a încercat să propage în mediul online idei nepotrivite despre domnul amiral. În sprijinul acestei teorii, ni s-a fluturat pe micul ecran o imagine de telefon, probabil, pe care curgeau niște mesaje redirecționate, care instigau la ură împotriva lui Vergil Chițac.

Nu ni s-a spus însă cine este autorul acelor mesaje. Adică, domnul amiral știe că e cineva din conducerea Primăriei Constanța, dar nu ne spune cine. Păi cum vine asta?

Domnule Vergil Chițac, noi, securoblogerii (cum ne-ați numit) dorim să știm adevărul integral, așa că vă invităm să îl prezentați public.

Dacă un domn din conducerea Primăriei Constanța are asemenea inițiative la adresa dumneavoastră, toată lumea trebuie să știe cine e, de ce-l protejați? Vrem să-i știm numele.

Așteptăm cu interes răspunsul dumneavoastră, domnule Vergil Chițac.

Investiții pentru modernizarea cartierului Compozitorilor

Se lucrează intens pentru îmbunătățirea condițiilor de trafic rutier din zona rezidențială. Echipele SC Confort Urban SRL acționează simultan în 4 locații. Lucrările de consolidare a infrastructurii rutiere s-au extins pe aleea Madrigalului și pe strada Dimitrie Cuclin. Terenul este pregătit în vederea asfaltării prin lucrări de excavare.

În același timp, echipele administratorului drumului public continuă intervențiile pe străzile Haricleea Darclée și Paul Constantinescu unde suprafața care urmează să fie asfaltată este amenajată prin turnarea mai multor straturi de piatră.

Facem apel către conducătorii auto să respecte regulile de circulaţie şi semnificaţia mijloacelor de semnalizare rutieră și să nu staționeze autovehiculele în zonele în care se execută lucrări.

strada Dimitrie Cuclin (4) strada Dimitrie Cuclin (3) strada Dimitrie Cuclin (2) strada Dimitrie Cuclin (1) aleea Madrigalului (3) aleea Madrigalului (2) aleea Madrigalului (1)

La Constanța câinii abandonați se adoptă, nu se eutanasiază

În gestionarea problemei câinilor fără stăpân, Primăria Municipiului Constanța a ales să respecte dreptul la viață al câinilor comunitari prin demararea campaniei „Adoptă un cățel”.

Municipalitatea a aplicat decizii de menținere a cățeilor în adăpost, după expirarea termenului de 14 zile lucrătoare în care animalele ar fi putut să fie adoptate sau revendicate. De asemenea, câinii bolnavi au fost examinați și au primit tratament de specialitate.

De la începutul campaniei și până în prezent, au fost adoptați 1683 de câini iar 55 au fost revendicați de proprietar. Totodată, aproximativ 150 de câini așteaptă să facă parte dintr-o familie, fiind înregistrate 15 cereri de adopție.

Chiar și în această perioadă în care programul cu publicul rămâne închis, campania de adopție se desfășoară în mediul online.

Accesul în incinta adăpostului este interzis,  însă pentru a putea adopta un patruped viitorii stăpâni vor avea parte de tot sprijinul angajaților Serviciului Gestionare Animale Abandonate. Serviciul de specialitate poate fi contactat la numărul de telefon 0733.045213.

Adopțiile și revendicările se realizează cu respectarea normelor de distanțare socială și de igienă, purtarea măștilor de protecție și a mănușilor fiind obligatorie.

Cum se realizează adopția:

– Persoanele care văd pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța sau pe pagina de Facebook a municipalității câinele pe care vor să-l adopte pot trimite poza patrupedului pe adresa de email: animale.abandonate@primaria-constanta.ro. Cei care solicită adopția unui câine sunt rugați să lase în email și un număr de telefon pentru a fi contactați;

– Reprezentanții Serviciului Gestionare Animale Abandonate vor verifica dacă animalul este disponibil pentru adopție. În cazul în care patrupedul poate fi adoptat, doritorii pot trimite prin email documentele justificative necesare pentru adopție reprezentând: actul de deţinere a spaţiului din care să rezulte condiţiile corespunzătoare de creştere şi adăpostire a câinilor, cartea de identitate și dovada deținerii resurselor financiare necesare pentru îngrijirea animalului;

– Formularele necesare adopției vor fi trimise de către angajații Serviciului Gestionare Animale Abandonate pe același email, pentru a fi completate și scanate(fotografiate);

– Cei interesați sunt chemați pentru a ridica animalul.

Reamintim că solicitările se pot introduce imediat ce câinele a fost cazat în adăpostul public, însă preluarea lui este posibilă începând cu a 8-a zi lucrătoare din momentul cazării. Câinii vor fi încredinţaţi spre adopţie numai după ce au fost consultaţi de către medicul veterinar, deparazitaţi, vaccinaţi antirabic, sterilizaţi şi identificaţi prin microcipare.

Abandonul câinilor revendicaţi ori adoptaţi constituie infracțiune și este sancționat conform Ordonanței de urgență nr. 155 din 21 noiembrie 2001.

Liceul Auto se reabilitează. Primăria pune la bătaie 1,5 milioane de euro din fonduri europene

Fonduri europene pentru Liceul Tehnologic „Dimitrie Leonida”. Decebal Făgădău a semnat contractul de finanțare pentru reabilitarea, modernizarea și dotarea unității școlare.

La finalizarea lucrărilor, elevii și dascălii vor beneficia de condiții mai bune, de un cadru educațional modern, care să faciliteze un proces educațional performant și calitativ.

În cadrul proiectului se vor realiza lucrări complex precum:

– refuncționalizarea clădirii existente din cantină în ateliere de specialitate;

– recompartimentare integrală a clădirii;

– refacerea accese în clădire și accesibilizare pentru persoanele cu dizabilități;

– consolidare integrală a clădirii;

– termoizolare clădire;

– hidroizolare clădire;

– înlocuirea tâmplăriei interioare și exterioare cu tâmplărie eficientă energetic;

– refacerea finisajului terasei necirculabile și termo-hidroizolarea acesteia;

– termoizolarea fațadelor cu polistiren și vată bazaltică de 10 cm grosime;

– echiparea sanitară a toaletelor;

– înlocuirea instalației existente de scurgere exterioară a apelor;

– înlocuirea instalațiilor interioare;

– echiparea electrică a tuturor spațiilor interioare;

– refacerea rețelei interioare de distribuție a agentului termic/apei calde menajere;

– dotarea cu echipamente de specialitate.

Proiectul se va derula prin Programul Operațional Regional 2014-2020 – Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile.

Contractul de finanțare a fost semnat în data de 30 aprilie 2020 iar perioada de implementare este de 27 de luni. Valoarea totală a proiectului este de 7.777.842,86 lei.

6 (1) 4 5 3 2 1

Trafic dificil pe strada Mircea cel Bătrân

Pentru executarea lucrărilor de remediere a unei avarii pe conducta de alimentare cu apă, cu diametrul de 200 mm, de pe strada Mircea cel Bătrân, din municipiul Constanța, echipele RAJA S.A. sunt nevoite să restricționeze traficul auto pe banda a doua de circulație de pe această stradă, tronsonul delimitat de bulevardul Mamaia și strada Nicolae Iorga, astăzi – 27 mai 2020, în intervalul orar 10.00 – 13.00.

În vederea desfășurării lucrărilor de reparații, zona a fost împrejmuită și semnalizată corespunzător, iar pentru fluidizarea traficului a fost anunțată și Poliția Locală.

Abonaţii deserviţi nu sunt afectaţi de aceste lucrări, întrucât echipele de intervenţie încearcă să efectueze reparaţiile cu conducta sub presiune.

Ne cerem scuze participanților la trafic din zona respectivă, pe care îi asigurăm că echipele RAJA Constanța vor face tot posibilul pentru remedierea avariei într-un timp cât mai scurt.

Lipsă apă în Oituz și Culmea si la agentii economici din zona Aeroportului Mihail Kogălniceanu!

Pentru executarea lucrărilor de remediere a unei avarii pe conducta de aducțiune, cu diametrul de 355 mm, din localitatea Mihail Kogălniceanu, RAJA SA a fost nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile, astăzi – 27 mai 2020, în intervalul orar 08.30 – 15.00.

În acest timp nu vor beneficia de apă potabilă Societatea Avicola, Grupul Social Ceres, Baza militară și Aeroportul International din Mihail Kogălnicenu, dar și consumatorii din localitățile Culmea și Oituz.

Ne cerem scuze abonaților afectați, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție fac tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp.

Fără apă în Valea Dacilor

Pentru executarea lucrărilor de înlocuire a unei pompe defecte de la nivelul sursei ce asigură alimentarea cu apă a localității Valea Dacilor, din județul Constanța, RAJA SA este nevoită să întrerupă furnizarea apei potabile, marți – 26 mai 2020, în intervalul orar 08.00 – 16.00.

Vor fi afectaţi de lipsa apei toți consumatorii din localitatea Valea Dacilor.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților din zonă, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp. Totodată, rugăm toți utilizatorii afectați de această lucrare să își asigure rezerva minimă de apă pentru consum și uz casnic în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.

Bogdan Bola, director la Apele Române Dobrogea Litoral, e pus serios pe treabă. Amendă record pentru comuna Amzacea

Bogdan Bola, numit de puțin timp la conducerea Apele Române Dobrogea Litoral, este probabil cea mai activă figură din rândul directorilor impuși în funcție de liberali, odată cu schimbarea Guvernului. După ce a curățat plajele de cașcarabetele amplasate ilegal, luând o măsură imperios necesară, Bogdan Bola a trecut la controlat comunele din județ, pentru a vedea dacă sunt respectate măsurile de prevenție împotriva eventualelor inundații. Iată ce spune directorul ABADL despre cele constatate:

120.000 de lei amendă pentru o primărie poate părea mult, însă asta se întâmplă atunci când deversezi ape uzate menajere direct în mijlocul localității! În urma verificării a 28 de primării din județul #Constanța, în ceea ce privește curățarea cursurilor de apă, întreținerea şanțurilor și rigolelor din localități pentru a evita inundațiile, inspectorii Administraţiei Bazinale de Apă Dobrogea-Litoral (#ABADL) au aplicat 127 de măsuri de remediere a deficiențelor, dar și o amendă record în valoare de 120.000 de lei pentru poluare cu ape uzate menajere!
În cadrul acțiunii de verificare a celor 102 localități, 37 cursuri de apă/lacuri și 13 torenți, inspectorii noștri au stabilit că cele mai multe administrații locale au curățat malurile cursurilor de apă, șanțurile și rigolele de colectare a apelor pluviale și au constatat că există în unele localități proiecte în derulare cu privire la executarea de poduri/podețe (UAT #Topalu), execuție de șanțuri și rigole (UAT #Lipnița, UAT #Ostrov). Din păcate, au existat și neconformități în ceea ce privește gospodărirea apelor:
➡️ Pe teritoriul U.A.T. #Cogealac au fost identificate 5 depozite de deșeuri menajere în amestec cu deșeuri inerte ( 2 – Tariverde și 3 – Râmnicu de Jos); Șanțurile existente sunt colmatate în proporție de 60% și prezintă vegetație ierboasă
➡️ Pe cursul de apă Valea Mare, la intrarea în localitatea Viile au fost identificate deșeuri reciclabile tip PET care pot influența secțiunea de scurgere la podul din imediata vecinătate; Șanțurile existente în localitățile componente sunt igienizate, dar prezintă vegetație și sunt colmatate în proporție de cca. 40%.
➡️ Pe teritoriul U.A.T. #Dobromir s-a constatat existența unei cantități apreciabile de deșeuri în șanțuri și pe Valea Dobromir, iar la data controlului șanțurile/rigolele erau colmatate în proporție de 60%
➡️ Un caz aparte îl reprezintă situația constatată în localitatea #Amzacea, unde apele uzate de tip menajer sunt evacuate direct în canalul colector de ape pluviale din localitate, fără nici o epurare sau preepurare prealabilă. Pentru neconformitatea constatată, Comuna Amzacea a fost sancționată cu 120.000 lei în baza Legii Apelor nr. 107/1996 actualizată.
Avem încă multe localități care încalcă legea în ceea ce privește inexistența șanțurilor și rigolelor și acest lucru înseamnă că în acele zone există un risc major de inundații. Din păcate în județul Constanța sunt astfel de localități în care nu există șanțuri și rigole și vă dau câteva exemple: sat Miorița – comuna #Ciobanu, satele Șipotele și Petroșani din comuna #Deleni, comuna #Dumbrăveni.
Conform cu propunerile din Planul de Gospodărire a Apelor 2020 și în urma acțiunilor desfășurate de inspectorii Sistemului de Gospodărire a Apelor Constanța se vor executa, în acest an, de către angajații ABADL lucrări de decolmatare pe o lungime de 13,5 km pe cursurile de apă: Valea Săruri (UAT Mihai Viteazu – Sinoe), Valea Țibrin (UAT Nicolae Bălcescu), Valea Mare (Viile și Ion Corvin), Valea Cocoșu (Poiana și Poarta Albă). De asemenea, vom continua controalele și în celelalte localități care nu au fost prinse în prima acțiune de verificare, astfel vom putea veni în sprijinul autorităților locale pentru a preîntâmpina situațiile în care au loc inundații. În ceea ce privește amenda dată primăriei Amzacea e clar că este un record, dar este dată pe bună dreptate, fiind aplicată după ce i-au fost date termene de remediere a deficiențelor și avertimente scrise.
amenda amenda2 amenda3 amenda4 amenda5

Atenție, se oprește apa în Mangalia, Limanu, 2 Mai și Vama Veche

Pentru executarea unor lucrări de reabilitare la nivelul Gospodăriei de apă – Castel Mangalia, RAJA SA va întrerupe furnizarea apei potabile miercuri – 27 mai 2020, în intervalul orar 08.00 – 17.00.

În acest timp, vor fi afectați de lipsa apei consumatorii din cartierele Dobrogea și Coloniști, precum și cei de la etajele superioare ale blocurilor din orașul Mangalia. Abonații din celelalte zone ale orașului vor avea apă cu presiuni scăzute.

Tot în acest interval orar, la nivelul Spitalului Municipal Mangalia se va înregistra presiunea scăzută a apei și lipsa totală a acesteia la etajele superioare.

Totodată, între orele 12.00 și 17.00, se va sista furnizarea apei din rezervorul ce asigură alimentarea cu apă a localităților Limanu, 2 Mai și Vama Veche, dar și a punctului de trecere a frontierei Vama Veche și a Șantierului Naval Damen.

Ne cerem scuze pentru neplăcerile create abonaților, pe care îi asigurăm că echipele de intervenție vor face tot posibilul pentru finalizarea lucrărilor și reluarea furnizării apei potabile în cel mai scurt timp. Totodată, rugăm toți consumatorii afectați de această lucrare să își asigure rezerva minimă de apă, pentru consum și uz casnic, în perioada în care va fi sistată alimentarea cu apă.